Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη

Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter
H εταιρία δεν έχει βγάλει προς το παρόν επίσημη ανακοίνωση, η είδηση πάντως γράφτηκε στο καινούριο τεύχος του βρετανικού Sight & Sound, που εγγυάται την εγκυρότητά της.
3
Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter
Ο συνδυασμός εκλεκτικής επιλογής ταινιών, εντυπωσιακών ψηφιακών αποκαταστάσεων παλιών φιλμ, άφθονων extras και (για τελείωμα) άψογων αισθητικά εξωφύλλων, δημιούργησε έναν σταθερό και φανατικό πυρήνα πελατών και συλλεκτών που την εμπιστεύονται τυφλά.


Από το 1984 που ξεκίνησε μέχρι και τις μέρες μας, η Criterion έχει μετατραπεί από μια μικρή εταιρία διανομής ταινιών σε laserdiscs, DVD και Blu-Ray, σε μια εταιρία με προϊόντα-φετίχ. Ο συνδυασμός εκλεκτικής επιλογής ταινιών, εντυπωσιακών ψηφιακών αποκαταστάσεων παλιών φιλμ, άφθονων extras και (για τελείωμα) άψογων αισθητικά εξωφύλλων, δημιούργησε έναν σταθερό και φανατικό πυρήνα πελατών και συλλεκτών που την εμπιστεύονται τυφλά. Μάλιστα, φτάσαμε σε μια μάλλον οξύμωρη κατάσταση, όπου ενώ η εταιρία θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται απλά ως μέσο διακίνησης σπουδαίων ταινιών, αντιθέτως σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνά το ίδιο το προϊόν της με αποτέλεσμα να είναι "τιμή" για κάποια φιλμ που βρίσκονται στη συλλογή της.


Η Criterion όμως, ως εταιρία διανομής ταινιών για τις ΗΠΑ και τον Καναδά, κυκλοφορεί δισκάκια περιοχής A (για Blu-Ray) και 1 (για DVD), κωδικών δηλαδή που αντιστοιχούν σε αυτές τις περιοχές – για την Ευρώπη τα αντίστοιχα είναι Β και 2. Πρακτικά, μπορούσε να τα προμηθευτεί κάποιος σε όλο τον κόσμο, μέσω διαδικτυακών αγορών σαν το Amazon, όμως ερχόταν αντιμέτωπος με το τελωνείο που χρεώνει την κάθε αγορά, εφόσον βέβαια είχε λύσει από πριν το θέμα με τη συμβατότητα έχοντας συσκευή που παίζει τα δισκάκια όλων των περιοχών. Αυτή η διαδικασία μοιάζει να τελειώνει, τουλάχιστον για την Ευρώπη (άρα και τη χώρα μας), καθώς ανακοινώθηκε κάτι που κυκλοφορούσε σαν φήμη τους τελευταίους μήνες, πως η Criterion θα κυκλοφορήσει στις 18 Απριλίου τα πρώτα της δισκάκια για την Αγγλία και κατ' επέκταση την ευρωπαϊκή αγορά.

Οι πέντε πρώτοι τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν είναι το Speedy, μια από τις καλύτερες ταινίες του Χάρολντ Λόιντ, το απολαυστικό Συνέβη μια Νύχτα του Φρανκ Κάπρα, το ντοκιμαντέρ Grey Gardens, ο Μάκβεθ του Ρόμαν Πολάνσκι και το Τούτσι του Σίντνεϊ Πόλακ.

Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter


Η εταιρία δεν έχει βγάλει προς το παρόν επίσημη ανακοίνωση, η είδηση πάντως γράφτηκε στο καινούριο τεύχος του βρετανικού Sight & Sound, που εγγυάται την εγκυρότητά της. Οι πέντε πρώτοι τίτλοι που θα κυκλοφορήσουν είναι το Speedy, μια από τις καλύτερες ταινίες του Χάρολντ Λόιντ, το απολαυστικό Συνέβη μια Νύχτα του Φρανκ Κάπρα, το ντοκιμαντέρ Grey Gardens, ο Μάκβεθ του Ρόμαν Πολάνσκι και το Τούτσι του Σίντνεϊ Πόλακ. Λογικά όταν έρθει η στιγμή της επίσημης ανακοίνωσης, θα διευκρινιστούν θέματα όπως το αν οι ευρωπαϊκές κυκλοφορίες θα έχουν διαφορετικά περιεχόμενα από τις αντίστοιχες αμερικανικές, αλλά και το πόσο συχνά θα κυκλοφορούν ταινίες της συλλογής στην Ευρώπη. Η είδηση αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό σε ειδικά forum που ασχολούνται με τις κυκλοφορίες των Blu-Ray, αλλά και σκεπτικισμό από αντίπαλες εταιρίες. Στέλεχος της Eureka, εταιρίας που κυκλοφορεί την εξαιρετική σειρά ταινιών Masters of Cinema, αναφερόμενος στο γεγονός θεώρησε πως αυτή είναι ίσως η αρχή του τέλους για τις ανεξάρτητες βρετανικές εταιρίες που εξειδικεύονται στην αγορά των κλασικών και art-house ταινιών.


Πίσω από αυτή την κίνηση όμως διαφαίνεται κάτι μάλλον πιο σημαντικό. Υπάρχει πλέον η τάση από μεγάλους διανομείς, να μεγεθύνουν ή ιδεατά να καταργήσουν τα όρια δικαιωμάτων των ταινιών. Βλέποντας τους διαδικτυακούς διανομείς, σαν το Netflix, να επεκτείνουν τις πλατφόρμες στους σχεδόν σε ολόκληρο τον κόσμο, οι διανομείς φυσικών μέσων (DVD και Blu-Ray) αλλά μοιραία κάποια στιγμή και οι κινηματογραφικοί, προσπαθούν να συναγωνιστούν αυτές τις ταχύτητες διακίνησης και η επιρροή αυτής της τάσης αναμένεται να αλλάξει τους τρόπους αγοράς δικαιωμάτων ταινιών τα επόμενα χρόνια.

Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter
Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter
Η Criterion Collection έρχεται επιτέλους στην Ευρώπη Facebook Twitter
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM