5+1 tips ομορφιάς από την Frida Kahlo

5+1 tips ομορφιάς από την Frida Kahlo Facebook Twitter
0

Παρόλο που συμπληρώθηκαν 65 χρόνια από τον θάνατο της Μεξικανής ζωγράφου, Frida Kahlo, οι αυτοπροσωπογραφίες της εξακολουθούν να συναρπάζουν. Η γνωστή ζωγράφος διέθετε ένα ιδιαίτερο χάρισμα, το οποίο εν μέρει μόνο αμαυρώθηκε από τον χρόνιο πόνο (ως αποτέλεσμα ενός ατυχήματος που είχε σε σύγκρουση με λεωφορείο σε ηλικία μόλις 18 ετών). Το χάρισμα αυτό, εμποτισμένο με αθεράπευτο ρομαντισμό, όπως άλλωστε αποτυπώνεται και στα έργα της, την κατατάσσει με ευκολία στην κατηγορία των πιο σπουδαίων καλλιτεχνών όλων των εποχών, όχι μόνο λόγω των έργων που δημιούργησε αλλά κυρίως λόγω των φεμινιστικών της πεποιθήσεων, χάρη στις οποίες κατάφερνε να μεταπείθει τους πάντες.


Και κάπως έτσι αναδύεται και η πολυσύνθετη σχέση της με τη μόδα. Αν και η Frida δεν ήταν ιδιαίτερη γνωστή για την ομορφιά της, η ομορφιά είναι ο λόγος για τον οποίο εν τέλει έμεινε στην ιστορία. «Το ελαφρώς σκουρόχρωμο πρόσωπό της δεν ήταν μάλλον αρκετά σαγηνευτικό για τις νόρμες της εποχής, αλλά διέθετε – και πολλές φορές εξέπεμπε – μια ιδιόρρυθμη και θελκτική ομορφιά» έγραψε η Olga Campos ύστερα από τη συνέντευξή της με την Kahlo το 1949. Παρά το ότι ήταν αρκετά ανασφαλής για μερικά από τα χαρακτηριστικά της – όπως τα στραβά δόντια και το μουστάκι της – η Frida προτίμησε να παίξει με τις ιδιοσυγκρασίες της παρά να τις κρατήσει κρυφές, φορώντας μια οδοντοστοιχία με διαμάντια στα δόντια της και μακραίνοντας τις τρίχες του προσώπου στους πίνακές της. Αξίζει, λοιπόν, να θυμηθούμε 65 χρόνια μετά τον θάνατό της, 6 βασικά beauty tips που η ζωγράφος ακουλουθούσε πιστά.


Μολύβι Revlon για να τονίσει το μονόφρυδό της

Η τυπική ρουτίνα μακιγιάζ για την Frida περιείχε: μια έντονη στρώση κρέμα ημέρας της εταιρίας Ponds, αναμιγμένη με μια ελαφριά πούδρα από ρύζι της Coty, κόκκινο κραγιόν σε απόχρωση «Everything's Rosy», ενώ σε παρόμοια απόχρωση ήταν και τα νύχια της με βασικές της προτιμήσεις το «Orchids to You» και το «Raven Red». Όπως φαντάζεστε, η αποτρίχωση δεν ήταν στις προτεραιότητές της, καθώς προτιμούσε να τονίζει το πυκνό της μονόφρυδο και τις βλεφαρίδες με ένα μολύβι φρυδιών μαύρου χρώματος και ανάλογες πινελιές από Talika (προϊόν που χρησιμοποιούσε για την ενδυνάμωση της τρίχας).

Το κόκκινο ως σύμβολο υγείας και ευεξίας


Το κόκκινο είναι το χρώμα-κλειδί στα πορτρέτα της ζωγράφου, αφού με τη χρήση του γίνεται ευθεία αναφορά στην υγεία και την ευεξία. Ύστερα από τη μετακόμισή της στο Σαν Φρανσίσκο το 1930, τα πορτρέτα και οι φωτογραφίες της κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, φανερώνουν τον πειραματισμό της με το βαθύ κόκκινο και τα έντονα χείλη, σύμβολο καλής υγείας και ευτυχίας. Μάλιστα, την περίοδο που βρισκόταν σε δύσκολη κατάσταση λόγω του χρόνιου πόνου στην πλάτη και των εθισμών, συνήθιζε να απεικονίζει τον ευατό της με πληθώρα χρωμάτων και απαλούς γκρι τόνους.


