«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Έλτον Τζον με τη μητέρα του στη Μόσχα το 1979
6

Σύμφωνα με το "Rocketman", τη νέα κινηματογραφική βιογραφία του Έλτον Τζον, η μητέρα του η Σίλα δεν ήταν ακριβώς το πρότυπο μητρός που πρόσφερε αγάπη και στήριξη στο γιο της στα εύκολα και στα δύσκολα. Κάθε άλλο, μάλιστα. Το σενάριο της ταινίας την παρουσιάζει ως ψυχρή, σκληρή και απίστευτα «τοξική» στη σχέση της με το διάσημο γιος της από την εποχή που ήταν ένας ευαίσθητος και ανασφαλής έφηβος μέχρι και τον θάνατό της σχεδόν, πριν από ενάμιση χρόνο.

Η εκδοχή αυτή μιας εξαιρετικά δυσλειτουργικής σχέσης, επιβεβαιώνεται και από τις περισσότερες μαρτυρίες, αλλά και από τον ίδιο τον Έλτον Τζον. Η Σίλα είχε παντρευτεί τον πατέρα του όταν ο Έλτον ήταν ήδη έξι χρονών παρότι «μισούσαν θανάσιμα ο ένας τον άλλον», όπως δήλωσε ο διάσημος συνθέτης και τραγουδιστής στον Guardian πριν από λίγο καιρό:

«Ο πατέρας μου ήταν αυστηρός και απόμακρος και τρομερά ευέξαπτος, ενώ η μάνα μου αντιδραστική και με έντονα σκοτεινή προδιάθεση. Όταν ήταν μαζί, το μόνο που θυμάμαι ήταν είτε παγερές σιωπές είτε ουρλιαχτά και καυγάδες που συχνά είχαν να κάνουν με μένα και την ανατροφή μου».

Όπως χαρακτηριστικά θυμάται ο μουσικός παραγωγός Στιούαρτ Επς, ο οποίος είχε συνεργαστεί με τον Έλτον Τζον στη δεκαετία του '70, η σχέση μητέρας και γιου, λόγω και της μικρής σχετικά διαφοράς τους στην ηλικία (22 χρόνια) ήταν πολύ ασυνήθιστη, και «έμοιαζε περισσότερο με σχέση αδελφής και αδελφού κατά κάποιο τρόπο, ειδικά όταν μαλώνανε..».

Παρά την παροιμιώδη ψυχρότητα της Σίλα και την προβληματική τους σχέση, ο Έλτον στήριξε οικονομικά τη μητέρα του με το που γνώρισε τη μεγάλη επιτυχία, προσκαλώντας την μάλιστα να μείνει και να επιβλέπει την έπαυλη που είχε αγοράσει. Αργότερα βεβαίως, την απέλυσε (!).

«Έτσι είναι ο Έλτον», λέει ο Επς, «όλους τους απολύει αργά ή γρήγορα - έχουν περάσει σαράντα και παραπάνω χρόνια αλλά το θυμάμαι που της είχε πει: 'Σε απολύω από μάνα μου!'».

Κι αυτό δεν ήταν το χαμηλότερο επίπεδο που έφτασε η σχέση τους, η οποία διακόπηκε εντελώς για οκτώ ολόκληρα χρόνια (από το 2008 ως το 2017) και υπαίτιος γι' αυτό ήταν - σύμφωνα με την Σίλα - ο σύζυγος του γιου της, Ντέιβιντ Φέρνις.

Το 2015 μάλιστα, η Σίλα δεν δίστασε να προσλάβει σωσία του γιού της για το πάρτι των 90ων της γενέθλιων, ενώ στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο πρώην σύντροφος του Έλτον Τζον, Τζον Ράιντ με τον οποίο η ίδια διατηρούσε φιλική σχέση.

«Δεν τη μισώ, απλά δεν τη θέλω στη ζωή μου», είχε δηλώσει τότε ο Έλτον Τζον.

«Σε απολύω από μάνα μου!»: Η απίστευτα τοξική σχέση του Έλτον Τζον με τη μητέρα του Facebook Twitter
Ο Τάρον Έγκρτον ως Έλτον και η Μπράις Ντάλας Χάουαρντ ως Σίλα στην ταινία "Rocketman"

Δύο χρόνια περίπου μετά όμως θα δήλωνε στην Daily Mirror ότι επιτέλους τα είχαν ξαναβρεί. Ήταν σίγουρα το σωστό timing, αφού λίγο καιρό μετά, η Σίλα πέθανε, αφήνοντας τον γιο της περίλυπο και σε σύγχυση. «Την είδα μια εβδομάδα πριν πεθάνει και σκέφτηκα 'κοίτα πόσο ακμαία δείχνει, σίγουρα θα αντέξει ακόμα αρκετούς μήνες», είχε πει λίγο αργότερα στη Sun. «Λίγες μέρες μετά, είχε πεθάνει. Ένιωσα μεγάλη ταραχή».

