Γιατί ντρέπομαι που γέλασα (λίγο) με το «Shopping Star»

Γιατί ντρέπομαι που γέλασα (λίγο) με το «Shopping Star» Facebook Twitter
Προσοχή – μπορεί να είμαστε φτωχοί και να μην έχουμε «μόδα», αλλά η ανάγκη να είμαστε όμορφοι, η ανάγκη της διακόσμησης είναι παντοτινή και διαχρονική.
2

Έχω τρεις φίλους που τους πάω για ψώνια. Το ραντεβού μας είναι συνήθως Σάββατο, μία φορά το τρίμηνο, και το κάνω αδιαμαρτύρητα για πάρτη τους, ακόμα κι αν έχω κλείσει 14ωρα στη δουλειά και δεν βλέπω μπροστά μου από την κούραση. Πρόκειται για δύο γυναίκες κι έναν άνδρα που είναι πετυχημένοι σε αυτό που κάνουν, αλλά ήθελαν ένα σπρώξιμο, μια «ευγενική τοποθέτηση» πάνω στο κορμί τους για να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο, κυρίως στη δουλειά τους.


Αυτοί οι φίλοι μου, λοιπόν, κάποια στιγμή αποφάσισαν να μη δίνουν σημασία στην εξωτερική τους εμφάνιση. Οι δύο θεωρούσαν πως υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα για να ασχοληθούν − αφοσιώθηκαν, λοιπόν, στη δουλειά, χωρίς να τους νοιάζει το πώς φαίνονταν. Για την άλλη, η απόφασή της να συνεχίσει να ντύνεται σαν έφηβη υποδείκνυε τον φόβο της να ανοίξει τα ενήλικα φτερά της προς αυτό που μπορούσε να διεκδικήσει.


Όμως, όταν ήρθαν –πολύ ντροπαλά− σ' εμένα, ήταν έτοιμοι. Ήθελαν να είναι καλύτεροι και θελκτικοί, να μη νιώθουν λίγοι και να μπουν στο παιχνίδι της διεκδίκησης. Έβλεπα πόσο όμορφοι μπορούσαν να γίνουν και όταν σιγά-σιγά ξεκίνησαν να το βλέπουν κι εκείνοι μέσα από τα καινούργια τους ρούχα, μαγικά πράγματα άρχισαν να συμβαίνουν. Ξεκίνησαν να διεκδικούν καλύτερα πράγματα στη δουλειά τους, πήραν πρωτοβουλίες, βγήκαν έξω, φλέρταραν. Η ζωή τους άλλαξε προς το καλύτερο γιατί φόρεσαν καινούργια ρούχα.

Λυπάμαι για το ασύλληπτο βάρος που σηκώνουμε σήμερα, συνεχίζοντας να συμπεριφερόμαστε λες και το όνειρό μας είναι να γίνουμε «μοδάτοι».


Κάθε φορά που χωριζόμαστε, βλέποντάς τους τόσο χαρούμενους και τόσο λαμπερούς χάρη σε ένα (μπορεί και δύο) παλτό, καταλαβαίνω γιατί μου αρέσουν τόσο πολύ τα ρούχα. Γιατί είναι ένα πολύ ωραίο μέσο να φροντίζω και να διαβάζω τη μεγαλύτερή μου αγάπη, τους ανθρώπους.


Είναι τελείως συνειδητή η απόφασή μου να μη διαβάσετε πουθενά σε αυτό το κείμενο τη λέξη «μόδα». Δεν πάρθηκε τυχαία, γιατί η μόδα είναι το νόμισμα που χρησιμοποιείς για να είσαι συμβατός με την εποχή που ζεις, δεν είναι ο μπούσουλάς σου για να τη ζήσεις.
Λυπάμαι πολύ που έπρεπε υποστούμε ολόκληρη τη δεκαετία του '90, κατά την οποία μας έλεγαν ακριβώς το αντίθετο. Λυπάμαι για το ασύλληπτο βάρος που σηκώνουμε σήμερα, συνεχίζοντας να συμπεριφερόμαστε λες και το όνειρό μας είναι να γίνουμε «μοδάτοι».

 
Γι' αυτό λυπάμαι που γέλασα με τα δύο βιντεάκια που είδα από την εκπομπή «Shopping Star». Λυπάμαι που με τη σειρά μου μιμήθηκα αυτό που υποδεικνύει όλη η σειρά – γέλασα, κοροϊδεύοντας ως «ανώτερη» τα ενδυματολογικά καμώματα των παικτριών, που τόσα χρόνια τα media τους μάθαιναν πως το γούστο είναι δικτατορία και πρέπει η αυθεντία σου να επιβάλλεται προσβλητικά πάνω στους άλλους. Λυπάμαι που άκουσα αντιλήψεις του στυλ «μια ντουλάπα γεμάτη παπούτσια είναι το όνειρο κάθε γυναίκας», παραινέσεις για το πώς πρέπει να ντύνεται μια γυναίκα «κάποιας ηλικίας» και την παραδοσιακή πια ατάκα, «αν χάσει λίγα κιλάκια, θα είναι μια κούκλα».


Λυπάμαι που το σημερινό Κολοσσαίο της ποπ κουλτούρας είναι η μεταθανάτια ρούμπα όλων εκείνων των πραγμάτων που 10 χρόνια πριν υπηρετούσαμε ως μέντορες και βαθιά ποιοτικοί, «in fashion» δηλαδή.


Η «μόδα» δεν υπάρχει στη φτώχεια. Δεν υπάρχει. Είναι καπρίτσιο του εύπορου, χόμπι της οικονομικής άνεσης, καταναλωτική ανάγκη και μπαρόκ –σχεδόν πεθαμένη− επιθυμία πια της Δύσης. Προσοχή – μπορεί να είμαστε φτωχοί και να μην έχουμε «μόδα», αλλά η ανάγκη να είμαστε όμορφοι, η ανάγκη της διακόσμησης είναι παντοτινή και διαχρονική. Κανένας δεν μπορεί να σου απαγορεύσει να θες να είσαι όμορφος, να γίνεις ο βασιλιάς της φυλής ή απλώς να ντυθείς για να πεις αυτά που θέλεις να πεις.

Μόδα & Στυλ
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Μόδα & Στυλ / Roberto Cavalli (1940-2024): Ο σχεδιαστής που ταύτισε την υπερβολή με την επιτυχία

Πλασαρίστηκε σαν ροκ σταρ και αγάπησε όσοι λίγοι designers τις γυναίκες. Ο Ιταλός δημιουργός έφυγε από τη ζωή στα 83 του, αφήνοντας πίσω του ένα εξεζητημένο σύννεφο από aninal prints, σέξι εμπριμέ και ένα «εγχειρίδιο» για το πώς ένας σχεδιαστής μπορεί να είναι πιο αναγνωρίσιμος από τη μόδα που παράγει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Μόδα & Στυλ / Μνους: Ένα ανεξάρτητο αθηναϊκό brand επαναλανσάρει τη σωβρακοφανέλα

Λαμβάνοντας υπόψη τους τη μοναδικότητα του κάθε σωματότυπου και επηρεασμένες από την προσωπική τους ανάγκη για άνεση, δύο νέες γυναίκες δημιουργούν ποιοτικά εσώρουχα που δεν προορίζονται μόνο για να κρύβονται κάτω από τα ρούχα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Μόδα & Στυλ / Μισέλ Λαμί: Ένα ατόφια εκκεντρικό πρόσωπο της μόδας και της τέχνης

Επιχειρηματίας, οραματίστρια, style icon, αρχηγός συγκροτήματος, επιμελήτρια εκθέσεων. Μια γυναίκα ασταμάτητη στα 80 της χρόνια που ο τίτλος της «μούσας του Ρικ Όουενς» την αδικεί.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Μόδα & Στυλ / O ροζ πλανήτης των Karavan στη Σκούφου μεγάλωσε

Το φυσικό κατάστημα του πιο πετυχημένου αθηναϊκού brand με ρούχα επεκτάθηκε, έχει συγκεντρώσει μέσα του όλες εκείνες τις αναφορές που το έφεραν μέχρι το σήμερα, ενώ θα είναι και το μοναδικό μέρος όπου θα μπορούμε να δοκιμάζουμε και να ψωνίζουμε όσα bold κομμάτια έχουν να μας προτείνουν. Karavan girls, έχουμε μπροστά μας ένα καλοκαίρι όλο χρώμα και patterns.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Μόδα & Στυλ / Ο Pierpaolo Piccioli δεν μένει πια στον Valentino

Με μια παρακαταθήκη που μοιάζει με κινηματογραφικό ρομάντζο, τυλιγμένη σε απρόσμενες παλέτες, τρεμάμενα μποά και πληθωρικούς όγκους, ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino αποχώρησε από τη θέση του, μιλώντας για όνειρα υφασμένα με αγάπη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Μόδα & Στυλ / Τι πήγε λάθος με τις ενδυμασίες της Μαίρης Κατράντζου; Όλα.

Aυτές οι ενδυμασίες, που δεν είναι στολές ούτε κοστούμια θεάτρου, ήταν διακριτικές και «έκαναν τη δουλειά», υπηρετούσαν μια τελετή που συμβαίνει κάθε τέσσερα χρόνια για μία ώρα και τέλος, την ξεχνάμε. Δεν είχαν απασχολήσει κανέναν μας, μέχρι τώρα τουλάχιστον.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