Το νόημα της ζωής

Το νόημα της ζωής Facebook Twitter
Στη ζωή ερχόμαστε για να ζήσουμε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Σαν τους τουρίστες στην ουρά «αριστερά το Στάδιο, δεξιά η Ακρόπολη» βλέπουμε όσα προλάβουμε και φεύγουμε. Πίσω μας έρχονται άλλοι και σπρώχνουν για να δουν κι αυτοί... Εικονογράφηση © Yann Le Bec
1

Σε πιο παλιές εποχές στα εφηβικά λευκώματα των ευαίσθητων κοριτσιών έκαναν θραύση ποιήματα σαν αυτό:

Καράβια μακροτάξιδα
σύννεφα αλαφιασμένα
κύματα παιχνιδιάρικα
παρακαλώ σας
πέστε μου τι βλέπετε
στο άγνωστο που πάτε.
Πέστε μου, απαντήστε μου
ζω και ζωή τι είναι;
Ποιος ο σκοπός, το νόημα
ποιος ο προορισμός της;

Έχουν γραφτεί απίστευτες βαθυστόχαστες ή καλλιεπείς βλακείες με το ίδιο αγωνιώδες ερώτημα για το νόημα της ζωής.

Τέτοιο πράγμα δεν υπάρχει.

Κι όσο μπούρδα είναι το ερώτημα, άλλο τόσο μπούρδα θα είναι και η απάντηση.

Οι τσαρλατάνοι των θρησκειών, της μαντείας, της μαγείας, της αστρολογίας, του φενγκ σούι, των μετεμψυχώσεων, στην απουσία νοήματος βασίζονται.

Ακούγεται συχνά «όλα είναι προκαθορισμένα», «όλα για κάποιον λόγο γίνονται», το εντελώς μπακαλίστικο «όλα εδώ πληρώνονται» λες και κάποιος κρατάει τεφτέρι, «ο Θεός βλέπει», «το γραφτό», «το κάρμα».

Και το εξοργιστικό Κοελικό «όταν θέλεις κάτι, όλο το σύμπαν συνομωτεί για να το κατορθώσεις».

Στη ζωή ερχόμαστε για να ζήσουμε ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Σαν τους τουρίστες στην ουρά «αριστερά το Στάδιο, δεξιά η Ακρόπολη» βλέπουμε όσα προλάβουμε και φεύγουμε. Πίσω μας έρχονται άλλοι και σπρώχνουν για να δουν κι αυτοί.

Όσο νόημα έχουν τα μικρά χαμομήλια που φυτρώνουν στο χώμα, άλλο τόσο νόημα έχει και η ζωή του ανθρώπου.

Όταν αναζητάς το νόημα αλλού, έξω από σένα, αρνείσαι τον εαυτό σου. Την ίδια σου την ύπαρξη. Το νόημα είσαι εσύ.

Ο τρόπος εναπόκειται στον καθένα ξεχωριστά. Σε γκρίνιες, γλεντοκόπια, έρωτες, μίση, πάθη, απληστία, μιζέρια, μικρότητες.

Δεν είσαι ενεργούμενο κάποιων ανώτερων δυνάμεων. Ούτε πιόνι ενός ευρύτερου σχεδίου.

Δεν είναι η ζωή που σε απογοητεύει αλλά ο εαυτός σου. Η ζωή δεν είναι καλή ή κακή. Είναι απλώς ζωή και είναι αυτό που βλέπουμε γύρω μας, άλλο δεν υπάρχει.

Ουδείς μπορεί να σου υποσχεθεί «έναν κήπο με ρόδα».

Στη ζωή δεν ήρθαμε για να κάνουμε καριέρα, λεφτά, όνομα.

Ήρθαμε για να ζήσουμε. Και ει δυνατόν, να αφήσουμε τον κόσμο λίγο καλύτερο απ' ό,τι τον βρήκαμε γι' αυτούς που ακολουθούν.

Αυτό έχει ένα νόημα.

1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια