Τα 10 σημαντικότερα σάουντρακ του Ένιο Μορικόνε

Τα 10 σημαντικότερα σάουντρακ του Ένιο Μορικόνε Facebook Twitter
O Ένιο Μορικόνε είχε συνθέσει πάνω από 500 σκορ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση καθώς και 100 κλασικά έργα.
4



ME MIA ΠΟΛΥΧΡΟΝΗ ΚΑΡΙΕΡΑ που μετράει πάνω από 7 δεκαετίες, ο Ένιο Μορικόνε είχε συνθέσει τα πάντα. Κυριολεκτικά τα πάντα, αφού είχε συνθέσει πάνω από 500 σκορ για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση καθώς και 100 κλασικά έργα, έχοντας περάσει από όλα τα είδη μουσικής, από την τζαζ μέχρι και την ποπ.

Ο Μορικόνε γεννήθηκε στη Ρώμη, στις 10 Νοεμβρίου 1928. Το μουσικό του ταλέντο το κληρονόμησε από τον πατέρα του, Mario, που ήταν τρομπετίστας. Ήταν επίσης ο πρώτος του δάσκαλος μουσικής. Παιδί-θαύμα, έγραψε τις πρώτες του συνθέσεις όταν ήταν μόλις 6 χρονών. Από τότε δεν σταμάτησε να γράφει μουσική. Ακολούθησε αρχικά τα χνάρια του πατέρα του και σπούδασε τρομπέτα πριν αφοσιωθεί στην κλασική σύνθεση και την ενορχήστρωση. Άρχισε να αποκτάει αναγνώριση για το έργο του πρώτα από το ραδιόφωνο, πριν μεταπηδήσει στον κινηματογράφο.

 

Ο Μορικόνε δεν μιλούσε καλά αγγλικά και έζησε όλη του την ζωή στην Ιταλία, μαζί με τη γυναίκα του, Μαρία, και τους τρεις γιους του. Ποτέ δεν τον ενδιέφερε το Χόλιγουντ.

 

Όσο περίεργο και αν ακούγεται, με 5 άκαρπες υποψηφιότητες, ο Μορικόνε δεν είχε πάρει ποτέ Όσκαρ, μέχρι το 2007, που η Ακαδημία αποφάσισε να του απονείμει ένα τιμητικό βραβείο για την προσφορά του στον κινηματογράφο. Τότε, ταπεινός, σηκώθηκε να το παραλάβει και εκφώνησε όλο τον ευχαριστήριο λόγο του στα ιταλικά, μπροστά σε ένα αμήχανο κοινό, και με τον Κλιντ Ίστγουντ από δίπλα να προσπαθεί κουτσά-στραβά να μεταφράσει τα όσα έλεγε. Από τις πιο αξιομνημόνευτες και συγκινητικές στιγμές των βραβείων, που μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τον θρύλο του. Τελικά, μερικά χρόνια αργότερα, το 2016, η Ακαδημία τον τίμησε και με ένα «κανονικό» Όσκαρ, για τη δουλειά του στο «The Hateful Eight» του Κουέντιν Ταραντίνο.

Ο Μορικόνε δεν μιλούσε καλά αγγλικά και έζησε όλη του την ζωή στην Ιταλία, μαζί με τη γυναίκα του, Μαρία, και τους τρεις γιους του. Ποτέ δεν τον ενδιέφερε το Χόλιγουντ.

 

Ο Ένιο Μορικόνε παραλαμβάνει το τιμητικό Όσκαρ το 2007

  

Αυτά είναι τα 10 πιο σημαντικά σάουντρακ που έχει συνθέσει:

Για μια χούφτα δολάρια (1964)

Σέρτζιο Λεόνε

 

Το διάσημο σπαγγέτι γουέστερν με πρωταγωνιστή τον Κλιντ Ίστγουντ ήταν η πρώτη συνεργασία του Ένιο Μορικόνε με τον σκηνοθέτη Σέρτζιο Λεόνε. Αν και είναι από τα σάουντρακ που τον έκαναν παγκοσμίως γνωστό, ο Μορικόνε το σιχαινόταν. Το θεωρούσε την χειρότερη δουλειά που έχει κάνει μέχρι σήμερα στον κινηματογράφο!

Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος (1966)

Σέρτζιο Λεόνε

 

Ένα από τα πιο διάσημα σφυρίγματα αλλά και μουσικά θέματα όλων των εποχών. Η επιρροή του σε όλη την ποπ κουλτούρα είναι αδιαμφισβήτητη, από το πανκ μέχρι την chill out μουσική. Δεν γίνεται να μην το έχεις ακούσει.

