Οι έφεδροι, οι μαθητές, ο προεδρεύων κι ένα καλάσνικοφ

Οι έφεδροι, οι μαθητές, ο προεδρεύων κι ένα καλάσνικοφ Facebook Twitter
Χρόνια, λοιπόν, το όνειρο κάποιων μαθητών στον Γέρακα ήταν να παρελάσουν με δικό τους σχηματισμό, φωνάζοντας συνθήματα για τη Μακεδονία (που, ως γνωστόν, είναι μόνο ελληνική)... Φωτο Aρχείου: Eurokinissi
25

«Θέλαμε χρόνια να το κάνουμε αυτό... Φέτος είμαστε στην τελευταία χρονιά, είμαστε πιο κατασταλαγμένοι, ξέρουμε τα "πιστεύω" μας. Το Μακεδονικό είναι ένα μείζον ζήτημα της εποχής. Ως πατριωτάκια, μας εκφράζει και θέλαμε να πούμε τη γνώμη μας σε μια παρέλαση στην οποία δεν εκπροσωπούσαμε το 1ο ΓΕΛ αλλά την πατρίδα μας».

Χρόνια, λοιπόν, το όνειρο κάποιων μαθητών στον Γέρακα ήταν να παρελάσουν με δικό τους σχηματισμό, φωνάζοντας συνθήματα για τη Μακεδονία (που, ως γνωστόν, είναι μόνο ελληνική). Όταν έκαναν το παιδικό όνειρο πράξη, ομόφωνα ο σύλλογος διδασκόντων επέβαλε τις προβλεπόμενες ποινές. Πολλά ΜΜΕ αποθέωσαν τα παιδιά που «τιμωρούνται επειδή φώναξαν για τη Μακεδονία». Όταν στο σχολείο γράφτηκαν συνθήματα νεοφασιστών, η τηλεοπτική ρεπόρτερ μίλησε για γκράφιτι, κρύβοντας εντέχνως με το σώμα της τον κέλτικο σταυρό στον τοίχο.


Στη σχολική παρέλαση στον Δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης προπορευόταν παράταξη ενστόλων με συνθήματα για ΟΥΚ (Ομάδα Υποβρύχιων Καταστροφών) και Μακεδονία. Γράφτηκε πως ανήκουν στην Ομάδα Δυναμικών Εξορμήσεων Υψίστης Ωφελείας (ΟΔΕΥΩ) –όντως, έτσι λέγονται, δεν είναι πλάκα– και βρέθηκαν εκεί προσκεκλημένοι του δημάρχου. Διαβάζουμε πως οι ίδιοι παλιότερα έκαναν κατάληψη στον χώρο ανέγερσης τζαμιού στον Βοτανικό.

Παρελάσεις, παράτες και εθνικοί μύθοι δεν είναι τροφή της μνήμης. Είναι το junk food της γνώσης, τα λιπαρά της εθνικής αυτοσυνειδησίας. Όμως αυτές τις τελετές έχουμε προς το παρόν και οφείλουμε να τις διαφυλάξουμε. Είναι θέμα δημοκρατίας.


Παράλληλα, παρακολουθούμε το άλλο σίριαλ: ένα άκακο κι ανέμελο ελληνόπουλο, οπλισμένο με καλάσνικοφ, έπεσε θύμα του αλβανικού εθνικισμού. Η υπόθεση φωνάζει από μακριά. Όμως πολλοί σπεκουλάρουν. Χρησιμοποιούν τον τραγικό θάνατο ενός βαριά οπλισμένου και αμφίβολης νηφαλιότητας προσώπου για να πουλήσουν φύλλα, τηλεθέαση και εθνικοφροσύνη. Ερευνητέες, φυσικά, οι συνθήκες θανάτου του ομογενή, προβληματικό το κράτος δικαίου στη γείτονα. Ως εκεί όμως.

Όταν ο κ. Κακλαμάνης, αντιπρόεδρος της Βουλής, πέρα από κάθε δεοντολογία και προβλεπόμενη διαδικασία, τιμά με ενός λεπτού σιγή τον οπλοφόρο Κατσίφα, συμπεριφέρεται σαν οδηγός πειρατικού ταξί που ψαρεύει «αγαθούς επαρχιώτες» στον Σταθμό Λαρίσης. Εκμεταλλεύεται την έλλειψη στοιχειωδών πολιτικών ρεφλέξ, την ευήθεια ή τη φοβικότητα των λιγοστών παρόντων βουλευτών για ιδιοτελείς σκοπούς.


Εμείς οι υπόλοιποι τι δεν καταλαβαίνουμε; Θεωρούμε ακόμα ότι υποχωρώντας μπροστά στο τέρας θα το συγκρατήσουμε; Το αντίθετο ισχύει. Η αμυνόμενη δημοκρατία πρέπει να δείξει τα δόντια της.

Οι έφεδροι, οι μαθητές, ο προεδρεύων κι ένα καλάσνικοφ Facebook Twitter
O κ. Κακλαμάνης, αντιπρόεδρος της Βουλής, πέρα από κάθε δεοντολογία και προβλεπόμενη διαδικασία, τίμησε με ενός λεπτού σιγή τον οπλοφόρο Κατσίφα. Φωτο: EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ


Οι διδάσκοντες και ο διευθυντής στο Λύκειο Γεράκα επέδειξαν μεγαλύτερη επίγνωση ευθύνης από άλλους θεσμικούς παράγοντες. Σπεύδω να διευκρινίσω: διατηρώ ισχυρές επιφυλάξεις για τη σκοπιμότητα των σχολικών παρελάσεων. Μεταξικό κατάλοιπο ο στρατιωτικός βηματισμός των μαθητών, που ελάχιστη σχέση έχει με την παιδεία και την ιστορική μνήμη.

Η μνήμη συντηρείται με τη γνώση, με την αναζήτηση της αλήθειας. Παρελάσεις, παράτες και εθνικοί μύθοι δεν είναι τροφή της μνήμης. Είναι το junk food της γνώσης, τα λιπαρά της εθνικής αυτοσυνειδησίας. Όμως αυτές τις τελετές έχουμε προς το παρόν και οφείλουμε να τις διαφυλάξουμε. Είναι θέμα δημοκρατίας. Τις πολιορκούν οι οπαδοί της διάχυσης ενός ιδιότυπου μιλιταρισμού στον δημόσιο χώρο. Οι στολές παραλλαγής επιχειρούν να γίνουν επίσημο ένδυμα. Μαζί διαχέεται η βία που τις συνοδεύει. Ευθύνη έχουν φυσικά και όσοι παλιότερα έκαναν στις ίδιες παρελάσεις πρόβες αντιμνημονιακού αγώνα.


Σήμερα, ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος. Ορθώς η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής αποδοκίμασε κατηγορηματικά την κίνηση Κακλαμάνη. Η ενός λεπτού σιγή για τον Κατσίφα πρέπει να θεωρείται μη γενόμενη, εκτός νόμιμης διαδικασίας. Η απότιση τιμών κοινοβουλευτικής περιωπής σε κάποιον που εξέθεσε ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας σε κίνδυνο δεν μπορεί να είναι προσωπικό εργαλείο άγρας ακροδεξιών ψήφων του κ. Κακλαμάνη.


Τα δύσκολα είναι μπροστά. Τον Φεβρουάριο, καλώς εχόντων, θα ψηφιστεί η Συμφωνία των Πρεσπών. Τον Μάρτιο, σε προεκλογική περίοδο, η χώρα θα τιμά την 25η Μαρτίου. Θα αφήσουμε πάλι τους εφέδρους να κάνουν σουλάτσο στις σχολικές παρελάσεις και να διεκδικούν μερίδιο στη χάραξη εξωτερικής πολιτικής; Μα, δεν έχουμε αποδεχτεί ένοπλες πολιτοφυλακές, δεν είμαστε αμερικανική Πολιτεία του Νότου.


Οι έφεδροι υπάρχουν για να υπερασπιστούν την πατρίδα σε περίπτωση πολέμου. Αυτό δεν σημαίνει ότι τον υπόλοιπο καιρό θα περιφέρονται και θα χουφτώνουν την ελληνική δημοκρατία στις γωνίες. Δεν έχουν καμιά δουλειά να γίνονται κήρυκες εθνικιστικού μίσους ή να απειλούν την πολιτική τάξη σε πολιτικές συγκεντρώσεις και δημόσιες τελετές. Οι πραγματικοί πατριώτες έφεδροι οφείλουν να τιμήσουν το Σύνταγμα, διαχωρίζοντας τη θέση τους. Και οφείλει το αρμόδιο υπουργείο να μαζέψει όσους εκτρέπονται.

Διατηρούμε, βέβαια, λίγες ελπίδες, όταν ο υπουργός φοράει με κάθε ευκαιρία στολή παραλλαγής σαν να παίζει σε πάρκο paintball (όμως τα ίδια γίνονταν και με προηγούμενους υπουργούς, ας μην επιρρίπτουμε την ευθύνη στον νυν «διά πάσα νόσο και πάσα μαλακία»).


Να το πάρουμε απόφαση: η διολίσθηση σε ένα ξέφρενο (παρα)στρατιωτικό πανηγύρι εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους.

Στήλες
25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

5 σχόλια
Η προτελευταία παράγραφος δεν αρμόζει σε ένα τόσο καλογραμμένο κείμενο. Γιατί ο κ. Παπαϊωάννου, αισθάνεται την ανάγκη να δικαιολογήσει τον υπουργό Καμμένο με το αντιπαραγωγικό επιχείρημα ότι είχαμε κι άλλους αντίστοιχους υπουργούς και στο παρελθόν; Μετά τη Χούντα αδυνατώ να θυμηθώ υπουργό με τέτοιον κιτσάτο κι επικίνδυνα εθνικιστικό παραληρηματικό οίστρο. Ο πολιτικός βίος και πολιτεία του Καμμένου ξεπερνάει τη στολή παραλλαγής που βλακωδώς φοράει.
Εξαιρετικό άρθρο, ψύχραιμο και σταθμισμένο. Ως παλαιός έφεδρος λοχίας των ειδικών δυνάμεων έχω να παρατηρήσω ότι οι παρελάσεις εφέδρων είναι φρέσκο φρούτο -παρότι έχει και μεγαλύτερους σε ηλικία που μετέχουν, δεν ξέρω πώς μαζεύονται, προφανώς από τους συνδέσμους. Υπάρχει και επόμενο πιάτο: για απροσδιόριστο λόγο τα τελευταία χρόνια οι υπηρετούντες στις Ειδικές Δυνάμεις στρατεύσιμοι εμφανίζονται να είναι όλοι "υπερπατριώτες" (=ακροδεξιοί). Δεν ήταν έτσι πριν τρεις δεκαετίες (το ξέρω γιατί τότε υπηρέτησα και εγώ!), αν όμως έγινε έτσι τώρα θα πρέπει να εντοπιστεί το πρόβλημα και να αντιμετπιστεί από την ηγεσία του στρατεύματος
Το εκκρεμές...40 χρόνια στην Ελλάδα όποιος μιλάει για εθνικό συμφέρον, καθήκον, στόχους κτλ λογίζεται φασίστας. Έφτασε στο σημείο το κόμμα του 3% που μπαινόβγαινε στη βουλή (Σύριζα) να γίνει κυβέρνηση και αντιπολίτευση το κόμμα του περιθωρίου της Κυψέλης (ΧΑ). Το πρώτο δεν ήταν καμπανάκι εκτράχυνσης της κοινωνίας. Μόνο το δεύτερο. Κι αυτό είναι αρκετό για να βγάλουμε και τον Παλαμά που είχε γράψει ποίημα για την Χειμάρρα περίπου... φασίστα (https://tinyurl.com/y98b2syx). Ζούμε ακόμα με τα φαντάσματα των συνταγματαρχών και του εμφυλίου. Κλείνουμε το μάτι στα επετειακά μπάχαλα (17Ν, Γρηγοροπούλεια κτλ), δείχνουμε φοβερή ανεκτικότητα στα κάθε είδους αναρχοταγκογκράφιτι που έχουν κατακλύσει την Αθήνα (πλάκα έχει να δει κανείς έναν κάθετο δρόμο από Κάτω Πατήσια μέχρι την Γκράβα, θα αναγνωρίσει και ποιο στέκι τα έχει γράψει όλα, μιλάμε για ΚΑΘΕ ΚΤΗΡΙΟ) ακόμα και η εισαγγελία του Αρείου Πάγου όταν μπαίνει μπόμπα στον Ντογιάκο λέει "ναι μεν αλλά τα παιδιά".Αλλά το μόνο πρόβλημα που βλέπουμε είναι η ανάδυση μιας ακροδεξιάς. Σε ιστορικό κενό συμβαίνουν όλα... Δεν υπάρχει ούτε άλλη πλευρά στο σήμερα. Δεν υπάρχει ούτε χθες... Δεν γουστάρουμε την ιστορία. Μόνο τη αντιπαράθεση με το κακό. Και το κακό είναι οι άλλοι.Εγώ λέω ότι η κοινωνία συνολικά διολισθαίνει στην απολυταρχία. Αυτό έχει ξεκινήσει -στο σημερινό ύφος- από τον Δεκέμβρη του '08. Τότε που η Αθήνα καιγόταν για έναν σχεδόν μήνα και 'ντάξει... Ήταν τα "παιδιά" που αγανάχτησαν. Και μετά κάποια "παιδιά" γίναν μέλη των ΣΠΦ. Και μετά όταν έσκασε η κρίση αγαναχτήσαν κι άλλα "παιδιά" και μουτζώναν αγαναχτισμένα ό,τι τα ίδια και οι γονείς τους ψήφιζαν για 40 χρόνια. Και καιγόταν η Αθήνα. Και πεθαίναν άνθρωποι (μπα, προβοκάτσια)... Αλλά ήταν τα "παιδιά"...Τώρα ήρθαν κι άλλα "παιδιά" να κάνουν παρέα στα "παιδιά" που ήδη είχαμε. Καλώς τα δεχτήκατε.Όταν βέβαια μιλάμε για νομιμότητα τότε φταίνε οι ακροκεντρώοι και η σοσιαλδημοκρατία που είχε συνεργαστεί με τον Χίτλερ.ΥΓ Για τον Κατσίφα δεν τολμώ να μιλήσω πλέον. Γίναν όλοι οπαδοί των γνώσεων ψυχολογίας του Ράμα. Μόνο ένα άρθρο του πρώην πρέσβη της Ελλάδας στην Αλβανία να παραθέσω για λόγους ψυχολογικής υποστήριξης της λογικής.http://www.kathimerini.gr/993410/article/epikairothta/politikh/voyliarates-28-oktwvrioy-2018-h-epomenh-hmeraΥΓ2 Και μετά ήρθαν οι μέλισσες.
Δεν γουστάρουμε την ιστορία. Μόνο τη αντιπαράθεση με το κακό. Και το κακό είναι οι άλλοι. Πηγή: www.lifo.grΠολύ μου άρεσε αυτή η φράση, μου δίνει τροφή για αυτοκριτική, ευχαριστώ!
Μια χαρά καμπανάκι ήταν και το πρώτο, μόνο που μερικοί νομίζανε ότι είναι του Άη Βασίλη που ερχόταν φορτωμένος με δώρα.Δεν χρειάζεται να πας Πατήσια - Γκράβα. Μια βόλτα στο θέατρο "Εμπρός" και τους γύρω δρόμους αρκεί.Της Δημητρίου προηγήθηκαν ο Σακελλαρίου και η Θάνου. Οι εξωθεσμικές παρεμβάσεις δικαστικών λειτουργών δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία.Το ότι η κοινωνία συνολικά διολισθαίνει στην απολυταρχία έχει ξεκινήσει από την κυριαρχούσα νοοτροπία μέσα στην οποία ζουν και μεγαλώνουν οι περισσότεροι εδώ και δεκαετίες (για να μην πω περισσότερο), μαθαίνοντας να την θρέφουν ως φίδι στον κόρφο τους, νομίζοντας πως το φίδι είναι κουνελάκι. Θεωρώντας πολλοί εξ αυτών αυτή την απολυταρχική νοοτροπία για δικαιοσύνη, αμεροληψία και δημοκρατικότητα. Αδυνατώντας να συνειδητοποιήσουν τι ταΐζουν. Απλώς η μέχρι πρότινος ευμάρεια λειτουργούσε κάπως κατευναστικά γιατί κατά βάθος κανείς δεν θέλει να χάσει την βολή του. Η βολή δεν χάθηκε τον Δεκέμβρη του '08. Χάθηκε δύο - τρία χρόνια αργότερα. Γι' αυτό ήρθαν οι μούντζες.Το κακό εν προκειμένω είναι αυτό που λέει ο αρθρογράφος:«Η υπόθεση φωνάζει από μακριά. Όμως πολλοί σπεκουλάρουν. Χρησιμοποιούν τον τραγικό θάνατο ενός βαριά οπλισμένου και αμφίβολης νηφαλιότητας προσώπου για να πουλήσουν φύλλα, τηλεθέαση και εθνικοφροσύνη».Πηγή: www.lifo.grΑσπαζόμενος την θέση του, υπερθεματίζω: η απότιση οποιωνδήποτε τιμών πέρα από αυτών των οικείων και της ταφικής τελετής σε κάποιον που εξέθεσε ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας σε κίνδυνο είναι εξίσου επιβλαβής και λειτουργεί προς όφελος της ακροδεξιάς και όχι της χώρας. Εξωτερική (ή άλλη) πολιτική βασιζόμενη ή εξαρτώμενη από συναισθηματισμούς είναι επικίνδυνη. Για όλους.Αυτό είναι το κακό. Και με αυτό το κακό έχουμε κάθε συμφέρον αλλά και καθήκον να αντιπαρατεθούμε.
Μπορούμε να αντιπαρατεθούμε έγκυρα για τον εντός Ελλάδας εκτροχιασμό. Διότι όλοι ζούμε εδώ και ξέρουμε πάνω-κάτω τι γίνεται.Αν θέλουμε να εντάξουμε σε αυτόν τον ακροδεξιό εκτροχιασμό και τον Κατσίφα πρέπει να ξέρουμε που έχει ζήσει και πως. Αλλιώς να συγκρίνουμε τον Κατσίφα με τον Σορίν Ματέι (!) ή με τον Περίανδρο είναι αστεία πράγματα, για να παραμείνω κόσμιος. Όταν δε οργανωμένα πάνε να του κολλήσουν την ρετσινιά της ψυχικής νόσου (ή της "αμφίβολης νηφαλιότητας"), της συμμετοχής σε εθνικιστικές οργανώσεις ου δεν υπάρχουν σήμερα ή εμπόριο ναρκωτικών τότε μιλάμε για προπαγάνδα από συγκεκριμένα κέντρα.Εκτός αυτού η σπέκουλα πάνω στο θάνατο κάποιου αν είναι να μας ενοχλεί πρέπει να μας ενοχλεί παντοιοτρόπως. Όχι μόνο για τον Κατσίφα. Ή όχι; Είτε φιλόπατρι είτε ακτιβιστή για τους οροθετικούς.Τέλος, πέραν του κρυμμένου μηνύματος καλό είναι να βλέπουμε και άμεσα τι λέει κάποιος. Να ακούμε τις λέξεις που χρησιμοποιεί και να αφήσουμε την ανάλυση (τι θέλει να πει ο ποιητής) για πιο αφηρημένα πράγματα όπως μπορεί να γίνει η τέχνη.Την αντίθεσή μας πρέπει να τη δείχνουμε σε όλες τις ακρότητες. Όχι στις μισές. Αλλιώς κλείνουμε το μάτι στην απέναντι ακρότητα από αυτήν που καταδικάζουμε. Και κανείς δεν το θέλει αυτό, σωστά;Πχ δεν θυμάμαι δημοσιογράφους να εκφράζουν φόβους για την διεθνή "έκθεση" της χώρας από τους ΣΠΦ ή τον Ρουβίκωνα ή τη 17Ν ή από τους αγρότες που κλείνουν τις εθνικές οδούς όποτε γουστάρουν. Για τον Κατσίφα όλη η ευαισθησία.
1. Αυτό που πρέπει πρωτίστως να μας απασχολεί είναι το τι έγινε και πως. Τα γεγονότα αυτά καθεαυτά και απογυμνωμένα από συναισθηματισμούς και προκαταλήψεις. 2. Το να ξέρουμε που έχει ζήσει και πως δεν χρησιμεύει σε τίποτε άλλο εκτός από το να εξηγηθεί το γιατί πιθανόν συνέβη ότι συνέβη. Αυτό δεν είναι λάθος, με την προϋπόθεση ότι έχει ήδη αποκαλυφθεί η αλήθεια και ο απώτερος στόχος δεν είναι να δικαιολογηθεί προκαταβολικά ή εκ των υστέρων ο νεκρός, ντε και καλά, ακόμα και αν έχει και ο ίδιος ευθύνες. Αυτό το "γιατί" πρέπει να είναι επεξηγηματικό. Όχι αθωωτικό. 3. Το θέμα δεν είναι αν "θέλουμε" εμείς να εντάξουμε τον Κατσίφα στην ακροδεξιά, αλλά αν όντως αυτό είχε συμβεί. Το "που έχει ζήσει και πως" δεν δικαιολογεί την (πιθανότατα υπαρκτή) ακροδεξιά υποστήριξη ή δραστηριότητα εκ μέρους του. Και μοιάζει και αυτό με προπαγάνδα από συγκεκριμένα κέντρα. Με αυτή την λογική όλη η μειονότητα θα έπρεπε να πίνει νερό στο όνομα της ακροδεξιάς. Και όταν εξηγούμε ή δικαιολογούμε έτσι τα γεγονότα είναι σαν να την παραδίδουμε εμείς οι ίδιοι στις ανοιχτές της αγκάλες. Και παίζουμε το παιχνίδι της, εκτροχιάζοντας εμείς οι ίδιοι το τρενάκι από τις ράγες.4. Όσο αστείο είναι να συγκρίνουμε τον νεκρό με τον Ματέι ή τον Περίανδρο, άλλο τόσο (τουλάχιστον) είναι αστείο να τον συγκρίνουμε με τον... Σολωμό και τον Παλαμά. Νομίζω.5. Άλλο πράγμα η τρέλα, άλλο η ψυχική νόσος, άλλο η ψυχολογική φόρτιση και η αμφίβολη νηφαλιότητα που αυτή συνεπάγεται. Με βάση αυτά που γνωρίζουμε ως τώρα δεν είναι καθόλου παράλογο να υποθέσει κανείς το τελευταίο. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι η ιστορία της περιοχής θα μπορούσε να λειτουργήσει επιβαρυντικά ως προς αυτό.6. Δεν μίλησα για ναρκωτικά και οργανώσεις.7. Και στις δύο περιπτώσεις που αναφέρεις η σπέκουλα προήλθε σχεδόν ολοκληρωτικά από ακροδεξιούς κύκλους που φρόντισαν να εκμεταλλευτούν αναλόγως τα περιστατικά προς όφελός τους, πατώντας πάνω σε δύο πτώματα και στα συντηρητικά αντανακλαστικά της "σιωπηλής πλειοψηφίας" όπως την αποκαλούσε παλαιότερα ο Νίξον.8. Όποιος εκθέτει "ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας σε κίνδυνο" ενεργώντας αυτοβούλως δεν είναι φιλόπατρις. Είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι εθνικά επιζήμιος.9. Τα περί κρυμμένου μηνύματος, αναλύσεων και τέχνης δεν τα καταλαβαίνω.10. "Την αντίθεσή μας πρέπει να τη δείχνουμε σε όλες τις ακρότητες. Όχι στις μισές. Αλλιώς κλείνουμε το μάτι στην απέναντι ακρότητα από αυτήν που καταδικάζουμε. Και κανείς δεν το θέλει αυτό, σωστά;"This goes both ways. Τόσο όσον αφορά αυτόν στον οποίον απευθύνεται, όσο και εκείνον που το απευθύνει.11. Περίεργο. Εγώ θυμάμαι πολλούς τέτοιους δημοσιογράφους.
Δεν δικαιολογούμε κανένα. Αιτιολογούμε όμως διότι ο Ράμα τον έβγαλε τρελό.Και λυπάμαι αλλά είναι ακριβώς τα ιδανικά που ενέπνεαν τον Παλαμά. Τα οποία σήμερα συλλήβδην τα έχουμε ονοματίσει πλέον "εθνικιστικά". Δεν κάνει να πούμε ότι τρεις φορές έχει απελευθερωθεί η Βόρειος Ήπειρος από τον ελληνικό στρατό. Λογίζεται εθνικισμός και μόνο να το αναφέρεις.Και επειδή καλό είναι να γίνεται η εξωτερική πολιτική όχι με συναισθηματισμούς αλλά με βάση το ΕΘΝΙΚΟ συμφέρον είναι κοροϊδία να κάνουμε ότι δεν ήταν Έλληνας πολίτης ο δολοφονηθείς από τις αλβανικές ειδικές δυνάμεις. Ότι η διένεξή του με την εκεί αστυνομία δεν ήταν λόγω κάποιας παραβατικής του συμπεριφοράς εμπίπτουσας στο κοινό πονικό δίκαιο. Είναι κοροϊδία να μην βλέπουμε την άμεση απόπειρα συσκότισης από τις αλβανικές αρχές. Από το ότι ο Ράμα αυθημερόν τον έβγαλε "τρελό" στο ότι ΜΜΕ και πολιτικοί στην Αλβανία μία εκδοχή στηρίζουν, από το γεγονός ότι απαγορεύθηκε ιατροδικαστής για την οικογένεια στο ότι κρατήθηκε τιμωρητικά και αναίτια το άψυχο σώμα του για μέρες.Ευελπιστώ να κρίνουμε ακόμα το ΕΘΝΙΚΟ συμφέρον ως κάτι βάσει του οποίου πρέπει να γίνεται η εξωτερική πολιτική.Αν έφταιξε ο Κατσίφας δεν θα το πω εγώ. Όφειλε να το πει η αλβανική δικαιοσύνη. Αλλά Αλβανοί ΕΚΑΜίτες τον σκότωσαν και δεν γίνεται να δικαστεί. Και ως έναν νεκρό Έλληνα οφείλουμε όλοι εμείς (σ.σ. οι Έλληνες, ή όσοι αυτοπροσδιοριζόμαστε έτσι) όχι να τον δικάσουμε, αυτό ήταν -είπαμε- δουλειά της αλβανικής δικαιοσύνης, αλλά να δούμε γιατί οπλίστηκε. Για ποιους λόγους παρέβη τον νόμο.Δεν κάνουμε εξωτερική πολιτική με συναισθηματισμούς. Ούτε με αριστερούς (έτσι ώστε να λέμε ό,τι λένε οι Αλβανοί εθνικιστές) ούτε με ακροδεξιούς. Κάνουμε εξωτερική πολιτική με βάση το ΕΘΝΙΚΟ συμφέρον. Όχι το συμφέρον τρίτων.Γενικά οφείλουμε, όσο είμαστε οργανωμένοι σε εθνικό κράτος, να κάνουμε πολιτική με βάση το εθνικό συμφέρον. Κάτι το οποίο ακούει η αριστερά και βγάζει φλύκταινες. Θα πει ό,τι νάναι προκειμένου να το αναιρέσει. Θα βαφτίσει τους πάντες φασίστες ανακαλύπτοντας κρυμμένα νοήματα στα λόγια τους.
Τα ιδανικά που ενέπνεαν τον Παλαμά δεν είναι απαραίτητο να τα ενστερνίζονται όλοι. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, ούτε τους κάνει χειρότερους «Έλληνες». Στην πραγματικότητα, δεν λέει τίποτα. Το να επιμένουμε να χρησιμοποιούμε τον Παλαμά και τον Σολωμό για να αποδώσουμε κάποιο υποτιθέμενο κύρος και – κυρίως – για να δικαιολογήσουμε τον Κατσίφα και τις πράξεις του (γιατί ουσιαστικά αυτό κάνουμε) αποδεικνύει την μεροληψία μας. Το επιχείρημα ότι τρεις φορές έχει απελευθερωθεί η Βόρειος Ήπειρος από τον ελληνικό στρατό λογίζεται ως εθνικισμός γιατί αφενός βρισκόμαστε εν καιρώ ειρήνης και όχι πολέμου και αφετέρου γιατί το χρησιμοποιούν ως επιχείρημα εθνικιστές και ακροδεξιοί, σχεδόν αποκλειστικά. Και δεν κάνουμε μάθημα με μπλε ποδιές στο δημοτικό σχολείο των σέβεντις για να τραγουδάμε «έχω μιαν αδερφή, κουκλίτσα αληθινή». Το ότι ο νεκρός ήταν Έλληνας πολίτης είναι επιβαρυντικό και για τον ίδιο όσον αφορά το συμβάν αυτό καθαυτό, αλλά και για το εθνικό συμφέρον. Απορώ ειλικρινά τι δεν καταλαβαίνεις. Πως είναι δυνατόν να μην εμπίπτουν οι εθνικιστικού χαρακτήρα ενέργειες του ΚΑΙ στο κοινό ποινικό δίκαιο; Γιατί (απ’ ότι έχω καταλάβει) ένας πολίτης του δικού μας κράτους (και ασχέτως του τι είχε προηγηθεί εκείνη την ημέρα ή τις προηγούμενες δεκαετίες) άρχισε να πυροβολεί σε ξένο έδαφος σε μία (κατά τα άλλα) ημέρα γιορτής. Έτσι δεν είναι; Γιατί επισήμως, όσο κι αν ανατριχιάζουν μερικοί, ξένο έδαφος είναι. Εκτός αν προτείνεις να κάνουμε κανένα ντου για να το ξανακάνουμε δικό μας με τυμπανοκρουσίες και τζουμ – ταρατατζούμ. Αν αυτό επιθυμείς, πάσο. Αλλά τουλάχιστον παραδέξου το. Και παραδέξου το που σε κατατάσσει αυτοδικαίως αυτή σου η επιθυμία, αν όντως είναι υπαρκτή. Ως τότε, κοροϊδία είναι να ωρυόμαστε με ιερά αγανάκτηση για το «εθνικό συμφέρον» υποκρινόμενοι ότι δεν καταλαβαίνουμε τα προφανή. Αν πάραυτα όντως δεν τα καταλαβαίνουμε, τότε το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Επίσης, τεραστίου μεγέθους κοροϊδία (μια και έκανες εσύ την σύγκριση στο προηγούμενο σχόλιο) είναι να ωρυόμαστε μεν για την (πασιφανέστατη όντως) απόπειρα συσκότισης του περιστατικού από τις αλβανικές αρχές (ενός περιστατικού που είναι πολύ πιθανόν να ήταν δολοφονία αλλά δυστυχώς ΔΕΝ μπορούμε να είμαστε απολύτως σίγουροι για αυτό αν όντως υπήρξε ανταλλαγή πυροβολισμών μεταξύ του Κατσίφα και της αστυνομίας – ακόμα περισσότερο αν αυτό συνέβη με υπαιτιότητα του νεκρού) και από την άλλη να σφυράμε κλέφτικα όσον αφορά την (επίσης πασιφανέστατη) απόπειρα συσκότισης των ελληνικών αστυνομικών αρχών που χειρίστηκαν επί τόπου το συμβάν που είχε ως αποτέλεσμα την (αποδεδειγμένα πλέον, μετά και τις σημερινές αποκαλύψεις) ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ του επίσης Έλληνα πολίτη Κωστόπουλου στην Ομόνοια. Ένα συμβάν για το οποίο κάποιοι πανηγύριζαν όταν με βάση το αρχικό πόρισμα των ιατροδικαστών δεν χαρακτηρίστηκε (δικαίως) ως αυτό που πραγματικά φαινόταν εξ αρχής. Ξαναλέω λοιπόν, γιατί αυτό πρέπει να γίνει σαφές: είναι τεράστιο λάθος να εξηγούμε ή να δικαιολογούμε τον πιθανό ακροδεξιό εκτροχιασμό του Κατσίφα με βάση το που έζησε και πως. Γιατί με αυτή την λογική όλη η μειονότητα θα έπρεπε να πίνει νερό στο όνομα της ακροδεξιάς. Και όταν εξηγούμε ή δικαιολογούμε έτσι τα γεγονότα είναι σαν να την παραδίδουμε εμείς οι ίδιοι στις ανοιχτές της αγκάλες. Και παίζουμε το παιχνίδι της, εκτροχιάζοντας εμείς οι ίδιοι το τρενάκι από τις ράγες. Είναι πραγματικά απορίας άξιον το ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν κάτι τόσο προφανές.Επίσης, όποιος εκθέτει ευθέως τις διεθνείς σχέσεις της χώρας μας και τις ζωές άλλων συμπατριωτών μας σε κίνδυνο (ενεργώντας μάλιστα αυτοβούλως) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΠΑΤΡΙΣ. Είναι το ακριβώς αντίθετο. Είναι «εχθρός» της πατρίδας. Είναι εθνικά ΕΠΙΖΗΜΙΟΣ. Οι πράξεις του ΔΕΝ ήταν εθνικά συμφέρουσες και θα μπορούσαν να έχουν πολύ χειρότερες και εθνικά επιζήμιες συνέπειες. Αυτό που οφείλουμε όλοι εμείς ως Έλληνες είναι να εστιάσουμε σε αυτό και να τις καταδικάσουμε. Και να αναζητήσουμε την αλήθεια και τις ευθύνες καθενός με αμεροληψία, δίχως συναισθηματισμούς και προκαταλήψεις, πιέζοντας με αποφασιστικότητα για την αποκάλυψη της, ακόμα κι αν αυτή πονάει, ακόμα κι αν η άλλη πλευρά παρουσιάζει εμπόδια. Αυτό είναι το εθνικά συμφέρον. Όλα τα υπόλοιπα είναι περιττά.
Ειλικρινά όλα είναι απαντημένα σε ήδη κομμένα σχόλια. Η έννοια του δόλου, της νόμιμης άμυνας κτλ.Αναφορικά με τον Κωστόπουλο έχω κάνει κάμποσα σχόλια τα οποία έχουν κοπεί. Σε κανένα δεν χαρακτήριζα τον πεθαμένο.It's s pointless. Απλά αποδεξου -το ξέρω ότι σου είναι αφόρητα δυσκολο- ότι υπάρχουν άνθρωποι που διαφωνούν θεμελιωδώς με αυτά που λες. Αυτό δεν τους κάνει κάτι απόλυτα κακό.
Οντως εξαιρετικό και το κείμενο για τους φιλελεύθερους. Εξάλλου, εξαιρετικός γραφιάς είναι πράγματι και ο Σεβαστάκης, όσο και αν δεν συμφωνώ πάντα μαζί του ή διαφωνώ σε ορισμένες λεπτομέρειες. Μου δίνει την εντύπωση ενός εξαιρετικά σοβαρού και μετρημένου ανθρώπου με ήθος.
@ Μαύρος Γάτος 17.11.2018 | 17:19Αν σε ενοχλούν τα fake news δεν γίνεται να ισχύει αυτό που λες. Οι ιστορικές ανακρίβειες (sic) είναι άφθονες. Από τον όρκο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο ότι η Ελλάδα έχει καταδικαστεί στο ΕΔΔΑ για μη αναγνώριση της μακεδονικής μειονότητας. Από τους αυτόχθονες Μακεδόνες στο ότι η Ηριάννα είναι "Πανεπιστημιακός". Από τα κλειδωμένα σχόλια όπου υπάρχει ο πραγματικός φόβος αντίλογου (πχ για το αντιρατσιστικό) στη συστηματική απόκρυψη της πολιτικής ταυτότητας πολιτευόμενων συνετευξιαζόμενων (οι οποίοι κυμαίνονται αποκλειστικά μεταξύ Ανταρσύα και Σύριζα).
Συμφωνα με παμπολες πληροφοριες το οτι ηταν καλασνικοφ ειναι fake news. Κυνηγητικο οπλο που εμοιαζε με καλασνικοφ ήταν. Παντως η επισημανση οτι οποιος εχει καλασνικοφ σκοτωνεται ή εκτελειται να την θυμηθουμε εκτος απο εξωτερικη χρηση σε καθεστωτα αμφιβολων ποιοτητας θεσμων, και για εσωτερικη χρηση, σε καθεστως δημοκρατιας πληρως πιστοποιημενης απο συμμετοχη σε ΕΕ.
Είναι και μερικοί βέβαια που τα fake news τα χρησιμοποιούν καταπώς τους βολεύει. Χωρίς καν να έχουν την ευθιξία να το παραδεχτούν, ή έστω να παραδεχτούν ότι ξεγελάστηκαν λόγω της βιασύνης και της προκατάληψης τους...http://ellinikahoaxes.gr/2018/11/09/sxolio-rama/ Πηγή: www.lifo.grhttps://www.lifo.gr/now/greece/214881/salos-me-ti-dilosi-toy-ithopoioy-laerti-vasileioy-gia-ton-katsifa-kai-tin-alvaniki-astynomia
@Ραμον Το σχολιο απο το hoaxes εχει πολλα λογια αλλα δεν λεει τιποτα για το αν η μεταφραση ειναι ακριβης. Αντιθετα βρηκα αυτο που τον σχετικα αξιοπιστο Λυγερο πολυ πιο αξιοπιστο και αναλυτικο. Ειναι μεταφραση οχι πολιτικο λογυδριο https://slpress.gr/ethnika/metafrastikes-alchimeies-gia-exoraismo-ton-diloseon-rama/ Και για να καταλαβουμε τι γραφουμε: που εξεταζει την ακριβεια της μεταφρασης το χοαξις και με ποιο τροπο;;;Δεν βλεπω τιποτα αρα μην συναγεις συμπερασματα με βαση τις ελπιδες ή πεποιηθησεις σου
Επαναλαμβάνω: Δεν ξέρω κάποιον που να έχει αμφισβητήσει την εγκυρότητα του ellinika hoaxes από τότε που υπάρχει ως τώρα. Και μάλιστα το επικαλούνται οι πιο αξιόλογοι ιστότοποι, μεταξύ των οποίων και η Lifo. Είσαι κυριολεκτικά ο πρώτος. Το ότι αυτό δεν σου λέει κάτι, λέει πολλά για το ποιός είναι προκατειλημμένος. Επίσης, παραθέτω εδώ την ιδιότητα του αρθρογράφου τον οποίον επικαλείσαι: "Ο Σπύρος Κούτουλας είναι Βορειοηπειρώτης, ένας από τους συντελεστές του ιστότοπου himara.gr" Επέτρεψέ μου να αμφιβάλλω (πολύ) όσον αφορά το πόσο αντικειμενικός και αμερόληπτος είναι. Τι δεν καταλαβαίνεις δηλαδή; Συμπεράσματα λοιπόν με βάση ελπίδες ή πεποιθήσεις συνάγουν άλλοι. Όχι εγώ. Γιατί - ξαναλέω - εμμέσως πλην σαφώς, για αυτούς ο νεκρός είναι ήρωας. Και η μνήμη του δεν πρέπει να σπιλωθεί από την αλήθεια, αν η αλήθεια είναι εις βάρος του. Εκεί είναι όλο το ζουμί. Ο ορισμός της προπαγάνδας.
"Ερευνητέες, φυσικά, οι συνθήκες θανάτου του ομογενή, προβληματικό το κράτος δικαίου στη γείτονα". Πηγή: www.lifo.grΑυτό το απόσπασμα του αρθρογράφου (το οποίο, είτε δεν το διάβασες, είτε δεν το κατανόησες, είτε το αγνόησες σκόπιμα) ακυρώνει αυτόματα τον ισχυρισμό σου ότι ο αρθρογράφος θεωρεί αυτονόητη την εκτέλεση παντός καλασνικοφόρου.Αρα, συμμεριζόμενοι τις απόψεις του, προφανώς και δεν μπορούμε να επικροτούμε κάτι τέτοιο, ούτε στην Ελλάδα, ούτε οπουδήποτε αλλού (προς μεγάλη λύπη βέβαια όσων ζητάνε διαρκώς και διακαώς να "λυθούν τα χέρια της Αστυνομίας" (μόνο της ελληνικής βεβαίως, και κατά προτίμηση όταν αυτή πυροβολεί αλλοδαπούς...)
Δεν σας καλύπτει η απαίτηση να διερευνηθεί ο θάνατος.. μέχρι εκεί, που λέει ο αρθρογράφος;Θέλετε υποθέτω μεγάλη κουβέντα επ΄αυτού.. Λεπτομέρειες, εικασίες.. Αυτά όμως που ανησυχούν τον αρθρογράφο εσάς σας φαίνονται ελπίδα για το αύριο, να υποθέσω;
@ KonstantinaΑν προσέξεις τα σχόλια στα άρθρα που αναφέρονται στον θάνατο του Κατσίφα, θα παρατηρήσεις ότι οι περισσότεροι από αυτούς που είναι ευνοϊκά διακείμενοι προς τον νεκρό και τις ενέργειες του δεν ενδιαφέρονται και τόσο πολύ για την αλήθεια αυτή καθεαυτή, αλλά για την δική τους αλήθεια. Για εκείνη την εκδοχή του περιστατικού που έχουν προαποφασίσει να πιστέψουν και να υποστηρίξουν. Δεν τους ενδιαφέρει το τι έκανε ο Κατσίφας και τι του έκαναν οι Αλβανοί. Δεν τους ενδιαφέρει το αν εκτός από τους Αλβανούς έκανε και ο Κατσίφας κάτι μεμπτό ή κάτι που πιθανόν να οδήγησε ή να συνέβαλλε στον θάνατο του. Τους ενδιαφέρει να το εξηγήσουν και - κυρίως - να το δικαιολογήσουν, κάποιοι μάλιστα κατηγορώντας άλλους για fake news που χρησιμοποιούν οι ίδιοι. Εστιάζουν λοιπόν σε οτιδήποτε άλλο από το τι έγινε πραγματικά. Στην καταγωγή του νεκρού, στον χαρακτήρα του, στον πατριωτισμό του, στην ιστορία της περιοχής, στο αν ήταν οπλισμένος με καλάσνικοφ ή με τουφέκι, στο ότι και μια μολότωφ σκοτώνει(!), στο ποιοί και τι είναι αυτοί που βλέπουν επικριτικά το συμβάν και τις ενέργειες του νεκρού, στο που διασκεδάζουν(!), στο που κατοικούν(!), και διάφορα άλλα φαιδρά. Γιατί – εμμέσως πλην σαφώς – για αυτούς ο νεκρός είναι ήρωας. Και η μνήμη του δεν πρέπει να σπιλωθεί από την αλήθεια, αν η αλήθεια είναι εις βάρος του.
Προς Ραμόν: "Και η μνήμη του δεν πρέπει να σπιλωθεί από την αλήθεια, αν η αλήθεια είναι εις βάρος του."Ένα παλιό αξίωμα του κίτρινου Τύπου απαιτεί να μην αφήνεις ποτέ την αλήθεια να σου χαλάσει μια πολύ πιασάρικη ιστορία... Το ίδιο ισχύει ακόμα περισσότερο για τους πάσης φύσεως φανατικούς (στη συγκεκριμένη περίπτωση για τους εθνικιστές)