Να υπογράψουμε εναντίον του φεστιβάλ βρώσης χιλιάδων σκύλων και γατών, αλλά...

Να υπογράψουμε εναντίον του φεστιβάλ βρώσης χιλιάδων σκύλων και γατών, αλλά... Facebook Twitter
Για το Φεστιβάλ Βρώσης σκυλιών και γατιών στην Κίνα οι αντιδράσεις ήταν παγκόσμιες - και ορθώς
43
Να υπογράψουμε εναντίον του φεστιβάλ βρώσης χιλιάδων σκύλων και γατών, αλλά... Facebook Twitter
Σ' αυτή τη συγκλονιστική φωτογραφία μπορείς σχεδόν να νιώσεις την αγωνία της γάτας πριν τη σφαγή. Την ίδια ακριβώς αγωνία που ζουν πριν τη δική τους σφαγή και τα ζώα που τρώμε εμείς

Η υποκρισία και η επιλεκτική δράση είναι χαρακτηριστικό πολλών φιλόζωων που τρώνε κρέας, και ακόμα περισσότερων μη φιλόζωων. Επιλέγουν τα ζώα που τους αρέσουν και λένε πως δεν είναι για φάγωμα, αλλά τρώνε όλα τα υπόλοιπα. 

Ας πούμε, στην Ελλάδα δε θεωρούμε σπουδαίες τις αγελάδες και τις σκοτώνουμε και τις τρώμε. Αλλού αυτό θεωρείται ιεροσυλία από ανθρώπους που μπορεί να τρώνε σκύλους. Ποιος αποφασίζει ποια ζώα είναι τα «καλά» και πρέπει να προστατεύονται, και ποια είναι τα αδιάφορα και δεν πειράζει να σφάζονται;

Κάποιος θα πει ότι τα σκυλιά έχουν ευφυΐα και ανώτερη των υπολοίπων ζώων, επομένως πρέπει να τα σεβόμαστε. Όμως σ' αυτό θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς έρευνες που παρουσιάζουν τα γουρούνια ως εξυπνότερα όχι μόνο από τους σκύλους αλλά και από τους χιμπαντζήδες!

Με αφορμή το Φεστιβάλ Βρώσης σκυλιών και γατιών στην Κίνα είχαμε παγκόσμιες αντιδράσεις. Και ορθώς. Δεν πρέπει να πραγματοποιηθεί με τίποτα. Αλλά όσο κι αν φωνάξω και υπογράψω εναντίον του, απ' τη στιγμή που τρώω κρέας από ζώα που σφάζονται υπό παρόμοιες ή και χειρότερες συνθήκες νιώθω (και είμαι) κάπως υποκριτής. Μόνη λύση για όσους από μας δεν μπορούμε ή δε θέλουμε να κόψουμε το κρέας; Η ελάττωσή του. 

Να υπογράψουμε εναντίον του φεστιβάλ βρώσης χιλιάδων σκύλων και γατών, αλλά... Facebook Twitter

Μου έγραψε ο φίλος Χρήστος Παπάς κάτι σχετικό, και το δημοσιεύω αυτούσιο γιατί έχει ενδιαφέρον:

Aρη καλημέρα,
μου έστειλε μια φίλη μου το άρθρο της Lifo ώστε να υπογράψω για την διακοπή του βάρβαρου εθίμου της Κίνας, όπου σφάζονται μαζικά σκυλιά και γατιά, υπό απαράδεκτες υγειονομικά και απάνθρωπες συνθήκες, προκείμενου να καταναλωθεί το κρέας τους μαζικά στα πλαίσια ενός φεστιβάλ.

Συγκατοικώ με δυο γατάκια και ένα σκύλο και επομένως δεν κατάφερα ούτε να δω το βίντεο, αλλά ούτε και να αναγνώσω το άρθρο στο σύνολό του γιατί μου ανακάτεψε τον εγκέφαλο και το στομάχι.


Ωστόσο αναρωτήθηκα το εξής:

Το να υπογράψει ένας Έλληνας για να σταματήσουν οι Κινέζοι να σφάζουν σκυλιά και γατιά για να τα φάνε σε μια μέρα μόνο και μόνο επειδή το έχουν έθιμο, δεν είναι το ίδιο με το να υπογράψει ένας Κινέζος προκειμένου να σταματήσουν οι Έλληνες να σφάζουν αρνάκια και κατσικάκια γάλακτος (δηλαδή μωρά) μαζικά για να τα φάνε σε μια μέρα, μόνο και μόνο επειδή το έχουν έθιμο;


Όσο για τις "σκληρές συνθήκες" και την "παντελή έλλειψη ενσυναίσθησης" των Κινέζων σφαγέων των σκύλων, νομίζω πως δεν μπορεί να είναι πολύ χειρότερες από την αντιμετώπιση και από τον τρόπο σφαγής των χιλιάδων ζωντανών που σφάζονται παραμονές του Πάσχα, ειδικά στις αυλές και τα σφαγεία της ελληνικής επαρχίας.


Επιπλέον συνειδητοποιησα ότι την Κυριακή καταβρόχθιζα με χαμόγελο ηδονής σάντουιτς με χοιρινό γύρο, επομένως δεν θα ήταν υποκριτικό να απαιτήσω με την υπογραφή μου να μην αισθανθεί την ίδια ηδονή ένας Κινέζος που προτιμά τη γεύση του σκύλου από του γουρουνιού;

Κάποιος θα πει ότι τα σκυλιά έχουν ευφυΐα και συναισθηματισμο ανώτερο των υπολοίπων ζωντανών, επομένως ως ανώτερα όντα οφείλουμε να τα αντιμετωπιζουμε με μεγαλύτερο σεβασμό. Σε αυτό το επιχείρημα θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς έρευνες που παρουσιάζουν τα γουρούνια ως εξυπνότερα όχι μόνο από τους σκύλους αλλά και από τους χιμπαντζήδες!

Δεν έχω βρει απάντηση για τα παραπάνω, γι' αυτό και μοιράζομαι τον προβληματισμο μου μαζί σου. 

Θεωρώ ότι οι κοινωνικές συνθήκες, ο τρόπος ζωής και ο ηθικός και αξιακός κώδικας του δυτικού κόσμου λέει ότι είναι αποδεκτό να σφάζουμε και να τρώμε γουρούνια, αλλά είναι απαράδεκτο να σφάζουμε και να τρώμε γάτες.

Δικαιούμαστε όμως να απαιτήσουμε να ενστερνιστουν τις δικές μας απόψεις ως προς το ποια ζώα επιτρέπουμε  να σφάζουμε, άνθρωποι που ανήκουν σε έναν εντελώς διαφορετικό πολιτισμό; Μια τέτοια απαίτηση θα μπορούσεκατά την άποψή μου, να την έχει μόνο ένας χορτοφάγος που είναι ενάντια στη σφαγή και τη βρώση οποιουδήποτε ζώου, και καθώς δεν είμαι χορτοφάγος, αποφάσισα να μην υπογράψω το σχετικό αίτημα.

 

Σε ευχαριστώ,

Χρήστος

43

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

14 σχόλια
Έχουν γίνει ανάλογες κινήσεις στο παρελθόν και για θέματα του δυτικού κόσμου και έχουν μαζευτεί υπογράφες π.χ για τα KFC!Πιστεύω ότι το θέμα είναι οι συνθήκες σφαγής που σε αυτό το φεστιβάλ που αναφερόμαστε είναι απαράδεκτες!Στην Ευρώπη υπάρχει νόμος για τις συνθήκες σφαγής που ορίζει ότι τα ζώα που σφάζονται είναι σε κατάσταση αναισθησίας ή ο χώρος σφαγής είναι σε σημείο που δεν μπορούν να έχουν οπτική επαφή τα προς σφαγή ζώα!Και τέλος πάντων όλη αυτή η διαδικασία γίνεται σε κλειστό χώρο και όχι σε πανηγύρι!Το επιχείρημα μου είναι ότι αφού θέλουμε να συνεχίσουμε να τρώμε κρέας ας βελτίωσουμε τις συνθήκες θάνατου των ζώων!
Δεν είναι το ίδιο. Σκύλοι και γάτες, είθισται από αρχαιοτάτων χρόνων, να είναι ζώα συντροφιάς και θεωρώ τη σφαγή τους το ίδιο με το να σφάζουν άνθρωπο.
Μάλιστα.Εγώ πάλι θα λυπηθώ τα ίδια κ περισσότερο φίλε για μια γάτα.Ξέρεις αυτό που μας διαφέρει απο τα ζώα είναι η μη ύπαρξη μυαλού με την ανθρώπινη μορφή.Οταν λοιπόν φίλε πατάς ένα πλάσμα το οποίο βασίζεται στις ορμές του για να περάσει το δρόμο , η στην πείνα του για να φάει κατι,ε τότε ίσως αξίζει μια λύπηση.Και κάτι άλλο.Είναι πολύ εύκολο να έχεις τέτοιες απόψεις απο την στιγμή που γεννήθηκες άνθρωπος.Αν γεννιόσουν εσύ σαν γάτα,θα ήθελες κάποιος ΦΕΡΟΜΕΝΟΣ , να σε πατήσει και απλώς να στεναχωρηθεί? Με το χέρι στην καρδιά.Ας σκεφτούμε λίγο και πέρα απο τον εγωκεντρισμό μας.
nightfire10,Το αν γεννιόμουν εγώ σαν γάτα είναι ένα υπαρξιακό θέμα που θα με απασχολούσε σε περίπτωση που ήμουν Ινδουιστής. Αυτή είναι η σοβαρότερη απάντηση που μπορώ να σου δώσω. Και δεν είπα ποτέ ότι οι γάτες δεν αξίζουν λύπηση. Δεν τα έχω με τις γάτες ούτε με τους σκύλους. Τα έχω με κάποιες ανθρώπινες απόψεις. (Δηλαδή ο ΦΕΡΟΜΕΝΟΣ που πατάει καταλάθος την γάτα, τί παραπάνω μπορεί να κάνει από το να στεναχωρηθεί; Και πως μπορείς να νοιώθεις εσύ ο nightfire10 περισσότερο λύπη πατώντας ένα κουτάβι από την λύπη και τις τύψεις που θα έχεις αν σκοτώσεις ένα τρίχρονο αγοράκι που ξέφυγε και πετάχτηκε στην μέση του δρόμου;)
Λέει ο boxer:"Είναι πολύ απλό: Δεν μπορείς να υποστηρίζεις το δικαίωμα του κινέζου να τρωει σκύλους και να μην υποστηρίζεις το δικαίωμα του Παπούα να τρώει ανθρώπους" Εδώ διαφωνούμε. Καθέτως οριζοντίως και πλαγίως. Από εκεί και έπειτα δεν νομίζω πως έχει νόημα οποιαδήποτε κουβέντα... Δεν ξέρω αν με καταλάβατε, αλλά οποιαδήποτε βαρβαρότητα των Κινέζων είναι μηδαμινή μπροστά σε ΑΥΤΗΝ την διαφωνία μεταξύ δύο δυτικών.
Είπαμε, δεν γουστάρεις τα σκυλιά και πιθανόν να τα φοβάσαι και να τα μισείς. Τα σχόλια σου σε άλλα σχετικά θέματα σ'αυτό παραπέμπουν. Εγώ που τα λατρεύω, δεν μπορώ να δεχτώ αυτές τις βάρβαρες εικόνες. Αλλωστε το θέμα είναι αν κάποιοι υποστηρίξουν την καμπάνια ενάντια στη σφαγή. Εσύ μη την υποστηρίζεις, δεν είσαι υποχρεωμένος. Ασε μας τους υπόλοιπους να συμπονούμε τα σκυλιά και τα γατιά που υποφέρουν. Το κάνουμε και στην καθημερινή μας ζωή, φροντίζοντας τα, ταίζοντας τα και πηγαίνοντας τα στον κτηνίατρο. Δεν τα θέλεις? Μην ασχολείσαι.Από πίτα που δεν τρως τι σε νοιάζει κι αν καεί?
Ρε φιλε boxer, πραγματικά ομως τι να σου πω... Σημασία δεν έχει αλλα θα σου εξομολογηθώ πως εχω κλάψει για σκύλο παλαιότερα με μαύρο δάκρυ. Αζορ τον ελεγα αδέσποτο το ειχα βρει και το ειχα τρια χρόνια... οι εικόνες με σοκαρουν επισης. ΑΛΛΑ η άθλια σφαγη σκύλων δεν είναι το ιδιο με την σφαγή ανθρώπων boxer μου. Δηλαδή τί Κινέζοι τί ISIS ενα πραγμα; Αν φτάσεις ως εκει δημιουργειται πολιτισμικό προβλημα, και απορώ πως τέτοιες απόψεις περνούν και απο εσας κύριε δημοκιδη σαν μια απλη συναισθηματικη επιλογη, ασχολίαστες...
Εγκαλείς τον Δημοκίδη στην τάξη? Είναι η δεύτερη απόπειρα σου να προσπαθήσεις να επιβάλεις ένα είδος λογοκρισίας στη γνώμη κάποιου άλλου. Αυτό λέει πολλά και για τη στάση σου σε άλλες μορφές ζωής. Ας το σταματήσουμε εδώ σε παρακαλώ. Έχεις τη γνώμη σου για ένα ανθρωποκεντρικό κόσμο, και έχω τη γνώμη μου για ένα κόσμο που τουλάχιστον τα νοήμονα πλάσματα να έχουν τα ίδια δικαιώματα με μας. Μη το κουράζουμε, δεν συμφωνούμε.
Πρέπει να γίνουν οπωσδήποτε κάποιες διευκρινίσεις γιατί εδώ το θέμα δεν είναι ποια είδη ζώων είναι σωστό να τρώμε και ποια όχι. Ένα πολύ μεγάλο μέρος των σκύλων και των γατών που καταναλώνονται στα εν λόγω κινέζικα φεστιβάλ έχουν απαχθεί από τους ιδιοκτήτες τους, δηλαδή είναι κατοικίδια που ανήκουν σε συγκεκριμένα άτομα. Ακόμα πιο σημαντικό είναι ότι όλα αυτά τα ζώα βασανίζονται πριν θανατωθούν για να γίνει το κρέας τους πιο νόστιμο. Για παράδειγμα, οι σκύλοι βράζονται ζωντανοί.
Θα μπορούσα να γράψω ολόκληρο δοκίμιο για το άρθρο και να σχολιάσω κάθε παράγραφο χωριστά, θα ΄ταν ένα πολύ ωραίο και σωστό άρθρο αν ήταν απλά ένας σχολιασμός για την φιλοζωία και γενικότερα την στάση του Δυτικού κόσμου απέναντι στα ζώα και στο πώς επιλέξαμε ποια ζώα τρώγονται και ποια όχι, αλλά μην τα ισοπεδώνουμε όλα, εδώ μιλάμε για βασανισμό των ζώων και καταπάτηση οποιουδήποτε δικαιώματος έχουν ακόμα κι αν προορίζονται για τροφή (που εννοείται πως διαφωνώ και σ αυτό το κομμάτι). Είμαι χορτοφάγος ούτως ή άλλως γιατί κι εγώ δεν μπορώ πια να ξεχωρίσω τον γάτο μου από το γουρούνι και δεν συμφωνώ με τις συνθήκες διαβίωσης, εκτροφής και τελικά σφαγής των ζώων αλλά δεν απαιτώ από όλους να σκέφτονται έτσι, το λιγότερο που θα θελα είναι ο σεβασμός απέναντι στα ζώα οποιουδήποτε είδους κι εδώ δεν υπάρχει σεβασμός είναι αποτρόπαια πράξη να πετάς ένα ζώο σε βραστό νερό και να το γδέρνεις ζωντανό σε οποιαδήποτε χώρα κι αν συμβαίνει αυτό.
Κατα πρωτον συμπαθω τον κυριο Δημοκιδη και χαιρομαι πραγματικα που εμπλεκεται σε αυτο. Η λεζαντα κατα παο την φωτογραφια τα σπαει, αν και ειναι αυτο ακριβως.. Η αγωνια του ζωου πριν τον θανατο που δεν επελεξε ουτε αυτο, αλλα ουτε και το περιβαλλον του.. Τουτου δοθεντος:Ας πουμε οτι δεχομαι την περιπτωση "φαγητο", αν και μιλαμε για μεγαλο ψεμα της βιομηχανιας κρεατος και των συνηθειών που μια κοινωνια υιοθετει, τυπου "κωστακη φαε το κρεατακι σου και ασε τις πατατες", οπως και τα media που παιζουν τον ελεεινο ρολο τους. Που βεβαια δεν υφισταται διοτι αν ολοι, απαντες, καταναλωναν χορτοφαγικα θα ειχαμε θεαματαικα αποτελεσματα στον περιορισμο του φαινομενου το θερμοκηπιου, θα ειχαν ΟΛΟΙ τροφη και αλλα πολλα υπερ που μπορειτε φυσικα ολοι οσοι γραφετε εδω να τα βρειτε, πολιτισμενοι ανθρωποι εισαστε, ιντερνετ εχετε, γραμματα ξερετε.. Και αφηνουμε λοιπον το θεμα "φαγητο" απ' εξω.. Ας παμε λοιπον στο θεμα "αξεσουαρ και ντυσιμο" π.χ. ... Τον κροκοδειλο που κανατε τσαντα αγαπητες μου, δεν θα τον φατε γιατι δεν τρωτε κροκοδειλο ουτε φυσικα και την φωκια που κανατε γουνα αλλα και την στρουθοκαμηλο που κανατε πορτοφολακι, τον μεταξωσκωληκα που κανατε φουλαρακι.. ΜΗΝ κανετε λοιπον τους αθωους.. ειναι στην ανθρωπινη φυση το καλο και το κακο. Απλα υπερισχυει το κακο, το παραλογο, γιατι αν το αμαξι δεν εχει πετσινα καθισματα, εναι λοου ρε παιδι μου, δεν περναει στο περιβαλλον του καγκουρα, οπως και αν η τσαντα δεν ειναι φιδι, δεν φαινεται καλα γιτι η μανταμ ειναι στελεχος στο γραφειο δεν ειναι η πασα μια.. Ενταξει?? Μην ψαχνετε δικαιολογιες, και μαλιστα φτηνες τυπου "ανωδυνος θανατος" και αλλες παπαριες για την σφαγη που αποζητατε καθημερινα. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΩΔΥΝΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΘΕΟΙ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟ ΖΩΟ ΘΑ ΖΗΣΕΙ Η ΠΟΙΟ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙ... Καντε εναν μικρο απολογισμο, ας πουμε του φετεινου Πασχα και της ελλειενης συνηθειας σας στο ονομα του θεου σας και της αγαπης του.. Δεν υπαρχει "δεν μπορω να κοψω το κρεας/το καπνισμα/τατηγανιτα" και αλλες τετοιες μαλακιες.. ΑΜΑ ΣΤΟ ΠΕΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑΤΡΟΣ ΝΑ ΔΕΙς ΓΙΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΑ ΚΟΨΕΙΣ ΣΤΟΥΡΝΕ.. Απλα δεν θελεις.. Και αυτα τα περι οδοντοστοιχιας παμφαγου και αλλες τετοιες τριχες να τις πειτε εκει που σας παιρνιε γατακια.. Και ο γοριλλας εχει κυνοδοντες αλλα τρωει μονο φυτα.. ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΩΤΕΥΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΥΝΟΔΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΡΩΝΕ ΜΟΝΟ ΦΥΤΑ.. εκτος απο τον αθρωπο φυσικα..Τελος παντων θα μπορυσα να καταρριπτω ενα ενα τα επειχηρήματα αλλα ποιος αδειαζει, που λεει και η χηρα που μενει απο κατω μου εννοωντας ποιος εχει χρονο... Η σφαγη των ζωων υφισταται παρολα που δεν γινεται μπροστα στα ματια μας.. Καποιον βαζουμε και σφαζει το γουρουνι αφου θελουμε σουβλακι, πως αθ γινει... Τα βασανιστηρια τους επισης χωρις κανενα λογο και αυτα... Ειναι στο χερι του καθενος να επειδειξει πολιτισμο, συνεση, κριτικη σκεψη, συμπαθεια και ολα τα συναισθηματα εκεινα που θα τον κανουν να αντισταθει στον βασανισμο και την σφαγη ενος ζωου.. Σιγα σιγα θα αντισταθει και στην καταναλωση του.. Ιδιατερα οσοι απο σας εχετε παιδια, μεταδωστε τους το ευγενικο εκεινο συναισθημα που απεμπολει την ικανοποιηση απο τον βασανισμο και την χρηση του ζωου για διασκεδαση...
Ελευθεροι ειστε...Ειναι νομιμο, ειναι ομως και ηθικο; "Η ελευθερια του ενος σταματα εκει που αρχιζει η ελευθερια του αλλου"...Γιατι αυτο να το εφαρμοζουμε μονο σε ο,τι αφορα στον ανθρωπο αλλα σε οποιοδηποτε σε αυτο τον πλανητη;
Λατρευω τα γατοσκυλα και ειδικα τις γατες. Ειμαι ενεργη φιλοζωη, οχι σε φιλοζωικες αλλα μονη μου απο μικρο παιδι.Παραλληλα εχω κοψει το κρεας εδω και 24 χρονια, απο τα 16 μου (και αν δεν ηταν η οικογενεια μου στη μεσα θα το ειχα κοψει απο τα 5 μου) γιατι απο πολυ μικρη συνειδητοποιησα οτι το να τρωω ενα αρνακι ειναι ακριβως το ιδιο με το να φαω ενα κουταβακι. Οποιος εχει αντιρρησεις για τη συναισθηματικη νοημοσυνη των ζωων που "δεν καταλαβαινουν" "δεν δενονται με τον ανθρωπο" "ειναι κατωτερα οντα" "εχουν γεννηθει για να τρωγονται (!!!)" δεν εχει παρα να δει τα εκατονταδες βιντεο στο διαδικτυο με αγελαδες, γουρουνακια, αρνακια, τη σχεση που εχουν με τα παιδακια τους (τα λεγομενα και "γαλακτος" - που θηλαζουν ακομα), το ουρλιαχτο της μανας οταν απομακρυνουν το παιδι τους για σφαγη, ή και ακομα την τρυφεροτατη σχεση τους με τον ανθρωπο, η οποια δεν διαφερει πραγματικα σε τιποτα απο αυτην της γατας και του σκυλου.Για μενα λοιπον το να καταναλωνει κανεις γατες και σκυλους δε διαφερει σε τιποτα απο το να καταναλωνει ενα πιτογυρο - για να μην πω οτι αν δε γνωριζει τι κρεας ειναι μεσα σε επεξεργασμενα κρεατα τυπου αλλαντικα, μπιφτεκια, ναγκετς κλπ, οποιοδηποτε ζωο και να σου βαλουν μεσα, γατα, σκυλο, καγκουρο, αρκουδα, δεν παιζει να το καταλαβεις. Το θεωρω το ιδιο θλιβερο, πονανε, φοβουνται, νιωθουν ακριβως τα ιδια.Ας καταλαβουμε οτι πολυ απλα εχουμε μεγαλωσει ετσι και δεχομαστε το να τρωμε τη σαρκα ορισμενων ζωων σαν φυσιολογικο...Ισως σε εναν αιωνα απο σημερα οι ανθρωποι του 22ου αιωνα να απορουν πώς εμεις οι παλιοτεροι καταναλωναμε ενα νεκρο ζωακι. Ειναι ολα θεμα νοοτροπιας. Και τελειωνω το "σεντονι" μου λεγοντας οτι ουσιαστικα τρωμε κατι απο το οποιο ειμαστε φτιαγμενοι και εμεις οι ιδιοι...Σαρκα και οργανα. Ποσο φυσιολογικο ειναι στην πραγματικοτητα αυτο; Δεν ειναι κηρυγμα, ειναι θλιψη, ειναι ακριβως η ιδια θλιψη που νιωθει η πλειοψηφια βλεποντας εναν μαγειρεμενο σκυλο, αυτο ακριβως νιωθουμε εμεις οι "εξωγηινοι" vegetarians/vegans...
Οι 2 γατες μου ειναι σαρκοφαγες και δεν εχουν επιλογη. Οποτε τους δινω αυτο που θα ετρωγαν ετσι κι αλλιως, στη φυση τους. Εαν τους εδινα βιγκαν τροφη θα εκανα κακο στην υγεια τους. Εγω εχω την επιλογη να μην φαω κρεας και ζωικα προιοντα, αυτες οχι. Σε καλυψα;Ειλικρινα αυτα τα "επιχειρηματα" σας δεν τα καταλαβαινω....Εαν τα ταιζα βιγκαν τροφες τι ακριβως θα μου λεγατε;
@allou2 18.5.2016 | 16:37Αν τα ταΐζατε βίγκαν τροφές θα έλεγα ότι τα κακοποιείτε. Στη φύση τους όμως είναι να κυνηγάνε και να σκοτώνουν μόνα τους την τροφή τους. Το κρέας που τους δίνεται πιθανότατα προέρχεται από ζώο που έχει σφαχτεί με τον ίδιο τρόπο με αυτό που τρώω εγώ. Προσωπικά δεν βρίσκω καμία ανακολουθία στο να αγαπάει κάποιος τα ζώα αλλά να τρώει κρέας. Έχω ένα πρόβλημα με τον τρόπο που εκτρέφονται και σφάζονται τα ζώα, με την αλόγιστη κατανάλωση και με το να πετιέται στα σκουπίδια κρέας.Φυσικά και μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος χωρίς κρέας. Το κατά πόσο αυτό είναι καλό ή κακό για την υγεία του είναι θέμα άλλης συζήτησης.
Και πίνουμε κάτι απ το οποίο είμαστε φτιαγμένοι κατα 70% ,ήτοι νερό.Αν δε σου φαίνεται φυσιολογικό δικαίωμα σου να μην το κάνεις αλλά από εκεί και πέρα ο καθένας κάνει αυτό που τον ευχαριστεί. Προσωπικά δεν θα είχα πρόβλημα να φάω σκύλο ή γάτα αν είχα μεγαλώσει με τέτοια διατροφική κουλτούρα αλλά σίγουρα προτιμώ μια ωραία συκωταριά ή αρνίσια μπριζολάκια από τσοπάνη που ξέρω που βόσκει τα ζωντανά , τα οποία ζωντανά δεν θα είχαν γεννηθεί ποτέ αν δεν είχαν προορισμό να τα καταναλώσω.Κατά κάποιον τρόπο λοιπόν με τη χορτοφαγία μάλλον αποκλείεις την ευκαιρία να ζήσουν κάποια ζωάκια μέχρι να τα καταναλώσεις.
Οτι δλδ ειναι το ιδιο το να πινουμε νερο με το να τρωμε τα εντοσθια, τους μυς, τις κοιλιες κλπ των ζώων. Ενταξει...Στο τελευταιο σου "επιχειρημα" δεν χρειαζεται καν να απαντησω, ειναι απλα αστειο. Νομιζω για αστειο το εγραψες και συ ετσι κι αλλιως.
Κι όμως είναι το ίδιο. Όλα αποτελούνται από χημικές ουσίες απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό απλά γιατί έτσι εξελίχθηκε σε εκατομμύρια χρόνια. Ο εγκέφαλος μας εξελίχθηκε σε ον με συνείδηση επειδή γίναμε σαρκοφάγοι.
Το ζήτημα, για εμένα τουλάχιστον, είναι απλό.Ο πολιτισμένος κόσμος (εμείς ανήκουμε με το ένα πόδι ακόμα σε αυτόν), έχει κανόνες (και τους τηρεί, γιατί και εμείς έχουμε κανόνες αλλά δεν τους τηρούμε πάντα) για το πως πρέπει να σφάζονται τα ζώα. Πρέπει να αποφεύγεται περιττός πόνος, ταλαιπωρία, να πεθαίνουν κατά τρόπο ταχύ, αποτελεσματικό, ανώδυνο κλπ κλπ.Καλώς ή κακώς, παγκοσμίως, οι άνθρωποι τρώνε κρέας και αυτό είναι αδύνατο να απαγορευθεί. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να σφάζονται ζώα, είναι αναπόφευκτο. Αφού είναι αναπόφευκτο, τουλάχιστον φροντίζουμε να μην πεθαίνουν αγωνιωδώς, να μην ταλαιπωρούνται, να μην πονάνε. Είναι το ελάχιστο ίσως που μπορεί να γίνει, αλλά είναι και το μόνο, όσο ο άνθρωπος εξακολουθεί να είναι κρεατοφάγος.Στην Ελλάδα, δυστυχώς, δεν ακολουθούνται πάντα οι κανόνες. Πολλές φορές μισο-ακολουθούνται, π.χ. όταν η σφαγή δεν γίνεται με τις τυπικές προϋποθέσεις του νόμου όπως θα έπρεπε, αλλά τουλάχιστον γίνεται με τον τρόπο που πρέπει για το ζώο, άλλες φορές βλέπουμε να γίνονται αίσχη. Αυτά όμως γίνονται μεμονωμένα, από ιδιώτες, χασάπηδες, τσομπάνους κλπ.... ακόμα και όταν γίνονται σε μεγάλη κλίμακα (π.χ. το Πάσχα), δεν είναι ένα ενιαίο συνολικό γεγονός -φεστιβαλ σφαγής, αλλά πολλά διαφορετικά μεμονωμένα γεγονότα.Με τα παραπάνω δεδομένα, για να έλθουμε στο καίριο ερώτημα... έχουμε ή δεν έχουμε δικαίωμα να ζητούμε την παύση του "εθίμου" αυτού; Ναι, έχουμε κάθε ηθικό δικαίωμα να απαιτούμε να σταματήσει αυτό το "έθιμο". Όχι επειδή τρώνε σκύλους, αλλά επειδή χρησιμοποιούν βάρβαρες μεθόδους, αντίθετες με τις στοιχειώδεις απαιτήσεις συμπόνοιας προς κάθε τι ζωντανό-χαρακτηριστικό υποτίθεται του πολιτισμένου ανθρώπου.Και αυτοί με τη σειρά τους, όπως και ο οποιοσδήποτε άλλος, έχουν δικαίωμα να απαιτούν από τον κυρ Μήτσο, τον κυρ Τάκη, τον κυρ Κώστα και κάθε άλλο αλμπάνη, να σφάζει ζώα παρανόμως, ιδίως εάν δεν γνωρίζει να το κάνει ανώδυνα, γρήγορα και αποτελεσματικά, χωρίς να ταλαιπωρεί τα ζώα.Υ.Γ. H "σφαγή των δελφινιών" στα Φερόες, δεν είναι η τρομερή περίπτωση που θεωρείται. Ασχέτως εάν οι εικόνες και εκεί είναι πράγματι άσχημες, δεν έχει καμία σχέση με το φεστιβαλ των σκύλων. Δεν πρόκειται για δελφίνια αλλά για φάλαινες, θανατώνονται για την διατροφή των κατοίκων και, το κυριότερο, ακολουθείται ο πιο ανώδυνος δυνατός τρόπος για τα θηλαστικά. Όποιος ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες μπορεί να τις βρει εδώ :http://ellinikahoaxes.gr/2014/02/01/%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9-%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%B3%CE%AE-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%86%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B7/
Από τη στιγμή που τρώω κρέας, φοράω δερμάτινα παπούτσια και παίρνω σκευάσματα της δυτικής ιατρικής πιστεύω πως δεν πρέπει να μιλάω πολύ. Αλλά έχω ακόμα την επιλογή να μην τρώω δελφίνια όπως οι Ιάπωνες, άλογα όπως οι Ιταλοί, σκύλο όπως οι Κινέζοι, φάλαινες όπως οι Δανοί και σκατζοχοιρο όπως οι τσιγγάνοι. Τώρα διάβασα το άρθρο και θα το βρω υπερβολικό. Οι πλούσιοι κάτοικοι των φεροε μπορούν να προμηθευτούν για το χειμώνα ότι θέλουν και είναι ανόητη δικαιολογία. Δηλαδή οι κάτοικοι του Κογκό που είναι φτωχοί θα πρέπει να συνεχίσουν την σφαγή στους γορίλες? Τώρα είδα ένα βίντεο με τη σφαγή και δεν είδα να πεθάνουν σε 30" αλλά να σπαρταρουν για πολύ ώρα. Οπότε μάλλον δεν διαφέρουν οι Γιόχαν,Κίμι κλπ από τον δικό μας κυρ Μήτσο. Τέλος θεωρώ βάρβαρο να μαζεύετε ένα χωριό για να δει αυτό. Υ.γ.Οπότε ας ξαναδώ το fud inc ή τον κυρίαρχο για να κάνω την αυτοκριτική μου και ας μην ασχολούμαι με τους Κινέζους.
Λες "από τη στιγμή που τρώω κρέας...πιστεύω πως δεν πρέπει να μιλάω πολύ".Μα αυτό λέω : Δεν μιλάω επειδή τρώνε κρέας (σκύλου, φάλαινας ή σκατζόχοιρου), μιλάω για τον τρόπο που σφάζουν το ζώο.Το κρέας των φαλαινών μοιράζεται στους κατοίκους. Δεν ξέρω πόσο πλούσιοι οι φτωχοί είναι, λέω ότι ο θάνατος των φαλαινών δεν γίνεται για πλάκα. Εν πάσει περιπτώσει, δεν είμαι κάτοικος Φερόε, αν δεν επιλέγουν την καλύτερη μέθοδο πράττουν κακώς.Το θεμιτό η όχι της σφαγής των γοριλών εξαρτάται από το εάν είναι απειλούμενα προς εξαφάνιση ζώα. Κατά τα λοιπά είναι βρώσιμο κρέας. Όπως είπα δεν κρίνω τι τρώει ο άλλος.Το αν μαζεύεται ένα χωριό να το δει ή όχι είναι κατακριτέο από ανθρώπινης πλευράς. Δεν έχει σημασία για τα ίδια τα ζώα συνήθως (εκτός αν αυξάνεται το άγχος τους από την πολυκοσμία).
το να σκοτωσει καποιος ενα αρνι σε μια μη βιομηχανικη εγκατασταση στην αυλη του, δεν νομιζω οτι του επιφερει αγωνια.Η αγωνια υπαρχει οταν τα ζωα καταλαβαινουν οτι πανε για σφαγη, πχ στις φωτογραφιες εδω ή ισως σε καποιες μη προτυπες εγκαταστασεις...
Αν δεν γνωρίζει όμως πως να το κάνει γρήγορα και ανώδυνα, αν είναι "αλμπάνης" με λίγα λόγια, τότε του επιφέρει αγωνία. Γι' αυτό λέω ότι μερικές φορές ανάλογα με την περίπτωση, μπορεί να μην ακολουθείται τυπικά ο νόμος, αλλά μπορεί και να μην υποφέρει το ζώο, ενώ σε άλλες, ούτε ακολουθείται ο νόμος τυπικά αλλά και ουσιαστικά υποφέρει το ζώο.
Εγώ είδα σε εικόνες που εσκεμμένα δεν είχε η πηγή που έβαλες ότι είναι παιδιά στο χωριό. Τώρα αν το YouTube σου απαγορεύει να το δεις αν είσαι κάτω από 16 ή 18 αλλά κατά τ' άλλα είναι κάτι που τα ζώα δεν υποφέρουν ή αγχώνονται όπως το αρνί στο χωριό μπορείς να το κρίνεις εσύ. Αυτό που ξέρω εγώ είναι αυτό που μας έλεγε μια καθηγήτρια μου. "Να διαβάζετε από πολλές πηγές και να είστε κριτική". Επίσης αν και δεν είμαι βιολόγος ξέρω ότι το δελφίνι έχει μόλυβδο και το τρώνε στην Ιαπωνία όπως και τον τοξικο λαγοκεφαλο. Για τον γοριλα δεν ξέρω αν είναι κατάλληλος για φαγητό αλλά εν αντιθέσει με τους κατοίκους των φεροε μάλλον οι κάτοικοι της ζούγκλας έχουν λιγότερες εναλλακτικές στο φαγητό . Επίσης με τον εμπολα νομίζω ότι είχαν απαγορεύσει να τρώνε άγρια ζώα αλλά εκεί η κοινωνία διαφέρει κατά πολύ στην εφαρμογή των νόμων από τους Σκανδιναβούς . Ίσως να λέμε και τα ίδια πράγματα αλλά με διαφορετικό τρόπο, γιατί εσύ μπορείς να διατυπώνεις τις σκέψεις σου καλύτερα και ποιο προσεκτικά.
" Μόνη λύση για όσους από μας δεν μπορούμε ή δε θέλουμε να κόψουμε το κρέας; Η ελάττωσή του. Πηγή: www.lifo.gr" και η μη καταναλωση του αν βρισκεται σε βιομηχανικης κλιμακας εγκαταστασεις που δεν σεβονται τα ζωα. Το χειροτερο δεν ειναι οτι σκοτωνεις ενα ζωο για να το φας. Αυτο γινεται και στην φυση.Αλλα το να το κρατας φυλακισμενο, σε αθλιες συνθηκες ειναι εγκλημα και βασανιστηριο. Γενικα απο ενα κακο μετριας ποιοτητας γυρο φαε μια χορτοφαγικη ρε παιδι μου.
Μαζί σου. Αλλά μέτριος γύρος ή χορτοφαγική δεν είναι δίλημμα. Παίρνεις μια συκωταριά απ το χασάπη ,την τηγανίζεις, ρίχνεις μπόλικο λεμονάκι και έφαγες σαν άνθρωπος.
Η σφαγή ζώων που έχουν εξημερωθεί εδώ και χιλιετίες από τον άνθρωπο και είναι σύντροφοι του στην πορεία του πάνω στον πλανήτη δεν είναι απλώς βάρβαρη. Είναι και ανήθικη. Απλά δεν τρώς τον φίλο σ και σύντροφο σου.Η συνήθεια συναντάται σε λαούς που δεν σέβονται τίποτα και δεν διστάζουν να εξαφανίσουν και τον τελευταίο ρινόκερο μόνο και μόνο για να εξασφαλίσουν ένα μαγικό φίλτρο.Αν κάποιοι λοιπόν επιμένουν ότι είναι υποκρισία να υποστηρίζουμε τα ζώα συντροφιάς και όχι τα ζώα που προορίζονται για τροφή, τους το επιστρέφω με την υποκρισία του να υποστηρίζουμε πανάρχαια έθιμα όπως αυτό με τους σκύλους στην Κίνα και να απορρίπτουμε άλλα. Είναι πολύ απλό: Δεν μπορείς να υποστηρίζεις το δικαίωμα του κινέζου να τρωει σκύλους και να μην υποστηρίζεις το δικαίωμα του Παπούα να τρώει ανθρώπους.Γιατί επεμβαίνουμε σε συνήθειες αιώνων που αφορούν αποκλειστικά άλλους λαούς θεωρώντας τις βάρβαρες π.χ. κλειτοριδεκτομή, ο κανιβαλισμός, ανθρωποθυσίες και αποκεφαλισμούς? Γιατί να μην επέμβουμε σε μαζικές δολοφονίες ζώων που ουδεμία σχέση με τη διατροφή του ανθρώπου δεν έχουν? Θεωρούμε ότι η αρχαία συνήθεια της μαζικής σφαγής δελφινιών στην Ιαπωνία και φαλαινών στις Φερόες δεν πρέπει να εξαλειφθεί? Τότε γιατί αντιδρούμε όταν οι ντόπιοι καίνε τις ζούγκλες - τις δικές τους ζούγκλες - για να κάνουν βοσκοτόπια, όπως έκαναν και οι παπούδες τους? Υπάρχουν βαρβαρότητες που συγχωρούμε και άλλες που δεν ανεχόμαστε?Tότε να επανέλθει και το φαινόμενο του κανιβαλισμού στα νησιά του Ειρηνικού, τη Μελανησία, την Ινδονησία, την Αφρική. Γιατί όχι? Εκεί δεν πρόκειται για συνήθεια και μάλιστα ιερή? Ζούμε στο 2016 και είτε μας αρέσει είτε όχι κάποια πράγματα πλέον ξεπεράστηκαν και θεωρούνται βάρβαρα. Και έλεος με τη δήθεν υποκρισία της σφαγής άλλων ζώων. Το αρνί ποτέ δεν ήταν σύντροφος.
Mια χαρά το κατανόησα το κείμενο Άρη. Θεωρώ εξίσου βάρβαρη τη σφαγή και των άλλων ζώων, μοσχαριών, αρνιών κλπ και δεν βάζω όρια στο ότι πρόκειται για είδη αναλώσιμα. Απλά θεωρώ ότι πέρα από βάρβαρο, είναι ασύλληπτα ανήθικο να σκοτώνεις τον καλύτερο σου φίλο. Δεν νομίζω κανένας κάτοχος σκύλου ή γάτας να φάει με ευχαρίστηση το ζωάκι του λόγω κάποιου φεστιβάλ. Τώρα το ότι πρέπει να σεβόμαστε τα έθιμα των άλλων, ναι πρέπει να τα σεβόμαστε. Όλα όμως, όχι κατ'επιλογή. Από σήμερα θα αρχίσω να σέβομαι τη παμπάλαιη συνήθεια των μουσουλμανικών βασιλείων της Μέσης Ανατολής, να αποκεφαλίζουν ανθρώπους. Υπέροχο έθιμο.
@boxer Συμφωνώ ότι είναι έξτρα ανήθικο να σκοτώνεις τον καλύτερό σου φίλο. Όμως όχι. Δεν πρέπει να σεβόμαστε όλα τα έθιμα των άλλων. Υπάρχουν έθιμα αναίμακτα ή διασκεδαστικά και έθιμα βάρβαρα. Κανένα βάρβαρο έθιμο δεν πρέπει να είναι στο απυρόβλητο
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο... Δεν υπάρχουν "ανώτερα" ή "κατώτερα" ζωα, δυστυχώς όμως έτσι τους φερόμαστε. Θεωρούμε το σκύλο φίλο του ανθρώπου, δηλαδή κατσικες, αρνιά, αγελάδες τι είναι; Εχθροί; Απλά αναλώσιμα;
Πολύ σωστό το άρθρο σας κε Δημοκίδη και συμφωνεί απόλυτα με το σχόλιο μου στο προηγούμενο σημερινό άρθρο σχετικά με το θέμα.Εμείς και πολλοί άλλοι λαοί σφάζουμε και τρώμε αγελάδες, την ίδια στιγμή που στην Ινδία θεωρείται ιερό ζώο. Μπορούν να μαζέψουν λοιπόν βάση του πληθυσμού τους οι Ινδοί 500.000.000 υπογραφές και να μας πουν σταματήστε.