Κάποτε στη Δύση (1968)

Σέρτζιο Λεόνε

 

Άλλη μια αριστουργηματική ταινία από τον σπουδαίο Σέρτζιο Λεόνε με πρωταγωνιστές την Κλαούντια Καρντινάλε και τον Χένρι Φόντα, και φυσικά με ένα αξεπέραστο σκορ από τον Μορικόνε. Η μουσική θεωρείται από τις καλύτερες που έχει συνθέσει. Ο Μορικόνε έγραψε ένα μουσικό θέμα για καθένα ήρωα της ταινίας ενώ είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που χρησιμοποιεί τη φωνή της Έντα ντελ Όρσο.

Θεώρημα (1968)

Πιερ Πάολο Παζολίνι

 

O Μορικόνε συνέθεσε πέντε κομμάτια για το φιλμ του Παζολίνι. Το υπόλοιπο σάουντρακ είχε μουσική από τον Μότσαρτ. Αυτό που έχει αποτυπωθεί στη μνήμη είναι φυσικά το «Fruscio di foglie verdi», ένα από τα πιο γνωστά του τραγούδια και ο λόγος που βρίσκεται σε αυτήν τη δεκάδα.

Dirty Angels (1969)

Μάουρο Σεβερίνο

 

Μια άγνωστη ταινία της δεκαετίας του ’60 με ένα από τα πιο σπάνια και πανέμορφα σάουντρακ του Μορικόνε. Εδώ δοκιμάζει τις δυνάμεις του στην ποπ μουσική και βγάζει διαμάντια που δεν γίνεται να μη σου κολλήσουν στο μυαλό. Σημείο αναφοράς. 

1900 (1976)

Μπερνάρντο Μπερτολούτσι

 

Ένα επικό σκορ για μια επική ταινία για τη φιλία δυο αγοριών από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα στην Ιταλία των αρχών του 20ού αιώνα, με ένα τεράστιο καστ με ονόματα όπως οι Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ζεράρ Ντεπαρντιέ, Μπαρτ Λάνκαστερ, Ντόναλντ Σάδερλαντ και Στεφανία Σαντρέλι.

Η απειλή (1982)

Τζον Κάρπεντερ

 

Στην πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε για μεγάλο στούντιο, ο Κάρπεντερ προσέλαβε τον Μορικόνε για να γράψει το σάουντρακ. Συνήθως τα έγραφε ο ίδιος ο Κάρπεντερ. Ο μεγάλος συνθέτης απάντησε με ένα ηλεκτρονικό, παγωμένο αριστούργημα που ήταν ιδανικό για το είδος της ταινίας –επιστημονική φαντασία τρόμου– αλλά και στον τόνο των μουσικών δουλειών του σκηνοθέτη με στόχο να τον τιμήσει. Δυστυχώς, από ό,τι φαίνεται, δεν εντυπωσίασε τον Κάρπεντερ, ο οποίος απογοητεύτηκε τόσο πολύ από το αποτέλεσμα που ο μύθος λέει ότι πέταξε πολλά κομμάτια στα αζήτητα. Αλήθεια, γιατί;

  

Η αποστολή (1986)

Ρολάν Ζοφέ

 

Η μουσική που έγραψε για τις εμπειρίες των Ιησουιτών ιεραποστόλων του 18ου αιώνα στη Νότια Αμερική τον έφερε πολύ κοντά στα Όσκαρ. Το έχασε από τον Χέρμπι Χάνκοκ για το Round Mindnight. Αρχικά είχε αρνηθεί να αναλάβει το σάουντρακ επειδή πίστευε ότι η ταινία είχε ήδη ορίτζιναλ μουσική μέσα.

Σινεμά ο Παράδεισος (1988)

Τζουζέπε Τορνατόρε

 

Το Σινεμά ο Παράδεισος κέρδισε διεθνή αναγνώριση με τη βράβευση του στις Κάννες αλλά και με το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Το φιλμ, τοποθετημένο στην Σικελία, έχει μουσική γραμμένη από τον Μορικόνε, σε συνεργασία με τον γιο του Άντριου. Ήταν η πρώτη φορά που συνεργάστηκαν επίσημα σε ταινία.

  

Μαλένα (2000)

Τζουζέπε Τορνατόρε

 

Η ταινία που έκανε σταρ τη Μόνικα Μπελούτσι. O Μορικόνε έγραψε ένα ονειρικό, νοσταλγικό σάουντρακ για τη Σικελία και κέρδισε την 5η υποψηφιότητα του για Όσκαρ. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 12.1.2016

Μουσική
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM