Moving Silence 2016: Το φεστιβάλ της βωβής κινούμενης εικόνας και του πειραματικού ήχου επιστρέφει στην Αθήνα

Moving Silence 2016: Το φεστιβάλ της βωβής κινούμενης εικόνας και του πειραματικού ήχου επιστρέφει στην Αθήνα Facebook Twitter
The Lost
0


Η διοργάνωση Moving Silence που καθιερώθηκε ως «φεστιβάλ της βωβής κινούμενης εικόνας και του πειραματικού ήχου» έρχεται και φέτος στην Αθήνα για 7η χρονιά και προτείνει ασυνήθιστες εικαστικές και κινηματογραφικές εκδηλώσεις συνοδεία ζωντανής μουσικής ενώ παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον διεθνούς φήμης καλλιτέχνη Reynold Reynolds.


Η πλατφόρμα κινηματογραφιστών και μουσικών Moving Silence ιδρύθηκε το 2009 στο Βερολίνο από τον μουσικό Marco Brosolo και τον κινηματογραφιστή Matthias Fritsch με σκοπό να συνδέσει τις ρίζες του κινηματογράφου με τη σύγχρονη αισθητική και τις νέες τεχνολογίες, αλλά και να δημιουργήσει ένα διεθνές δίκτυο καλλιτεχνών. Σήμερα διοργανώνει εκδηλώσεις σ' όλον τον κόσμο, συνεργαζόμενη με καλλιτέχνες της εκάστοτε χώρας. Το δίκτυο της Μoving Silence μεταξύ Ελλάδας, Γερμανίας και διεθνούς χώρου διευρύνεται ολοένα και πιο πολύ. Κι αυτό δεν θα 'ταν εφικτό χωρίς το κέφι, τη δημιουργικότητα και τον επαγγελματισμό των συνεργατών, καλλιτεχνών, κινηματογραφιστών, μουσικών, τεχνικών από τις συμμετάσχουσες χώρες.
Το τρίπτυχο της φετινής διοργάνωσης Moving Silence περιλαμβάνει:


— Μια καινοτόμο μορφή «κινηματογραφικής έκθεσης/εγκατάστασης» με ζωντανή μουσική: Πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα της ταινίας «The Lost» (USA/DE, 1933-2015) του διεθνούς φήμης κινηματογραφιστή και εικαστικού καλλιτέχνη Reynold Reynolds.

— Εργαστήριο για ενδιαφερόμενους κινηματογραφιστές, φοιτητές κινηματογράφου και καλών τεχνών υπό τη διεύθυνση του Reynold Reynolds με θέμα «Time Lapse Athens».

— Κινηματογραφικό κοντσέρτο με ένα διεθνές πρόγραμμα ταινιών μικρού μήκους του σήμερα συνοδεία ζωντανής μουσικής από μουσικούς και sound artists από την Ελλάδα, τη Γερμανία και την Ολλανδία.

Αναλυτικά το πρόγραμμα:


13 – 16 Απριλίου 2016

Κινηματογραφική εγκατάσταση/έκθεση με πολλαπλές οθόνες

«The Lost» (USA/DE, 1933-2015) του Reynold Reynolds
Χώρος: Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα
Εγκαίνια: 13 Απριλίου 2016, 19:00 με εισήγηση του Reynold Reynolds
Ώρες λειτουργίας: 16:00 -21:00

The Lost (η ταινία)

«Αναβίωση» μιας γερμανικής ταινίας της δεκαετίας του 1930 που θα μπορούσε να έχει υπάρξει και ποτέ δεν υπήρξε. Απόπειρα ν' ανοιχτεί μια ξεχασμένη χρονοκάψουλα και να γραφεί εκ νέου ένα χαμένο κομμάτι ιστορίας του κινηματογράφου. Η ταινία, γυρισμένη σε ασπρόμαυρο φιλμ και εμφανισμένη στο χέρι, βασίζεται στη γερμανική παραγωγή του 1933 «Die Verlorenen» (Οι Χαμένοι) που δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, γιατί απαγορεύτηκε από το ανερχόμενο τότε ναζιστικό καθεστώς. Ό,τι βρέθηκε από την ταινία αυτή ήταν παλιά σενάρια, κάποιες σημειώσεις από το σκριπτ και φιλμικό υλικό από τις πρώτες ημέρες των γυρισμάτων.


O R. Reynolds ανακάλυψε την ταινία, τη γύρισε εκ νέου και την ολοκλήρωσε από το 2011 έως το 2013. Τα γυρίσματα έγιναν σε δημόσιους χώρους τέχνης (π.χ. Haus der Kulturen der Welt, Berlin, Dejavu/Nosadella due Bologna, Christopher Grimes Gallery Los Angeles), όπου το κοινό μπορούσε να παρακολουθήσει τη διαδικασία της κινηματογράφησης ενώ σε αρκετές περιπτώσεις έγινε και μέρος της ταινίας. Η ταινία αφηγείται ένα κομμάτι της ζωής του νεαρού Άγγλου συγγραφέα Christopher Isherwood, που φτάνει στο Βερολίνο το 1929 και μετακομίζει στο καμπαρέ Troika, στο οποίο ζουν νεαροί ηθοποιοί, χορευτές, καλλιτέχνες και μουσικοί. Εκεί ο Christopher ανακαλύπτει την ομοφυλοφιλική του πλευρά και γίνεται μάρτυρας μυστηριωδών πειραμάτων που εξερευνούν τα όρια μεταξύ ζωής και θανάτου. Η πλοκή της ταινίας, δοσμένη από τη σκοπιά του πρωταγωνιστή, συνυφαίνεται όλο και περισσότερο με τις παραισθήσεις των πρωταγωνιστών της.


The Lost: Έκθεση και ζωντανή μουσική 16 Απριλίου 2016

Το Σάββατο 16 Απριλίου στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα η έκθεση θα συνοδεύεται για 4 ώρες (18:00 – 22:00) από ζωντανή μουσική. Η μουσική περφόρμανς θα ξεκινά κάθε ολόκληρη ώρα.

18:00 – 19:00, 19:00 – 20:00, 20:00 – 21:00, 21:00 -22:00


Οι μουσικοί:
Gerhard Bouwhuis, πιάνο
Heleen Verhulst, Violine

Moving Silence 2016: Το φεστιβάλ της βωβής κινούμενης εικόνας και του πειραματικού ήχου επιστρέφει στην Αθήνα Facebook Twitter
Reynold Reynolds

14 – 17 Απριλίου 2016

Εργαστήριο «Time Lapse Athens»

Χώρος: Goethe-Institut Athen

Ο Reynold Reynolds θα καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες στη δημιουργία σεκάνς «time lapse». Το εργαστήριο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσους ασχολούνται με animation. Τα έργα που θα παραχθούν θα παρουσιαστούν δημόσια συνοδεία ζωντανής μουσικής στις 17 Απριλίου.

Πρόγραμμα

14/4 16:00 – 20:00 Σεμινάριο με τον Reynold Reynolds

15/4 Γυρίσματα στην πόλη

16/4 Γυρίσματα και postproduction

17/4 Postproduction και στις 21:00 δημόσια παρουσίαση των παραχθέντων έργων συνοδεία ζωντανής μουσικής.


Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Το εργαστήριο θα διεξαχθεί σε αγγλική γλώσσα. Απαραίτητη είναι η δήλωση συμμετοχής στο [email protected]


Περισσότερα για το εργαστήριο: http://technoviking.tv/movingsilence.net/archiv/2016-athen/2016-04-14-workshop.html
https://www.goethe.de/ins/gr/el/sta/ath/ver.cfm?fuseaction=events.detail&event_id=20730653

15 Απριλίου 2016, 20:30

Το καθιερωμένο πια πρόγραμμα της Moving Silence με ταινίες μικρού μήκους και μουσικούς και sound artists από την Ελλάδα και το εξωτερικό να εναλλάσσονται στη σκηνή.

Χώρος: Goethe-Institut Athen

Φέτος θα παρουσιαστούν 10 ταινίες από το διεθνή χώρο.

Παίζουν 13 μουσικοί:


Από την Ελλάδα: DUO VIOLONCELLI (Τζίνα Δημητρίου, Γιώργος Ταμιολάκης), QUETEMPO, BASSILHS & LODO (Βασίλης Παπασταμόπουλος, Λέανδρος Φράτνικ), ΤΖΕΛΙΝΑ ΠΑΛΛΑ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΨΑΡΑΔΑΚΗΣ, TENO-TAR (Mary Voit, Γιώργος Σπανουδάκης), ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΡΥΔΗ


Από τη Γερμανία: ANN WELLER


Από την Ολλανδία: DUO HULST-BOUWHUIS (Heleen Hulst, Gerard Bouwhuis)

17 Απριλίου 2016, 21:00

Παρουσίαση των παραχθέντων στο εργαστήριο έργων συνοδεία ζωντανής μουσικής από το μουσικό σύνολο MINIMAXIMUM IMPROVISION και τη Γερμανίδα μουσικό ANN WELLER

Χώρος: Goethe-Institut Athen

Info

Η Moving Silence Αθήνα 2016 είναι μια παραγωγή του Goethe-Institut Athen και της πλατφόρμας Moving Silence (Βερολίνο) σε συνεργασία με το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ιδρύματος Mondriaan Fund, Άμστερνταμ. Για την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος Moving Silence 2016 φροντίζει ο κινηματογραφιστής Matthias Fritsch, για την επιμέλεια του μουσικού μέρους της διοργάνωσης η αρχιτέκτων και μουσουργός Θάλεια Ιωαννίδου, για τον ήχο και την εικόνα ο Νίκος Δημητρακάκος.


Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη. Για το εργαστήριο είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής.


Περισσότερες πληροφορίες:

www.goethe.de/athen
www.art-tounta.gr
http://technoviking.tv/movingsilence.net/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