Τη θλίψη του την είχε εκφράσει τότε στο λογαριασμό του στο Instagram: «Μόλις την περασμένη Δευτέρα την είχα δει. Καλό ταξίδι Μαμά, Σ' ευχαριστώ για όλα, Θα μου λείψεις πολύ. Αγάπη, Έλτον».

Η Σίλα πάντως πρόλαβε να καταφέρει ένα τελευταίο χτύπημα στην διαθήκη της, την οποία άλλαξε λιγότερο από ένα μήνα πριν πεθάνει, όπου άφησε στο γιο της μόνο δύο υδρία και μια φωτογραφία της με στολή κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Ο Έλτον Τζον πάντως το έκανε το καθήκον του ως γιος, αναλαμβάνοντας όλη τη φροντίδα της κηδείας της και γράφοντας ένα τρυφερό επικήδειο στο Instagram που κατέληγε ως εξής: «Σ' ευχαριστώ που με έφερες στον κόσμο και για όσα έκανες για μένα. Αγάπη, Έλτον #RIP».

Με στοιχεία από το Vanity Fair

Μουσική
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

30 χρόνια μετά τον θάνατό του Κερτ Κόμπειν, δημοσιεύονται για πρώτη φορά ανέκδοτες οικογενειακές φωτογραφίες του

Μουσική / 30 χρόνια μετά: Ο Κερτ, η Κόρτνεϊ και η κόρη τους σε ανέκδοτες οικογενειακές φωτογραφίες

Πριν από τριάντα χρόνια ξεκίνησε η μεταθανάτια ζωή του αυτόχειρα ροκ σταρ, κατά την οποία η φήμη, η επιρροή και το νόημα των τραγουδιών του αποκτούν όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις.
THE LIFO TEAM
Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Απώλειες / Μαουρίτσιο Πολίνι (1942-2024): Οι μεγάλες ηχογραφήσεις ενός θρυλικού πιανίστα της εποχής μας

Ο Ιταλός πιανίστας που καθόρισε τον μοντερνισμό, με σειρά ηχογραφήσεων έργων των Μπετόβεν και Σοπέν που σήμερα θεωρούνται κλασικές, πέθανε στα 82 του χρόνια.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το Μυστήριο 100 –Τα Ιερά Τραγούδια: Μια μουσική παράσταση για την Εαρινή Ισημερία

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / Μυστήριο 100 – Τα Ιερά Τραγούδια: Μια μουσική παράσταση για την Εαρινή Ισημερία

Το «Μυστήριο 100 – Τα Ιερά Τραγούδια» εστιάζει στα παραδοσιακά δρώμενα και τις τελετουργίες στην ελληνική μουσική και χορευτική παράδοση. Την επιστημονική και καλλιτεχνική επιμέλεια έχει ο Λάμπρος Λιάβας, καθηγητής Εθνομουσικολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
THE LIFO TEAM
Μια βραδιά με τα τραγούδια της Σωτηρίας Μπέλλου

Μουσική / Τα τραγούδια της Σωτηρίας συγκινούν ένα νέο κοινό

Μικρές ιστορίες που κυλάνε σαν νερό, μια φωνή που πατάει στη Μπέλλου χωρίς να τη μιμείται, κόσμος που δακρύζει ή κρατάει τον ρυθμό με το πόδι του. Ένας θρύλος είναι ζωντανός μπροστά μας χάρη στη Χριστίνα Μαξούρη, στη σκηνή του ΠΛΥΦΑ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cutthroat

Μουσική / Το νοσταλγικό ραπ των Θεσσαλονικιών Cutthroat

Μια κολεκτίβα νέων καλλιτεχνών που πιστεύει πως η προώθηση της μουσικής ήταν πιο αποτελεσματική μέσω του Myspace και όταν τα CD μοιράζονταν χέρι με χέρι μόλις κυκλοφόρησε το «Perfect Blue», ένα ραπ άλμπουμ εμπνευσμένο από τα καρτούν και τα παιχνίδια των '90s και των '00s.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
CHECK 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records

Μουσική / 10 χρόνια σκοτεινών και χορευτικών ηλεκτρονικών ήχων από την Bedouin Records

Μια κουβέντα με τον Salem Rashid Skourlis, τον ιδρυτή της ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας ακραίου και ambient ηλεκτρονικού ήχου, έναν Έλληνα που ζει μεταξύ Τόκιο και Μπανγκόκ και διαπρέπει στο εξωτερικό.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