Για τον Frida, το κόκκινο συμβόλιζε την επανάσταση και τον μανιακό έρωτα, γι'αυτό άλλωστε φιλούσε τις ερωτικές επιστολές προς τους εραστές της με το κατακόκκινο κραγιόν της. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Nickolas Muray, στον οποίο έγραψε το 1939, ανάμεσα στις σημαδεμένες από φιλιά επιστολές ότι «Σου στέλνω εδώ εκατομμύρια φιλιά για τον όμορφο λαιμό σου...Όλη μου η καρδιά, το αίμα και η ύπαρξη ανήκουν σ' εσένα πολυαγαπημένε μου Nick. Σε λατρεύω, Frida».


Αγαπούσε τα σιδεράκια της


Η Frida ήταν ιδιαίτερα γνωστή για τα στραβά της δόντια, τα οποία δεν αρκέστηκε στο να τα κρύψει, αλλά αντιθέτως ανέδειξε την μοναδικότητά τους με δύο οδοντοστοιχίες, μία χρυσή και μία γεμάτη διαμάντια και έτσι, κατάφερε να μετατρέψει την ατέλειά της σε προτέρημα.


Το άρωμα ήταν η υπογραφή της 

 

Με έντονες μυρωδιές από γιασεμί και μέλι και άμεσες αναφορές σε γαρίφαλο και μόσχο, οι φίλες της Frida γνώριζαν πολύ καλά ότι αν υπήρχαν τέτοιες μυρωδιές τριγύρω στο περιβάλλον, τόσο σίγουρα η Frida βρισκόταν κάπου εκεί. Στο άρωμα ασκήθηκε έντονη κριτική για το σκανδαλώδες μπουκάλι σε σχήμα κλεψύδρας, που θύμιζε αρκετά γυναικεία φιγούρα. Παρ'όλα αυτά, η αμφιφυλοφιλία της Frida υπαινισσόταν συχνά στους πίνακές της. Ένας από τους πιο δημοφιλείς είναι το «Δύο γυμνοί στο δάσος», εμπνευσμένος από την ερωτική της σχέση με τον κινηματογραφικό αστέρα Dolores del Rio, με τον οποίο και είχε επαφές κατά την περίοδο της δημιουργίας του συγκεκριμένου πίνακα.


Τα λουλούδια στα μαλλιά ως ένδειξη γονιμότητας


Ως σημείο-ορόσημο που επισφραγίζει την αγάπη της ζωγράφου για την ομορφιά μπορεί να θεωρηθεί το φωτεινό και πλεγμένο από λουλούδια στεφάνι στα μαλλιά της. Είχε τη συνήθεια να μαζεύει φρέσκα λουλούδια από τον κήπο της, τα οποία ως σύμβολο γονιμότητας, ήταν συγχρόνως εμμονή και δαίμονας για την ίδια μπροστά στην απέλπιδα προσπάθειά της να γίνει μητέρα – κυρίαρχο θέμα στην εργογραφία της.

Ήταν λάτρης του ανδρόγυνου look


Στους πίνακές της, η Frida υπερέβαλε στο περίγραμμα των φρυδιών της και στο μουστάκι, παιχνιδίζοντας έτσι με τη δυαδικότητα αρσενικού και θηλυκού φύλου, και καταλήγοντας εν τέλει σε μια ενδιάμεση επιλογή, το ανδρόγυνο ύφος. Παρά αυτή τη στάση της, δεν αισθανόταν πάντοτε χαρούμενη με την υποτιθέμενη αρρενωπότητά της, καθώς συχνά έλεγε ότι «Στο πρόσωπό μου, μου αρέσουν τα φρύδια και τα μάτια μου, τίποτε άλλο...Έχω μουστάκι και γενικά το πρόσωπό μου αντροφέρνει»

Πηγή: Dazed 

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