Ομάδα ψυχιάτρων είδε 400 ταινίες για να βρει τον πιο ρεαλιστικό ψυχοπαθή του σινεμά

Ομάδα ψυχιάτρων είδε 400 ταινίες για να βρει τον πιο ρεαλιστικό ψυχοπαθή του σινεμά Facebook Twitter
3

 

Ομάδα ψυχιάτρων είδε 400 ταινίες για να βρει τον πιο ρεαλιστικό ψυχοπαθή του σινεμά Facebook Twitter

Μπορεί ο Norman Bates και ο πεινασμένος για ανθρώπινη σάρκα Χάνιμπαλ Λέκτερ να σας ανατριχιάζουν και να είναι για τους περισσότερους η απόλυτη προσωποποίηση της ψυχοπάθειας στο σινεμά, αλλά κάποιοι άλλοι ήρωες είναι στην πραγματικότητα οι αυθεντικοί και πιο ρεαλιστικοί ψυχοπαθείς.


Σύμφωνα δε με την ομάδα ψυχιάτρων που επικαλείται το Tech Insider, αυτοί οι κακοί του σινεμά μπορεί να μην είναι καν ψυχοπαθείς.


Η ομάδα των γιατρών αναφέρει πως μια σύντομη και επιφανειακή περιγραφή της ακραίας ψυχοπάθειας κάνει λόγο για ανθρώπους με κρύα καρδιά και ροπή προς τη βία. Οι πλέον ακραίες μορφές ψυχοπάθειας εκδηλώνονται με τους πάσχοντες να σκοτώνουν χωρίς τύψεις και να προκαλούν κακό στα θύματα τους χωρίς σχεδόν κανένα συναίσθημα. Αυτή είναι γνωστή ως «κλασική» ή «ιδιοπαθής» ψυχοπάθεια, αλλά μερικές φορές η διαταραχή είναι πιο συγκεκαλυμμένη και περιορίζεται σε εκδηλώσεις που δεν έχουν καθόλου βία.

Το 2014, ο Βέλγος καθηγητής ψυχιατρικής Samuel Leistedt ήθελε να ανακαλύψει ποιοι κινηματογραφικοί χαρακτήρες παρουσιάζουν αυτά τα συμπτώματα με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο Leistedt κάλεσε 10 συναδέλφους για να συμβάλλουν στην έρευνα του και μαζί παρακολούθησαν προσεχτικά 400 ταινίες του τελευταίου αιώνα. Όταν η ομάδα ολοκλήρωσε με όλες τις ταινίες, κατέληξε με μια λίστα ευρημάτων στην οποία τελικά υπήρχαν 126 ψυχοπαθητικοί χαρακτήρες, εκ των οποίων οι  105 ήταν άνδρες.


Πιο ρεαλιστικός ψυχοπαθής σύμφωνα με την ομάδα είναι ο Anton Chigurh, ο κακός του "Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους". Ο χαρακτήρας που υποδύεται ο Javier Bardem είναι ένας κλασικός ψυχοπαθής, αναφέρει ο Leistedt και οι συνάδελφοί του. Προσεγγίζει τη δολοφονία με μια αλλόκοτη αίσθηση φυσιολογικότητας και εκτελεί ανέκφραστος χωρίς καν να συσπάται το πρόσωπό του. 
"Δείχνει να είναι αποτελεσματικά και ανθεκτικά άτρωτος σε οποιαδήποτε μορφή συναισθήματος ή ανθρωπιάς" αναφέρει στην έκθεσή του ο Leistedt".


Ο δεύτερος στη λίστα των ψυχιάτρων είναι ο χαρακτήρας του Hans Beckert στο γερμανικό φιλμ "Μ" του 1931 που σκηνοθέτησε ο Fritz Lang. Τρίτος στη λίστα είναι Henry Lee Lucas από το "Henry: Portrait of a Serial Killer", φιλμ του 1990.

Κάποιοι πιο διάσημοι ψυχοπαθείς, όπως ο Patrick Bateman του "American Psycho", ο Gordon Gekko του "Wall Street", ο Norman Bates του "Psycho" και ο Χάνιμπαλ Λέκτερ στη "Σιωπή των Αμνών" μπορεί να είναι άκρως ψυχαγωγικοί ή τρομακτικοί, αλλά ο Leistedt και η ομάδα του υποστηρίζουν πως τα χαρακτηριστικά τους δεν είναι αυτά που ταιριάζουν στους ψυχοπαθείς.

Ο Norman Bates, για παράδειγμα, φαίνεται περισσότερο να είναι σαν ψυχωτικός με παραισθήσεις, παρά ψυχοπαθής καθώς είναι στο έλεος μιας φαντασίωσης και δεν εμπλέκεται σε έναν πραγματικό κόσμο εγκλήματος.

"Στο συγκεκριμένο θέμα μας ενδιαφέρει, πώς φαίνεται η ψυχοπάθεια στον κινηματογράφο που  παρά την πραγματική κλινική εξέλιξη, παρουσιάζεται με φανταστικό τρόπο" γράφουν οι συγγραφείς. "Οι περισσότεροι από τους κακοποιούς με ψυχοπάθεια στην λαϊκή λογοτεχνία  και την ποπ κουλτούρα, μοιάζουν με τα διεθνή και καθολικά πρότυπα του αρχέτυπου κακοποιού. "

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
Και ναι υπάρχουν κάποιοι που το ''Μ'' δεν το θεωρούν εξαιρετική ταινία. Για την ιστορία η δίκη του ''δράκου '' από τον υπόκοσμο, που είναι πραγματικά πρόσωπα του υποκόσμου, δείχνει με πόση μαεστρία ο Λαγκ χρησιμοποιεί τα εκφραστικά του μέσα. Όταν οι ταινίες σαν βίντεο παιχνίδι σε μεγάλη διάρκεια.
Anton Chigurh, ο κακός του "Καμιά Πατρίδα για τους Μελλοθάνατους". Ο χαρακτήρας που υποδύεται ο είναι ένας κλασικός Πηγή: www.lifo.gr στο γερμανικό φιλμ "Μ" του 1931 που σκηνοθέτησε ο Fritz Lang. Πηγή: www.lifo.grO Javier Bardem στο "No country for old men" και ο Hans Beckert στο "Μ" πραγματι ειναι συγκλονιστικοι ως ψυχοπαθεις.Εκπληκτικες ερμηνειες που σου παγωνουν το αιμα.Επιπροσθετα,ομως,πρεπει να επισημανουμε οτι το μεν "No country..." ειναι μια εξαιρετικη ταινια,αλλα το "Μ" του Fritz Lang ειναι ταινια-σταθμος στην ιστορια του κινηματογραφου..