Ένοχος κρίθηκε σήμερα 20/01/2019 από το δικαστήριο ο Μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιος, για τις δυο κατηγορίες που αντιμετώπιζε. Καταδικάστηκε για υποκίνηση σε ρατσιστική βία ή μίσος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος. Με την αφορμή αναδημοσιεύουμε ένα παλιό άρθρο γνώμης μας, που είχε γραφτεί, όταν είχε αθωωθεί.
Η χθεσινή αθώωση του Αμβρόσιου για το καραμπινάτο ρατσιστικό του μίσος εναντίον Ελλήνων πολιτών βασικά δείχνει δύο πράγματα: ότι ο αντιρατσιστικός νόμος που τόσο επαινέσαμε, στην πράξη είναι κούφιος. Και ότι η ελληνική Εκκλησία δεν δυναστεύει μόνο τις τσέπες των Ελλήνων και τους μπακαλίστικους υπολογισμούς των πολιτικών· δυναστεύει και τη Δικαιοσύνη.
Αν όμως η ελληνική Εκκλησία έχει τέτοιους αναχρονιστικούς φασίστες ως ταγούς, να πάει να φτιάξει σαπούνια μαζί με τους χρυσαυγίτες και τους ναζί... Δεν εκπροσωπεί μια κοινωνία που θέλει να είναι δίκαιη και ισόνομη.
Όχι ότι δεν το ξέραμε ότι είναι ένα σκοταδιστικό μόρφωμα που διαχρονικά εναγκαλίζεται τα αντιδραστικότερα γεννήματα της ελληνικής ζωής, παρασιτεί αφαιμάσσοντας την ελληνική οικονομία – χωρίς να πληρώνει φόρους, κάνοντας χρήση τριτοκοσμικών προνομίων λες και ζούμε στην Τουρκοκρατία, εκβιάζει με την οργή της φανατισμένης βάσης της τα ψοφοδεή πολιτικά ανθρωπάκια που στέκονται κλαρίνο μπροστά της, σφυρίζει κλέφτικα 10 χρόνια τώρα στην ανθρωπιστική κρίση (δίνοντας ψίχουλα που πέφτουν από τον δίσκο της Κυριακής), παποκαισαρίζει ασύστολα απέναντι σε οποιονδηποτε δειλό χειρισμό πάει να σπρώξει τα πράγματα μπροστά.
Όμως ποτέ πριν ένα τέτοιο πυκνό σώμα μίσους, ηθικής βίας και βαθύτατης κοινωνικής βλακείας δεν είχε εκφραστεί τόσο εμφατικά από έναν κορυφαίο εκπρόσωπό της. Με τρόπο ανατριχιαστικό και κυρίως ατιμώρητο.
Κι αν η ελληνική Δικαιοσύνη αφήνει ατιμώρητο το τόσο ρατσιστικό μίσος ενός παραληρηματικού, κακότατου γέροντα του οποίου τα ναζιστικά σαλιαρίσματα αναπαράγονται χαιρέκακα από τα κίτρινα media, ούτε αυτή πια συνομιλεί με την κοινωνία. Δεν συνομιλεί καν με τον απλό ανθρώπινο αίτημα του δυτικού πολιτισμού: ότι είμαστε άνθρωποι για να σεβόμαστε τον διπλανό μας, ασχέτως φυλής, φύλου και σεξουαλικότητας.
Μετά από αυτό, προσωπικώς, δεν θέλω να έχω ουδεμία σχέση με την ελληνική Εκκλησία. Και δεσμεύομαι δημοσίως ότι θα ψηφίσω τυφλά το κόμμα εκείνο που θα τολμήσει να διαχωρίσει την Εκκλησία από το Κράτος, λήγοντας αιώνες ενός ακροδεξιού, χουντικού, κατεργαραίικου εναγκαλισμού.
Δεν ισχυριζομαι πως δεν υπάρχει λεκτική βία ή οποία συχνά γίνεται εξαιρετικά απεχθής. Όμως στην λεκτική βία μπορούμε να απαντάμε με τον ίδιον τρόπο και εμείς: λεκτικά. Όχι με μηνύσεις.
Η ελευθερία είναι το πολυτιμότερο αγαθό ενός σύγχρονου πολιτισμένου κράτους. Και η ελευθερία θα πρέπει να περιλαμβάνει και την γλώσσα με την οποία επιλέγει να μιλήσει ο καθείς.
Ως προς τον Αμβρόσιο ασφαλώς και συμφωνώ πως είναι ένας σκοταδιστής ιεράρχης στον οποίο κάθε λογικός άνθρωπος θα έπρεπε να γυρίζει την πλάτη. Το ποίμνιό του όμως φοβάμαι πως έχει αντίθετη γνώμη. Τον ακούει και τον παίρνει και στα σοβαρά. Και αν αισθάνομαι ότι απειλούμαι από καποιον, αυτός δεν είναι ο κάθε Αμβρόσιος (γεμάτη τέτοια μπουμπούκια είναι άλλωστε η εκκλησία), είναι ακριβώς ο κόσμος αρνείται να κρίνει τον υποτιθέμενο καθοδηγητή του και τον ακολουθεί.
Και αυτους τους ανθρώπους δεν υπάρχει περίπτωση να τους πείσεις πως κάνουν λάθος κλείνοντας στη φυλακη τον Αμβρόσιό τους!
Μάλλον δεν καταλαβαίνεις καθόλου την έννοια της ρητορικής μίσους και η διάκρισή της από μια γνώμη, ιδίως για πρόσωπα με δημόσια θέση.
Τετοιοι νόμοι υπαρχουν σε όλα τα ανεπτυγμένα κρατη και η διάκριση ανάμεσα στις γνώμες και ρητορικές μίσους είναι επιτυχής. Προφανώς είσαι άλλος ένας Έλληνας που πιστεύει ότι ζούμε μόνοι μας στον πλανήτη ή οτι πρεπει κάθε φορά να ανακαλύπτουμε τον τροχό.
Λέω να σας κάνω μήνυση βάση του αντιρατσιστικού νόμου. Ποια ποινή σας αξίζει σύμφωνα με τον νόμο που υπερασπίζεστε?
Μάθε πρώτα τί προβλέπει ο νόμος και τί τυχόν εμπίπτει σ αυτόν...οι εξυπνάδες περιττεύουν.
Αυτό που δεν έχει γίνει απόλυτα αντιληπτό, είναι ότι ένας ιεράρχης, ή οποιοσδήποτε άλλος με κάποιο αξίωμα, οφείλει να είναι περισσότερο προσεκτικός στον λόγο που εκφέρει από οποιονδήποτε άλλον από εμάς. Και αυτό γιατι δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του, αλλά μια συλλογικότητα (η οποία βέβαια δεν τον έχει εκλέξει, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Την συλλογικότητα αυτή μάλιστα την καθοδηγεί και την εμπνέει, αν όχι λόγω της προσωπικότητάς του, τουλάχιστον λόγω της θεσμικής του θέσης. Δεν είναι λοιπόν απόλυτα ελεύθερος να εκφράζεται - όπως καταλαβαίνω ότι υπονοείτε - εκτός βέβαια αν θέλει να πετάξει το ράσο και τα άλλα αξεσουάρ που φέρει πάνω του.
Επομένως, οι φράσεις μίσους που μπορεί να βγούν από το δικό μου στόμα μπορεί να τις πάρει ο αέρας, όμως τα λεγόμενα ενός ιεράρχη βρίσκουν εύφορο έδαφος να φυτρώσουν και να αναπτυχθούν και ίσως κάποτε να μετατραπούν σε πράξεις βίας.
Το πιο επικίνδυνο είναι ότι το φίδι κρύβεται στον κόρφο κάποιου που εμπνέει στους οπαδόυς του εμπιστοσύνη, ελπίδα και αγάπη όπως είναι η Εκκλησία. Αντίθετα από τις κορώνες του Μιχαλολιάκου, που ξέρεις πάνω κάτω τι εκφράζει και πού το πάει, το μίσος που εκφράζει η εκκλησία βρίσκει τους πιστούς με τα αυτιά έτοιμα να ακούσουν το κάθε τι, με κατεβασμένα τα αμυντικά τείχη της λογικής τους. Είναι εκεί στο ξεβράκωμα της λογικής και της αποθέωσης του θυμικού που γενικά κάνει παιχνίδι ο "λαίκισμός" μόνο που δεν περιμένεις να το δεις από την Εκκλησία.
Προφανώς ο νόμος δεν δικάζει με βάση τη θέση και το αξίωμα του καθενός, πόσσω μάλλον την ιδεολογική του ταύτιση, αλλά νομίζω ότι ένας δικαστής με αίσθημα ευθύνης θα έπρεπε να το είχε λάβει υπόψιν και να συντελούσε - τώρα που ήταν νωρίς - ώστε το τέρας να μην μεγαλώσει. Δυστυχώς όμως, το τέρας θα μεγαλώσει με τέτοιες αποφάσεις. Ίσως και άλλοι ιεράρχες τώρα αποφασίσουν να ακολουθήσουν το ρεύμα που διαμορφώνεται.
Συνεχίζοντας και λίγο πιο πέρα, μου κάνει εντύπωση ότι και η ίδια η Εκκλησία δεν τόλμησε να προστατεύσει το "μαγαζί" της. Μήπως αυτό είναι ακόμα χειρότερο; Μερικές φορές η ανοχή του εγκλήματος είναι χειρότερη από το ίδιο το έγκλημα, γιατί τον εγκληματία τον βλέπεις και όσο μπορείς αυτοπροστατεύεσαι, όμως η δύναμη της σιωπηρής συνενοχής των πολλών είναι ένα καζάνι που βράζει, και μέσα σε αυτό βράζουμε όλοι δίκαιοι και άδικοι, λίγο λίγο σαν τον βάτραχο. Κάποια μέρα θα έχουμε γίνει Ιράν, αλλά είτε θα είναι αργά για να το αντιληφθούμε, είτε θα το έχουμε τιμή μας και καμάρι μας.
Εδώ μιλάμε για πρόκληση μίσους και εν δυνάμει πράξεων βίας. Αναγράφω εδώ χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το τι ειπώθηκε, που φαίνεται ξεκάθαρα ότι καλούνται οι οπαδοί/πιστοί να προβούν σε επιθετικές ενέργειες:
"... Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! ... Ε λοιπόν αυτούς τους ξεφτιλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! ... Μη διστάζετε, λοιπόν! Οταν και όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι! ..."
Αν υπάρχει κάποιο ευνομούμενο κράτος που ένα τέτοιο κύρηγμα μίσους θα προστατεύονταν ως "ελεύθερη έκφραση" να μου το πείτε. Αν π.χ. ένας Χρυσαυγίτης ηγέτης έλεγε "όπου πετύχετε κάποιον Πακιστανό μην διστάσετε να τον φτύστε και μην τον αφήσετε να σηκώσει κεφάλ", θα ξύπναγαν ιστορικές μνήμες που θα τρόμαζαν περισσότερο εσάς τους υποστηριχτές της "ελεύθερης έκφρασης".
Από την άλλη, συμφωνώ ότι το να κλείσεις στη φυλακή κάποιον 75-χρονο μπορεί τελικά να ακούγεται γελοίο και ίσως να έφερνε και αντίθετα αποτελέσματα. Αν όμως η εφαρμογή του νόμου έχει αρνητικότερα αποτελέσματα από τη μη εφαρμογή του, αντί να λέμε να καταργηθεί ή να "παγώσει" μπορούμε να ζητήσουμε να γίνει πιο "λογικός". Π.χ. εγώ θα σκεφτόμουν ότι αν υποχρεωνόταν ο υπόδικος να ανακαλέσει δημόσια την υποκίνηση αξιόποινων πράξεων, να την γλύτωνε με χρηματικό πρόστιμο, τουλάχιστον την πρώτη φορά.
Όσο για την γνώμη καθ' εαυτή, προφανώς και δεν τίθεται θέμα να ζητήσεις από κάποιον να αρχίσει ξαφνικά να αγαπάει τους ομοφυλόφιλους ή να θέλει να τους βλέπει στο "μαγαζί" του. Δική του μαγκιά να αντιπαθεί όποιον θέλει, δικό του και το μαγαζί, κανένας δεν υποχρεώνει κάποιον να ψωνίζει από αυτό.
Το θέμα δεν είναι ποιοι όντως καταδικάζονται αλλά και το ποιος μπορεί να κατηγορηθεί. Ο φόβος, δεν προκύπτει από την καταδίκη, αλλά από την νομική δυνατότητα να σε πάει κάποια ομάδα συμφερόντων στα δικαστήρια με βάση ένα τρομερά γενικόλογο επιχείρημα περί «υποκίνησης βίας». Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, πρόσφατες:
Σώτη τριαναταφύλου- Ιδού μία άποψη για τον νόμο με αφορμή την περίπτωση http://www.kathimerini.gr/918665/opinion/epikairothta/politikh/enos-kakoy-nomoy-myria-epontai
Τάκης Θεοδωρόπουλος, http://www.protagon.gr/epikairotita/44341421571-44341421571
Ζούμε δυστυχώς και σε έναν τόπο τρομερής δικολαγνείας. Όταν ο γείτονας σε πάει σε δικαστήριο για ένα στραβό παρκάρισμα, ας μην ρίχνουμε και άλλο νερό στον μύλο της παράνοιας. ΚΑΜΙΑ εκφορά λόγου δεν πρέπει να διώκεται. Τέλος. Σε υπαρκτές πράξεις υποκίνησης βίας, υπάρχει και η περίπτωση του ηθικού αυτουργού άλλωστε, μην ξεχνιόμαστε.
Κλείνοντας, ο νόμος ο ίδιος ίσως να μην αφορά τυπικά την άποψη την αφορά όμως σίγουρα ουσιαστικά-δυστυχώς αυτό προκύπτει από τα μέχρι τώρα δεδομένα…Όποιος δεν το βλέπει νομίζω πως εθελοτυφλεί… (Και μου κάνει τρομερή εντύπωση που κάποιοι της προοδευτικής πτέρυγας βιάστηκαν να τον κάνουν σημαία)
-να μην ξεχνάμε και την τραγελαφική περίπτωση του ακαδημαϊκού Χάινς Ρίχτερ…
Σαφώς και δεν θα έπρεπε να διώκεται μια γνώμη όσο σκοταδιστική κι αν είναι αυτή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχουμε υποκίνηση σε βία (φτύστε τους όπου τους βρείτε κλπ) και αυτό δεν είναι απλή εκφορά γνώμης και μάλιστα όταν εκστομίζεται από κάποιον που κατέχει δημόσιο αξίωμα.
Τότε ας διωχθεί με βάση το νόμο περί ηθικής αυτουργίας δεν διαφωνώ
Και ένα βασικό ζήτημα, ο διαχωρισμός Εκκλησίας-Κράτους δεν είναι η λύση στην συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά αλλού. Έτσι δεν πρόκειται να σταματήσουν ποτέ κάποιοι το οχετολόγιο. Εκτός αν το αδιαχώριστο επιβάλει να δημοσιεύονται τα λεγόμενά της Εκκλησίας από όλα τα μέσα, οπότε πάω πάσο, αλλά πλέον μιλάμε και για χειραγωγημένο τύπο. MUTE κύριοι, όπως έγινε κάποτε και με τη Χρυσή Αυγή!
Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι η μονόπλευρη απεικόνιση των χειροτέρων ενός θεσμού δεν διορθώνει τίποτα, φανατίζει και διχάζει τη χώρα. Εγώ προσωπικά δεν πιστεύω ότι ηττήθηκε ο φιλελευθερισμός επειδή αθωώθηκε ένας 75+ ρασοφόρος. Και δεν βλέπω γιατί έπρεπε να διωχθεί οπωσδήποτε ο παπάς Αμβρόσιος για το παραλήρημά του και όχι πολιτικοί, τύπου Νικολόπουλος για το "Ευρώπη των Πουσταριών (δικό του, όχι λογοκρισία)". Και αντί να μηδενίζεις και να αναφέρεσαι στα ανούσια, θα ήθελα να προτείνεις κάτι πιο επικοδομητικό για το πως θα το καταφέρουμε να το φέρουμε αυτό στην χώρα που γουστάρει ταυτόχρονα Δύση, αμερικανικές σειρές, i-phone, Ρωσία και Πούτιν.
Και όσον αφορά τα ντηλάκια, εδώ δεν φταίει μόνο η Εκκλησία, αλλά η κυβέρνηση που την αφήνει και ο ΠτΔ που την προσκυνάει. Να σου θυμίσω πριν 20 χρόνια περίπου τι έκανε η τότε κυβέρνηση και ένας συντηρητικότατος ΠτΔ με 1.000.000+ υπογραφές για το θρήσκευμα στις ταυτότητες;
ακόμα και η φράση του Νικολόπουλου έχει τεράστια διαφορά απ το συστηματικό κηρυγμα μίσους του Αμβρόσιου.
Κρίνουμε καθε φορά κατα περιπτωση.
Δε σημαίνει όπως γράφει ένας έξυπνος παραπάνω ότι ποινικοποιούμε την οποιαδήποτε φράση, ακόμη και καποιον που βρίζει τους πούστηδες.
Συμφωνώ ότι δεν θα σταματήσουν καποιοι το οχετολόγιο.Ομως αν γίνει ο διαχωρισμός εκκλησίας - κράτους δεν θα είναι πια δημόσιοι λειτουργοί που θα μιλούν ρατσιστικά και εμεις θα χρηματοδοτούμε κιόλας. Οπως σε όλες τις ευρωπαικές χώρες όποιος θέλει να είναι μέλος της οποιαδήποτε θρησκείας την χρηματοδοτεί ο ίδιος και όχι το κράτος.
Αντιλαμβάνομαι τα λεγόμενά σας και εν μέρει συμφωνώ. Βέβαια, πρέπει να πω ότι το mute δεν μπορεί εδώ να λειτουργήσει, επειδή μιλάμε για μια δικαστική απόφαση που προφανώς κάνει όσους κατέθεσαν την μήνυση να αισθάνονται αδικημένοι και μαζί τους όλοι όσοι ασπάζονται την άποψή τους. Ακόμη, ένα σημείο στο οποίο διαφωνώ είναι το εξής: Υπάρχει η πιθανότητα να αθωώθηκε ο ίδιος, αλλά όχι τα λεγόμενά του" . Δεν δικάζονται λεγόμενα στα δικαστήρια, δικάζονται φυσικά πρόσωπα (ή νομικά σε άλλες περιπτώσεις) και κατά τον ίδιο τρόπο δεν καταδικάζονται. Οπότε αν δεν καταδικαστεί ο ίδιος είναι μια τρύπα στο νερό.
που στηριζουν την εκκλησια τοσα χρονια.
Ειναι ενα απο τα λιγα πραγματα που μπορειτε να κανετε
εκτος απο το να καταδικασετε το γεγονος.
Ουτε μας αρκει που βγαινει ο ΣΥΡΙΖΑ και καταδικαζει το γεγονος.
Πραξεις θελουμε,απο λογια χορτασαμε.
Απολυση του δικαστη και του παππα
και τιμωρια χθες......
Γιατί να σου υπενθυμίσω ότι σε όλα τα παραδείγματα που αναφέρεις, οι υπόλοιποι των "συναφιών" καταδικάζουν και απομονώνουν ΔΗΜΟΣΙΩΣ τον εκάστοτε "παραφωνο" συνάδελφό τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το αντίστοιχο "συνάφι" τήρησε σιγή, που παραπέμπει σε σιωπηλή αποδοχή έως και σύνταξη με τις απόψεις του Αμβροσίου. Οπότε πως να μην "τσουβαλιάσεις" που λες και εσύ...
Το θέμα δεν είναι ο "άγιος" παπούλης της ενορίας σου, ή ο μοναχός που κυρήττει την αγάπη μέσα από το κελί του στο Άγιο Όρος. Το θέμα είναι η ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ της χώρας, των Ελλήνων, αυτή που εκφράζει ΔΗΜΟΣΙΩΣ το πως πρέπει να ζουν οι πιστοί (ίσως και όλοι οι άνθρωποι πάνω στην γη) και μέσω του βήματος τους υποδεικνύουν στην 8χρονη κόρη μου τι είναι σωστό και τι όχι. Τι να το κάνω εγώ αν υπάρχει ένας, δύο, πενήντα, ή δεν ξέρω εγώ πόσοι κυριολεκτικά άγιοι άνθρωποι που μεμονωμένα καθοδηγούν τους -τυχερούς- πιστούς τους σωστά?
Τέλος.
-"Γιατί γιαγιά"? (εγώ πιτσιρίκι).
-"Γιατί είναι ο εκπρόσωπος του Θεού στη γη παιδί μου"
Έτσι το πίστευε η γιαγιά, δεν θα την κρίνω.Το έκανα απρόθυμα πάντα (έχοντας στην σκέψη αυτή ).Μεγαλώνοντας αηδίασα με αυτή την αφελή χειρονομία...
https://imgflip.com/i/26j9mc
Ειπα εγω τωρα...
ΥΓ. πολλα με προβληματιζουν "ρε φιλε" οι παπαδες ειναι ενα απ αυτα.
2) Δεν θεωρώ ότι ο νόμος πρέπει να ποινικοποιεί την βλακεία ή τις σκοταδιστικές απόψεις, άρα καλώς αθωώθηκε.
3) Νόμοι ρητορικής 'μίσους' (καθώς και νόμοι περί περιύβρισης συμβόλων και βλασφημίας) βρίσκονται σε αντίθεση με την ελευθερία του λόγου και τον φιλελευθερισμό. Ακόμη και ακραίες και 'αιρετικές' απόψεις πρέπει να ακούγονται.
Ο John Stuart Mill στο Περί Ελευθερίας (On Liberty) είχε αναφέρει για την ελευθερία του λόγου:
"Αλλά πρέπει να μου επιτραπεί να παρατηρήσω ότι δεν είναι η αίσθηση σιγουριάς κάποιου για ένα δόγμα (όποιο και αν είναι αυτό), την οποίο αποκαλώ ως θεωρία του αλάθητου. Είναι η προσπάθεια του να αποφασίσεις για το θέμα για τους άλλους, χωρίς να τους επιτρέπεις να ακούσουν ό,τι μπορεί να ειπωθεί από την αντίθετη πλευρά. Και καταγγέλλω και καταδικάζω αυτή την αξίωση, ακόμα και όταν τοποθετείται υπέρ των πιο ιερών πεποιθήσεών μου. Όσο και απόλυτα πεπεισμένος να είναι κάποιος, όχι μόνο για την θεωρία αλλά και για τις ολέθριες συνέπειες, αλλά και (για να χρησιμοποιήσω εκφράσεις που καταδικάζω καθολικά) για την ανηθικότητα και την ασέβεια μιας άποψης, αν κατ' εφαρμογή της εν λόγω προσωπικής κρίσης, ακόμα και όταν υποστηρίζεται από την δημόσια κρίση της χώρας του ή των ανθρώπων της εποχής του, εμποδίζει την αντίθετη άποψη να υπεραμυνθεί των θέσεών της, ο ίδιος αναλαμβάνει το αλάθητο. Η ανάληψη του αλάθητου όχι μόνο δεν είναι λιγότερο απαράδεκτη ή λιγότερο επικίνδυνη επειδή η άποψη θεωρείται ανήθικη ή ασεβής, αλλά είναι η πιο ολέθρια περίπτωση ανάληψης αλάθητου από όλες."
Η Ελλάδα είναι η ουρά της ουράς. Ο αντιρατσιστικός νόμος (protection against hate speech) από άλλες ανάγκες έχει ανακύψει και για άλλους λόγους εφαρμόζεται εδώ ενώ άλλη (τρίτη) ήταν η κοινωνία που γέννησε τον J. S. Mill και τα γραφόμενά του.
Στην Ελλάδα το θρησκευτικό δόγμα αντικαταστάθηκε σταδιακά -από τον πόλεμο και μετά- από το πολιτικό δόγμα. Ιδεολογικός δε νικητής του εμφυλίου ήταν η αριστερά και αυτό το πολιτικό δόγμα εφαρμόζεται όπως και αν εφαρμόζεται, που στις μέρες μας (μετά την κατάρρευση του υπαρκτού) έχει φτάσει ως ένας σχεδόν θρησκευτικός δικαιωματισμός.
Και το μεν και το δε πηγάζει, όχι από μια διανοητική διαδικασία αλλά από μία θυμική. Σε ψυχολογικούς λόγους ανάγεται η ανάγκη για απολυτότητα που μάλλον έχουν σχέση με την τοπογεωγραφία ή τις ιστορικές ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου.
Όσο πιο ανατολικά πάμε τόσο πιο "απόλυτες αλήθειες" ή "ηθικές" υπάρχουν. Εμείς είμαστε καλύτεροι -ως προς αυτό- από τους Ιρανούς και χειρότεροι από τους Βρετανούς.
Αμβρόσιος και Δημητράς δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο Σαούλ κι ο Παύλος. Είναι το ίδιο άτομο με άλλα πιστεύω.
Κοινως για το σύνολο της ελληνικής δημοκρατίας όπως αυτή εκφράζεται από τους εκπροσώπους της στο κοινοβούλιο, δεν είμαστε όλοι ίσοι.
http://www.enoriako.info/index.php?option=com_content&view=article&id=797:poso-simantiko-einai-to-evaggelio-gia-ton-k-amvrosio-leni&catid=100&Itemid=713