«Έχει χαθεί το όραμα και το ρίσκο»: Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε ένα μανιφέστο κατά των ταινιών “franchise” στους New York Times

«Έχει χαθεί το όραμα και το ρίσκο»: Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε ένα μανιφέστο κατά των ταινιών “franchise” στους New York Times Facebook Twitter
«Σε πολλά μέρη σ΄ αυτή την χώρα αλλά και σε όλον τον κόσμο, οι ταινίες τύπου Marvel είναι η κυρίαρχη και συχνά η μοναδική επιλογή για όσους επιθυμούν να πάνε να δουν σινεμά στη μεγάλη οθόνη» (εικονογράφηση Jasu Hu / The New York Times)
6

Στις αρχές του περασμένου μήνα, ο μεγάλος σκηνοθέτης παραχωρώντας συνέντευξη στο περιοδικό Empire, απάντησε σε μια ερώτηση για τις ταινίες με ήρωες της Marvel, είπε ότι του φαίνονται να είναι πιο κοντά σε «θεματικά πάρκα» παρά στην αντίληψη που έχει ο ίδιος για τις κινηματογραφικές ταινίες και ότι εν τέλει, δεν πιστεύει ότι αποτελούν σινεμά. Οι αντιδράσεις – θετικές και αρνητικές – υπήρξαν έντονες, εντός και εκτός Χόλιγουντ, και ο 76χρονος δημιουργός επανήλθε χθες στο ζήτημα με βαρυσήμαντο άρθρο γνώμης στους New York Times, όπου γράφει τα εξής:

«Πολλές από τις αποκαλούμενες franchise ταινίες δημιουργούνται από ανθρώπους που διαθέτουν σημαντικό ταλέντο. Το βλέπεις στην οθόνη. Το ότι οι ίδιες οι ταινίες δεν με ενδιαφέρουν αποτελεί ζήτημα προσωπικού γούστου και ταπεραμέντου. Ξέρω ότι αν ήμουν νεότερος, ενδεχομένως να έτρεφα μεγαλύτερο ενθουσιασμό και ίσως ακόμα να ήθελα να γυρίσω κι εγώ μια τέτοια ταινία. Μεγάλωσα όμως σε μια εποχή όπου ανέπτυξα μια αίσθηση του σινεμά – του τι είναι και του τι μπορεί να είναι μια ταινία - που ήταν τόσο μακριά από το κινηματογραφικό σύμπαν της Marvel όσο είναι η Γη από τον Άλφα Κενταύρου.

«Για μένα, για τους δημιουργούς που αγάπησα, για τους φίλους μου που ξεκίνησαν να κάνουν ταινίες τον ίδιο καιρό με μένα, το σινεμά είχε να κάνει κυρίως με μια αίσθηση αποκάλυψης – αισθητικής, συναισθηματικής και πνευματικής. Είχε να κάνει με χαρακτήρες – με την πολυπλοκότητα των ανθρώπων και τις αντικρουόμενες και παράδοξες φύσεις τους, με τον τρόπο που πληγώνουμε ο ένας τον άλλον ή που αγαπάμε ο ένας τον άλλον και βρισκόμαστε ξαφνικά αντιμέτωποι με τον εαυτό μας...»

«Για μας το σινεμά αντιπροσώπευε μια μορφή τέχνης, ισότιμη με την λογοτεχνία, τη μουσική ή τον χορό. Και οδηγηθήκαμε στην αντίληψη ότι αυτή η τέχνη μπορεί να βρεθεί σε πολλά διαφορετικά μέρη και με εξίσου πολλές μορφές – στο "The Steel Helmet" του Σαμ Φούλερ και στην "Persona" του Μπέργκμαν, στο "It's Always Fair Weather" του Στάνλεϊ Ντόνεν και του Τζιν Κέλι και στο "Scorpio Rising" του Κένεθ Άνγκερ, στο "Vivre Sa Vie" του Γκοντάρ και στο "The Killers" του Ντον Σίγκελ».

«Έχει χαθεί το όραμα και το ρίσκο»: Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε ένα μανιφέστο κατά των ταινιών “franchise” στους New York Times Facebook Twitter
«Όπως όλοι γνωρίζουμε, η βιομηχανία του σινεμά έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 20 χρόνια σε όλα τα μέτωπα. Η πιο δυσοίωνη αλλαγή όμως συνέβη υπογείως και υπό την σκέπη της νυκτός. Μιλάω για τον σταδιακό αλλά σταθερό περιορισμό του ρίσκου».

«Ή στις ταινίες του Άλφρεντ Χίτσκοκ – μπορεί υποθέτω να πει κάποιος ότι ο Χίτσκοκ είχε δημιουργήσει το δικό του franchise, ή μάλλον ότι οι ταινίες του ήταν το δικό μας franchise...»

«Πολλά από τα στοιχεία που ορίζουν το σινεμά όπως εγώ το αντιλαμβάνομαι, υπάρχουν στις ταινίες της Marvel. Αυτό που απουσιάζει είναι αυτή η αίσθηση αποκάλυψης, μυστηρίου ή γνήσιου συναισθηματικού κινδύνου. Δεν υπάρχει κανένα ρίσκο. Οι ταινίες γίνονται για να ικανοποιήσουν κάποιες πολύ συγκεκριμένες απαιτήσεις και είναι σχεδιασμένες ως παραλλαγές σε πεπερασμένο αριθμό θεμάτων...»

«Με άλλα λόγια, δεν έχουν καμία σχέση με τις ταινίες του Πολ Τόμας Άντερσον ή της Κλερ Ντενί ή του Σπάικ Λι ή του Άρι Άστερ [του σκηνοθέτη του "Hereditary" και του "Midsommar"] ή της Κάθριν Μπίγκελοου ή του Γουές Άντερσον. Όταν βλέπω μια ταινία κάποιου εξ αυτών των δημιουργών, ξέρω ότι θα δω κάτι καινούριο που θα με οδηγήσει σε απρόσμενες και ίσως ανώνυμες ακόμα περιοχές της ανθρώπινης εμπειρίας, διευρύνοντας την αντίληψή μου σχετικά με τις δυνατότητες της μυθοπλασίας μέσω κινούμενων εικόνων και ήχων».

«Τελικά, ποιο είναι το πρόβλημα σου; - μπορεί να με ρωτήσει κάποιος. Γιατί δεν αφήνουμε τις ταινίες με υπερήρωες και τα άλλα κινηματογραφικά franchise να υπάρχουν επίσης; Ο λόγος είναι απλός. Σε πολλά μέρη σ΄ αυτή την χώρα αλλά και σε όλον τον κόσμο, αυτές οι ταινίες είναι η κυρίαρχη και συχνά η μοναδική επιλογή για όσους επιθυμούν να πάνε να δουν σινεμά στη μεγάλη οθόνη. Είναι χαλεποί οι καιροί για την διανομή των ταινιών στις αίθουσες και υπάρχουν λιγότεροι ανεξάρτητοι κινηματογράφοι από ποτέ. Η εξίσωση έχει αναστραφεί και το streaming αποτελεί πλέον το κυρίαρχο μέσο. Παρ' όλα αυτά, δεν γνωρίζω ούτε έναν σκηνοθέτη που να μην έχει στο μυαλό του τη μεγάλη οθόνη και την αίθουσα μαζικής προβολής, όταν σχεδιάζει μια ταινία».

«Κι εγώ σ΄ αυτή την κατηγορία ανήκω, παρότι μιλώ ως κάποιος που μόλις ολοκλήρωσε μια ταινία για το Netflix που αυτό, και μόνο αυτό, μας επέτρεψε να κάνουμε το "The Irishman" όπως το θέλαμε, και γι' αυτό θα είμαι για πάντα ευγνώμων. Θα παιχτεί και σε κάποιες αίθουσες ανά τον πλανήτη και σίγουρα θα ήθελα να ήταν πολλές περισσότερες. Το γεγονός όμως παραμένει ότι, ασχέτως του ποιος χρηματοδοτεί την ταινία σου, οι αίθουσες στα περισσότερα multiplex του πλανήτη είναι συνωστισμένες από ταινίες κάποιου franchise».

«Έχει χαθεί το όραμα και το ρίσκο»: Ο Μάρτιν Σκορσέζε έγραψε ένα μανιφέστο κατά των ταινιών “franchise” στους New York Times Facebook Twitter
Ματά από μια σύντμη πορεία σε περιορισμένες αίθουσες, τo "The Irishman" θα κάνει πρεμιέρα στην πλατφόρμα του Netflix στις 27 Νοεμβρίου

«Και αν μου αντιτείνετε ότι είναι απλά ζήτημα προσφοράς και ζήτησης και ότι αυτά θέλει ο κόσμος, θα διαφωνήσω έντονα. Είναι σαν το ερώτημα με την κότα και το αυγό. Αν δίνεις στον κόσμο ένα μόνο πράγμα ξανά και ξανά χωρίς άλλη επιλογή, στο τέλος θα ζητάει μόνο περισσότερο από αυτό το ίδιο πράγμα».

«Όπως όλοι γνωρίζουμε, η βιομηχανία του σινεμά έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία 20 χρόνια σε όλα τα μέτωπα. Η πιο δυσοίωνη αλλαγή όμως συνέβη υπογείως και υπό την σκέπη της νυκτός. Μιλάω για τον σταδιακό αλλά σταθερό περιορισμό του ρίσκου. Πολλές ταινίες στις μέρες μας αποτελούν τέλειες κατασκευές προορισμένες για άμεση κατανάλωση. Πολλές από αυτές δημιουργούνται από ομάδες ταλαντούχων ατόμων. Τους λείπει όμως κάτι απαραίτητο στην τέχνη του σινεμά: το ενοποιητικό όραμα του καλλιτέχνη-δημιουργού. Κι αυτό συμβαίνει βεβαίως επειδή ο μεμονωμένος δημιουργός αποτελεί τον μεγαλύτερο παράγοντα ρίσκου απ' όλους».

«Δυστυχώς, όπως είναι διαμορφωμένη η κατάσταση, έχουμε πλέον δύο διαφορετικά πεδία: υπάρχει η παγκόσμια οπτικοακουστική ψυχαγωγία και υπάρχει και το σινεμά. Ακόμα υπάρχει ανάμεσά τους κάποια αλληλοεπικάλυψη καμιά φορά, αλλά είναι αυτό είναι όλο και πιο σπάνιο. Και φοβάμαι ότι η απόλυτη οικονομική κυριαρχία της πρώτης χρησιμοποιείται για την περιθωριοποίηση και την ελαχιστοποίηση της ύπαρξης του δεύτερου».

«Για όσους και όσες μόλις ξεκίνησαν ή ονειρεύονται να γυρίσουν ταινίες, η επικρατούσα κατάσταση είναι στυγνή και εντελώς αφιλόξενη προς την τέχνη. Και μόνο η πράξη της γραφής αυτού του κειμένου με γεμίζει με τρομερή θλίψη».

Ας μου επιτραπεί να καταθέσω κι εγώ εν είδει επιλόγου μια ταπεινή άποψη για το μείζον τελικά θέμα που ανακίνησε σε μια αποστροφή του λόγου του ο μεγάλος σκηνοθέτης και σύντομα πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις, αναγκάζοντας τον να επανέλθει με το κείμενο αυτό που πήρε τη μορφή «μανιφέστου».

Ως εκπρόσωπος μιας γενιάς (αγοριών κατά κανόνα) που πέρασε μεγάλο κομμάτι της προεφηβείας και της πρώιμης εφηβείας συντροφιά με τους ήρωες των κόμικς της Marvel, θυμάμαι για χρόνια να αναρωτιόμαστε πώς γίνεται να μην γυρίζονται μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές βασισμένες στις ιστορίες αυτών των αγαπημένων μας χαρακτήρων.

Όταν αυτό συνέβη τελικά, στην αυγή του 21ου αιώνα, και παρά το γεγονός ότι εμείς είχαμε αγγίξει ήδη τα τριάντα, ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος, ειδικά από την στιγμή που επρόκειτο για παραγωγές κύρους με εγνωσμένης αξίας σκηνοθέτες (Ο Μπράιαν Σίνγκερ στο "X-Men" ή ο Σαμ Ράιμι στο "Spider Man") και σταρ.

Σταδιακά βέβαια, οι περιορισμοί του είδους, η διατήρηση της ίδιας συνταγής και η αβάσταχτα «ενοποιημένη παρουσία» μιας εταιρικής σχεδόν αντίληψης, έφεραν τον κορεσμό, τη ρουτίνα και την ισοπέδωση. Από ένα σημείο και μετά, οι ταινίες λειτουργούσαν απλά ως σποραδικές νοσταλγικές τελετουργίες αντροπαρέας, χωρίς ιδιαίτερες προσδοκίες και χωρίς ρίσκο, που λέει και ο Σκορσέζε.

Ώσπου εγκατέλειψα σταδιακά το είδος, εκτιμώντας πάντως κάποιες απολαυστικές εξαιρέσεις στην μανιέρα, όπως το ενήλικου πνεύματος και (αυτο)σαρκασμού "Deadpool" (το πρώτο έστω) ή το "Black Panther" που αν μη τι άλλο έκανε τον κόπο να κατασκευάσει ένα εντυπωσιακό και μεγαλειώδες παράλληλο σύμπαν υψηλού αφροφουτουρσιμού.

Είναι αποκαρδιωτικό όμως να βλέπει κανείς τις λίστες του αμερικανικού (αλλά και του παγκόσμιου) box office και συχνά να μην υπάρχει ούτε μία ταινία που να μην ανήκει τεχνικά (όπως το Joker) ή ουσιαστικά σε κάποιο αβάσταχτα προβλέψιμο franchise.

Και τώρα περιμένουμε να δούμε το "The Irishman" στο Netflix (ελπίζει κανείς να το προλάβει σε κάποια αίθουσα, αλλά ποιον κοροϊδεύουμε; μέχρι να το κανονίσουμε θα έχει χαθεί η ευκαιρία) που το πρόβλημά του ως υπηρεσία δεν είναι ότι υποκαθιστά το σινεμά ή μπασταρδεύει την εμπειρία της αίθουσας, αλλά ότι τα κάνει όλα να φαίνονται ίδια και «ό,τι να΄ναι» και μπορούμε να φανταστούμε από τώρα την σκηνή στο σαλόνι που πατά κάποιος νυσταγμένα την παύση στην πολυαναμενόμενη νέα, μεγάλη ταινία του Σκορσέζε με σκοπό να την συνεχίσει άλλη μέρα – ή ποτέ.

Οθόνες
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

5 σχόλια
Επιτρέψτε μου να βγάλω κάποια σινεφίλ απωθημένα με αφορμή το παρόν άρθρο.Αρχικά,να πω πως δεν έχω διαβάσει κόμιξ ούτε της DC ούτε της Marvel,οπότε κρίνω βάσει μόνο των ταινιών. Επίσης,δηλώνω DC fanboy και αυτό μόνο αν με υποχρέωναν να διαλέξω ανάμεσα στα δύο μεγαθήρια της pop culture.Αναρωτιόσαστε,λοιπόν,κύριε Πολιτάκη,γιατί δεν βλέπατε σε φιλμ τα κόμιξ της Marvel. Μα τα βλέπατε! Ξεχάσατε το captain america του 1990; Ή το εκτρωματικό fantastic four του 1994; Η τεχνολογία δεν είχε αναπτυχθεί τόσο,ώστε να έχουμε τέλεια οπτικά εφέ,γι' αυτό άργησαν οι ταινίες και καλά έκαναν. Εξάλλου,η DC έβγαλε εργάρες στην εφηβεία σας(και στα παιδικά μου χρόνια),οπότε υπήρχε εναλλακτική. Αλλά,απ' ό,τι κατάλαβα από την περιήγησή μου στο διαδίκτυο,δεν θέλατε(εφεξής απευθύνομαι σε όλα τα marvel fanboys,δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος κατατάσσει εαυτόν στη συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα)και εξακολουθείτε να μη θέλετε/αναγνωρίζετε την εναλλακτική του Burton. Ήσαστε και είστε αλαζονικά κολλημένοι στην marvel(λες και είμαστε στο ποδόσφαιρο και πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν στρατόπεδα)και μισείτε ανεξήγητα την dc,σε βαθμό τέτοιο,ώστε η ιδιότητα του marvel fanboy να ισούται με τον dc hater. Δεν έχετε και άδικο,βέβαια,οι ταινίες του zack snyder είναι σκουπίδια,αλλά εσείς κάνετε λες και δεν έβγαλε η dc τα κορυφαία batman του 1989,του 1992,του 2005,του 2008 και-τώρα-του 2019. Σας παρακολουθώ εδώ και 5-6 χρόνια να εξυμνείτε τις ταινίες σας και,χωρίς κανένα λόγο(και χωρίς κανείς να σας το ζητήσει,επίσης),να επισημαίνετε ταυτόχρονα ότι η dc δεν κάνει τόσο καλές ταινίες,διαγράφοντας το παρελθόν της! Σας βλέπω στο youtube να επαινείτε το winter soldier(ενδεικτικά)και να ρωτάτε στην κάμερα με θράσος "γιατί η dc δεν κάνει μία τέτοια εργάρα;" Μα,έκανε! Το dark knight! Το ξεχάσατε; Επιλεκτική αμνησία;!Και τώρα που η dc έβγαλε ακόμη μία εργάρα,ξαφνικά "ξεχάσατε" να ρωτήσετε "γιατί,marvel,δεν έχεις βγάλει και συ μία τέτοια εργάρα;"!  