Έλληνας μάγκας και νταής

Έλληνας μάγκας και νταής Facebook Twitter
Man Ray (1890–1976), Μπρούτζινο πρες-παπιέ Πρίαπος, 1920
38

«Γαμάω και δέρνω». Το σεξ ως βίαιη επιβολή και η βία ως αποδεκτή προέκταση του σεξ. Η γνωστή λαϊκή έκφραση δεν περιγράφει κάποια σεξουαλική προτίμηση. Συνοδεύει γενικά όποιον νικάει, κυριαρχεί, είναι μάγκας και επιδέξιος, τους βάζει όλους κάτω. Η επιβολή, η ανωτερότητα, η κυριαρχία του επιβήτορα αφενός, η υποταγή και υποτακτικότητα του θηλυκού και θηλυπρεπούς αφετέρου. «Στα τέσσερα» φώναζε στους αντιπάλους του ο ελάσσων (με κάθε δυνατή έννοια) κυβερνητικός εταίρος.


Το θέμα βρίσκεται διαρκώς μπροστά μας. Από τον Βαγγέλη Γιακουμάκη στη μαθήτρια της Αμαρύνθου κι από τον Ζακ Κωστόπουλο στην Ελένη Τοπαλούδη της Ρόδου αντικρύζουμε τη βίαιη επιβολή της έμφυλης δύναμης. Τη σεξιστική, μισογυνική, ομοφοβική, τρανσφοβική βία. Την κακοποίηση, τον εκφοβισμό, τον λεκτικό εξευτελισμό, τον βιασμό, τον φόνο.

Μετά συχνά επιχειρείται να κανονικοποιηθεί η ακραία βία, να αντιστοιχηθεί στην ισορροπία κοινωνικής ισχύος δράστη και θύματος. Αν η απόπειρα πετύχει, αν ο κοινωνικός κανιβαλισμός επικρατήσει, τότε το θύμα θα φορτωθεί την ευθύνη του παθήματός του. Το πρόσωπο που δε συναίνεσε θα μείνει μια παραφωνία, ένας λεκές που αργά ή γρήγορα θα σβήσει.

Αυτή η μάτσο τοξικότητα έχει στέρεο υπόβαθρο. Είναι ο casual σεξισμός της καθημερινότητας που σαρκώνεται παντού: στα «αντρικά αστεία» δυο μαντραχαλάδων στο ραδιόφωνο. Στα χοντρά πειράγματα. Στο «κράξιμο». Στην προσφώνηση «καλτσοδέτα» ή «τσόκαρο» αρρένων βουλευτών προς τις συναδέλφους τους. Στην απαξίωση του θηλυκού.


Αυτή η μάτσο τοξικότητα έχει στέρεο υπόβαθρο. Είναι ο casual σεξισμός της καθημερινότητας που σαρκώνεται παντού: στα «αντρικά αστεία» δυο μαντραχαλάδων στο ραδιόφωνο. Στα χοντρά πειράγματα. Στο «κράξιμο». Στην προσφώνηση «καλτσοδέτα» ή «τσόκαρο» αρρένων βουλευτών προς τις συναδέλφους τους. Στην απαξίωση του θηλυκού. Η μάτσο τοξικότητα υποκρύπτει τον κώδικα συμμόρφωσης «σεξ και ξύλο»: από το σπίτι ως το γήπεδο, από τον λούμπεν αντιεξουσιαστικό φονταμενταλισμό που δε θέλει γκέι στα Εξάρχεια μέχρι τον εθνοφυλετισμό του φασιστικού περιθωρίου.

Στο σχήμα αυτό η άρνηση συναίνεσης δύσκολα έχει θέση. Κενό γράμμα η αυτοδιάθεση των σωμάτων. Ακόμα χειρότερα, η δυνατότητα συναίνεσης ή άρνησης σχετικοποιείται, υπάγεται σε προκαθορισμένους κώδικες φράσεων, νοημάτων, γλώσσας του σώματος ή άλλων συμβόλων. Τυχόν άρνηση πρέπει να διατυπωθεί εντός εύλογου χρονικού διαστήματος. Μετά ουδέν λάθος αναγνωρίζεται: αν είπε ναι στην αρχή δεν υπάρχει όχι μετά.

Η άρνηση πρέπει να συμβαδίζει με τα ρούχα και τη συμπεριφορά του θύματος, με τον βίο και την πολιτεία του. Πάρτε το στερεοτυπικό «το θύμα δεν είχε δώσει αφορμές και δικαιώματα». Τι σημαίνει η φαινομενικά αθώα φράση; Πως η τραγική κατάληξη αυτού του αθώου θύματος ήταν αδικαιολόγητη, ενώ σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαμε να την κατανοήσουμε.

 
Μετά από τέτοια ειδεχθή εγκλήματα ακολουθεί συχνά μια εκστρατεία δολοφονίας χαρακτήρα. Το θύμα ήταν άξιο της μοίρας του, μόνο του προκάλεσε όσα έπαθε. Άλλοτε η εκστρατεία γίνεται στα mainstream media, όπως στην περίπτωση του Ζακ. Άλλοτε μένει περιθωριακή, με απήχηση ωστόσο μεγαλύτερη από όση νομίζουμε. Παράλληλα επιχειρείται το ξέπλυμα του δράστη. Θα ήταν έγκλημα πάθους, αυτός ποτέ δε θα έκανε κάτι τέτοιο.

Έλληνας μάγκας και νταής Facebook Twitter
Η βαλκανική εκδοχή του τοξικού «κοκτέιλ Μπολσονάρο» γεννάει θύματα και ξυπνάει συλλογική υποκρισία. Φωτο: EPA/ANTONIO LACERDA

Άλλοτε οι θύτες ήταν παιδιά καλών οικογενειών, όπως οι δράστες της Αμαρύνθου ή ο ένας δράστης της Ρόδου που εμφανίζεται συντετριμμένος «στα πρόθυρα νευρικής κατάρρευσης και υπό φαρμακευτική αγωγή». Φροντίζουν έγκριτα ΜΜΕ να μας πληροφορήσουν ότι πριν έκανε «έκλυτη ζωή, γεμάτη ξέφρενα γλέντια, γυναίκες, γυμναστήρια» ενώ τώρα ως «ενάρετος νέος μιλάει συνέχεια για τον Θεό και θα φέρει για πάντα μαζί του την Καινή Διαθήκη».

Φυσικά κάθε κατηγορούμενος φιλοτεχνεί μια εικόνα μεταμέλειας. Μόνο που εδώ τα ΜΜΕ σπεύδουν να υιοθετήσουν τον έναν από τους δυο δράστες, εκείνον που ως «Έλληνας καλής οικογενείας» αξίζει μια κάποια συμπάθεια. Ο άλλος, αντίθετα, ως ξένος και δη Αλβανός αντιμετωπίζει τον «άγριο αλλά στη βάση του δίκαιο νόμο της φυλακής».

Αντί να παίζουμε τους έκπληκτους και σοκαρισμένους, ας παραδεχτούμε ότι έχουμε πρόβλημα ωμής έμφυλης βίας που οδηγεί στο βαρύ έγκλημα. Αρρενωπότητα, σεξισμός, πατριαρχία, εθνοφυλετισμός και νταηλίκι.


Πρόκειται για μια τελευταία κρίσιμη πτυχή. Εάν στο έγκλημα εμπλέκεται και διαφορετική εθνοτική καταγωγή, τότε σα να ξυπνάει ένα «εθνικό must» πολλαπλών σταθμίσεων. Ο 63χρονος εργάτης γης Πετρίτ Ζίφλε που δολοφονήθηκε στην Κέρκυρα από ντόπιο Χρυσαυγίτη δεν υπήρξε ποτέ για τα περισσότερα ΜΜΕ. Τι να πουν; Ότι δολοφονήθηκε εν ψυχρώ γιατί είχε (άλλη) άποψη για το Μακεδονικό; Προτιμότερο το αφήγημα του δράστη, «η επήρεια ναρκωτικών και μέθης», διότι «προσφάτως είχε πάρει διαζύγιο από την σύζυγό του και αυτό του είχε επηρεάσει επιπρόσθετα την ψυχολογική κατάσταση».


Αντί να παίζουμε τους έκπληκτους και σοκαρισμένους, ας παραδεχτούμε ότι έχουμε πρόβλημα ωμής έμφυλης βίας που οδηγεί στο βαρύ έγκλημα. Αρρενωπότητα, σεξισμός, πατριαρχία, εθνοφυλετισμός και νταηλίκι. Η βαλκανική εκδοχή του τοξικού «κοκτέιλ Μπολσονάρο» γεννάει θύματα και ξυπνάει συλλογική υποκρισία.

Στήλες
38

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ντροπή! Έχουν γίνει δολοφονίες και τις βαφτίζουμε αυτοκτονίες» - O Γιώργος Καπουτζίδης ξεσπά για το bullying

Μια δυνατή παρέμβαση / «Ντροπή! Έχουν γίνει δολοφονίες και τις βαφτίζουμε αυτοκτονίες» - O Γιώργος Καπουτζίδης ξεσπά για το bullying

Ο κριτής του παιχνιδιού πήρε το λόγο μετά το τραγούδι ενός νεαρού ράπερ Γιώργου Θωμόπουλου το οποίο είχε θέμα τον εκφοβισμό και την αυτοκτονία ενός παιδιού.
Δημήτρης Ψαρράς: «Δεν νοείται Χρυσή Αυγή χωρίς τον Αρχηγό της»

«Ο Αρχηγός, το αίνιγμα του Ν. Μιχαλολιάκου» / Δημήτρης Ψαρράς: «Δεν νοείται Χρυσή Αυγή χωρίς τον Αρχηγό της»

Τον κομβικό ρόλο του υπόδικου Ν. Μιχαλολιάκου στη συγκρότηση της ΧΑ, η οποία άλλωστε αποτελεί «προσωπικό δημιούργημα κι απόλυτο εξάρτημά του», αναλύει ο γνωστός δημοσιογράφος, που έχει ερευνήσει όσο λίγοι το χρυσαυγίτικο φαινόμενο, στο νέο του πόνημα «Ο Αρχηγός»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

7 σχόλια
Σήμερα το πρωί είδα τρία μηχανάκια να οδηγούν στο αντίθετο ρεύμα, τρία αυτοκίνητα να παραβιάζουν το STOP, έναν ποδηλάτη να περνάει με κόκκινο και άπειρους πεζούς. Είδα άπειρους πεζούς, ημεδαπούς και όχι, να πετάνε σκουπιδάκια κάτω.Αν νομίζουμε ότι η συμπεριφορά αυτή είναι αποκομμένη από την συμπεριφορά όλων των βαρέως κακών σ'αυτή τη γωνιά του παγκόσμιου χωριού σφάλλουμε. Και μόνο η γλώσσα του άρθρου κάτι δηλοί. Δεν υπάρχουν οι κακοί, μάτσο και τοξικοί αρρενωποί και όλοι οι άλλοι οι καλοί. Υπάρχει μια γ@μημένη χώρα που μετά από 250+ χρόνια ανεξάρτητου συνταγματικού βίου δεν έχει καταφέρει να κάνει τους υπηκόοους της (aka πολίτες) να σέβονται τον Νόμο. Την ευταξία. Την κανονικότητα. Διότι κανονικότητα είναι η εφαρμογή των από κοινού αποφασισμένων κανόνων ίσα έναντι απάντων (γυναικών, ανδρών, αριστερών, δεξιών, μπλε και κίτρινων). Αυτό είναι που λέμε κράτος δικαίου (rule of law). Εδώ την κανονικότητα την αναφέρουμε σαν ρετσινιά.Υπάρχουν μονάδες που πάνω από όλα θεωρούν ότι είναι η πάρτη τους. Ότι αυτό που θέλουν οι ίδιοι είναι πάνω από κανόνες, κοινωνία, καθωσπρεπισμό, υποχρεώσεις. Αυτό είναι τόσο γενικευμένο που συγχωρούμε και τους άλλους όταν συμπεριφέρονται έτσι.Για τον Γιακουμάκη δεν φταίνε μόνο αυτοί που τον φάγανε (διότι πέρα από το ότι του είχαν κάνει τη ζωή κόλαση, 99% τον φάγανε). Φταίνε όσοι γνώριζαν και σιωπούσαν λέγοντας "ε, νταξ' μωρέ 'παιδιά' είναι" [σ.σ. αυτά τα 'παιδιά' τα πληρώνουμε πολύ συχνά]. Για την Τοπαλούδη δεν φταίει μόνο ο 19χρονος κι ο 21χρονος. Φταίει όλη η κοινωνία της Ρόδου η οποία χαμένη μέσα στα εύκολα φράγκα θεωρεί ότι όλα επιτρέπονται. Φταίει η μάνα του 21χρονου διότι ένιωσε καλύτερα που ο κανακάρης της δεν κρατούσε αυτός το φονικό όπλο.Η ανοχή στην παρανομία στην Ελλάδα έχει άπειρα ποδάρια. Για τον Κωστόπουλο κάναν πορεία φωνάζοντας "ήτανε και Ζακ ήτανε και Τζάκι στους νοικοκυραίους θα βάλουμε γκαζάκι". Σε μια πορεία κατά της άδικης βίας υπόσχονταν άδικη βία.Το να απομονώνουμε το μεν και να θεωρούμε ότι είναι το μόνο πρόβλημα είναι διαστρέβλωση της πραγματικότητας. Και όταν αναγνωρίζουμε λάθος το πρόβλημα δεν μπορούμε να το λύσουμε διότι πολεμάμε σε λάθος κατεύθυνση όσο καλές προθέσεις κι αν έχουμε.Εγώ σε αυτή τη χώρα δεν βλέπω βίαiη επιβολή της έμφυλης δύναμης μ ό ν ο. Όποιος μπορεί να κάνει βίαιη (σ.σ. κόντρα σε νόμους και ηθική) επιβολή της δύναμής του το κάνει. Σε αυτό δεν είμαστε ρατσιστές: Έλληνες και μετανάστες και πρόσφυγες και άντρες και γυναίκες όλοι γραμμένη την έχουμε την έννομη τάξη...
Σε αυτό το σχόλιό σου θα συμφωνήσω Γράφων. Είναι σοβαρό και γενικευμένο το πρόβλημα της ατιμωρησίας στη χώρα, και της νοοτροπίας "ανυπακοής" που έχει διαφημιστεί ως μέγιστη αρετή από πολλούς, συμπεριλαμβανομένου του νυν πρωθυπουργού φυσικά.Επίσης όντως υπάρχει μεγάλη επιλεκτικότητα από όλες τις πλευρές, όπως είπε κι ο atman - οι μεν προβάλλουν μόνο τα εγκλήματα των μεταναστών, οι δε τα αγνοούν πλήρως ή και τα δικαιολογούν.
Και στο κατω κατω το "Ελληνας μαγκας και νταης" ειναι στον τιτλο τελειως παραπλανητικο - ναι υπαρχει και αυτο - αλλα οι μαγκες και οι νταηδες δεν ειναι μονο Ελληνες - και οτι τους αντιμετωπιζουμε αναλογα με την καταγωγη τους ειναι θλιβερο.
Σιγουρα υπάρχουν παντού. Η διαφορά στα υπανάπτυκτα κράτη όπως το δικό μας, είναι ότι αντιμετωπιπζονται ως "μάγκες" απ τον πολύ κόσμο και τα ΜΜΕ, και κυρίως τέτοιο προφίλ υιοθετούν και πολλοί πολιτικοί. Φανερά ή πιο υποσυνείδητα. Η "δίκαιη" οργή του λαού του προεκλογικού Τσίπρα, το στα τέσσερα του Καμένου, το "εγώ φοράω παντελόνια" του νερντ της Κηφισιάς Σαμαρά κλπ κλπ
Υπαρχει φυλετισμος και κουκουλωμα οσο αφορα τετοια εγκληματα - αλλά δυστυχως αυτος εκπορευτεται και καθοδηγειται απο το τις διαφορες ατζεντες διαφορων περιπου παρακρατικων ομαδων.απο τους φασιστες της ΧΑυγης αλλά και τους επαγγελματιες δικαιωματιστες της ακροΑριστερας: Αν το προφιλ του θυματος και του θυτη δεν ταιριαζουν στις ατζεντες τους περιπου θαβεται.εχουν αναζητηθει οι ευθυνες αυτων που δεν απελασαν αυτον που ειχε πεταξει απο τον γκρεμο τη κοπελα στην κερκυρα, για να βιασει και δολοφονησει κοπελα στη Γερμανια λιγους μηνες μετα;Εχει βοηθηθει η μυρτω;Ο βιασμος στη διαρκεια παρτυ στο ΑΠΘ εξιχνιαστηκε; μαθαμε κατι; εγινε καποια διαδηλωση;Εχουν εξιχνιαστει οι βιασμοι παιδιων και γυναικων που γινονται καθημερινα στις Μοριες; Η εκει εφοσον πραγματοποιειται το ονειρο της διακινησης ειναι περιπου παραπλευρές απώλειες;Εχουμε θαψει το τρομερο εγκλημα και βιασμος που εγινε τη Πρωτοχρονια του 2010 συλλογικα - γιατι κανενα δεν βολευε;;; Αν θελει κανεις ενα εγκλημα που αντιπροσωπευει την παρακμη της Ελληνικης κοινωνιας ειναι αυτο - πρωτοχρονια του 2010 μια γυναικα βρεθηκε βιασμενη και δολοφονημενη σε μια παιδικη χαρα στο Γαλατσι. Αλλα επειδη δεν βολευε την ατζεντα των ημερων περιπου θαφτηκε σαν κατι που δεν εγινε. Αρκετα λοιπον με την εργαλειοποιηση - και απο την μια (αυτη ειναι φανερη) αλλα και απο την άλλη. Και κατι τελευταιο: λεμε για τους βιασμους ως επιθεση λογω φυλου, στις επιθεσεις λόγω ηλικιας τι γινεται; Καθε μερα σχεδον αντρες και γυναικες ανημποροι μεγαλης ηλικιας πεφτουν θυματα του καθε αντικοινωνικου στοιχειυ με βιαια εγκληματα και δυστυχως εβδομαδιαια και δολοφονιες.Πως αντιμετωπιζει η ελληνικη κοινωνια τα εγκληματα αυτα; Οταν λεμε ισοβια εννοουμε ισοβια ή περνανε περιπου χαλαρα σαν φυσικο φαινομενο; Ας μην ηταν μεγαλοι ας γλιτωναν. Ασ μην ειχαν λεφτα στο σπιτι να γλιτωναν. Να μην ηταν γυναικα να γλιτωνε. Αλλα βλεπεις αυτη η συζητηση δεν βολευει την μια απο τις δυο αντιδημοκρατικες ατζεντες.
Από όλα όσα είπε αυτό βρήκες να πεις; Επίσης όταν λες "πρόχειρη αναζήτηση" εννοείς πως κοιτάς το πρώτο λινκ και αν δεν σου κάνει φεύγεις; Γιατί και εγώ με μία πρόχειρη αναζήτηση το βρήκα και ας το αγνοούσα...
@ αλιοσαΚάνε copy - paste στο google "πρωτοχρονια του 2010 μια γυναικα βρεθηκε βιασμενη και δολοφονημενη σε μια παιδικη χαρα στο Γαλατσι" να δεις τι βγαίνει.@ βλαχάκιThanks.
Ραμον μονο και μονο οτι για κατι τοσο ειδεχθες το εχουμε θαψει τοσο βαθια στη συλλογικη μνημη ωστε ενω να το εχουμε περασει στην σφαιρα των fake news με το ζορι δειχνει:- ποσο επιλεκτικη ειναι η μνημη μας και ποσο αδιαφοροι ειμαστε για τ αθυματα- δεν μας νοιαζει η βια - μας νοιαζει το αν εξυπηρειται ή όοχι η (κρυφη) ατζενταΒλαχακι ευχαριστω για τα λινκς, και πιστεψτε με το ιδιο ακριβως search το εχω κανει και εγω, γιατι ειναι απο τα γεγονοτα που ενω θυμασαι οτι εχουν αναφερθει τοτε στα media, πλεον εχουν περασει στην σφαιρα της συλλογικης αφανειας. (Συνεπικουρομενο απο τους αλγοριθμους αναζητησης του google)Ντροπη μας λοιπον, αντι να εχουμε κανει νο1 τον εντοπισμο των ενοχων να προσπαθουμε να θυμηθουμε αν εχει γινει πραγματι.Για μενα αυτο ηταν ο κακος οιωνος - αν το παρουμε ετσι - το συλλογικο εγκλημα που καναμε σαν κοινωνια.Δυστυχως δεν ειναι το μονο. Το 2015 πνιγηκαν 1000 μεταναστες και προσφυγες στο Αιγαιο και οι ιδιοι που προκαλεσαν τον πνιγμο με τις πολιτικες τους ειναι και περηφανοι. ΤΟ 2018 καηκαν 100 εγγονια παπουδες γονεις και ανθρωποι μαζι στην "βαρδια τους" και το μονο που καναν ηταν να κατηγορουν τα θυματα.Κοινωνια που κανει πραγματικα γεγονοτα δηθεν fake news γιατι βολευει διαφορες ομαδες πιεσης - κοινωνια που δεν την νοιιαζουν στη πραγματικοτητα 1000 ή 100 νεκροι (η τα στρατοπεδα βιασμων στην Μορια) ειναιτελειωμενη.
Ο πρωθυπουργός απαντά στο γράμμα της μητέρας του Κωστόπουλου άμεσα, στο γράμμα της μάνας του παιδιού στο Φιλοπάππου, όχι. Οι φεμινίστριες κάνουν πορεία για την Ελένη - και καλα κάνουν, πλην κάποιων συνθημάτων- αλλά για την Μυρτώ δεν θυμάμαι κάποια ενασχόληση. Ο Αμίρ (ναι, το αριστερό φιάσκο που θάφτηκε άρον άρον) επισκέφθηκε τον πρωθυπουργό μετά βαϊων και κλάδων. Πέρα από τα σωστά του Γράφων παρακάτω υπάρχει και ένα βαθύτατο πρόβλημα υποκρισίας: Υπάρχει μια επιλεκτική συγκίνηση των θεματοφυλάκων της "ηθικής". Πράγμα κατά την γνώμη μου εξίσου αν όχι περισσότερο επικίνδυνο απο το καφριλικι των νταηδων.
