«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό

«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό Facebook Twitter
Παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο.
0



Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ κεραυνοβόλου έρωτα μπορεί να χτυπήσει την πόρτα του πιο απίθανου αποδέκτη. Παραδόξως, όσο πιο απροσδόκητη είναι η πιθανότητα προσβολής από το μικρόβιο της επιθυμίας, τόσο πιο πειστική γίνεται η αυταπάρνηση της κατάκτησης του στόχου.

Στην περίπτωση της ταινίας Το ταξίδι της φάλαινας, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Φίλιπ Γιούριεφ, ο 15χρονος Λιόσκα ζει στην άκρη του πουθενά, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων στη γωνιά της Ρωσίας που αγγίζει την Αλάσκα, στη χερσαία περιοχή του Βερίγγειου Πορθμού. Δεν έχει ιδέα ούτε τι μπορεί να σημαίνει το σεξ, όταν κάνει τη διαδικτυακή γνωριμία, στα βουβά, με μια νέα γυναίκα που εργάζεται σε chat room, στο Ντιτρόιτ.


Αυτό ήταν: από εκείνη τη στιγμή η άσκοπη νομοτέλειά του αποκτά νόημα, ο αυτοκτονικός παππούς του, με την καθημερινή εμμονή του θανάτου, του είναι πλέον βάρος, και ο κολλητός του μεταμορφώνεται σε θανάσιμο εχθρό, όταν ο ερωτύλος πρωταγωνιστής παρανοεί και νομίζει πως πάει να του κλέψει μια γκόμενα, η οποία, φυσικά, δεν έχει ιδέα για την ύπαρξη του. Θέλει μανιωδώς να της εκφράσει την αγάπη του, να την κατακτήσει, να ταξιδέψει για να τη βρει, χωρίς να ξέρει με ποιον τρόπο.

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ουσιαστικά, κινείται από την ανάγκη του να αποδράσει από τον τόπο της προκαθορισμένης μιζέριας που κληρονόμησε, αλλά, εύλογα, δεν έχει τα μέσα ή τα φόντα να το αντιληφθεί, πόσο μάλλον να το εκφράσει. Στο μεταξύ παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο, εκεί όπου οι άνθρωποι είναι πιο εξοικειωμένοι με τα κήτη που τους ζουν παρά με την ανθρώπινη διάδραση και τον αρθρωμένο λόγο.

Έτσι η ιστορία ενός εξωτικού, καταφρονεμένου ανήλικου προλετάριου γίνεται οικουμενική και συμβολική, καθώς το ανεπαίσθητο χώρισμα ανάμεσα στις δυο μεγαλύτερες σε έκταση ηπείρους είναι ένα μικρό, αν και επικίνδυνο ταξίδι σε μια αγρίως διαφορετική κουλτούρα-πειρασμό για τους ομοίους του, όπως και για όλα τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον που θαμπώνονται από τον καλοδιαφημισμένο, λαμπερό «αμερικανισμό».

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ο πολλά υποσχόμενος Γιούριεφ συλλαμβάνει αυτό το αναπάντητο κάλεσμα του μοναχικού αγοριού και τον τοποθετεί πειστικά στον ανοιχτό ορίζοντα. Δεν πείθει εξίσου στο προτελευταίο στάδιο της μικρής του οδύσσειας, εκεί όπου ο Λιόσκα συναντά τον υποτιθέμενο αρωγό προς την πραγματοποίηση του τρελού του ονείρου. Ωστόσο, κλείνει ωραία και ταιριαστά την περιπέτεια. Και τη θηλυκώνει με τη μνήμη.

 

 

Το «Ταξίδι της Φάλαινας» προβάλλεται online και χωρίς συνδρομή μέσω του ιστότοπου της StraDa Films. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να προαγοράσουν virtual εισιτήρια (e-εισιτήρια) και να ενισχύσουν έτσι την αίθουσα της επιλογής τους. 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Πρώτη Προβολή / Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Η γαλλική ταινία με ηρωίδες 11χρονες από τα προάστια του Παρισιού προκαλεί έντονες αντιδράσεις αυτές τις μέρες στην Αμερική, όπου νεοσυντηρητικοί φορείς ξεκίνησαν καμπάνια με σύνθημα #CancelNetflix κάνοντας λόγο για «παιδική πορνογραφία».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM