Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
21.07.2018
Πώς το χιπ χοπ έγινε το κυρίαρχο μουσικό είδος (και καλά έκανε)
ΜΟΥΣΙΚΗ

Πώς το χιπ χοπ έγινε το κυρίαρχο μουσικό είδος (και καλά έκανε)

Το 2017 ήταν η χρονιά που για πρώτη φορά στην ιστορία της μουσικής το χιπ χοπ ξεπέρασε σε δημοτικότητα τη ροκ και άλλαξε τον τρόπο που στήνεται μια νεανική επιτυχία.

Kendrick Lamar
Kendrick Lamar

Κάνοντας τον μουσικό απολογισμό της χρονιάς που τελειώνει και ανατρέχοντας σε δημοσιεύματα περιοδικών και στις καλλιτεχνικές της ειδήσεις, διαπιστώνεις ότι αυτό που την χαρακτηρίζει είναι η καθολική και απόλυτη κυριαρχία του χιπ χοπ.

Δεν κατάφερε απλά να γίνει το πιο εμπορικό είδος που υπάρχει αυτή τη στιγμή και να σαρώσει (κυριολεκτικά) στις πωλήσεις των σινγκλ και των άλμπουμ, αλλά βρίσκεται και στην καλύτερη φάση του δημιουργικά, κάνοντας μια μεγάλη ανατροπή: ξεπέρασε για πρώτη φορά σε δημοτικότητα τη ροκ, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον του νεανικού κοινού.

Δεν είναι τυχαίο που φέτος στις λίστες με τα καλύτερα βρίσκονται τα περισσότερα χιπ χοπ άλμπουμ που έχουν υπάρξει ποτέ, και μάλιστα ψηλά, στις πρώτες θέσεις.

 

Μια γρήγορη ανασκόπηση των τελευταίων δώδεκα μηνών δείχνει τη δυναμική των ράπερ (νέων και παλιών) με ένα σερί από ρεκόρ που καταρρίπτονταν σχεδόν κάθε μήνα:

Τον Φεβρουάριο ο Chance the Rapper έγινε ο τέταρτος ράπερ που κερδίζει το Grammy του καλύτερου νέου καλλιτέχνη και λίγο αργότερα κέρδισε και το Ανθρωπιστικό Βραβείο στα Black Entertainment Television Awards για την φιλανθρωπική δράση του.
 

Ο Future ανέβηκε στο νούμερο ένα στο Hot-100 του Billboard με δύο διαδοχικά άλμπουμ, σε δύο συνεχόμενες εβδομάδες, (τα FUTURE και HNDRXX) –ο πρώτος ράπερ που καταφέρνει κάτι τέτοιο.

Τον Απρίλιο η Nicki Minaj έσπασε το ρεκόρ της Αρίθα Φράνκλιν -με τα περισσότερα κομμάτια στο Hot 100 του Billboard από την ίδια καλλιτέχνη- ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των κομματιών της στο top-100 σε 83, ξεπερνώντας τα 73 που είχε η Αρίθα Φράνκλιν (κι αυτά σε μια καριέρα 40 χρόνων, και όχι στα 7 χρόνια που κυκλοφορεί μουσική η Minaj!).

 

 

 

Ο Eminem επέστρεψε πολύ δυναμικά στο τέλος της χρονιάς με το Revival, το νέο άλμπουμ του, αλλά το το ρεκόρ του 2017 το έκανε με Το Curtain Call:The Hits, τη συλλογή επιτυχιών που κυκλοφόρησε το 2006 και φέτος έγινε το χιπ χοπ άλμπουμ με τις περισσότερες εβδομάδες στα τσαρτς: με 350 συνεχόμενες εβδομάδες παραμονής στο τοπ-200 έγινε η πιο καλοπουλημένη συλλογή από ράπερ στην ιστορία.

Ο Drake με το More Life ξεπέρασε το ρεκόρ της Adele, κερδίζοντας 13 βραβεία στα Billboard Music Awards (από τα 22 που ήταν υποψήφιος), επιστρέφοντας στο σπίτι του -μεταξύ άλλων- με τα βραβεία του Καλύτερου Καλλιτέχνη, του άντρα μουσικού και του κορυφαίου άλμπουμ της χρονιάς.

Και μια και αναφέρονται βραβεία και τιμές: Ο Tupac Shakur φέτος μπήκε στο Rock and Roll of Fame, ο Jay-Z έγινε ο πρώτος ράπερ που μπαίνει στο Songwriters Hall of Fame και ο Ice Cube απέκτησε αστέρι στο Hollywood Walk of Fame.

 

Η Cardi B, που με το πρώτο single της -το Bodak Yellow- ανέβηκε στο νούμερο ένα χωρίς καθόλου airplay από τους mainstream σταθμούς, μόνο από το απίστευτα μεγάλο αριθμό streaming από νεαρόκοσμο –ο οποίος έχει γυρίσει εντελώς την πλάτη στο παραδοσιακό ραδιόφωνο, και πολύ καλά έχει κάνει.
Η Cardi B, που με το πρώτο single της -το Bodak Yellow- ανέβηκε στο νούμερο ένα χωρίς καθόλου airplay από τους mainstream σταθμούς, μόνο από το απίστευτα μεγάλο αριθμό streaming από νεαρόκοσμο –ο οποίος έχει γυρίσει εντελώς την πλάτη στο παραδοσιακό ραδιόφωνο, και πολύ καλά έχει κάνει.



