Τα Χριστούγεννα είναι αδιαμφισβήτητα η εποχή του χρόνου για να πεις "ναι!" Ναι σε ένα παραπάνω ποτό, ένα επιπλέον κομμάτι γλυκό, λίγο ακόμα τυρί και πάει... λέγοντας. 

 

Αν ακολούθησες και εσύ αυτόν τον γενικό κανόνα των γιορτών, οι πρώτες ημέρες της νέας χρονιάς σε βρίσκουν μάλλον φουσκωμένο, εξαντλημένο και με παραπάνω κιλά. "Μια από τις αρνητικές επιπτώσεις της κακής διατροφής και του περίσσιου αλκοόλ είναι ο κακός μεταβολισμός. Η δυσλειτουργία του μεταβολισμού μπορεί να παρουσιαστεί ως αύξηση του βάρους, αυξημένη αρτηριακή πίεση και χοληστερίνη, πεσμένη ενέργεια, λιγούρες και δυσκολία στον ύπνο" λέει η Sarah Asay, διατροφολόγος στο bistroMD. 

 

"Τα καλά νέα είναι πως αυτά τα συμπτώματα μπορούν να μειωθούν με μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής" συμπληρώνει η ίδια. Μέχρι όμως να επαναφέρεις για τα καλά στον μεταβολισμό σου, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορείς να κάνεις σήμερα κιόλας προκειμένου να βοηθήσεις τον οργανισμό σου να λειτουργήσει λίγο καλύτερα!

 

Όταν πίνεις αλκοόλ, ο οργανισμός σου βάζει την διάσπασή του σε προτεραιότητα, οπότε οτιδήποτε άλλο έχεις καταναλώσει μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και αυτό σημαίνει πως αποθηκεύεται ως λίπος. Κάνε για λίγες ημέρες αποτοξίνωση από το αλκοόλ για να επανέλθεις πιο γρήγορα.

 

Μάλιστα, 24 μόλις ώρες αρκούν για να αφήσεις τις... αμαρτίες των γιορτών πίσω σου για τα καλά! Να πώς θα το κάνεις, με τις συμβουλές τις Asay:

 

1

Κοιμήσου άφθονα

Πέσε νωρίς για ύπνο και χάρισε στον οργανισμό σου λίγο παραπάνω χρόνο για να επανέλθει. Ο ύπνος, άλλωστε, έχει συνδεθεί με το σωματικό βάρος, μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης και βελτιώνει συνολικά την υγεία. Βεβαιώσου, ακόμα, πως το δωμάτιο που κοιμάσαι είναι δροσερό και μην φοβηθείς να αυξήσεις τις ώρες ύπνου σου από 8 σε 10 για μία νύχτα.

 

2

Πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό αμέσως μόλις ξυπνήσεις

Και άλλο ένα ακριβώς πριν κοιμηθείς! Τις ώρες που κοιμάσαι, το σώμα σου δεν ενυδατώνεται καθόλου. Χάρισέ του λοιπόν αυτό το στοιχείο που του λείπει για να ενεργοποιήσεις και να αναζωογονήσεις όλα σου τα κύτταρα.

 

3

Τεντώσου!

Ακόμα κι αν είσαι στη δουλειά, πάρε 5 λεπτά κάθε ώρα για να τεντωθείς και να περπατήσεις λίγο. Αυτή η τεχνική θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις την κόπωση, θα ενεργοποιήσει ολόκληρο το σώμα σου και θα ανεβάσει τους παλμούς σου κάτι που σημαίνει πως θα κάψεις περισσότερες θερμίδες ακόμα κι όταν απλά κάθεσαι! 

 

4

Πιες ένα αποτοξινωτικό ρόφημα

Ένα ρόφημα με λεμόνι, τζίντζερ, μέντα, καρύδα και πιπέρι καγιέν θα βοηθήσει στην πέψη και θα σε ξεφουσκώσει στο λεπτό. Διαφορά μπορεί ακόμα να κάνει και η προσθήκη λεμονιού στο νερό σου ή και μια κούπα τσάι τζίντζερ.

 

5

Απόφυγε το αλκοόλ

Όσο υπέροχο κι αν είναι το αγαπημένο σου ποτό, για τον οργανισμό σου το αλκοόλ συνεχίζει να είναι μία τοξίνη που μπορεί, ιδίως σε αυτή τη φάση, να πλήξει τον μεταβολισμό σου. Για την ακρίβεια, όταν πίνεις αλκοόλ, ο οργανισμός σου βάζει την διάσπασή του σε προτεραιότητα, οπότε οτιδήποτε άλλο έχεις καταναλώσει μπαίνει σε δεύτερη μοίρα και αυτό σημαίνει πως αποθηκεύεται ως λίπος. Κάνε για λίγες ημέρες αποτοξίνωση από το αλκοόλ για να επανέλθεις πιο γρήγορα.

 

6

Μην στερηθείς

Όταν νιώθεις βαρύς είναι πολύ πιθανό να το ρίξεις στις... σαλάτες και τους χυμούς. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος να βοηθήσεις τον οργανισμό σου. Τίποτα δεν θα πρέπει να θεωρηθεί απαγορευτικό αυτές τις μέρες. Αντιθέτως, θέσε μια συχνότητα με την οποία μπορείς να απολαμβάνεις όλα τα αγαπημένα σου φαγητά, χωρίς να στερηθείς τίποτα, και εφάρμοσέ την από σήμερα κιόλας. Για παράδειγμα μπορείς να τρως ροφήματα με ζάχαρη, τηγανητά, γλυκά και επεξεργασμένα τρόφιμα πιο αραιά. Αλλά αν θελήσεις απεγνωσμένα σοκολάτα αργά το απόγευμα, μπορείς να απολαύσεις λίγα κομμάτια χωρίς ενοχές. 

 

Με στοιχεία από το thethirty.com