Όλοι διαφωνούν για το αν στο Ορλάντο έγινε ομοφοβικό ή μόνο ισλαμιστικό χτύπημα

Όλοι διαφωνούν για το αν στο Ορλάντο έγινε ομοφοβικό ή μόνο ισλαμιστικό χτύπημα Facebook Twitter
Στην Ελλάδα η επίθεση δίχασε αντί να συγκινήσει - και μάλιστα για τους πιο ανόητους λόγους.
3

Απ' το πρωί που οι «αναλυτές» του ελληνικού Facebook και Twitter έβγαλαν τις ετυμηγορίες τους, πρόσεξα κάτι:

Οι (λάιτ, έστω) ομοφοβικοί και ξενοφοβικοί έριξαν το βάρος μόνο στο ρόλο των Τζιχαντιστών. «Καλά, πριν δεν πήγατε να μας το πλασάρετε ότι είχε σχέση με ομοφοβία; Να, τώρα αποκαλύπτεται πως ήταν Ισλαμιστής!» Λες και δεν μπορούν να συνδέονται τα δύο.

 

Ήταν ευκαιρία για όσους ανησυχούν για το ρόλο του Ισλάμ στη Δύση να κουνήσουν το δάχτυλο και να ξεσαλώσουν με υπερβολές και γενικεύσεις. (Οι Τζιχαντιστές είναι μικροσκοπικό κομμάτι των Ισλαμιστών και αυτούς πρέπει να πολεμήσουμε/απομακρύνουμε, όχι όλους τους Μουσουλμάνους!). Αποσιώπησαν όμως σε μεγάλο βαθμό τα περί ομοφυλόφιλων -όπως και μερίδα των ελληνικών μίντια- επειδή δεν πολυσυμπαθούσαν τα θύματα και γι' αυτό το λόγο υποβάθμισαν το γεγονός. 

 

Από την άλλη, υπάρχουν οι πιο «αλληλέγγυοι», για τους οποίους η Κακιά Δύση φταίει πάντα για όλα και αποκαλούν όλους όσους δε συμφωνούν μαζί τους «Ισλαμοφοβικούς». Για να μη τυχόν αμαυρωθεί το Ισλάμ και μειωθεί κι άλλο η ανεκτικότητα προς αυτό, υποβάθμισαν το γεγονός, και επέμειναν πως στην ουσία ήταν μόνο ομοφοβικό το χτύπημα και θα μπορούσε να είχε γίνει από τον οποιονδήποτε. Ισχύει, αλλά τυχαίνει να μην έγινε απ' τον οποιονδήποτε. 

 

Έγινε από ομοφοβικό Τζιχαντιστή, και ξέρουμε ότι οι Τζιχαντιστές δολοφονούν τους γκέι πετώντας τους από κτίρια για να σκάσουν στο έδαφος και να πεθάνουν απ' τις πληγές τους. 

 

Το ότι ο δράστης ενοχλήθηκε επειδή είδε δύο άντρες να φιλιούνται και μερικές μέρες μετά επέλεξε το χτύπημά του να γίνει στο Pulse λέει πολλά και για τον ίδιο, αλλά και για τη θρησκεία του (ή, το πώς ερμηνεύει το Ισλαμικό Κράτος τη θρησκεία).

 

Οι περίπλοκες και άβολες αλήθειες του χειρότερου χτυπήματος από ένοπλο στη σύγχρονη ιστορία των ΗΠΑ (συν το γεγονός πως έγινε στην Αμερική που για τους πρώτους είναι Νεοταξίτικη άρα κακιά ενώ για τους δεύτερους Ιμπεριαλιστική άρα κακιά) είχε ως αποτέλεσμα η συγκίνηση και ο αντίκτυπος του Ορλάντο να είναι γύρω στις 10 φορές μικρότερος στη χώρα μας από όσό όταν δεν στοχοποιήθηκαν συγκεκριμένα τα γκέι άτομα, όπως πχ. στη Γαλλία ή το Βέλγιο. 

 

Το ότι ο δράστης ενοχλήθηκε επειδή είδε δύο άντρες να φιλιούνται και μερικές μέρες μετά επέλεξε το χτύπημά του να γίνει στο Pulse λέει πολλά και για τον ίδιο*, αλλά και για τη θρησκεία του (ή, το πώς ερμηνεύει το Ισλαμικό Κράτος τη θρησκεία).

 

Απορώ πώς γίνεται σε μια τέτοια τραγωδία να ξοδεύουν μερικοί την ενέργειά τους για να υποστηρίξουν τη μία ή την άλλη πλευρά, ανάλογα με το συμφέρον τους ή την ιδεολογία τους. Κυρίως όμως απορώ που υπάρχουν «πλευρές» ενώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα: Ένας δολοφόνος επέλεξε να σκοτώσει ομοφυλόφιλους λόγω των προσωπικών και θρησκευτικών πεποιθήσεών του.

Μη κρυβόμαστε πίσω απ' το δάχτυλό μας: Η επίθεση -σύμφωνα βέβαια με όλα τα μέχρι στιγμής στοιχεία- ήταν μια ακραία ομοφοβική τρομοκρατική επίθεση του Ισλαμικού Κράτους. Φταίει και η ομοφοβία, και η θρησκεία, και η ψυχοπαθολογία του δράστη - σε κάθε περίπτωση όμως δεν θα βγάλουμε και πόρισμα πριν αφήσουμε τον εαυτό μας να στεναχωρηθεί για μια τραγωδία.

Κι όμως, πολύ το έκαναν αυτό, και το αποτέλεσμα είναι πως, ενώ ο ανθρώπινος πολιτισμός θρηνεί για άλλη μια φορά, στην Ελλάδα η επίθεση δίχασε πολύ αλλά συγκίνησε συγκίνησε - για τους πιο ανόητους λόγους. 

  

 

*είχα γράψει πως λέει πολλά για τον ίδιο, και τώρα διάβασα το εξής: «Ανατρεπτικές αποκαλύψεις για το μακελειό στο Ορλάντο - Ο Ματίν ήταν πελάτης του γκέι κλαμπ και μιλούσε με ομοφυλόφιλους μέσω gay app», πράγμα που μου θύμισε το άρθρο μου: «Είναι αλήθεια πως οι ακραία ομοφοβικοί είναι συνήθως καταπιεσμένοι ομοφυλόφιλοι σε άρνηση;». (Ναι, είναι). 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Άρη το πώς θα θρηνήσει κάποιος, δεν είναι θέμα αναρτήσεων του fb ούτε συγκεντρώσεων με κεράκια στο σύνταγμα. Απλά δεν το ξέρεις ούτε μπορείς να του το υποδείξεις. Η κουβέντα που γίνεται δημόσια είναι κάτι άλλο. Και στην Γαλλία βρέθηκαν πολλοί που μίλησαν για τις παρενέργειες του Ισλάμ προτού ¨θρηνήσουν¨. Που το κακό;Η αντιμετώπιση σαν πράξη τρομοκρατίας δεν βολεύει κάποιους που ψάχνουν σώνει και ντέ μάρτυρες πράξης μιας a priori πολύ κακιάς ομοφοβικής κοινωνίας για των αγώνα των gay και όχι θύματα μεμονωμένης τρομοκρατικής επίθεσης όπως π.χ. στην Γαλλία. Για τον απλούστατο λόγο πως ο αγώνας των δυτικών ΛΟΑΤ δεν είναι αγώνας ενάντια στη τρομοκρατία της τζιχαντ στην Συρία αλλά στις αντιλήψεις της κοινωνίας. Αυτό δεν το είπες στα περί αλληλέγγυων (γιατί δεν υπάρχουν μόνο ισλαμοφιλικοί ¨αλληλέγγυοι¨, άλλωστε ως γνωστόν ΚΑΘΕ κίνημα έχει τους ακραίους του…). Ήδη από την άλλη, gay είναι αγανακτισμένοι από την συνήθη αποφυγή καταδίκης του Ισλάμ. Ναι, η πράξη μόνον ομοφοβικού μίσους κάθεται επίσης άσχημα στην άλλη πλευρά και αυτό είναι μία πικρή αλήθεια όντως και έχεις δίκιο.Ζητήσαμε απλά μία κάποια ισορροπία στην ρητορική μερικών: Ο δράστης δεν ήταν απλώς τζιχαντιστής, αλλά δεν ήταν και λευκός κακός χριστιανός. Τίποτα άλλο.Σύμφωνοι, είναι και τα δύο. Υπάρχουν όμως ειδών ομοφοβίες και ¨ομοφοβίες¨ και έχει σημασία η προέλευση τους καθώς ΚΑΙ οι συνέπειές τους.. Ιδού μερικά παραδείγματα:Για τις επικρατούσες δυτικές θρησκείες. (μέσες άκρες)1)Ισλαμική ομοφοβία: Ο θεός θα τους τιμωρήσει (π.χ. πατέρας του δράστη). Συνέπεια απλός αρνητισμός μέχρι υποτιμητικά βλέμματα. Δεν αλλάζει εντελώς.2)Ριζοσπαστική ισλαμική ομοφοβία: Αν τους τιμωρήσω εγώ, ο θεός θα με ανταμείψει. Συνέπειες, γνωστές…3)Παλαιοδιαθηκική ομοφοβία: Ο θεός θα τους τιμωρήσει όπως στα σόδομα, ας μετανοήσουν λοιπόν. Αναφορές στο λευιτικό. Σπάνια (εν σχέση με το ισλαμ παγκοσμίως) ανάληψη επιθετικής δράσης. Πορείες ενάντια σε νόμους. Δεν αλλάζει εντελώς από την άλλη δεν γεννάει και οργανωμένο τζιχαντ.4)Χριστιανική ομοφοβία. Δεν θα έπρεπε να υπάρχει. Ταυτίζεται συχνά με την παλαιοδιαθηκική κακώς γιατί το ευαγγέλιο δεν μιλάει (έτσι) για τιμωρία, αλλά για ελεύθερη οικειοθελή μετάνοια και σωτηρία για όλους, επίσης τροφοδοτεί κηρύγματα γραφικών Αμβροσίων - Ως εκεί. Τώρα το να αναφέρεις κόσμια την οντολογική θέση του Ευαγγελίου για όποιον το επιθυμεί και να απλώσεις το χέρι σε πιθανούς πιστούς gay που προβληματίζονται, δεν είναι ομοφοβία. Κατά τα άλλα υπάρχουν δόγματα που έχουν θρησκευτικούς gay γάμους (δεν νομίζω ότι αυτό είναι χριστιανικό (δογματικά), απλά το αναφέρω…) Για τις κοινωνίες: Εδώ η κατάσταση είναι θολή ως προς το τί είναι ομοφοβία τι είναι ομο-αρνητισμός και τι δεν είναι τίποτα παρά προβληματισμός. Παρουσιάζω μία αυθαίρετη «σκάλα»Που είσαι ρε Χίτλερ…Αυτό που κάνουν απλά είναι ΛΑΘΟΣΜην μας το τρίβουν και στην μούρη…όχι και pride…Η αισθητική του pride μου είναι αποκρουστική.Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο σεξουαλικός σου προσανατολισμός να καθορίζει τον τρόπο που ντύνεσαι ή συμπεριφέρεσαι.Το ζήτημα ΛΟΑΤ υπερπροβάλεται.Υπάρχει μία δόση υπερβολής στην θυματοποίηση των gayΣτον δυτικό κόσμο το να χαρακτηριστείς δημοσίως ομοφοβικός ίσως είναι χειρότερο από τα να κάνεις coming out.Κάθε παιδί πρέπει να έχει έναν μπαμπά και μία μαμά.Ο δημόσιος λόγος έχει γίνει τρομερά ευαίσθητος ως προς τις αναφορές σε gay.Η ιεροποίηση των ατομικών ελευθεριών μας έχει οδηγήσει σε αδιέξοδα.Για κάποιους δυστυχώς όλα αυτά είναι το ίδιο: ομοφοβία.Ο δράστης είχε μάλλον τα ριζοσπαστικά στοιχεία της κάθε ομάδας. Δεν τα έχουν όλοι όσοι διαφωνούν με το gay κίνημα όμως. Και συχνά αυτό υπονοείται ή εννοείται ευθέως.
Σαφώς η ομοφοβία έχει κλίμακες και βαθμούς. Σαφώς το ισλάμ από μετριοπαθές ακόμα είναι απ τα χειρότερα. Παίρνεις πολύ ελαφρά όμως και αβασάνιστα την επιρροή "γραφικών" παπαδων και άλλων ακροδεξιών. Επηρεάζουν σαφέστατα και μαζικά την κοινωνία και το χειρότερο εκβιάζουν βουλευτές υπουργούς και πρωθυπουργούς που νομοθετούν για τη ζωή πολιτών. Επίσης παίζει πολλή άγνοια στο τί είναι ομογονεική οικογένεια, τί εννοούμε γκέι δικαιώματα και τι είναι τα gay pride, γιατί υπαρχουν και τι εξυπηρετούν. Μεγάλη συζήτηση.