«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική

«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
«Γενικά, σε κάθε συλλογή προσπαθούμε να είμαστε όλο και περισσότερο οικολογικά ενσυνείδητες και να ψάχνουμε συνέχεια για πιο οικολογικές λύσεις στις πρώτες ύλες». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
0

Τα ρούχα του brand «2WO + 1NE = 2», της Βαλίσιας Γκότση και της Στέλλας Παναγοπούλου δηλαδή, μοιάζουν περισσότερο με σουρεαλιστικές κατασκευές. Είναι πολυδιάστατα και ζωντανά και προκαλούν αναφωνήματα έκπληξης όταν αναγνωρίζεις κάποιο γράμμα της αλφαβήτου στο τελείωμά τους ή κάποια αναφορά, γραφιστική ή αρχιτεκτονική, στις πιέτες τους.

Πρόσφατα οι δύο νέες σχεδιάστριες βρέθηκαν στην Eβδομάδα Μόδας του Ελσίνκι όπου και έδειξαν την καλοκαιρινή τους κολεξιόν για την Άνοιξη/Καλοκαίρι του '19.

Στη φινλανδική πρωτεύουσα είχε έναν παροιμιώδη, για τα βορειοευρωπαϊκά δεδομένα, καύσωνα με αποτέλεσμα οι άνθρωποι να έχουν τρελαθεί στους δρόμους της πόλης. «Είδαμε κόσμο να κυκλοφορεί γυμνός ή ανθρώπους να έχουν βγάλει τα παπούτσια τους και να περπατάνε ξυπόλυτοι» μου λένε.

Από τη στιγμή που αποφασίζουμε ποια πόλη θα είναι αυτή, αρχίζουμε μια ενδελεχή μελέτη σε οτιδήποτε την αφορά. Από την αρχιτεκτονική και τις εικαστικές τέχνες μέχρι τη μουσική, τον κινηματογράφο και φυσικά τους κατοίκους της. 

Για την συλλογή «Roussillon» που έδειξαν εκεί εμπνεύστηκαν κυρίως από τα τοπία και τη γεωλογία της νότιας Γαλλίας, αλλά και από τον Van Gogh και τον Cezanne που έζησαν και δημιούργησαν μεγάλο μέρος του έργου τους εκεί.

«Τη Villa Noailles που φιλοξένησε όλες τις μεγάλες μορφές του σουρεαλισμού, καθώς και από τις ταινίες της Nouvelle Vague, όπως το "La Collectioneusse" (1967) του Eric Rohmer και το "Bonjour Tristesse" (1958) του Otto Preminger. Καθ' όλη τη διάρκεια της προετοιμασίας της κολεξιόν ακούγαμε τις συνθέσεις του Olivier Messiaen, τις οποίες και χρησιμοποιήσαμε ως μουσική επένδυση στην παρουσίαση της συλλογής στο Eco Village στο Ελσίνκι».

Μου εξηγούν ότι η ιδέα πίσω από το «2WO + 1NE = 2» είναι πως κάθε συλλογή είναι εμπνευσμένη από μια διαφορετική πόλη ανά τον κόσμο. «Από τη στιγμή που αποφασίζουμε ποια πόλη θα είναι αυτή, αρχίζουμε μια ενδελεχή μελέτη σε οτιδήποτε την αφορά. Από την αρχιτεκτονική και τις εικαστικές τέχνες μέχρι τη μουσική, τον κινηματογράφο και φυσικά τους κατοίκους της».

«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Runway Manhattan
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Runway Manhattan
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Runway Manhattan
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Runway Manhattan

Παρ' όλα αυτά, δεν περιορίζονται μόνο στον σχεδιασμό αλλά η έμπνευση αυτή επεκτείνεται σε όλα τα στάδια ανάπτυξης της συλλογής, από τις φωτογραφίσεις μέχρι και τις ονομασίες των ενδυμάτων. Κάθε outfit παίρνει το όνομά του από μια οδό της εκάστοτε πόλης, ενώ κάθε ένδυμα ονοματίζεται από το στοιχείο που τις ενέπνευσε περισσότερο.

«Για παράδειγμα, στη χειμερινή συλλογή για τη σεζόν A/W '18-19, με όνομα "Los Angeles", κάθε ρούχο έχει το όνομα μιας ηρωίδας ταινίας φιλμ νουάρ. Γενικά, η κάθε πόλη μάς καθοδηγεί από μόνη της στη δημιουργική κατεύθυνση που ακολουθούμε».


Πίσω στην Εβδομάδα Μόδας του Ελσίνκι τώρα, διαβάζω κάπου ότι το κεντρικό σύνθημα της φετινής επίδειξης ήταν τα μηδενικά απόβλητα και η βιωσιμότητα. Όλοι οι οίκοι που παρουσίασαν τη δουλεία τους επέλεξαν υφάσματα και τεχνικές που σέβονται το περιβάλλον, τα ζώα και είναι φιλικές προς το οικοσύστημα.

Σημειωτέων ότι το εν λόγω σκανδιναβικό event προβάλλει τους πιο εναλλακτικούς σχεδιαστές από όλο τον κόσμο, αντί να επικεντρώνεται στα εγχώρια ταλέντα της χώρας. Μάλιστα για τις φετινές επιδείξεις επέλεξε ως σκηνικό ένα οικολογικό χωριό, το Eco Village, που βρίσκεται δίπλα στη θάλασσα στο νησί Tahvonlahti και το οποίο παράγει μηδενικά απόβλητα.

«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Panos Giannakopoulos, Μοντέλο: Eytyxia Mpaka
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Panos Giannakopoulos, Μοντέλο: Eytyxia Mpaka
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Panos Giannakopoulos, Μοντέλο: Eytyxia Mpaka
«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
Φωτο: Panos Giannakopoulos, Μοντέλο: Eytyxia Mpaka


Οι νεαρές σχεδιάστριες φροντίζουν άλλωστε και οι ίδιες να κατασκευάζουν τα ρούχα τους από οργανικές πρώτες ύλες, δουλεύουν με ανθρώπους που τους ξέρουν και τους εμπιστεύονται και οι παραγωγές γίνονται πάντα τοπικά.

«Χρησιμοποιούμε μόνο φυσικά υφάσματα, όπως tencel (σ.σ. ένα ύφασμα που κατασκευάζεται από ξύλο που προέρχεται από πιστοποιημένα δάση), λινό, βαμβάκι και μαλλί που ναι μεν είναι ζωικό υλικό αλλά είναι τρομερά ανθεκτικό, δεν τσαλακώνει εύκολα, αν βραχεί απορροφά το 30% του βάρους του σε νερό πριν αρχίσει ο καταναλωτής να το αισθάνεται υγρό και βάφεται εύκολα χωρίς τη χρήση χημικών.

»Γενικά, σε κάθε συλλογή προσπαθούμε να είμαστε όλο και περισσότερο οικολογικά ενσυνείδητες και να ψάχνουμε συνέχεια για πιο οικολογικές λύσεις στις πρώτες ύλες» μου εξηγούν.


Είναι υπέρ των ρούχων που αντέχουν στον χρόνο, που είναι κατασκευασμένα από καλά υλικά «να μην φοριούνται μόνο μια σεζόν και μετά να τα πετάς», όπως λένε χαρακτηριστικά.

Προφανώς και δεν προσεγγίζουν τη μόδα με τον παραδοσιακό τρόπο και δεν ακολουθούν τις τάσεις. Δίνουν προσοχή στις λεπτομέρειες (ράβοντας με γαλλική ραφή) και στην κατασκευή των ενδυμάτων. «Ουσιαστικά στεκόμαστε ενάντια σε αυτό που λέμε "μόδα"» καταλήγουν.

«2WO + 1NE = 2»: Ένα ελληνικό brand με οικολογική συνείδηση και νομαδική αισθητική Facebook Twitter
«Στη χειμερινή συλλογή για τη σεζόν A/W '18-19, με όνομα "Los Angeles", κάθε ρούχο έχει το όνομα μιας ηρωίδας ταινίας φιλμ νουάρ. Γενικά, η κάθε πόλη μάς καθοδηγεί από μόνη της στη δημιουργική κατεύθυνση που ακολουθούμε». Φωτο: Φίλιππος Λεμονής/LIFO
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μια Ελληνίδα σχεδιάστρια με καταγωγή από τη Συρία φτιάχνει τα πιο τέλεια κοστούμια, παλτό και τζιν

Μόδα & Στυλ / Μια Ελληνίδα σχεδιάστρια με καταγωγή από τη Συρία φτιάχνει τα πιο τέλεια κοστούμια, παλτό και τζιν

Η Αΐσα Ντίρι είναι μια πολλά υποσχόμενη νεαρή δημιουργός που σχεδιάζει κλασικά κομμάτια με δωρικές γραμμές, ανεπαίσθητες τσαχπινιές και επιρροές από την Ελλάδα και την Ανατολή
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Έλενα Βότση: Η κορυφαία Ελληνίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων προτιμά την ευθεία από τον κύκλο

Μόδα & Στυλ / Έλενα Βότση: Η κορυφαία Ελληνίδα σχεδιάστρια κοσμημάτων προτιμά την ευθεία από τον κύκλο

Διεθνώς αναγνωρισμένη, με σπουδές στην Καλών Τεχνών και το Royal College of Art του Λονδίνου, έχει διαγράψει μία λαμπρή πορεία στον χώρο του design σχεδιάζοντας κοσμήματα για τα μεγαλύτερα μουσεία της χώρας, ενώ έχει συνεργαστεί και με φημισμένους οίκους μόδας του εξωτερικού
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Καινοτόμα ελληνικά και ξένα brands δείχνουν τον «ηθικό» δρόμο της «καθαρής» μόδας

Μόδα & Στυλ / Καινοτόμα ελληνικά και ξένα brands δείχνουν τον «ηθικό» δρόμο της «καθαρής» μόδας

Καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τις βλαβερές συνέπειες που έχει η βιομηχανία της μόδας, στρέφονται πλέον προς τις «ηθικές» εταιρείες
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΝΑ ΜΑΡΤΙΝΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