Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Mία τσάντα Birkin από δέρμα chèvre (κατσικίσιο δέρμα) με χρυσές λεπτομέρειες πωλήθηκε για περισσότερο από $117,000 στη δημοπρασία του οίκου Christie’s.
0

Ο «χαμένος» πίνακας του Leonardo da Vinci, «Salvator Mundi», ίσως να ήταν το μεγαλύτερο πρωτοσέλιδο της φετινής χρονιάς για τον οίκο Christie’s, αλλά δεν αποτέλεσε τον μοναδικό κάτοχο ρεκόρ. Την Τρίτη, ο οίκος κατάφερε να σπάσει άλλο ένα προσωπικό του ρεκόρ, στην τελευταία δημοπρασία με αξεσουάρ και πανάκριβες γυναικείες τσάντες.

Με πωλήσεις που άγγιξαν τα 2,37 εκατομμύρια ευρώ, η δημοπρασία του Παρισιού ξεπέρασε κάθε προσδοκία και υπερέβη την περασμένη δημοπρασία στη Νέα Υόρκη που έφτασε τα 1,58 εκατομμύρια. Αν και ακολούθησε τα ίχνη της δημοπρασίας του Νοεμβρίου, αξίας 5,24 εκατομμυρίων δολαρίων, στο Χονγκ Κονγκ, κατάφερε να καθιερώσει ένα νέο προσωπικό ρεκόρ, άνευ προηγουμένου.

 

Ο Matthew Rubinger, υψηλόβαθμο στέλεχος του οίκου Christie’s, στο τμήμα των πολυτελών τσαντών και αξεσουάρ, παρατηρώντας τα αντικείμενα, πριν από την εκκίνηση της δημοπρασίας, δήλωσε ότι υπάρχουν κομμάτια «θεωρητικά, πολύ ακριβά ή πολύ δημοφιλή, αλλά κατά την διάρκεια της δημοπρασίας, μπορεί να συμβεί το οτιδήποτε.»

 

Οι γυναικείες τσάντες, πολύ σύντομα, εξελίχθηκαν σε βασική κατηγορία των δημοπρασιών του οίκου Christie's, δήλωσε ο κ. Rubinger, προσελκύοντας ένα ποσοστό 30% νέων αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γυναικών και νέων πλειοδοτών, απ' οποιαδήποτε άλλη κατηγορία

 

Αυτό που συνέβη, λοιπόν, ήταν το εξής: ένα σύνολο πολυτελών αντικειμένων, περιελάμβανε τσάντες Hermès, Chanel, Louis Vuitton και μία προσωπική συλλογή με βραδινές τσάντες, διακοσμημένες με ακριβούς κρυστάλλους. Κι όμως, το πιο ακριβοπληρωμένο αντικείμενο, δεν ήταν ανάμεσα στους συνήθεις υπόπτους.

 

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Hermès Birkin.

 

Οι συνήθεις ύποπτοι, συμπεριλαμβανομένης μίας ολοκαίνουργιας Himalaya Kelly και μίας μαύρης, αψεγάδιαστης Birkin από δέρμα κροκόδειλου, με λεπτομέρειες διακοσμημένες με διαμάντια, δεν αποτέλεσαν την πιο ακριβοπληρωμένη πολυτελή τσάντα – παρά το γεγονός, ότι προσφάτως, μία Hermès Birkin Himalaya με επίστρωση διαμαντιού, πωλήθηκε για 383.522 δολάρια στη δημοπρασία του οίκου στο Χονγκ Κονγκ και ανακηρύχθηκε ως η πιο ακριβοπληρωμένη τσάντα που έχει δημοπρατηθεί ποτέ.

 

Ούτε η κίτρινη τσάντα Courchevel mini Kelly, που αρχικώς ανήκε στην αξέχαστη ηθοποιό Elizabeth Taylor, δεν έσπασε το ρεκόρ – αν και πουλήθηκε για 47.196 δολάρια, πάνω από τη διπλάσια τιμή πώλησης της, κατά τη διάρκεια δημοπρασίας της έπαυλης της ηθοποιού από τον οίκο Christie’s, το 2011.

 

Και ενώ η δημοπρασία φαινόταν να έχει κορυφωθεί, ξέσπασε «μάχη προσφορών» ανάμεσα σε δύο πλειοδότες για το αντικείμενο με αριθμό 172. Επρόκειτο για μία τσάντα Birkin από δέρμα chèvre (κατσικίσιο δέρμα) με χρυσές λεπτομέρειες. Εμπνευσμένη από τη φαντασμαγορική διακόσμηση των βιτρινών του οίκου Hermès από την Leïla Menchari, η αξία της συγκεκριμένης Birkin ήταν κάτω από 10.000 ευρώ το 2005, την μοναδική χρονιά που κυκλοφόρησε.

 

Επιπλέον, η συγκεκριμένη τσάντα πωλήθηκε για 100.000 ευρώ σε πλειοδότη στο Χονγκ Κονγκ, θέτοντας  έτσι, νέο παγκόσμιο ρεκόρ πώλησης δημοπρατηθέντος αντικειμένου, για την δερμάτινη τσάντα Birkin.

 

«Θεωρώ, ότι μέσα από την συγκεκριμένη δημοπρασία, αντανακλάται ορθά η κατάσταση των αγορών, σήμερα. Αποδεικνύεται το γεγονός, ότι οι αγορές καθοδηγούνται από εκείνους που αναζητούν κάτι μοναδικό και διαφορετικό.» δήλωσε μετά τη δημοπρασία ο κ. Rubinger.

 

Η δήλωση του κ. Rubinger επαληθεύτηκε δεόντως, αφού κατά τη διάρκεια της δημοπρασίας την Τρίτη, σημειώθηκε μεγάλη δημοτικότητα, όσον αφορά λιγότερο δημοφιλή αντικείμενα. Αρκετές τσάντες Hermès Constance ξεπέρασαν προγενέστερες εκτιμήσεις. Μία εξ αυτών, ένα συνηθισμένο κομμάτι από γκρι δέρμα Epsom, πωλήθηκε για 20.648 δολάρια. Τελικώς, η Himalaya Kelly πωλήθηκε για 110.615 δολάρια, ενώ η Birkin από δέρμα κροκόδειλου με λεπτομέρειες διαμαντιών, έφτασε την τιμή των 103.241 δολαρίων.

 

Ωστόσο, εάν κάποιος πελάτης έψαχνε για «ευκαιρίες», μπορούσε να βρει αρκετές. Στο ξεκίνημα της δημοπρασίας, μία τσάντα Birkin σε χρώμα ροζ αζαλέας, που κυκλοφόρησε φέτος, πωλήθηκε για 11.799 δολάρια, ενώ οι προσφορές για αρκετές τσάντες Birkin και Kellys σε ουδέτερα χρώματα, όπως πετρόλ, μαύρο ή καραμελέ χρυσό, κυμαίνονταν από 7.300 έως 10.500 δολάρια. Η βραδινή τσάντα Matryoshka του 2012, από την συλλογή Paris-Bombay της Chanel, η οποία κυκλοφόρησε σε μικρές ποσότητες και γι’ αυτό αποτελεί όνειρο του κάθε συλλέκτη, πωλήθηκε σε τριπλάσια τιμή από την αρχική, αγγίζοντας το υπέρογκο ποσό των 22.123 δολαρίων.

 

Ο οίκος δημοπρασιών Christie’s σπάει νέο ρεκόρ στις πωλήσεις γυναικείας τσάντας Facebook Twitter
Hermès Kelly.

