Το στοίχημα που καλείται να κερδίσει φέτος το Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης είναι δύσκολο καθώς η περσινή έκθεση «Heavenly Bodies: Fashion and the Catholic Imagination» αποτελεί εκείνη με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην ιστορία του μουσείου και συγκαταλέγεται στις τρεις πιο δημοφιλείς όλων των εποχών. 

 

Και το MET φιλοδοξεί να το καταφέρει μέσα από την φετινή έκθεση με θέμα «Camp: Notes on Fashion», η οποία θα διαρκέσει από τις 9 Μαΐου μέχρι τις 8 Σεπτεμβρίου 2019. 

 

View this post on Instagram

The @MetCostumeInstitute’s spring 2019 exhibition will be “Camp: Notes on Fashion” opening May 9, 2019 with #MetGala on Monday, May 6. It will explore the origins of the camp aesthetic and how it has evolved from a place of marginality to become an important influence on mainstream culture.  Susan Sontag’s 1964 essay “Notes on ‘Camp’” provides the framework for the exhibition, which will examine how fashion designers have used their métier as a vehicle to engage with camp in compelling, humorous, and sometimes incongruous ways. // 1. Ensemble, Virgil Abloh (American, born 1980) for Off-White c/o @VirgilAbloh (Italian, founded 2013), pre-fall 2018 2. Shirt, Franco Moschino (Italian, 1950–1994) for House of @Moschino (Italian, founded 1983), spring/summer 1991 📷: Photo © Johnny Dufort, 2018 #TheMet #CostumeInstitute #MetCamp

A post shared by The Met (@metmuseum) on


Το θέμα της επερχόμενης έκθεσης είναι εμπνευσμένο από το θρυλικό δοκίμιο «Notes on Camp», που έγραψε η Susan Sontag το 1964 και την έκανε διάσημη στον κόσμο της λογοτεχνίας. «Η ουσία του Camp είναι η αγάπη του για το αφύσικο: για το τέχνασμα και την υπερβολή», είχε γράψει η ίδια στο Partisan Review, σε μια εποχή που το όριο μεταξύ καλλιτεχνικής ελίτ και μαζικής κουλτούρας είχε αρχίσει να καταρρίπτεται. 

 

Η επιλογή του θέματος του Met Gala επηρεάζεται κάθε χρόνο από τις τάσεις, την κουλτούρα και τα κοινωνικοπολιτικά γεγονότα και, σύμφωνα με τον επιμελητή της έκθεσης, Andrew Bolton, το δοκίμιο της Susan Sontag είναι φέτος εξαιρετικά επίκαιρο καθώς σχετίζεται έντονα με τις τρέχουσες πολιτικές και πολιτιστικές συνθήκες. 

 

Από αριστερά: Φόρεμα Franco Moschino για το House of Moschino, Φθινόπωρο 1989; σύνολο, Moschino, Άνοιξη 1991; παλτό, Jean-Charles de Castelbajac, Φθινόπωρο 1988–89. Johnny Dufort/The Metropolitan Museum of Art
Από αριστερά: Φόρεμα Franco Moschino για το House of Moschino, Φθινόπωρο 1989; σύνολο, Moschino, Άνοιξη 1991; παλτό, Jean-Charles de Castelbajac, Φθινόπωρο 1988–89. Johnny Dufort/The Metropolitan Museum of Art

 

Από αριστερά: σύνολο, Alessandro Michele για τον οίκο Gucci; σύνολο, Marc Jacobs, Άνοιξη 2016. Johnny Dufort/The Metropolitan Museum of Art
Από αριστερά: σύνολο, Alessandro Michele για τον οίκο Gucci; σύνολο, Marc Jacobs, Άνοιξη 2016. Johnny Dufort/The Metropolitan Museum of Art

 

«Πίσω» από την φετινή έκθεση, που θα παρουσιαστεί στο Iris & B. Gerald Cantor Exhibition Hall, βρίσκεται ο οίκος Gucci. «Υπάρχουν συχνά τεράστιες παρεξηγήσεις σχετικά με την αληθινή σημασία αυτή της λέξης. "Camp" στην πραγματικότητα σημαίνει την μοναδική ικανότητα να συνδυάζεται η υψηλή τέχνη με την ποπ κουλτούρα- δεν είναι κιτς», σχολίασε ο Alessandro Michele, καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci.

 

Ο Alessandro Michele, θα είναι συνεπικεφαλής των εκδηλώσεων της βραδιάς, μαζί με τον Harry Styles, αγαπημένο πρόσωπο του οίκου Gucci, την Lady Gaga, την Serena Williams και την editor-in-chief της Vogue, Anna Wintour.