Την ώρα που η Κίνα στέλνει βοήθεια, η Γερμανία απαγορεύει την εξαγωγή ιατρικού υλικού

Την ώρα που η Κίνα στέλνει βοήθεια, η Γερμανία απαγορεύει την εξαγωγή ιατρικού υλικού Facebook Twitter
«Rebranding China», είναι η εντολή της Κίνας προς τις πρεσβείες της σε ολόκληρο τον κόσμο... Η Μέρκελ και η πρέσβειρα της Κίνας στην Ελλάδα Τσανγκ Τσιγιουέ
20

«Mπροστά στην έλλειψη ευρωπαϊκής αλληλεγγύης, να απευθυνθούμε στην Κίνα» είχε πει πριν από λίγες μέρες δημόσια ο καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος και η κυβέρνηση χωρίς να χάσει χρόνο το έκανε, απευθύνοντας επείγον αίτημα,  με την Κίνα να ανταποκρίνεται ταχύτατα και αυτή. 

 

Ήδη, σήμερα πάνω από ένα  εκατομμύριο προστατευτικές μάσκες και άλλα ιατρικά είδη παραδόθηκαν από την κινεζική κυβέρνηση στην Ελλάδα, μετά το επείγον αίτημα της. Η βοήθεια 8 τόνων έφτασε στην Αθήνα με ειδική πτήση της Air China CA  και περιλαμβάνει 550.000 προστατευτικές και χειρουργικές μάσκες, προστατευτικό εξοπλισμό, γυαλιά, γάντια και καλύμματα παπουτσιών. Με την ίδια πτήση έφτασαν 10 επιπλέον τόνοι βοήθειας, δωρεά από κινεζικές επιχειρήσεις και οργανώσεις. 

 

Το υγειονομικό υλικό παρέδωσε, εκ μέρους της κινεζικής κυβέρνησης, η πρεσβευτής της Κίνας στην Ελλάδα, Τσανγκ Τσιγιουέ, στους υπουργούς Επικρατείας Γιώργο Γεραπετρίτη, Υγείας Βασίλη Κικίλια, τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και τον γενικό γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του ΥΠΕΞ Γρηγόρη Δημητριάδη.

 

Την ίδια ώρα, η Γερμανία, η πιό ισχυρή οικονομία της ΕΕ με επάρκεια σε προμήθειες,  απαγορεύει κάθε εξαγωγή ιατρικού υλικού, ακόμη και προς τις χώρες της Ευρώπης που πλήττονται σφοδρά από την πανδημία και αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε προστατευτικό εξοπλισμό.

 

Θα πρέπει να  λάβει κανείς υπόψιν ότι η Κίνα έχει κατηγορηθεί ευθέως από τον Τραμπ και τον υιό Μπολσονάρου, όσον αφορά την παγκόσμια εξάπλωση του ιού. Σύμφωνα με αυτούς, ο ιός εξελίχθηκε σε πανδημία εξ αιτίας των κακών χειρισμών και της αδιαφάνειας της Κινεζικής κυβέρνησης. Η Κίνα αντέδρασε σφοδρά στην κριτική, ωστόσο ένας αέρας καχυποψίας πλανάται παντού, πλήττοντας την εικόνα του καθεστώτος.

 

«Rebranding China», είναι η εντολή της Κίνας προς τις πρεσβείες της σε ολόκληρο τον κόσμο, με σκοπό ακριβώς την αναστροφή αυτού του κλίματος καχυποψίας. Η δωρεά των μασκών, είναι η ελάχιστη χειρονομία, στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας.

20

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

8 σχόλια
Η μία χώρα βρίσκεται στο τέλος ενός κύκλου που η άλλη μόλις αρχίζει. Να βρείτε καλύτερα πράγματα να κάνετε από το να ενισχύεται ντόπια στερεότυπα για "καλούς" και "κακούς" σε αυτον τον κόσμο
Επίσης την ίδια στάση ακολουθεί και η Γαλλία και επικρίνεται από την υπόλοιπη ΕΕ, αλλά φυσικά δεν αναφέρεται πουθενά. Ο Έλληνας για "κακούς" Γερμανούς θέλει να διαβάσει.Όσο για την Κίνα, σκατά τα έκανε εξαρχής κρύβωντας την κατάσταση κάτω από το χαλί και τώρα προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη διεθνή της εικόνα.
Τώρα την κηλιδώνει η Γερμανία την εικόνα της; Διότι αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες. Ας σοβαρευτούμε. Και μόνο το γεγονός ότι πάλι έδωσε δισεκατομμύρια στον δικτάτορα Ερντογάν για να κρατήσει τους λαθρομετανάστες εκτός Ευρώπης δείχνει ποιο είναι το πραγματικό της πρόσωπο. Δε θα μάθουμε τώρα την Γερμανία. Η απαγόρευση εξαγωγής ιατρικού υλικού είναι απλά το κερασάκι στην τούρτα.
Στη Γερμανία δεν υπάρχει επάρκεια σε απλές χειρουργικές μάσκες και σε αντισηπτικά ούτε καν σε μεγάλα νοσοκομείο. Επισης οι μάσκες εδώ και χρόνια -όπως αποδείχθηκε- εισάγονται από την Κίνα όποτε δυστυχώς ούτε η Γερμανία έχει τη δυνατότητα γρηγορης παραγωγής ώστε να προστατεύσει το δικό της υγειονομικό προσωπικό.
Συμφωνω. Η Γερμανια εχει αλλες τεραστιες ευθυνες, που σχετιζονται φυσικα και με την παρουσα κριση. Ελπιζω να αλλαξουν οι σχετισμοι δυναμης εντος Ευρωπης.
Και παραθέτω τον δεκάλογο του καλού αστού προτεστάντη.1. Ο χρόνος είναι χρήμα.Αυτό σημαίνει πως δεν πρέπει να υπολογίζεις μόνον αυτά που κερδίζεις κάθε μέρα, αλλά και το κόστος ευκαιρίας. Δηλαδή αυτό που χάνεις, όταν παραμένεις ανενεργός. Επομένως όχι στην ραστώνη και στο χάσιμο χρόνου, διότι έτσι χάνουμε χρήματα.2. Η πίστωση είναι χρήμα.Δηλαδή εάν κάποιος μου αφήσει στα χέρια μου το χρήμα του- για παράδειγμα μια τράπεζα- με καλούς όρους πίστωσης, τότε έχω ευκαιρία να κερδίσω με καλή χρήση της πίστωσης και με εργασία. Το χρήμα φέρνει χρήμα.Αυτή είναι η ηθική του τόκου, που τόσο είχε απαξιωθεί από την πατερική διδασκαλία. «Να θυμάσαι πως το χρήμα έχει αναπαραγωγική και καρποφόρα φύση», λέει ο Φραγκλίνος. Όσο μεγαλύτερο κεφάλαιο διαθέσεις, τόσο περισσότερο θα κερδίσεις. Αλλά και κάθε λίρα αξίζει άπειρα, διότι μπορεί να καρποφορήσει χωρίς τέλος. Το είπε και ο Αριστοτέλης: «εις άπειρον αύξουσιν οι χρηματιζόμενοι το νόμισμα».3. Να τηρούμε ευλαβικά τις υποσχέσεις μαςΟ καλός πληρωτής έχει και το πορτοφόλι του δανειστή του. Διότι όποιος είναι γνωστός ότι πληρώνει στην προθεσμία του, όπως ακριβώς το υποσχέθηκε, μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να σηκώσει όσο χρήμα θέλει. Είναι ο κανόνας λειτουργίας του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Όπως λέγεται στην αγορά, η καλή πίστη.4. Δεν υπάρχουν ασήμαντες πράξεις.Για τον προτεστάντη όλα είναι σημαντικά. Και οι πιο καθημερινές πράξεις διαμορφώνουν την εικόνα του ατόμου, την πίστη που έχει στην κοινωνία. «Ο ήχος του σφυριού στις 5 το πρωί και στις 8 το βράδυ, καθησυχάζει τον δανειστή σου. Η φωνή σου στην ταβέρνα τον σπρώχνει να σου ζητήσει πίσω τα δανεικά, πριν την προθεσμία». Επομένως η εργατικότητά σου αποδεικνύει πως θυμάσαι τις υποχρεώσεις σου, σε παρουσιάζει τίμιο άνθρωπος και αυτό πολλαπλασιάζει την πίστη σου στην αγορά.5. Να ζεις με όσα έχεις.Δηλαδή να κάνεις υπολογισμό, ώστε να μην ξεφεύγεις ποτέ από τις δυνατότητές σου στην κατανάλωση. Η αποφυγή αυτού του κανόνα είναι όρος απαράβατος της ατομικής, της οικογενειακής και της κοινωνικής ειρήνης. Όλοι πρέπει να προσαρμόζονται στην πραγματικότητα. Είναι ο κλασικός συντηρητικός κανόνας, πάνω στον οποίο στηρίζεται όλο το καπιταλιστικό οικοδόμημα. Πρέπει να κρατάμε καθημερινό λογαριασμό εσόδων- εξόδων. Τότε θα δούμε πως πολύ μικρές δαπάνες, μπορούν να εξοικονομήσουν μεγάλα ποσά.6. Να μην ακολουθείς την παράδοση.Πρόκειται για μια βασική προτεσταντική ιδέα. Η άρνηση της παράδοσης ξεκινά από την άρνηση της πατερικής εκκλησιαστικής παράδοσης και την αποδοχή μόνον του κειμένου της Βίβλου. Στον κοινωνικό τομέα η απαίτηση της καπιταλιστικής λογικής για αύξηση της παραγωγικότητας, συγκρούεται συχνά με την εμμονή σε παραδόσεις εργατικές. Σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε κεκτημένα δικαιώματα. Η σύγκρουση εργαζομένων- εργοδοτών πάνω στο ζήτημα αυτό, ουσιαστικά είναι μια σύγκρουση μεταξύ παράδοσης και κεφαλαίου. Οπότε η προτεσταντική άρνηση της παραδοσιοκρατίας, βοηθάει σε μεγάλο βαθμό την καπιταλιστική συσσώρευση.7. Η φιλαργυρία είναι η πηγή όλων των κακών.Η πεποίθηση αυτή πηγάζει από τον Απόστολο Παύλο: «ρίζα γαρ πάντων των κακών εστί η φιλαργυρία». Οπότε για την προτεσταντική ηθική δεν είναι αποδεκτή μια συμπεριφορά αποθησαυρισμού, αλλά μια συμπεριφορά επένδυσης. Το ίδιο συμβαίνει και με την κατανάλωση. Η υπερβολή της συνδυάζεται με την φιλαργυρία. Και έτσι το πρότυπο είναι μια συμπεριφορά ταιριαστή στην προοπτική της επένδυσης και του κέρδους.8. Η φιλανθρωπία δεν είναι λύση.Για τον προτεστάντη η ευθύνη ανήκει στο άτομο. Αυτό έχει τον απόλυτο έλεγχο των πράξεών του, οπότε η φιλανθρωπία συγκρούεται με την βασική ηθική αρχή της ατομικής ευθύνης. Ο Έμερσον έγραψε τις πιο καυστικές γραμμές εναντίον της φιλανθρωπίας, ως μιας υποκριτικής και ανώφελης πράξης. Το θέμα δεν είναι να βοηθούμε τους αναξιοπαθούντες, αλλά να τους πείσουμε να προσπαθήσουν να εργαστούν τίμια και αποτελεσματικά. Για όλους υπάρχουν ευκαιρίες.9. Να είμαστε εργατικοί και παραγωγικοί.Διότι έχουμε τοποθετηθεί στη γη από τον Θεό, για να είμαστε παραγωγικοί και να προστατεύουμε τα δημιουργήματά του. Εφόσον είμαστε κατ' εικόνα του, θα πρέπει να τον ακολουθήσουμε. Όπως αυτός είναι παραγωγικός και δημιουργικός, έτσι πρέπει να είμαστε και εμείς. Η εργασία είναι μια απόλυτη αξία.10. Δεν έχουν σημασία τα έργα, αλλά η πίστη.Αυτή είναι μια βασική ιδέα της προτεσταντικής θεολογίας. Θα σταθούμε ενώπιον του Θεού όχι με τα έργα μας, αλλά με την πίστη μας. Ωστόσο η θεία χάρις δεν είναι κάτι το απαθές, αλλά μια δύναμη που μας σπρώχνει προς την εργασία. Μέσω της εργασίας, που είναι μια ανάγκη, μας μεταδίδεται η παρουσία του Θεού. Επομένως πίστη και εργασία- που μας οδηγούν στον προορισμό και την Θεία Χάρη- αποτελούν τις βασικές παραμέτρους της προτεσταντικής στάσης.
Δεν θυμάμαι από την ιστορία να υπήρξε ποτέ αλληλέγγυα σε κάποιο άλλο έθνος αν εξαιρέσουμε κάποιες περιόδους στον αγώνα της ελληνικής ανεξαρτησίας και αυτό φυσικά λόγω συμφερόντων. Μην ξεχνάμε ότι είναι προτεστάντες με ότι αυτό συνεπάγεται. Δεν τους λες και ανθρωπιστές. Πέρα από αυτό ο καθένας κοιτάει τον εαυτό του στην ΕΕ και πρώτη από όλους η Γερμανία. Δεν μας κάνει καμία εντύπωση λοιπόν η στάση της.
Τους γερμανούς μπορεί να τους κατηγορήσει κανείς για 100δες πράγματα.Τους προτεστάντες επίσης γιά άλλα τόσα.Αλλά το να συσχετίζετε την στάση των Γερμανών με τον προτεσταντισμό παίρνει επάξια τον βραβείο "μπαρούφα του μήνα". Τα ποσοτα των θρησκειών στην Γερμανία είναι:30% άθεοι30% καθολικοί25% προτεστάντες6% μουσουλμάνοικαι το υπόλοιπο ποσοστό ορθόδοξοι, εβραίοι, βουδιστές κ.α.
Ο προτεσταντισμος δεν έχει σχέση μόνο με τη θρησκεία αλλά αφορά μια γενικότερη αντίληψη οικονομική, πολιτική και κοινωνική. Προφανώς έχεις περιορισμένη αντίληψη και γνώση για το θέμα για αυτό σε συγχωρώ για την έκφρασή σου περί μπαρουφας.
Μην γίνεστε τόσο επικριτικοί η Γερμανία ήδη έχει έλλειψη αντισηπτικων και μασκών στην εσωτερική αγορά της οι πολίτες ψάχνουν και δεν βρίσκουν μέρες τώρα. Μου μοιάζει κατανοητό σε αυτή τη φάση και με τα κρούσματα να αυξάνονται αλματωδώς -τρίτη σε απόλυτα νούμερα στην Ευρώπη- να προσπαθεί να εξασφαλίσει επάρκεια. Η Κίνα έχει περάσει στην επόμενη φάση, της ύφεσης, ελπίζουμε και ευχόμαστε όλοι, και έχει τρομερές παραγωγικές δυνατότητες επίσης.
Επικοινωνώντας καθημερινά με φίλους και συγγενείς στην Γερμανία, που κατοικούν σε τρεις διαφορετικές πόλεις και αντισηπτικά βρίσκουν και μάσκες και ό,τι άλλο χρειάζονται. Δεν παρουσιάζεται καμία έλλειψη!...
@πατατα 21.3.2020 | 21:00Πατάτα ζεις σίγουρα στην Γερμανία;;... ..επέτρεψε μου να αμφιβάλω. (Εκτός και αν ζεις σε κάποια κωμόπολη που ναι εκεί μπορεί να υπάρχει πρόβλημα).Από την άλλη, ψάχνοντας να βρω από που εμφανίστηκες ξαφνικά, γιατί δεν σε έχω δει σε κάποιο άλλο άρθρο ή εάν είσαι καινούργια αναγνώστρια, που δεν είσαι, εντύπωση μου κάνει η συμμετοχή σου στα σχόλια. Όλα και όλα τρία σχόλια μέχρι τώρα. Ένα το 2017, ένα το 2019 και ένα τώρα το 2020 σε εμένα!...Πάντως, το σχόλιο σου (2017) για το "μάτι", την θετική και αρνητική ενέργεια και την σχέση τους με την κβαντική φυσική ήταν πολύ καλό!
Αδυνατώ να καταλάβω πώς η συχνότητα των σχολίων μου εμπεριέχει την παραμικρή ένδειξη για τον τόπο διαμονής μου. Στο παραπάνω σχόλιο αναφερόμουν στην Χαϊδελβέργη, όπου βρίσκομαι αυτήν την στιγμή.Όσο για το αν κατοικώ Γερμανία, υπάρχει σχόλιο με το ίδιο username στις συναντήσεις αναγνωστών του Α,μπα στο εξωτερικό, αναρωτιέμαι πώς σας ξέφυγε.