 

Άλλη μία πρωτιά για τον κ. Rubinger και την ομάδα του, ήταν το ρίσκο που πήρε, βγάζοντας σε δημοπρασία μία συλλογή από 40 κρυστάλλινες τσάντες, ενός Ευρωπαίου συλλέκτη, ο οποίος προτίμησε να μείνει ανώνυμος. Τα περισσότερα ήταν φανταχτερά κομμάτια, πριν από το 1999, της Judith Leiber, μαζί με κάποια κομμάτια της Kathrine Baumann, μία σχεδιάστρια χωρίς σημαντικές πωλήσεις σε δημοπρασίες.

 

Δύο από τις τσάντες της – η μία αναπαριστούσε το μπουκάλι της Coca Cola και η άλλη το τενεκεδάκι της Coca Cola light – ήταν τα κορυφαία κομμάτια της συλλογής, τα οποία πωλήθηκαν 4.130 δολάρια το καθένα. Οι προσφορές για τις τσάντες της Leiber, που αναπαριστούσαν έναν ασιατικό κυπρίνο, μία γάτα που κοιμάται ή ένα βιολί, δεν ξεπέρασαν τα 3.000 δολάρια. Άλλα σχέδια της, όπως ο κύκνος σε ασημί και μαύρο χρώμα, τον οποίο χάρισε ο Mr. Big στην Carrie στο «Sex and The City», πωλήθηκε για περίπου 1.200 δολάρια.

 

Οι γυναικείες τσάντες, πολύ σύντομα, εξελίχθηκαν σε βασική κατηγορία των δημοπρασιών του οίκου Christie’s, δήλωσε ο κ. Rubinger, προσελκύοντας ένα ποσοστό 30% νέων αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων γυναικών και νέων πλειοδοτών, απ’ οποιαδήποτε άλλη κατηγορία (συμπεριλαμβανομένης της κατηγορίας των κοσμημάτων).

 

Ευρωπαίοι αγοραστές  αποτέλεσαν το 53% των πωλήσεων του Παρισιού, σύμφωνα με τον οίκο Christie’s, ενώ στο 25% ανήλθαν οι αγορές των Ασιατών αγοραστών και στο 20% των αγοραστών από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τα οποία ποσοστά, αποτελούν σημαντική αύξηση συγκριτικά με πέρυσι.

 

«Η αγορά πινάκων και έργων τέχνης σε δημοπρασίες αποτελούν τεράστια οικονομική απόφαση για τους αγοραστές, το οποίο καθιστά την ατμόσφαιρα πιο βαριά.» ανέφερε ο κ. Rubinger, και πρόσθεσε «Είναι όλοι πολύ σοβαροί, αλλά όσον αφορά τις τσάντες, θέλουμε οι πωλητές και οι αγοραστές μας να είναι ενθουσιασμένοι. Οι πρώτοι για την πώληση των αντικειμένων τους και οι δεύτεροι για την απόκτησή τους. Αν δεν υπάρχει αυτό το συναίσθημα, τότε η δημοπρασία δεν είναι επιτυχημένη.»

 

Όσον αφορά τις μελλοντικές πωλήσεις, το τμήμα των γυναικείων τσαντών, θα εστιάσει σε κομμάτια κορυφαίων συλλεκτών, είπε ο κ. Rubinger. «Εδώ και ενάμιση χρόνο, μεταβαλλόμαστε και εστιάζουμε σε ξεχωριστά και σημαντικά κομμάτια, κάτι το οποίο έχει πολύ θετική εξέλιξη. Κάθε χρόνο ανοίγουμε νέους ορίζοντες.» δήλωσε.

 

Όσο για το ιστορικό ρεκόρ της τσάντας Birkin, ο κ. Rubinger είπε, ότι μέχρι την Τετάρτη το πρωί, είχε απαντήσει ήδη σε πολλά ερωτήματα πελατών που έχουν στην κατοχή τους παρόμοιες τσάντες.

 

«Η αγορά έχει ήδη αλλάξει.» είπε. «Τώρα, οι άνθρωποι ζητάνε πολύ μεγαλύτερα ποσά.»

 

Στοιχεία από τους New York Times

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