Αυτή, όμως, που έγραψε ιστορία φέτος στα τσαρτ της Αμερικής ήταν η Cardi B, που με το πρώτο single της -το Bodak Yellow- ανέβηκε στο νούμερο ένα χωρίς καθόλου airplay από τους mainstream σταθμούς, μόνο από το απίστευτα μεγάλο αριθμό streaming από νεαρόκοσμο –ο οποίος έχει γυρίσει εντελώς την πλάτη στο παραδοσιακό ραδιόφωνο, και πολύ καλά έχει κάνει.

Ήταν μόλις η δεύτερη γυναίκα ράπερ που το καταφέρνει με ένα σόλο κομμάτι, μετά το "Doo Wop (That Thing)" Lauryn Hill το 1998.

Λίγο πριν κλείσει η χρονιά, η αποκάλυψη του 2017, ο Lil Uzi Vert, κερδίζει υποψηφιότητα για καλύτερο νέο καλλιτέχνη στα Grammy του 2018.

Και ο Kendrick Lamar έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης που κερδίζει το βραβείο Hitmaker of the Year του Variety.

 

Σύμφωνα με τη Nielsen, την εταιρία που καταγράφει τις πωλήσεις των άλμπουμ και των σινγκλ εδώ και δεκαετίες, η 17η Ιουλίου 2017 ήταν ιστορική ημερομηνία για το είδος, το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία των τσαρτ ξεπέρασε το ροκ σε δημοτικότητα και έγινε το κυρίαρχο μουσικό είδος.

 

Το χιπ χοπ έχει πάψει εδώ και πολλά χρόνια να είναι περιθώριο, το είδος πουλούσε σταθερά τα τελευταία χρόνια και πάντα οι ράπερ απασχολούσαν τα μέσα (έστω και για λάθος λόγους), αυτό που συνέβη φέτος, όμως, χρειάστηκαν 44 ολόκληρα χρόνια για να γίνει.

Το 2017 ήταν η χρονιά που το χιπ χοπ ξεπέρασε σε δημοτικότητα κάθε άλλο είδος μουσικής στην Αμερική (στην Αγγλία η επιτυχία είναι ακόμα πιο σαρωτική, αν λάβεις υπόψη ότι το παίζει πολύ περισσότερο το ραδιόφωνο).

Σύμφωνα με τη Nielsen, την εταιρία που καταγράφει τις πωλήσεις των άλμπουμ και των σινγκλ εδώ και δεκαετίες, η 17η Ιουλίου 2017 ήταν ιστορική ημερομηνία για το είδος, το οποίο για πρώτη φορά στην ιστορία των τσαρτ ξεπέρασε το ροκ σε δημοτικότητα και έγινε το κυρίαρχο μουσικό είδος.

Όταν στις 11 Αυγούστου 1973 ο 18χρονος DJ Kool Herc ξεσήκωνε τον κόσμο με τα breaks και ο Coke La Rock άρχισε να ραπάρει στο σχολικό πάρτι στο 1520 της λεωφόρου Sedgwick στο Μπρονξ της Νέας Υόρκης, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μια μέρα το ροκ θα πέρναγε σε δεύτερη μοίρα.

Σύμφωνα με το Forbes, το R&B και το hip hop (τα οποία από τεχνικής άποψης ήταν δύο διαφορετικά είδη, αλλά θεωρούνται πλέον ένα) καταλαμβάνουν το 25,1% της μουσικής που καταναλώθηκε στις ΗΠΑ. Το ροκ πέρασε δεύτερο με 23%.

Για τους ανθρώπους του Forbes, η άνοδος στην «κατανάλωση» του χιπ χοπ έχει σχέση με την τεράστια δημοτικότητα των υπηρεσιών streaming. Το ροκ εξακολουθεί να είναι η μουσική που πουλάει περισσότερο σε φυσική μορφή στα άλμπουμ (το 40% των συνολικών πωλήσεων στις ΗΠΑ), αλλά οι πωλήσεις CD κάθε χρόνο βυθίζονται όλο και πιο πολύ, ενώ το streaming είναι πια ο βασικός τρόπος να ακούς μουσική.

Το hip hop/R&B είναι υπεύθυνο για το 29% όλων των on demand streams σε ολόκληρη τη χώρα. Το 2017 οι υπηρεσίες streaming είναι οι μόνες πλατφόρμες που αναπτύσσονται ακόμα με σταθερό ρυθμό.

Το Forbes σημειώνει ότι τα 7 από τα 10 πιο δημοφιλή singles της χρονιάς είναι χιπ χοπ, ενώ το χιτ του Bruno Mars "That's What I like" μπορεί να ταξινομηθεί στην ίδια κατηγορία, αφού έχει έντονα στοιχεία R&B (δηλαδή, συνολικά 8 στα 10!).

Τον περασμένο Μάρτιο ο Drake έγινε ο πρώτος καλλιτέχνης που κατάφερε να ξεπεράσει τα 10 δισεκατομμύρια streams στο Spotify και το φετινό άλμπουμ του More Life ξεπέρασε το ένα δισεκατομμύριο streams.

 

 

Η ιστορία του «XO Tour LIif3», του κομματιού του Lil Uzi Vert είναι η πιο μεγάλη απόδειξη του πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στη μουσική βιομηχανία και με το Apple Music και το Spotify να κερδίζουν σε δημοτικότητα μέρα με την ημέρα, η κυριαρχία του χιπ χοπ και του R&B δεν φαίνεται να έχει τέλος.

Τον Σεπτέμβριο το New York magazine έκανε ένα μεγάλο θέμα την ειδική περίπτωση του νεαρού καλλιτέχνη που ξεκίνησε με μια κατά λάθος επιτυχία, αλλά κατάφερε να έχει όχι μόνο το τραγούδι του καλοκαιριού, αλλά και ένα από τα κομμάτια που έκαναν το χιπ χοπ το πιο πετυχημένο είδος της χρονιάς.

Η τεράστια επιτυχία του «XO Tour LIif3» έδειξε ότι για γίνεις το νούμερο ένα για ένα ολόκληρο καλοκαίρι δεν χρειάζονται πλέον ούτε εταιρίες, ούτε καν το airplay των ραδιοφωνικών σταθμών, χρειάζεται μόνο να φτάσεις με κάποιον τρόπο στα αυτιά του κόσμου. Και να του αρέσεις. Και αυτό έγινε με τον Uzi.

 

 

Η τεράστια επιτυχία του «XO Tour LIif3» έδειξε ότι για να γίνεις το νούμερο ένα για ένα ολόκληρο καλοκαίρι δεν χρειάζονται πλέον ούτε εταιρίες, ούτε καν το airplay των ραδιοφωνικών σταθμών, χρειάζεται μόνο να φτάσεις με κάποιον τρόπο στα αυτιά του κόσμου. Και να του αρέσεις.

....................................................................................................... 


Τον Φεβρουάριο, ο χαρισματικός “emo” ράπερ από την Φιλαδέλφεια ήταν στην πρώτη του περιοδεία στην Ευρώπη με τον Weeknd, ανοίγοντας τα live του.

Ο νεαρός ράπερ που έχει ως ήρωα τον Marylin Manson και λατρεύει το μηδενιστικό πανκ του GG Allin, είχε ήδη φρενήρη δημοτικότητα από τις ιντερνετικές κυκλοφορίες του (digital singles και EPs) και πριν ξεκινήσει την περιοδεία στην Ευρώπη είχε πάει στη Χαβάη και στο Λος Άντζελες και είχε ηχογραφήσει τα κομμάτια για το πρώτο άλμπουμ του, που θα κυκλοφορούσε το καλοκαίρι από την Generation Now μέσω της Atlantic Record.

Όλα τα κομμάτια ήταν αποθηκευμένα στο κινητό του, το οποίο ανακάλυψε ότι το έχασε λίγο πριν ανέβει στην σκηνή για το live στη Γενεύη. Οι διευθυντές την Atlanta όταν το έμαθαν κόντεψαν να πάθουν συγκοπή, γιατί όσα λεφτά είχαν δώσει για να γίνουν οι ηχογραφήσεις στη Χαβάη πήγαν χαμένα. Το 2016 ο Uzi είχε χάσει άλλο ένα κινητό που περιείχε τις συνεργασίες του με τον Young Thug, οι οποίες διέρρευσαν στο ίντερνετ. Δεν ήθελαν να ξαναζήσουν τα ίδια.

 

«Ας είμαστε ειλικρινείς», λέει ένα από τα ανώτερα στελέχη της Atlantic, «ούτε ένα νέο παιδί δεν ακούει πλέον τα ραδιόφωνα που παίζουν το Top-40. Όλα τα παιδιά έχουν κολλήσει με τις υπηρεσίες streaming». Για πρώτη φορά στις ΗΠΑ τα έσοδα από το streaming ξεπέρασαν όλα τα υπόλοιπα έσοδα που είχε συνολικά η μουσική.

 

«Σε αυτή την νέα ψηφιακή εποχή που η κατανάλωση της μουσικής γίνεται κυρίως από υπηρεσίες streaming όπως το Spotify και η Apple Music» γράφει ο συντάκτης του New York, «πολλοί χιπ χοπ καλλιτέχνες αδιαφορούν για τον παλιό τρόπο προώθησης της μουσικής, ο οποίος μιμήθηκε τον τρόπο προώθησης τον κινηματογραφικών μπλοκμπάστερ στην Αμερική: μια πολύμηνη και πανάκριβη καμπάνια με ένα ή δυο ραδιοφωνικά κομμάτια σχεδιασμένα να γίνουν χιτ και να προετοιμάσουν το έδαφος για το κύριο τρόπο που έχει η εταιρία να βγάλει πολλά λεφτά: ένα κανονικό στούντιο άλμπουμ.

Το streaming είναι φτιαγμένο για μια οικονομία που βασίζεται στα τραγούδια και οι νεαροί MC όπως ο Uzi είναι και πολύ ξύπνιοι και πολύ ανήσυχοι για να παίξουν με τους παλιούς κανόνες. Παρουσιάζουν τα νέα κομμάτια τους όποτε τους κάνει κέφι και το κοινό τους τα καταναλώνει αστραπιαία».

 

Εκείνη τη νύχτα στη Γενεύη ο Uzi δεν είχε σκοπό να κάνει επανάσταση αλλάζοντας ριζικά τους κανόνες της διανομής. Το έκανε όμως, χωρίς να το έχει προγραμματίσει. Στα τρία χρόνια που είχαν περάσει από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο κομμάτι του στο soundcloud είχε συνεργαστεί με τους πάντες, από τον Gucci Mane μέχρι τον Pharrell, χτίζοντας ένα κύμα ακολούθων στο Instagram που ξεπερνούσε τα 4 εκατομμύρια, και είχε ανέβει στο νούμερο ένα του Billboard με τη συμμετοχή του στο «Bad and Bouje» των Migos.

«Το streaming με βοήθησε να βγάλω λεφτά» λέει, «είναι ο καλύτερος τρόπος να κάνεις γνωστή τη μουσική σου». Μόλις πήγε στο ξενοδοχείο του ενημέρωσε τη διεύθυνση της δισκογραφικής του στην Ατλάντα ότι ανέβασε όλα όσα είχε ηχογραφήσει στο soundcloud. Το έκανε μάλιστα τόσο βιαστικά, που δεν πρόλαβε ούτε καν να βάλει artwork και κανονικό τίτλο στα κομμάτια. Τα ονόμασε στην τύχη εντελώς. Ένα το είπε Boring Shit και σε ένα άλλο έδωσε το όνομα της περιοδείας του Weeknd, εντελώς άσχετο με το περιεχόμενο.

Αυτό το κομμάτι, το «XO Tour LIif3» που μιλούσε για την θυελώδη σχέση του με την τότε φίλη του Britany Byrd (και τα ναρκωτικά) και επαναλάμβανε στο ρεφρέν «Push me to the edge, all my friends are dead», έκανε ένα εκατομμύριο plays σε μερικές μέρες στο soundcloud και δημιούργησε μεγάλη αίσθηση.

Ένα μήνα αργότερα ανέβασε τα κομμάτια στο Spotify και το Apple Music. Η ανταπόκριση ήταν αυτόματη και συντριπτική. Ο Tuma Masa, o curator της πιο σημαντικής playlist του Spotify, του RapCaviar, με περισσότερους από 8 εκατομμύρια ακόλουθους, είπε ότι το «XO Tour LIif3» τον έκανε να φανταστεί την Courtney Love και τον Curt Cobain να μαλώνουν. «Λέει μια ιστορία. Τύποι σαν τον Uzi με κάνουν να μην χάνω το  ενδιαφέρον για αυτή τη μουσική».

 

Ωστόσο, δεν μπορούσε να προβλέψει ότι η κελαϊδιστή ραπ σαπουνόπερα θα ψηφιζόταν ως το τραγούδι του καλοκαιριού στα MTV Video Awards 2017.

Στις 6 Μαΐου το τραγούδι έγραψε ιστορία στο Hot 100 του Billboard, γιατί βρέθηκε μαζί με άλλα 4 χιπ χοπ κομμάτια στα 10 πρώτα (5 στα 10! -το «Humble» του Kendrick Lamar στο Νο 1, το «DNA» του Kendrick Lamar στο Νο4, το «Mask Off» του Future στο Νο 5, το «iSpy» του Kyle με τον Lil Yachty στο Νο 6 και το «Xo Tour Llif3» του Uzi στο Νο 10).

Ήταν μόλις η δεύτερη φορά στην ιστορία του Billboard που πέντε ραπ κομμάτια βρίσκονταν στα δέκα πρώτα. Το αξιοσημείωτο είναι ότι και τα πέντε αυτά κομμάτια είχαν ελάχιστο έως καθόλου airplay στους εθνικούς σταθμούς της χώρας (αυτούς που παίζουν τις επιτυχίες), οι οποίοι μέχρι τώρα ήταν ο πιο δυνατός παράγοντας που όριζε τη θέση του τραγουδιού στο Hot 100.

«Ας είμαστε ειλικρινείς», λέει ένα από τα ανώτερα στελέχη της Atlantic, «ούτε ένα νέο παιδί δεν ακούει πλέον τα ραδιόφωνα που παίζουν το Top-40. Όλα τα παιδιά έχουν κολλήσει με τις υπηρεσίες streaming».

 

 

 

Το Spotify, το οποίο λανσαρίστηκε στις ΗΠΑ το 2011 είναι η πιο αποτελεσματική νέα πλατφόρμα για να προωθήσει κανείς την ηχογραφημένη μουσική (και να βγάλει λεφτά από αυτή) από την έλευση του MTV στις αρχές των ’80s.

Με εκατομμύρια νέους χρήστες να προστίθενται κάθε μήνα, αυτή τη στιγμή έχει 60 εκατομμύρια συνδρομητές και 140 εκατομμύρια συνολικούς χρήστες. Το Spotify μαζί με το Apple Music (το οποίο έχει περίπου 30 εκατομμύρια συνδρομητές) και τα YouTube, Pandora, Amazon Prime Music, SoundCloud και το Tidal που στηρίζει ο Jay-Z έχουν καταφέρει να αναγεννήσουν τη μουσική βιομηχανία και από την απόλυτη καταστροφή τις ημέρες αμέσως μετά το Napster και το file sharing (που ξεκίνησε να γίνεται μαζικά το 1999) να φτάσουν την αύξηση σε διψήφιο αριθμό για πρώτη φορά μετά το 1998!

Το 2016 τα έσοδα μόνο από τα streaming services αυξήθηκαν 69% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και έφτασαν τα 3,9 εκατομμύρια δολάρια.

Για πρώτη φορά στις ΗΠΑ τα έσοδα από το streaming ξεπέρασαν όλα τα υπόλοιπα έσοδα που είχε συνολικά η μουσική.

Και σε νούμερα, οι χρήστες που ανοίγουν τις εφαρμογές Spotify και Apple Music για να ακούσουν χιπ χοπ και R&B μουσική είναι διπλάσιοι από εκείνους που ακούν το αμέσως πιο δημοφιλές είδος, που είναι η ροκ, σύμφωνα με την εταιρία ερευνών Nielsen. Τον Ιούνιο του 2017 η Nielsen ανακοίνωσε ότι το R&B-hip hop έχει γίνει το πιο δημοφιλές είδος στη μουσική για πρώτη φορά από τότε που άρχισε να μαζεύει στοιχεία.

Βέβαια, εξακολουθούν να υπάρχουν ποπ σταρ που κάνουν τεράστια νούμερα σε πωλήσεις και έχουν αφοσιωμένες στρατιές από φαν όπως ο Ed Sheeran, ο Justin Bieber, η Adele, η Taylor Swift, αλλά γενικά, τα έσοδα για έναν ροκ καλλιτέχνη -είτε αυτός είναι ο Father John Misty, είτε είναι ο Chance the Rapper είτε ο Bruce Springsteen- έρχονται πλέον από εισιτήρια συναυλιών, από πωλήσεις merchandise και χορηγούς προϊόντων ή λεφτά από διαφημίσεις.

 

Στη μουσική βιομηχανία, όμως, που στηρίζουν οι προτιμήσεις των πιτσιρικάδων το χιπ χοπ είναι σαρωτικό και το ενδιαφέρον τους για αυτό σχεδόν αποκλειστικό. Όλοι οι σταρ του είδους βρίσκονται στην Hip Hop Playlist του RapCaviar και του Apple’s A Playlist.

«Το χιπ χοπ έχει τελικά γίνει η βασική νεανική μουσική» λέει ο Peter Edge, ο γενικός διευθυντής της RCA Records, η οποία κυκλοφορεί χιπ χοπ καλλιτέχνες όπως ο Bryson Tiller, ο A$AP Rocky, και τη νέα αποκάλυψη του εναλλακτικού R&B, την SZA. «Είναι το νέο rock n roll».

 

«Το RapCaviar θυμίζει το Hot 97 στις αρχές των ’90s», λέει ο Joei Manda, στέλεχος της Interscope Geffen A&M Records, αναφερόμενος στη δύναμη που είχε ο ραδιοφωνικός σταθμός της Νέας Υόρκης.

Όταν ο Hot 97 έπαιζε το «Protect Ya Neck» των Wu Tan Clan αρκούσε για να γίνει επιτυχία σε όλη τη χώρα. Το RapCaviar έχει την ίδια δύναμη αυτή τη στιγμή. Τα κομμάτια που επιλέγει ο Basa τα προσέχουν όλοι. Κι ευτυχώς είναι ειδικός. Ξέρει τι θέλουν οι πιτσιρικάδες».

 

Το καλοκαίρι του 2017 η Atlanta ήταν η κορυφαία εταιρία της μουσικής βιομηχανίας με τα μεγαλύτερα έσοδα, για πρώτη φορά στην ιστορία της. Τα δύο μεγαλύτερα νέα ονόματα της εταιρίας, ο Lil Uzi Vert και η Cardi B, έφεραν το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων από τα streaming (πάνω από τα μισά από τα 15 εκατομμύρια streams που είχε μέχρι τον Αύγουστο το «Bodak Yellow» της Cardi B είχαν έρθει μόνο από τους χρήστες του Apple Music). Και χωρίς να παίζεται καθόλου στο mainstream ραδιόφωνο, το «Bodak Yellow» ανέβηκε στο Νο 3 του Billboard Hot-100.

Λίγο πριν τελειώσει το καλοκαίρι, και πριν ακόμα βγει το πρώτο άλμπουμ του Lil Uzi Vert, από ένα μόνο κομμάτι, η εταιρία του είχε κερδίσει πάνω από 4,5 εκατομμύρια δολάρια μόνο από τα streams (από τα οποία ο Uzi έβαλε στην τσέπη του τα 900.000).

 

 

 Cardie B.

«Το χιπ χοπ είναι τα πάντα», λέει ο δικηγόρος του Kendrick Lamar, o Josh Binder. Υπάρχει μια ακόρεστη όρεξη για αυτό. Το Σεπτέμβριο η Taylor Swift ήταν στο No 1 στα singles του Billboard με το “Look what made me do” αλλά στα άλμπουμ ήταν Νο 1 ο Uzi με το Luv is rage 2 και στο Νο 2 ήταν το “17” του XXXTentacion μια ανεξάρητη παραγωγή και μεγάλη έκπληξη. Αυτά που έρχονται θα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά γιατί οι πιτσιρικάδες πήραν με έναν απρόβλεπτο τρόπο την κατάσταση στα χέρια τους. Και το χιπ χοπ γαμάει και δέρνει».

 

Το χιπ χοπ είναι σαρωτικό και στη μουσική βιομηχανία της Ελλάδας (αλλά αυτό είναι άλλο θέμα από μόνο του). Οι μόνοι που δεν το βλέπουν είναι οι άνθρωποι της βιομηχανίας. 

 

 
O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
14 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Phil ο mena 29.12.2017 | 11:07
Ειναι γεγονος οτι παλιοτερα το χιπ χοπ αποτελουσε κυριως την διεξοδο εκφρασης και εκπροσωπησης των υποβαθμισμενων κοινωνιων της αμερικης οπου η ενδεια, οι συμμοριες και οι κακουχιες ενεπνευσαν την νεολαια να γνωστοποιησει μεσα απο ενα μπιτ και ενα μικροφωνο ολα αυτα που εβλεπαν και ζουσαν καθημερινως. Πλεον το χιπ χοπ (αφηνω στην ακρη το underground) απευθυνεται στην μαζα, ειναι ενα προιον. Ο καθενας μπορει να αγορασει ενα μπιτ, να φτιαξει δυο στιχους για το ποσο σπουδαιος ειναι, ποσο χορτο καπνιζει, ποσες γυναικες ειναι στα ποδια του. Στοχος δεν ειναι το μηνυμα, το περιεχομενο των στιχων, παρα μονο το vibe που αφηνει. Δεν χρειαζεται σκεψη, και αυτο ειναι ευπεπτο και ελκυστικο για την πλειονοτητα των ανθρωπων που δεν εχουν επενδυσει στην αξια της μουσικης. Βεβαιως υπαρχουν πολυταλαντοι τραγουδοποιοι που θα τους ονομαζα καλλιτεχνες (γιατι ακομα δεν μπορω να χωρεσω αυτη την λεξη διπλα σε ατομα οπως lil pump, migos κοκ), απλως κατα την αποψη μου η εμφανιση της cardi b η της nicki minaj εκαναν την μεγαλυτερη δουλεια για την αναρριχηση τους στα τσαρτ οπως και η βιαια "αντισυστημικη" "επαναστατικη" συμπεριφορα του xxxtentacion που θεοποιειται ενω βρισκεται στην φυλακη. Αγαπω την χιπ χοπ απλως προσωπικα δεν μαρεσει η νεα διασταση που εχει αποκτησει, επικροτω και θαυμαζω την δημιουργικοτητα ανθρωπων που υπαγονται στο γενος, απλως απο την στιγμη που αφεθηκε εξαρχης η μελωδια στην φωνη ας κρατηθει τουλαχιστον ενας ισχυρος στερεος λογος και οχι να πεταμε δυο λεξεις για ομοιοκαταληξια. Κατα την αποψη μου παντα.
avatar theocharisgrigoriadis 30.12.2017 | 02:37
ναι γιατι οταν πρωτοεπαιξε χιπχοπ το mtv aka το εμαθε ο κοσμος περα απο δυο οικοδομικα τετραγωνα στη νεα υορκη
ηταν σοβαρος ο στιχος και ραπ εκανε η ταλαιπωρη ντεμπι χαρι μεσα απο τα γκετο :p
τσεκαρε το
Fab Five Freddie told me everybody's high
DJ's spinnin' are savin' my mind
Flash is fast, Flash is cool
Francois sez fas, Flashe' no do
And you don't stop, sure shot
Go out to the parking lot
And you get in your car and you drive real far
And you drive all night and then you see a light
And it comes right down and lands on the ground
And out comes a man from Mars
And you try to run but he's got a gun
And he shoots you dead and he eats your head
And then you're in the man from Mars
You go out at night, eatin' cars
You eat Cadillacs, Lincolns too
Mercury's and Subaru's
And you don't stop, you keep on eatin' cars
Then, when there's no more cars
You go out at night and eat up bars where the people meet
Face to face, dance cheek to cheek
One to one, man to man
Dance toe too toe
Don't move to slow, 'cause the man from Mars
Is through with cars, he's eatin' bars
Yeah, wall to wall, door to door, hall to hall
He's gonna eat 'em all
Rapture, be pure
Take a tour, through the sewer
Don't strain your brain, paint a train
You'll be singin' in the rain
I said don't stop, to punk rock
Well now you see what you wanna be
Just have your party on TV
'Cause the man from Mars won't eat up bars when the TV's on
And now he's gone back up to space
Where he won't have a hassle with the human race
And you hip-hop, and you don't stop
Just blast off, sure shot
'Cause the man from Mars stopped eatin' cars and eatin' bars
And now he only eats guitars, get up!
απο την πρωτη στιγμη που εγινε κααααπως γνωστο ηταν για να περναμε καλα, για να φορανε τα αμερικανακια φορμες, καδενες, ρολογια και καπελακια σαν τον ταμτακο και οι πρωτοι ραπερ που εκαναν επιτυχια ισως δεν τραγουδουσαν για εμπορους ναρκωτικους αλλα τραγουδουσαν στους εμπορους ναρκωτικων που επενδυσαν πρωτοι στη μουσικη τους βλεπε run dmc
τσεκαρε το και αυτο
http://www.mtv.com/news/1458789/jam-master-jays-family-friends-outraged-by-drug-deal-gone-bad-theory/
avatar wbd1993 29.12.2017 | 14:33
Μόλις άκουσα 3 τραγούδια από αυτά για να βγω από την απορία ''μήπως χάνω κάτι?''. Σόρρυ, αλλά αυτό δεν είναι μουσική! Και είναι προσβολή για το είδος της ραπ, χιπ χοπ, πέστε το όπως θέλετε. Φαντάζομαι είναι μια χαρά για να τρίβεσαι με την κοπελιά σε κλαμπ ή σε πάρτυ αλλά πραγματικά μέχρι εκεί! Όπως φαίνεται, οι πωλήσεις δεν έχουν να κάνουν με την ποιότητα, αλήμονο και αν είχαν! Και ούτε σημαίνει κάτι που η χιπ χοπ με τέτοια κομμάτια είναι πρώτη σε δημοφιλία για ένα ποσοστό όχι και μεγάλο. Δε θα εκλείψει η ροκ, έλεος! Ούτε και αυτοί που την ακούν, ευτυχώς!
avatar wbd1993 29.12.2017 | 14:42
P.S. Τα τραγούδια που άκουσα είναι τα 2 τελευταία από το άρθρο και το Bad and Boujee ft Lil Uzi Vert των migos.
avatar loukoupis 29.12.2017 | 21:03
Όπως παντού έτσι και εδώ. Κορεσμός. Ψάχνουνε για το φρέσκο και αναλωνόμαστε σε ακριβές παραγωγές χωρίς καμία απολύτως ουσία. Η μουσική, κάθε είδους και πόσο μάλλον η rap θέλει εικόνες, βιωμάτα και δρόμο. Κάπου χαθήκαμε στο δρόμο, κάπου μας παρέσυρε το φλατ. Φλατ εμπειρίες, φλατ βιώματα, φλατ μουσική.
avatar nego 29.12.2017 | 21:55
Καλησπέρα και καλή χρονιά να εχουμε.Μια ερωτηση ,γιατι νιωσατε την αναγκη να βάλετε στον τιτλο "και καλά έκανε".
βλαχάκι (το) βλαχάκι (το) 29.12.2017 | 23:31
έχω δύο θεωρίες, εκ των οποίων η μία δεν είναι και τόσο ευγενής
Maggelan Maggelan 30.12.2017 | 01:53
Εγώ πάντως την βρίσκω με τους AC/DC.
Δεν πα να πουλάει το χιπ χοπ μπουμ τριαλαλόπ και ένα δισεκατομμύριο δίσκους την ημέρα...
avatar Γράφων 10.1.2018 | 15:56
for those about to rock

we salute you
avatar theocharisgrigoriadis 30.12.2017 | 02:28
δυσκολευομαι να πιστεψω πως το 2017 ηταν η χρονια που στην αμερικη επεσε το ροκ απο την πρωτη θεση
η τελευταια ανασα ζωης στο ροκ ηταν πισω στο πρωτο μισο της δεκαετιας του 90 με τους nirvana με μια μικρη παραταση στην ευρωπη στο δευτερο μισο με το britpop που παιζοταν στα δικα μας ραδιοφωνα
στην αμερικη το ροκ πηγαινε για πολλα χρονια μαζι με την καντρι και εναλλασσοταν στην πρωτη και δευτερη θεση
το 2000 νομιζω ηταν η χρονια που το ροκ επεσε οχι στην δευτερη αλλα μαλλον στην τελευταια θεση στο αμερικανικο ραδιοφωνο κατω απο την καντρι, την ποπ, το r n b και το hiphop
τα βιντεο που βλεπουμε ειναι ενα υβριδιο ποπ, r n b και hiphop δηλαδη αυτα που ακουμε εδω και 18 χρονια οι πωλησεις των δισκων ειναι ανυπαρκτες πλεον ολη την δεκαετια 2000-2010 παρηλαυναν ποπ και r n b ντιβες απο τα τσαρτ που δεν ειχαν την παραμικρη σχεση με ροκ μουσικη ακομα και πριν απο το 1990 δεν ειμαι βεβαιος αν το ροκ ειχε την πρωτη θεση ή αν πηγαινε μαζι με αλλα ειδη οι πιο δημοφιλεις καλλιτεχνες στην αμερικη την δεκαετια του 80 και μεχρι το φθινοπωρο του 91 και το breakthrough των νιρβανα ηταν οι μαηκλ τζακσον, πρινς και μαντονα και κανεις απο αυτους δεν ηταν ροκερ αυτα που επαιζε η τηλεοραση οταν μπηκε το 90 ηταν boybands, ηλεκτρονικη μουσικη, ελαφρια ραπ και new jack swing, δηλαδη περιπου ο,τι ξαναπαιζε το 2000 και εξακολουθει εκτοτε να παιζει χωρις καποιο ροκ διαλειμμα οπως εκεινο της grunge ισως εννοει ο αρθογραφος οτι επιτελους ο «σοβαρος» Τυπος αναγνωρισε την παντοδυναμια του hiphop, πραγμα που λογικα ειναι η αρχη του τελους του οπως συμβαινει σε καθε μουσικο ειδος λιγο πριν γινει μουσειακο επισης τον θανατο του hiphop φαινεται να υποδηλωνουν και τα βιντεο που δειχνουν οτι δεν πουλαει το hiphop αλλα η ποπ μουσικη με καποια hiphop στοιχεια και οτι ακομα και οι ραπερ σημερα για να εχουν περαση αναγκαζονται να γινουν τραγουδιστες μηπως να αλλαξουμε στο αρθρο τιτλο και να πουμε οτι το 2017 ηταν η πρωτη χρονια που κανεις δεν ακουγε χιπχοπ ουτε στην αμερικη ουτε στην ευρωπη ουτε στην ελλαδα? :p
avatar D. Roditis 30.12.2017 | 09:50
ΟΚ, προβοκατόρικος υπότιτλος! Rock mood :-)
Επί της ουσίας όμως μια ακατάσχετη παράθεση οικονομικών και αριθμητικών δεδομένων χωρίς ΚΑΝΕΝΑ ποιοτικό κριτήριο. Xcuse με αλλά την τελευταία φορά που έλεγξα, ο κόσμος ακούει μουσική με το _αυτί_ το οποίο μεταφέρει πληροφορία που επεξεργάζεται από το _δεξί_ ημισφαίριο. Με την τσέπη δεν ακούει κανένας, εκτός ίσως από κάτι κατοίκους θλιβερών πόλεων με την τεστοστερόνη να ξεχειλίζει από τ' αυτιά τους και το σβέρκο τους στραβό από χρυσές αλυσίδες κούφιας επίδειξης. Ένα περιβάλλον υπερβολής όπου επιτυχία σημαίνει αποκλειστικά χρήμα χωρίς το ενδιαφέρον της εκκεντρικότητας, ούτε τη πρόκληση της πρωτοπορίας αλλά την απωθητική εικόνα της αστικής υπερβολής των Wallmart people...
Κι όσο για το στίχο!!!
"My son is the best warrior in the 'hood,
and he's gonna fuck you up real good"
Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα... Θα περάσει κι αυτό όπως και τόσα άλλα μουσικά μορφώματα με στόχο το χρήμα και τότε κάτι τέτοια άρθρα που θα ανασύρονται από το backweb θα αποκτήσουν και κοινωνιολογικό ενδιαφέρον!
avatar Ariss1 2.1.2018 | 14:13
Άκουσε άλμπουμ όπως το my beautiful dark twisted fantasy, to pimp a butterfly και μετά μπορείς να εκφέρεις άποψη για το είδος φίλε μου. Και σου μιλάω για άλμπουμ που έχουν βγει από το 2010 και μετά, και γράφουν ήδη ιστορία. Φτάνει πια η καραμέλα "το ραπ είναι γιο και δες την αλυσίδα που φοράω", προερχόμενη από άτομα που έχουν ακούσει μόνο ότι έχει βγει στις τάσεις του YouTube από χιπ χοπ.
avatar Ariss1 2.1.2018 | 14:17
Επίσης το γεγονός ότι για να πουλήσει το ραπ θεωρείτε πως πρέπει να έχει ποπ στοιχεία μέσα, να σας πληροφορήσω πως τα 2 πιο επιτυχημένα (από άποψη πωλήσεων) χιπ χοπ άλμπουμ για το 2017 ήταν το 4:44 και το DAMN.
Sickly Kid Sickly Kid 4.1.2018 | 14:00
Ενδιαφέρον άρθρο, πλην όμως δεν απαντά στο "ερώτημα" που θέτει, πως, δηλαδή, φτάσαμε σ' αυτά τα νούμερα (όπως θέλετε πάρτε το) που παραθέτει ο συντάκτης του.
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ/ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CITY GUIDE/ΔΗΜΟΦΙΛΗ