Καπέλο γκάνγκστερ και παπούτσι oxford

Καπέλο γκάνγκστερ και παπούτσι oxford Facebook Twitter
0

Πολύ συχνά όταν μιλάμε για την ιστορία της μόδας στρεφόμαστε στην γυναικεία γκαρνταρόμπα και αναζητούμε τα στοιχεία που την εξέλιξαν μέσα στις δεκαετίες για να φτάσει εδώ που είναι σήμερα. Ωστόσο, η αντρική μόδα έχει επίσης εποχές που τη σημάδεψαν και της έδωσαν τη μορφή που μέχρι σήμερα διατηρεί με διάφορες αλλαγές ή βελτιώσεις. Για να αναζητήσει κανείς την περίοδο που ο άντρας άρχισε να ντύνεται με τρόπο αρκετά κοντινό στον σύγχρονο πρέπει να κάνει μια στάση σε ένα speakeasy bar της δεκαετίας του ’20 και θα βεβαιωθεί πως #cuttypaizei αυτή την περίοδο με τα αντρικά ρούχα.

Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος άλλαξε τις δομές των κοινωνιών και μέσα σε όλες τις επιπτώσεις, η μόδα δε θα μπορούσε να μείνει ανέπαφη. Αυτή την περίοδο τα κουστούμια αρχίζουν να καθιερώνονται και μάλιστα στην πιο απλή τους μορφή ώστε να μπορούν να φοριούνται από όλους και όλες τις ώρες της ημέρας. Ακόμα και οι πιτσιρικάδες την δεκαετία του 20 παύουν να φορούν τα ρούχα των μεγαλύτερων και υιοθετούν μια δική τους μόδα με παντελόνια φαρδιά σε buggy γραμμή και άνετα σακάκια. Τα απαγορευμένα μπαρ πώλησης αλκοόλ είναι μέρος της αμερικανικής κουλτούρας και φιλοξενούν άντρες όλων των κοινωνικών τάξεων και ηλικιών (τουλάχιστον από εκείνους που επιτρέπεται να πιουν ποτό). Σε αυτά τα μέρη οι διαφορές εξαλείφονται αφού ένας εργάτης κι ένας επιχειρηματίας απολαμβάνουν και οι δύο το αγαπημένο τους Cutty Sark και η εικόνα τους λίγο διαφέρει αφού και οι δύο φορούν κουστούμι που είναι πλέον το must στην αντρική ένδυση. Μάλιστα, πλέον το σακάκι δεν τονίζει τους ώμους με τις υπερμεγέθεις βάτες, αλλά δίνει μια πιο λεπτή αγορίστικη εικόνα στο αντρικό πρότυπο. Ακόμα και οι γραβάτες αλλά και τα παπιγιόν γίνονται μέρος της καθημερινής ένδυσης και φοριούνται απ’ όλους.

Καπέλο γκάνγκστερ και παπούτσι oxford Facebook Twitter

Όπως η γυναικεία μόδα βρίσκει επιρροές σε σταρ του σινεμά, αντίστοιχα η αντρική εκείνης της περιόδου επηρεάστηκε πολύ από διάσημους αθλητές. Το 1920 #cuttypaizei με το γκολφ που συνεχώς ανεβαίνει σε δημοφιλία. Ο Bobby Jones και ο Walter Hagen λάνσαραν τα φαρδιά παντελόνια και μάλιστα με πολλές πιέτες τα οποία πλέον τα συγκρατούσαν ζώνες και όχι τιράντες. 

Καπέλο γκάνγκστερ και παπούτσι oxford Facebook Twitter

Ωστόσο, περισσότερο κι από τα φαρδιά παντελόνια και τα άνετα σακάκια, εκείνο που χαρακτήριζε τους θαμώνες των μυστικών μπαρ της ποτοαποαγόρευσης ήταν το καπέλο. Κανένας άντρας ανεξαρτήτως τάξης και ηλικίας δεν κυκλοφορούσε χωρίς καπέλο. Το καλοκαίρι με τα γνωστά Panama και το χειμώνα με ένα fedora (γνωστό από το στιλ των γκάνγκστερ, αλλά αγαπητό από όλους). Το καπέλο στην κορυφή και τα παπούτσια που πλέον έχουν δύο τόνους χρωμάτων και δεν είναι μονόχρωμα χαρακτηρίζουν το στερεότυπο του άντρα των 20s και θαμώνα των speakeasy bar της εποχής.

Καπέλο γκάνγκστερ και παπούτσι oxford Facebook Twitter

Αυτή η ρετρό κουλτούρα επανέρχεται όχι μόνο γιατί τα μπαρ που κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα γίνονται πάλι μόδα, αλλά και γιατί πολλά μαγαζιά στο κέντρο της Αθήνας πουλάνε ρούχα και αξεσουάρ με το στιλ περασμένων δεκαετιών είτε  second hand είτε καινούργια. Ο χάρτης τουCutty Sark στο urban adventures.gr έχει συγκεντρώσει όλα τα καταστήματα που υποστηρίζουν τη διαχρονικότητα του ρετρό και με μεγάλη ευκολία μπορούμε να κάνουμε βόλτα στο παρελθόν μέσα στο κέντρο της σύγχρονης Αθήνας.

Το αλκοόλ δεν απαγορεύεται στη δική μας urban κουλτούρα (και ούτε υφίσταται πλέον Πόλεμος όπως τον βίωσε ο κόσμος στα 20s). Ωστόσο, το στιλ εκείνης της δεκαετίας υπήρξε καταλυτικό για την τροπή που πήρε η μόδα σήμερα. Τα κουστούμια δεν καταργήθηκαν ποτέ από την αντρική γκαρνταρόμπα και τα Panama είναι πάλι trendy. Γι’ αυτό η βόλτα του Cutty Sark  στις περασμένες δεκαετίες μας αποκαλύπτει αυτό που καθημερινά ξεχνάμε: το σύγχρονο είναι μια διαχρονική έκδοση του ρετρό.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