Ο Rag'n'Bone Man έχει σίγουρα κάποιο σατανικό σχέδιο για την κατάκτηση του πλανήτη

Ο Rag'n'Bone Man έχει σίγουρα κάποιο σατανικό σχέδιο για την κατάκτηση του πλανήτη Facebook Twitter
Το «Human» είναι από αυτά τα κομμάτια που μπορεί να σου κολλήσουν άνετα και δεν έχω τίποτα εναντίον του πληθωρικού Rag'n'Bone Man που το ερμηνεύει. Έχει ένα αρκετά ταπεινό success story, μια χαρισματική μπάσα φωνή και μια χαμογελαστή φάτσα που δεν γίνεται να μη συμπαθήσεις.
0

Θυμάμαι έναν γνωστό μου που μου διηγούνταν ένα οδικό ταξίδι 28 ωρών στον Καναδά. Είχαν ξεχάσει να πάρουν μαζί τους μουσική κι έτσι αρκέστηκαν μόνο σε μια κασέτα με ροκ επιτυχίες –για τόσο παλιά μιλάμε– που υπήρχε στο αμάξι και αναγκαστικά την έπαιζαν στο repeat.

Αυτές οι 28 ώρες ήταν αρκετές για να τον κάνουν να μισήσει τη «Layla» του Eric Clapton για το υπόλοιπο της ζωής του. Συμβαίνει αυτό με κάποια κομμάτια. Τα έχεις ακούσεις τόσο πολλές φορές, που μια ακόμα καταντάει μαρτύριο.


Με έναν τρόπο το «Ηuman» του Rag'n'Bone Man είναι μια τέτοια περίπτωση. Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του συνεχίζει να παίζεται παντού.

Στο ελληνικό ραδιόφωνο είναι σε «heavy rotation» που λένε. Μπορεί να συντονιστείς σε έναν νεανικό σταθμό με χιτάκια και να το πετύχεις, να αλλάξεις τη συχνότητα σε κάτι πιο ροκ μετά από 10 λεπτά και να πέσεις πάλι πάνω του.

Παίζει ακόμα και στους πιο soft ή ηλεκτρονικούς σταθμούς, και πάει λέγοντας. Δεν έχει φτάσει, βέβαια, τα επίπεδα π.χ. του «Zombie» των Cranberries, που το παίζουν ασταμάτητα εδώ και 23 χρόνια στα ελληνικά FM.

Μπορώ να σκεφτώ άπειρα παραδείγματα, αλλά είναι το δικό μου «όχι άλλο», κι ας λυπήθηκα για τη συγχωρεμένη.

Γενικά, αυτά τα κομμάτια δεν μπορείς να τα αποφύγεις ό,τι και να κάνεις, όσο και να το προσπαθείς. Και καλά στο αμάξι, τη γλιτώνεις με το CD ή το Τρίτο Πρόγραμμα που δεν έχει playlist, αλλά στο σίριαλ τι κάνεις ακριβώς; 


Εκεί, όμως, που το «Human» γίνεται πραγματικά εκνευριστικό είναι όταν εισβάλλει απροειδοποίητα σε «λυτρωτική» συνήθως σκηνή αμερικανικής τηλεοπτικής σειράς που παρακολουθείς. Σαν να σε κυνηγάει!


Αλλά πόσες φορές μέσα στη μέρα (και τη νύχτα) μπορείς να ακούσεις στο repeat «Maybe I'm foolish, maybe I'm blind» και μετά το ρεφρέν «Oh, some people got the real problems/ Some people out of luck/ Some people think I can solve them/ Lord heavens above/ I'm only human after all/ I'm only human after all/ Don't put the blame on me/ Don't put the blame on me»;

 

Rag'n'Bone Man - Human

Στα ελληνικά charts έχει κατσικωθεί στην πρώτη δεκάδα από τότε που κυκλοφόρησε, στα τέλη του 2016. Το ίδιο έπαθαν και στη Γερμανία.

Διαβάζω ότι έγινε πρώτα επιτυχία στην Ευρώπη και μετά στη Βρετανία. Τον περασμένο Ιούλιο έφτασε και στην κορυφή του Billboard, οπότε έτσι εξηγείται ότι το 'χουν ακόμα φρέσκο εκεί.


Στους πιασάρικους στίχους κρύβεται, φυσικά, ένα μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας του. Ένας φίλος το χαρακτήρισε «ανθρωπιστικό cheesy» και δεν έχει άδικο.

Τώρα που το σκέφτομαι, το ίδιο ακριβώς είχε γίνει και με το «Take me to church» του Hozier πριν από 4 χρόνια.

Γενικά, αυτά τα κομμάτια δεν μπορείς να τα αποφύγεις ό,τι και να κάνεις, όσο και να το προσπαθείς. Και καλά στο αμάξι, τη γλιτώνεις με το CD ή το Τρίτο Πρόγραμμα που δεν έχει playlist, αλλά στο σίριαλ τι κάνεις ακριβώς;

Δεν θέλω να παρεξηγηθώ. Το «Human» είναι από αυτά τα κομμάτια που μπορεί να σου κολλήσουν άνετα και δεν έχω τίποτα εναντίον του πληθωρικού Rag'n'Bone Man που το ερμηνεύει.

Έχει ένα αρκετά ταπεινό success story, μια χαρισματική μπάσα φωνή και μια χαμογελαστή φάτσα που δεν γίνεται να μη συμπαθήσεις. Από την αφάνεια και τις μικρές εμφανίσεις σε παμπ στη μέση του πουθενά στην Αγγλία, ξαφνικά έγινε ο αγαπημένος των κριτικών το 2017, αφήνοντας πίσω την Dua Lipa. 


Το συγκεκριμένο σόουλ κομμάτι ήταν αποτέλεσμα 7-8 χρόνων σκληρής δουλειάς. Έγινε τόσο μαζικό χιτ, που του έφτιαξε στην κυριολεξία την καριέρα και τον έκανε κολλητό με τον Έλτον Τζον και τη Γούπι Γκόλντμπεργκ, που μόλις τον γνώρισε ήθελε να τον αγκαλιάσει.

Ο Rag'n'Bone Man έχει σίγουρα κάποιο σατανικό σχέδιο για την κατάκτηση του πλανήτη Facebook Twitter
Πριν γίνει γνωστός, για να τα βγάλει πέρα φρόντιζε ανθρώπους με ειδικές ανάγκες.


Το πραγματικό του όνομα είναι Rory Charles Graham. O 33χρονος Graham ονειρευόταν να γίνει ράπερ από 5 χρονών. Μεγάλωσε σε μια μικρή πόλη του ανατολικού Σάσεξ. Το 2008 μετακόμισε στο Μπράιτον.

Αν και τελικά το γύρισε στη σόουλ, η μικρή χιπ-χοπ κοινότητα της πόλης τον αγκάλιασε και άρχισε να ανοίγει για Αμερικανούς ράπερ. Τον μυρίστηκε η Sony και του έκανε συμβόλαιο.


Πριν γίνει γνωστός, για να τα βγάλει πέρα φρόντιζε ανθρώπους με ειδικές ανάγκες. Αν και καλλιτέχνης της νέας ψηφιακής εποχής, δίνει περισσότερο βάρος στις ζωντανές εμφανίσεις παρά στο Ίντερνετ και στις πωλήσεις. Είναι από τα πράγματα που απολαμβάνει περισσότερο απ' όλα, δηλαδή να παίζει για τους φαν του.


Μετά από εννιά χρόνια σχέσης, φέτος απέκτησε το πρώτο του παιδί και ο ίδιος λέει για το διάστημα που πέρασε εκτεθειμένος στα φώτα της δημοσιότητας, γελώντας: «Συμμετείχα σε 55 φεστιβάλ, αγόρασα ένα σπίτι κι απέκτησα ένα αγοράκι, όλα μέσα σε έναν χρόνο».

Εμείς, στην Ελλάδα, θα τον δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα, τον Μάιο στο πλαίσιο του Release Festival.

Για να γυρίσουμε όμως στο «Human», το τελειωτικό χτύπημα το έδωσε πριν από έναν μήνα ο Χρήστος Μάστορας με την πολύ πετυχημένη διασκευή του, που έχει κάνει πάνω από 800.000 views στο YouTube και ανεβαίνει σταθερά - άλλος ένας λόγος που αυτό το κομμάτι θεωρείται χρυσωρυχείο.

Αρχίζω να σκέφτομαι ότι ο Rag'n'Bone Man, «παλιατζής» στα ελληνικά, έχει κάποιο σατανικό σχέδιο για την κατάκτηση του πλανήτη. Δεν εξηγείται αλλιώς.

Σίγουρα, πάντως δεν φαίνεται να είναι απλώς ένα one-hit wonder από αυτά που εμφανίζονται σωρηδόν στη μουσική βιομηχανία. Το ομώνυμο άλμπουμ του, που κυκλοφόρησε πέρσι, έκανε τις πιο γρήγορες πωλήσεις της δεκαετίας για ντεμπούτο, και μάλιστα από άνδρα καλλιτέχνη. Ε, δεν το λες και λίγο!

 

Rag'n'Bone Man - Skin

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM