Πόσο αξιόπιστα μπορούν πλέον να είναι τα βραβεία Grammy;

Πόσο αξιόπιστα μπορούν πλέον να είναι τα βραβεία Grammy; Facebook Twitter
Στην περσινή ομιλία του μετά την αποδοχή του βραβείου καλύτερου «ραπ» τραγουδιού, ο Drake επιχείρησε να υποβαθμίσει τη σημασία τέτοιων βραβείων στο σύγχρονο μουσικό τοπίο
2

Έξι μήνες μόνο κράτησε η «βασιλεία» της Ντέμπορα Ντάγκαν ως εκτελεστική διευθύντρια της Αμερικανικής Δισκογραφικής Ακαδημίας (Recording Academy), διοργανώτριας αρχής των βραβείων Grammy. Η Ντάγκαν που είχε αναλάβει την θέση τον περασμένο Αύγουστο, υποσχόμενη να ανανεώσει έναν θεσμό που μοιάζει όλο και πιο παρωχημένος και ταλανιζόταν από μια σειρά «εσωτερικά» σκάνδαλα (ο προηγούμενος Νιλ Πόρτνοου αντιμετωπίζει καταγγελίες σεξουαλικής κακοποίησης), «τέθηκε σε διαθεσιμότητα» στις 16 Ιανουαρίου, δέκα μέρες πριν την 62η τελετή, κατηγορούμενη ότι «τραμπούκισε» βοηθό της.

Δεν είναι τυχαίο μάλλον ότι λίγο πριν την αποπομπή της είχε υποβάλλει υπόμνημα καταθέτοντας τις έντονες ανησυχίες της για πάσης φύσεως παρατυπίες που είχαν υποπέσει στην αντίληψή της, δηλώνοντας ότι «κάτι σοβαρό τρέχει με την Ακαδημία». Και αμέσως μετά την απόλυση, έσπευσε να υποβάλλει γραπτή διαμαρτυρία στην Επιτροπή Ισότιμων Ευκαιριών Εργασίας (Equal Employment Opportunity Commission).

Και το ερώτημα που προκύπτει λίγες ώρες πριν την έναρξη της 62ης τελετής και εν μέσω της σφοδρής κρίσης που μαστίζει τον οργανισμό εδώ και καιρό, είναι το εξής: Πόσο αξιόπιστα μπορούν να είναι τα βραβεία Grammy;

Δεν είναι λίγοι οι σούπερ σταρ της δισκογραφίας που έχουν εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τις συντηρητικές και συχνά ακατανόητες επιλογές της Δισκογραφικής Ακαδημίας.

Ή μάλλον: Ήταν ποτέ αξιόπιστα; Το ερώτημα περιφέρεται πολλά χρόνια πριν από τα πρόσφατα σκάνδαλα, και οι αποκαλύψεις της Ντάγκαν φαίνονται απλά να επιβεβαιώνουν τις επικρίσεις όσον αφορά στο κύρος ενός θεσμού που σε μεγάλο βαθμό έχει αποτύχει να παρακολουθήσει την εξέλιξη της ποπ μουσικής. Σε όλη τη διάρκεια της προηγούμενης δεκαετίας, περίοδο απόλυτης σχεδόν κυριαρχίας του hip-hop στο σύγχρονο μουσικό στερέωμα, μόνο ένας μη λευκός καλλιτέχνης, ο Bruno Mars, κατάφερε να κερδίσει βραβείο Grammy στην κατηγορία άλμπουμ της χρονιάς.

Πόσο αξιόπιστα μπορούν πλέον να είναι τα βραβεία Grammy; Facebook Twitter
Δέκα μέρες πριν τη φετινή τελετή, παύθηκε από τη θέση της εκτελεστικής διευθύντριας της Αμερικανικής Δισκογραφικής Ακαδημίας , διοργανώτριας αρχής των βραβείων Grammy, η Νττέμπορα Ντάγκαν. .

Δεν είναι λίγοι οι σούπερ σταρ της δισκογραφίας που έχουν εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν την έντονη δυσαρέσκειά τους για τις συντηρητικές και συχνά ακατανόητες επιλογές της Δισκογραφικής Ακαδημίας. Το 2016 ο Frank Ocean αρνήθηκε να υποβάλλει το άλμπουμ του "Blonde" στη λίστα με τα δυνάμει υποψήφια για Grammy άλμπουμ, δηλώνοντας στους New York Times ότι η διαδικασία των βραβείων «μοιάζει να μην εκπροσωπεί τους ανθρώπους που προέρχονται από εκεί που προέρχομαι εγώ».

Στην περσινή ομιλία του μετά την αποδοχή του βραβείου καλύτερου «ραπ» τραγουδιού, ο Drake επιχείρησε να υποβαθμίσει τη σημασία τέτοιων βραβείων στο σύγχρονο μουσικό τοπίο, ενώ δύο χρόνια πριν είχε εκφράσει την απορία του για την επικράτησή του στην ίδια κατηγορία με το τραγούδι "Hotline Bling", ένα τραγούδι που, όπως σημείωνε «δεν έχει καμία σχέση με το ραπ». Ακόμα και ο Kanye West που έχει κερδίσει 21 βραβεία Grammy – κανένα όμως στις μεγάλες κατηγορίες – έχει επιτεθεί κατά καιρούς στον θεσμό με ποικίλους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.

Κι όμως, τα βραβεία Grammy παραμένουν η πιο σημαντική τελετή μουσικών βραβείων, εν μέρει γιατί δεν έχουν να αντιμετωπίσουν κάποιο σοβαρό ανταγωνισμό. Τα Βραβεία Αμερικανικής Μουσικής (American Music Awards) βασίζονται στην ψηφοφορία του κοινού, τα Μουσικά Βραβεία του Billboard στις επίσημες πωλήσεις και τα βραβεία του MTV παριστάνουν ότι το MTV εξακολουθεί ως μέσο να έχει κάποιο ειδικό βάρος στη σύγχρονη δισκογραφία. (Γύρω στα 20 εκατομμύρια παρακολούθησαν την περσινή τελετή των βραβείων Grammy στην τηλεόραση, η τηλεθέαση όμως παρουσιάζει σημαντική πτώση τα τελευταία χρόνια στην πιο σημαντική δημογραφική ομάδα, στις ηλικίες δηλαδή από 18 ως 49 ετών).

Φαινομενικά, η διαδικασία επιλογής των υποψηφίων και των τελικών νικητών, είναι αξιοκρατική, η αλήθεια όμως είναι πολύ πιο σύνθετη και προβληματική. Οι υποψηφιότητες διαμορφώνονται από μια πλειάδα επιτροπών – ειδικά όσον αφορά στις μεγάλες κατηγορίες – η σύνθεση των οποίων παραμένει μυστική. Στην οποία, όπως άφησε να εννοηθεί η Ντάγκαν στο υπόμνημά της, πρόκειται για μια κλειστή «σέχτα» με βασικό κριτήριο τις διασυνδέσεις στα υψηλά κλιμάκια της δισκογραφικής βιομηχανίας.

Με υποψηφιότητες όπως αυτές της Billie Eilish και της Lizzo σε βασικές κατηγορίες, η φετινή τελετή επιχειρεί να σημάνει ένα κλίμα ανανέωσης του θεσμού, αν όμως δεν αλλάξει ριζικά η λειτουργία του θεσμού, οι πιο «προχωρημένοι» εκπρόσωποι της σύγχρονης μουσικής παραγωγής, αναπόφευκτα θα αναζητήσουν άλλες πλατφόρμες, αφήνοντας τα βραβεία Grammy στην ανυποληψία και εν τέλει στην ανυπαρξία.

Με στοιχεία από τους New York Times

 

Μουσική
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM
Σεξ, ψέματα και ηρωίνη: Νέες αποκαλύψεις από τη μυστική ιστορία των Beatles

Μουσική / Σεξ, ψέματα και ηρωίνη: Νέες αποκαλύψεις από τη μυστική ιστορία των Beatles

Ο Πίτερ Μπράουν, ένας από τους πιο έμπιστους συνεργάτες των Beatles, κυκλοφορεί ένα νέο αποκαλυπτικό βιβλίο, βασισμένο σε συνεντεύξεις που είχε πάρει από τα μέλη του συγκροτήματος και από τον στενό τους κύκλο το 1980 και το 1981.
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
Ναι μεν κυριαρχούν στα charts αλλά η μαύρη μουσική είναι προβλέψιμη, έχει χάσει την επαναστατικότητα των πρώτων χρόνων της hip hop/rap της δεκαετίας του 80 και ηχεί, δυστυχώς, σαν μια από τα ίδια. Πιο mainstream και από την Κορεατική Pop.Θα μου πεις ποια είναι η πρωτοτυπία της Taylor Swift ή των Κοσοβάρισσων, αλλά δυστυχώς ο θεσμός λευκοκρατείται και πάντα θα προτιμάται ο λευκός έναντι του μαύρου.Πάντως η επιλογή Eilish είναι απολύτως σωστή, φρέσκια, επιδραστική, πρωτότυπη. Αναμφισβήτητα το 2019 ήταν η χρονιά της.Όσον αφορά τον Kanye West δεν ξέρω αν φταίει η ηλικία μου, αλλά αδυνατώ να θυμηθώ επιτυχία του, πλην Golddigger κι αυτό ελέω Jamie Foxx.Από τη στιγμή που κατέπνιξαν το μεγαλύτερο προτέρημα τους, αυτό της φωνής, απαγγέλωντας στίχους ραπ, νομίζω ότι τα τελευταία χρόνια οι μαύροι είναι καλύτεροι στην ηθοποιία, παρά στο τραγούδι.Εξαιρέσεις οι Καναδοί The Weeknd και Drake.