Ο Σύλλογος Σχολείων Κοινότητας Βικιπαίδειας Ελλάδας αποφάσισε να δημιουργήσει / μεταφράσει / επεκτείνει / επιμεληθεί λήμματα για τον εκφοβισμό
Ο Σύλλογος Σχολείων Κοινότητας Βικιπαίδειας Ελλάδας αποφάσισε να δημιουργήσει / μεταφράσει / επεκτείνει / επιμεληθεί λήμματα για τον εκφοβισμό

 

«Ο εκφοβισμός είναι μια επιθετική, σκόπιμη πράξη ή συμπεριφορά που γίνεται επαναλαμβανόμενα από ένα άτομο ή ομάδα ατόμων, έχει διάρκεια στο χρόνο και απευθύνεται σε ένα άτομο (θύμα) που δεν μπορεί να υπερασπιστεί εύκολα τον εαυτό του» (Olweus, 1993). «Ο ορισμός αυτός εφιστά τη σημασία της σκοπιμότητας της πράξης του ατόμου που παρουσιάζει βίαιη συμπεριφορά και την πρόκληση φυσικής ή ψυχολογικής βλάβης στα θύματα. Ακόμα, η διαφορά του εκφοβισμού με τις συνηθισμένες διαμάχες μεταξύ των παιδιών είναι ότι αυτός επαναλαμβάνεται και ότι υπάρχει ανισορροπία ισχύος μεταξύ του θύτη και του θύματος, με την επιβεβαίωση της κυριαρχίας του θύτη πάνω στο θύμα (ως προς την ηλικία, τη φυσική δύναμη κ.λπ.)» (Cullingford & Morrison, 1995).

 

Το σήμα της καμπάνιας εναντίον του εκφοβισμού
Το σήμα της καμπάνιας εναντίον του εκφοβισμού

 

Εντοπίζοντας ένα κενό ή και δυνατότητα βελτιώσεις και επεκτάσεις που μπορούν να γίνουν στα λήμματα που αφορούν το bullying, ο Σύλλογος Σχολείων Κοινότητας Βικιπαίδειας Ελλάδας (που στόχο έχει να καλλιεργηθεί στην κοινωνία η δεξιότητα στη λημματογράφηση της Βικιπαίδειας, με σκοπό την ελεύθερη διάδοση της γνώσης και προσφέρει δωρεάν μαθήματα συγγραφής στη Βικιπαίδεια) αποφάσισε να κάνει κάτι σπουδαίο. 

 

Από τις 22 Αυγούστου ως και τις 5 Σεπτεμβρίου διοργανώνει δύο εβδομάδες λημματογράφησης με θέμα τον εκφοβισμό: «Ο εκφοβισμός μας αφορά όλους. Ας ξεκινήσουμε από την έγκριτη ενημέρωση για όλους τους τύπους εκφοβισμού. Ας δημιουργήσουμε / μεταφράσουμε / επεκτείνουμε / επιμεληθούμε τα λήμματα ως συντάκτες, για τους αναγνώστες του διαδικτύου.»

 

Emily Shanks (1857–1936), «Νεοφερμένη στο Γυμνάσιο»,  πίνακας που δημιουργήθηκε το 1892
Emily Shanks (1857–1936), «Νεοφερμένη στο Γυμνάσιο», πίνακας που δημιουργήθηκε το 1892

 

Όλα τα λήμματα της Βικιπαίδειας είναι χρήσιμα, όμως θεωρώ πως αυτά που δημιουργούνται αυτές τις ημέρες χάρη στην πρωτοβουλία των παιδιών είναι διπλά χρήσιμα. Είναι κάτι που λείπει απ' τη μεγαλύτερη εγκυκλοπαίδεια της χώρας και μπορεί να γίνει σημείο αναφοράς για τα θύματα, τους θύτες, τους ερευνητές. Στην ψηφιακή εποχή, δυστυχώς είναι αλήθεια πως ότι δεν υπάρχει ονλάιν δεν υπάρχει γενικώς. Κι ενώ φυσικά και υπάρχουν χιλιάδες άρθρα για κάθε μορφή του bullying, μεγάλο ποσοστό αναγνωστών καταφεύγει στην και εμπιστεύεται την Βικιπαίδεια. 

 

Τα μέλη του Συλλόγου Σχολείων Κοινότητας Βικιπαίδειας Ελλάδας απευθύνουν μάλιστα μέσω LIFO.gr, κάλεσμα σε όλους τους συντάκτες λημμάτων της Βικιπαίδειας να βοηθήσουν στο έργο της λημματογράφησης. 

 

Να μερικά απ' τα λήμματα που σκοπεύουν να δημιουργήσουν ή να επιμεληθούν τις επόμενες ημέρες: Διαδικτυακός εκφοβισμός, παρενόχληση, ψυχολογική κακοποίηση, εκφοβισμός ομοφυλοφίλων, σχολικός εκφοβισμός, ψυχολογική χειραγώγηση, ρητορική μίσους κ.α. Για περισσότερα, δείτε την σελίδα της Βικιπαίδειας «Λημματογράφηση κατά του Εκφοβισμού».