Και για να το πούμε ευθέως ο φεμινισμός ο σημερινός ουδεμία σχέση έχει με την αστή ιδρύτριά του Πανκχορστ. Ο σημερινός φεμινισμός ειναι direct line με ακροαριστερά ιδεολογήματα της δεκαετίας 60-70. Στα πλαίσια αυτά το αρρεν = αστός, το θήλυ = προλετάριος. Απλουστευτική λογική στα χειρότερα της.Δεν είναι τυχαίο ότι όταν κούρασε το σύνθημα "κάτω το κρατος" ήρθε το "κάτω η πατριαρχία". Έχει σίγουρο κοινό το 52% του πλανήτη...Αυτή η σχολή σκέψης εργαλειοποιει τη γυναίκα όσο και ο ανδρικός σωβινισμος. Γι αυτό η Μυρτώ είναι ξεχασμένη. Δεν την πλάκωσε λευκός, Έλληνας, άνδρας και χριστιανός... Τι να πεις για τα εγκλήματα αυτών που υποστηρίζεις ότι είναι οι ίδιοι θύματα λευκών, Ελλήνων, ανδρών και χριστιανων;Αυτή η σχολή σκέψης εκμεταλλεύεται αδιαμφισβήτητα τραγικά γεγονότα, συνδέοντας τα ασύνδετα από την άλλη, με μοναδικό σκοπό την πώληση εξεγερμένης επαναστας.Αυτή η σχολή σκέψης ιδεολογικοποιεί την παραβατική συμπεριφορά και γι αυτό είναι επικίνδυνη. Εξάλλου οι ιδεολογίες είναι γνωστό καταφύγιο όσων δεν έχουν ιδέες.
Καλα θα εκαναν την πορεια αν την καναν για την Ελενη και την βια στις γυναικες. Ωστοσο την κανουν προσχηματικη για την ατζεντα τους - ειναι γελοιο το θεαμα αλλωστε διαμαρτυριας στην (ελληνικη) πατριαρχια γυναικων με μαντηλα. Δεν εχουν προβλημα με την πατριαρχια ουτε με την βια ουτε με τον πειθαναγκασμο.
Ραμαον τοι οτι κανεις κοπι πειστ και βγαινει πρωτα ο Στοχος ακριβως επιβεβαιωνει την εργαλειοποιηση των θυματων και την ξεφτιλα της συλλογικης αμνησιας μας.Ευχομαι απο εδω και περα να το θυμασαι - οτι ναι αυτο ειναι ενα εγκλημα που σαν κοινωνια ουτε φροντισαμε να προστατευσουμε το θυμα ουτε καναμε τιποτα για να πληρωσουν οι ενοχοι. Δεν βολευε το αφηγημα βλεπεις.
Την εργαλειοποίηση των θυμάτων, την υποκρισία, την επιλεκτική συγκίνηση και την ξεφτίλα της συλλογικής αμνησίας μας την επιβεβαιώνει περίτρανα και περισσότερο από οτιδήποτε άλλο η συλλογική σιωπή των σχολιαστών που ενώ σε άλλες περιπτώσεις είναι πολυγραφότατοι, με ποταμούς σχολίων και ποταμούς επιχειρημάτων (ή "επιχειρημάτων"), στην περίπτωση της δολοφονίας του Αλβανού από τον χρυσαυγίτη στην Κέρκυρα δεν βρήκαν ούτε μία λέξη να γράψουν. Επαναλαμβάνω, ούτε μία. Ο ορισμός της υποκρισίας, που, όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο Αλιόσα, είναι εξίσου, αν όχι περισσότερο επικίνδυνη από το καφριλίκι των νταήδων. Της υποκρισίας με κεφαλαία γράμματα. Όχι τίποτε άλλο, για να μην κοροϊδευόμαστε και μεταξύ μας, δηλαδή...
Μαλιστα, ο τοξικος λογος και οι προσωπικες επιθεσεις επανερχονται ΡΑμον. Μαλλον κακως ασχολουμε μαζι σου, διαβασε τον Στοχο να ικανοποιηθεις.Τι ακριβως να πουμε για τον ΧΑυγιτη που σκοτωσε Αλβανο περα οτι πιαστηκε και οτι να παει φυλακη, οχι 2 και 3 χρονια οπως λεει ο νομος παρασκευοπουλου αλλα ισοβια;Αυτη ειναι η μη εργαλειοποιηση και οχι να κοιτας αν το θυμα βολευει τα αφηγηματα μας. Και κακως εσπευσες να προβαλεις αυτο που κανεις προφανως εσυ σε εμας.Εγω λεω ξεκαθαρα: σκοτωσες, ισοβια. Βιασες: ισοβια, χωρις φιοριτουρες και αφηγηματα. Αυτο ειναι το μονο τιμιο και το μονο που δεν προωθει μια ατζεντα κρυφα.Ευχαριστουμε Ραμον που μας το θυμισες πως ειναι η κρυφη προωθηση της ατζεντας και η αδιαφορια για το θυμα ή την βια.
Και να ξερεις Ραμον οτι δεν ασχολουμαστε με το αστυνομικο δελτιο καθευατο - ηθεση μου εινα ξεκαθαρη για καθε εγκλημα. Αρα και για αυτο δεν ειδες ουτε θα δεις κανενα σχολιο για θεματα αμιγως αστυνομικα.Αλλα ασχολουμε με τηναφηγηση που διαφοροι τιποτενιοι χτιζουν γυρω απο καθε εγκλημα.
Atman, κάνεις λάθος. Δεν είναι ούτε τοξικός λόγος αυτό, ούτε προσωπική επίθεση. Είναι μια απλή διαπίστωση που αφενός μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε, και αφετέρου δεν μπορεί να την διαψεύσει κανείς, γιατί πολύ απλά είναι απολύτως αληθής. Το μέγεθος της ξεφτίλας, της υποκρισίας και της επιλεκτικής συγκίνησης γίνεται εμφανές αν ρίξει κανείς μια ματιά στα σχόλια των άρθρων της Lifo σχετικά με τον θάνατο του Αλβανού εργάτη από τον χρυσαυγίτη στην Κέρκυρα. Γιατί; Γιατί δεν υπάρχουν.Εγώ μίλησα για συλλογική σιωπή, στην οποία φυσικά συμπεριλαμβάνεσαι και εσύ. Προσωπική επίθεση και τοξικός λόγος είναι αυτό που κάνεις εσύ απαντώντας σε αυτήν την αυταπόδεικτη διαπίστωση με ειρωνείες, χαρακτηρισμούς, υπεκφυγές και φαιδρότητες περί αστυνομικών δελτίων και τα τοιαύτα, διαστρεβλώνοντας και εσύ την πραγματικότητα, όπως και άλλοι κάνουν συχνά μπαίνοντας στο πετσί της Cathy Newman, κι ας την αναφέρουν ως παράδειγμα προς αποφυγήν. Το πόση αξία πρέπει να δίνει κανείς στα λόγια σου φαίνεται από το πόσο απλουστευτικά ερμηνεύεις την απόδοση δικαιοσύνης. Ευτυχώς που δεν μας είπες ότι τους κλέφτες πρέπει να τους ακρωτηριάζουμε. Για να πάμε όμως παρακάτω, και για να γίνω περισσότερο συγκεκριμένος χρησιμοποιώντας παραδείγματα, είναι νομίζω εξαιρετικά υποκριτικό να εξεγείρεται κανείς με τον θάνατο του Κατσίφα και με την ψύχραιμη αντιμετώπιση που είχε το γεγονός από μερίδα άλλων σχολιαστών που δεν συμφωνούσαν με τα εθνικιστικά παραληρήματα, και από την άλλη να αφήνει το έγκλημα της Κέρκυρας ασχολίαστο.Όσο υποκριτικό είναι να διαμαρτυρόμαστε για την Ελένη και να αδιαφορούμε για την Μυρτώ, άλλο τόσο είναι υποκριτικό να εγκαλούμε άλλους για ένοχη σιωπή όσον αφορά τον θάνατο του μικρού Αφγανού στα Πατήσια και από την άλλη να μην αρθρώνουμε ούτε ένα φωνήεν για τον άτυχο Αλβανό εργάτη στην Κέρκυρα.Είναι εξαιρετικά υποκριτικό να εξανίσταται κανείς με την συγκάλυψη της Αλβανικής αστυνομίας στην περίπτωση του Κατσίφα, αλλά να μην βρίσκει λέξη να πει για την συγκάλυψη της Ελληνικής αστυνομίας στην περίπτωση του Κωστόπουλου.Είναι εξαιρετικά υποκριτικό να θέλει να μας πείσει κανείς πως ενδιαφέρεται για την τήρηση των νόμων, την ευταξία και την κανονικότητα, και από την άλλη να θέλει να μας πείσει πως όταν ένας αστυνομικός χτυπάει με την ασπίδα στο κεφάλι έναν συλληφθέντα που φοράει χειροπέδες "προστατεύει τον εαυτό του" και ότι αυτό είναι απλώς μια "φάπα" και λέγεται "εφαρμογή του νόμου". Και να δικαιολογεί αυτήν την "φάπα" λέγοντας "έλα μωρέ, τι περιμένεις, μάχη αστυνομικών με αναρχικούς είναι, θα πέσουν και δύο ψιλές".Είναι εξαιρετικά υποκριτικό να κατακεραυνώνουν κάποιοι αυτούς που προσπερνούν τις μολότωφ που καίνε ανθρώπους ζωντανούς επειδή δουλεύουν σε τράπεζα και αυτούς που αρνούνται να "λογοκρίνουν" την οργή του λαού επειδή την "κατανοούν", και από την άλλη να μας ζητούν να κατανοήσουμε την οργή του αστυνομικού με την ασπίδα, την οργή του Κατσίφα, την οργή του κοσμηματοπώλη, την οποιαδήποτε οργή την οποία οι ίδιοι δικαιολογούν.Είναι εξαιρετικά υποκριτικό να περνάνε "στο ντούκου" παραβατικότητες και εγκλήματα αναλόγως την οργή, αναλόγως την παραβατικότητα, αναλόγως το έγκλημα. Αναλόγως, (όπως λες κι εσύ atman) αν το προφίλ του θύματος και του θύτη ταιριάζουν ή δεν ταιριάζουν στις ατζέντες κάποιων. Αναλόγως αν είναι straight, gay, transgender, έλληνες, αλλοδαποί, μετανάστες ή πρόσφυγες, χριστιανοί, μουσουλμάνοι, εθνικιστές, αναρχικοί, δικαιωματιστές και ότι άλλο προαιρείσθε. Εν προκειμένω, η σιωπή όσον αφορά το έγκλημα της Κέρκυρας είναι επαναλαμβάνω η πιο τρανή απόδειξη της μεροληψίας και της προκατάληψης εκείνων που σιώπησαν και εξακολουθούν να σιωπούν. Η πιο τρανή απόδειξη ότι είναι και οι ίδιοι ακριβώς αυτό το οποίο καυτηριάζουν. Ακριβώς το ίδιο…
Hear hear! (Για το 23.12.2018 | 02:24)Ramone, πράγματι οι πρώτες δημοσιεύσεις προέρχονταν από ιστότοπους με "κύρος" τύπου hElleNiCevEnge.blogspot ...δια τον μπρούτζινο πρες παπιέ πέοντα του Man Ray, δηλαδή. Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω πώς προέκυψε αυτή η εργαλειοποίηση απ' τα φασισταριά. Τελικώς, βρέθηκαν οι δράστες; Έγινε γνωστή η εθνικότητά τους; Μπόρεσε να βρει τπτ η αστυνομία, τελοσπάντων; Ή λένε για να λένε;Γενικώς οι άνθρωποι που δεν λεν τίποτα όταν στην εβδομαδιαία διάταξη έχουμε βιασμούς/δολοφονίες/κακοποιήσεις (ενηλίκων και ανηλίκων) με θύτες Έλληνες δεν νομίζω πως δικαιούνται να το παίζουν ηθικά ανώτεροι και αντικειμενικοί κριτές των πάντων.Εννοείται πώς -για διάφορους λόγους- κάποιες υποθέσεις εξετάζονται, ευαισθητοποιούν και παραμένουν στο προσκήνιο περισσότερο καιρό. Κατά την ταπεινή μου άποψη είναι καλύτερο να ασχολείσαι με μία υπόθεση (ακόμη κι αν δεν ασχολείσαι με πέντε) παρά να είσαι ο jackass που το μόνο που κάνει είναι να κράζει αυτούς που ασχολούνται.----Στη σελίδα του fundraising του αδελφού του ζακ ένας τύπος (που δεν συνεισέφερε τίποτα, βεβαίως) είχε αφήσει αυτό το σχόλιο:http://oi63.tinypic.com/3uatg.jpg...Πήγε ο περίλαμπρος νους να πει στον -επαναλαμβάνω- αδελφό(!) του θανόντος Ζακ Κωστόπουλου (αλλά και στο συνεισφέρον πόπολο) να του/ς πει να κάνει/ουν έρανο για τον Μουστάκα και να γκρινιάξει για το ότι -δήθεν τάχα μου- μόνο οι lgbt μετράνε. Αει στον γέρο διάολο κι ακόμη παραπέρα, δηλαδή, με την σκατοψυχιά! Λες και τον εμποδίζει τίποτε, τον εν λόγω τύπο, να κάνει fundraising για τον οποινδήποτε ΑΝ ΤΟΣΟ ΠΟΛΥ ΚΟΠΤΕΤΑΙ (αλλά, όχι, φυσικά τα λόγια είναι δωρεάν, ενώ οι πράξεις θέλουν και λίγο τρέξιμο).
Βλαχάκι, σόρρυ, αλλά δεν είναι πολύ ευκρινές το τι εννοείς στην πρώτη παράγραφο του τελευταίου σχολίου σου. Εκτός κι αν εγώ δεν καταλαβαίνω καλά. Please explain.
Η πρώτη παράγραφος αφορά το δικό σου 21.12.2018 | 17:37 και λέω ότι οι αρχικές αναφορές, πράγματι, προκύπτουν από ακροδεξιό site και, μάλιστα, μη ειδησιογραφικό (δλδ blog). Επιπροσθέτως, αναρωτιέμαι για την εξέλιξη της υπόθεσης της δύστυχης αυτής γυναίκας και αν η εργαλειοποίησή της, από ακροδεξιούς, είχε κάποιο -ας το πούμε- "έναυσμα" που να ανήκει σε πραγματικά/διαπιστωμένα στοιχεία (π.χ. εθνικότητα δραστών) ή αν ελλείψει στοιχείων (καταγραφών, μαρτύρων, γιατί εγώ προσωπικά δεν βρίσκω περισσότερα στοιχεία από αυτά που αναφέρονται στα links που έβαλα πριν) και εκμεταλλευόμενοι ακριβώς αυτό το γεγονός της ανυπαρξίας στοιχείων, η εν λόγω δολοφονηθείσα ήταν "βολική" για δημιουργία αντίστοιχης παραφιλολογίας. ---Θυμίζω δε, ότι αν δεν υπήρχαν οι καταγραφές video για τον ζακ, μια υπόθεση που έλαβε χώρα μέρα μεσημέρι στο κέντρο της πόλης, σε πολυσύχναστο σημείο με ανοιχτά μαγαζια, η υπόθεσή του από την μεριά των Αρχών θα είχε κλείσει και στο μυαλό του κόσμου θα παρέμενε στην αρχική αφήγηση: "το πρεζάκι που ψόφησε αφού κόπηκε από τα γυαλιά της τζαμαρίας του καταστήματος που προσπάθησε να ληστέψει". Μερικοί δεν καταλαβαίνουν το εξωφρενικόν και το απαράδεκτον της συγκάλυψης και της καταστρατήγησης των standard procedures. Πρόβλημά τους. Θεωρώ ακόμη, και δεν έχω απολύτως κανένα θέμα να το πω ευθαρσώς ότι δεν τους νοιάζει που η υπόθεση ενός θύματος δεν έλαβε -ίσως- την δημοσιότητα που θα όφειλε, που δεν κατέστη δυνατόν να διαλευκανθεί ελλείψει στοιχείων ή που αντιμετωπίστηκε με βαρεμάρα απ' τις Αρχές, τους κόπτει περισσότερο που ένα άλλο θύμα, ένα θύμα που δεν γουράρουν, λαμβάνει μία κάποια δημοσιότητα. Είναι υποκριτές του χειρίστου είδους.
@ βλαχάκι (το) 24.12.2018 | 11:44Συμφωνώ και προσυπογράφω. Ούτε εγώ βρήκα περισσότερα στοιχεία. Το ποιοι έχουν και ποιοι δεν έχουν ατζέντα είναι εμφανές, σε όποια πλευρά και αν βρίσκονται, όποια και αν είναι η ατζέντα τους. Είναι εμφανές γιατί δεν το κρύβουν. Δεν περιμέναμε αυτό το άρθρο για να το καταλάβουμε. Και το πόσο προφανές είναι αποδεικνύεται εν προκειμένω διπλά: αφενός από την σχεδόν κατ’ αντιγραφήν υιοθέτηση της ακροδεξιάς ρητορικής και εργαλειοποίησης του εγκλήματος στην παιδική χαρά του Γαλατσίου όπως αυτή γίνεται ορατή στα άρθρα των ακροδεξιών ιστοσελίδων, και αφετέρου από τον διαχωρισμό του εγκλήματος της Κέρκυρας από αυτό του Γαλατσίου για τον πλέον λανθασμένο λόγο, λέγοντας ότι αυτό της Κέρκυρας άπτεται μόνο του αστυνομικού δελτίου, ενώ έχει ξεκάθαρα και άλλες προεκτάσεις λόγω της εθνικότητας δράστη και θύματος αλλά και της αφορμής για την δολοφονία. Το δε έγκλημα του Γαλατσίου (για το οποίο δεν υπάρχουν επαρκή και αποδεδειγμένα στοιχεία) σηματοδοτείται διαφορετικά ακολουθώντας την ακροδεξιά ρητορική και την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας, αναλόγως την προκατάληψη και την προφανέστατη υποκρισία που γίνεται ένα με την υποκρισία των υπολοίπων που ηθικολογούν και πατρονάρουν κάθε τρεις και λίγο κουνώντας το δάχτυλο, αλλά εν προκειμένω την έκαναν με ελαφρά πηδηματάκια και δεν βρήκαν μία λέξη να πουν για την δολοφονία του Αλβανού. Επαναλαμβάνω, με ελαφρά πηδηματάκια. Για τέτοια αντικειμενικότητα και αμεροληψία μιλάμε. Πόσο περισσότερο προφανής να γίνει δηλαδή αυτή η γενικευμένη υποκρισία των "θεματοφυλάκων της ηθικής" που λέει και ο Αλιόσα παραπάνω; Ουαί υμίν…
Τρεις στους δέκα άντρες κακοποιούνται σωματικά από τη γυναίκα στην Ελλάδα, ενώ επτά στους δέκα πέφτουν θύματα ψυχολογικής βίας, σύμφωνα με ευρωπαϊκή μελέτη, της οργάνωσης Domestic Violence in Europe.https://www.cnn.gr/news/ellada/story/25836/treis-stoys-deka-antres-kakopoioyntai-somatika-apo-ti-gynaika-stin-ellada
Εγω φοβαμαι να γυρίσω σπίτι μόνος το βραδυ μην με ακολουθησει καμια και μου επιτεθεί και προσεχω να μη βαζω βερμουδα και μου λενε οτι δινω δικαιωματα!!! Να γνωριστουμε να κανουμε ενα συλλογο για τα δικαιωματα των αντρων στην Ελλαδα σημερα, ειναι τρομερο ποσο μας καταπιεζουν...
tom joad - Η αναρτηση μου - οπως το συνηθιζω αρκετες φορες - στερειται προσωπικης αποψης και απλα παραθετει καποια στοιχεια ερευνας με την πηγη τους. Το κανω αυτο για να εμπλουτισω τον διαλογισμο μας πανω σε συγκεκριμενα ζητηματα. Αλλες φορες απλα αναρτω καποιο αρχειο για καποιο συγκεκριμενο ζητημα σε βαθος αλφα αριθμου χρονων κοκ. Αγνοεις την ερευνα, ειρωνευεσαι, τελος γενικευεις για ολους τους αντρες και τον βιασμο. 30% και 70% δεν ειναι αμελητεα ποσοστα. Σου διαφευγει οτι ο κινδυνος για βια πολλες φορες ελλοχευει μεταξυ κουρτινας και ντουλαπας...
Δεν πρόλαβα να διαβάσω την έρευνα κύριε Νικολαϊδη και δυστυχώς ο διαλογισμός μου δεν εμπλουτίστηκε. Ξέρετε γύρισα πτώμα από τη δουλειά χτες και έπρεπε να μαγειρέψω, να καθαρίσω, και να βάλω πλυντήρια. Η κοπέλα μου όταν γυρνάει θέλει να βλεπει το σπίτι στην εντέλεια. "Είμαι γυναίκα", μου λέει συνέχεια, "και κουμάντο κάνει η γυναίκα μες το σπίτι". Να μου πειτε ούτε αυγό δεν ξέρει να φτιάχνει, ούτε το πλυντήριο να βάζει, αφού στο σπίτι της μαγείρευε μόνο ο πατέρας.. Όταν τη ρωτάω γιατί αφου εργαζόμαστε και οι δυο πρέπει να κάνω εγώ όλες τις δουλειές αυτή θυμώνει, με λέει "γλωσσοκόπανο" και μου υπενθυμίζει διαρκώς ότι όταν οι άνδρες εκνευρίζονται χάνουν την αρρενωπότητα τους.. Εν τω μεταξύ και εγώ εργάζομαι σε αντίστοιχη θέση με την κοπέλα μου αλλά βγάζω λιγότερα χρήματα. Κάποιος πρέπει να μιλήσει κάποια στιγμή για τη διαρκή καταπίεση των ανδρών και την υποεκπροσώπησή μας σε όλους τους τομείς: από την επιστήμη μέχρι τις τέχνες και την πολιτική. Αυτή η έρευνα που αναρτήσατε φαίνεται να ειναι μια αρχή, λέτε να υπάρχουν και άλλες έρευνες που δείχνουν ανισότητα μεταξύ των φύλων;
Θα σου προτεινα να την διαβασεις πρωτα. Και να βαλεις και την κοπελα σου να την διαβασει. Και μετα, αφου πλυνεις τα πιατα και καθιστε στον καναπε, να κανετε στον εαυτο της την εξης ερωτηση : Τι ειναι πιο σημαντικο ζητημα ; Οι πολιτικες ταυτοτητας 'η τα εγκληματα πολεμου μιας δηλωμενης φεμινιστριας οπως πχ η Χιλαρι Κλιντον ;;; Ειναι οι πολιτικες ταυτοτητας ο "Ρε'ι'γκανισμος της Αριστερας" ; οπως ανεφερε προσφατα ενας γνωστος ομοφυλοφιλος / φιλελευθερος διανοουμενος ;; Φυσικα το ζητημα φεμινισμος-φαλλοκρατια ειναι τεραστιο με δεκαδες πλευρες. Αλλα επειδη ακουω εισαι πτωμα απ τη δουλεια, να μη σε κουραζω. Σε αρχιζω και σε τελειωνω με μια ευκολη ( που τυχαινει να περικλειει και ολες τις υπολοιπες ).