Και μη μου πείτε εμένα το logan,το infinity war και το endgame,διότι αναφέρομαι σε καθαρά δραματική ταινία,χωρίς καμία σκηνή δράσης και ευχάριστης στο μάτι βίας,χωρίς καθόλου cgi εφέ και με τέλεια ερμηνεία  από τον ηθοποιό. Συνειδητοποιείτε πως σε λίγους μήνες από τώρα,οπότε και ο Phoenix θα κερδίσει το όσκαρ(δεν δέχομαι άλλον νικητή,απλώς δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική,δεν πρέπει καν να υπάρχει πεντάδα υποψηφιών!),θα έχουμε το ακόλουθο πρωτοφανές(εξ όσων γνωρίζω,αν σφάλω,παρακαλώ,κύριε Πολιτάκη,εσείς που γνωρίζετε τα καλλιτεχνικά,διορθώστε με)στην ιστορία,δηλαδή,δυο διαφορετικοί ηθοποιοί θα έχουν πάρει όσκαρ για την ερμηνεία του ίδιου χαρακτήρα; Και όλα αυτά για ταινίες κόμικ;Συνειδητοποιείτε τον άθλο της dc; Α,επίσης,ποια ταινία της marvel έλαβε την ύψιστη διάκριση σε κουλτουριάρικο φεστιβάλ;
Βασικα το προβλημα ξεκινησε όταν απο PG(με κηδεμονες), R(17 και ανω) και X(ενηλικοι μονο) η κατηγοριοποιηση των ταινιων εγινε......PG-13.Το προβλημα είναι ότι για να διορθωσουν την κακοποιηση του PG των περασμενων δεκαετιων δημιουργησαν την κατηγορία PG-13 για να βολεψουν ταινιες που δεν είναι παιδικες αλλα ουτε και για ενηλικους μονο, το προβλημα τωρα είναι ότι η κατηγορία PG-13 που δημιουργηθηκε για αυτες τις ενδιαμεσες ταινιες κακοποιηται με το ακριβως αντιθετο τροπο δημιουργουν PG ταινιες αλλα τις βαφτιζουν PG-13 διοτι η κατηγορια PG-13 κοβει τα περισσοτερα εισιτηρια απο όλες τις αλλες κατηγοριες.... ο λογος; στην πρωτη τριλογια του star wars ο πρωταγωνιστης χανει το χερι του ( κακοποιημενο PG) , στην PG-13 τριλογια η πρωταγωνίστρια δεν εχει ουτε μια εκδορα... στους avengers υπάρχει βια....βασικα πεταει ο ενας τον αλλον δεξια και αριστερα χωρις καμια απεικονιση του αποτελεσματος της βιας, ακομα και οι θαναντοι είναι...παιδικοι, αιμα υπαρχει; είναι PG-13 σωστα; Σε ποια τελευταια franchise είδατε ενηλικη βια, αιμα, θανατους κτλ; Το προβλημα είναι ότι ενω η θεματικη (sci-fi/fantasy κτλ) δεν είναι παιδικη, η εκτελεση είναι. Game of Thrones.....Ευρωπαικη σειρα όχι Αμερικανικη. Το ευρωπαικο παιδικο Harry Potter είναι πιο ενηλικο από ότι το Αμερικανικο Fantastic Beasts....το αστειο είναι ότι το ενα είναι PG και το αλλο PG-13. Πλεον το PG-13 είναι νερομενο προς το παιδικο ενω δημιουργηθηκε για το ακριβως αντιθετο λογο.Για τους αγγλομαθεις ενα πιο εμπεριστατομενο videohttps://www.youtube.com/watch?v=O-NeJRrgoTYΣτο ευρωπαϊκο σινεμα εξακολουθουμε και εχουμε αξιοζηλευτο ενηλικο σινεμα.Υ.Γ. Αυτος είναι ο λογος που οι τελευταιες γενιες δεν εχουν τα δικα τους gremlins και goonies.
Δηλαδή ο Κένεθ Μπράνα που σκηνοθέτησε το πρώτο Θώρ, πολύ πριν ξεκινήσει ο Χαμός δεν έκανε σινεμά; Ή ο Ταϊκα Γουαιτιτι που έκανε το Ragnarok? Τα ίδια έχουν λεχθεί κατά καιρούς για τα σπλάτερ και παλιότερα για τα spaghetti western και όμως μέσα στον χαμό έδωσε αριστουργήματα. Δεν είναι φυσικά όλοι (και δεν μπορούν να είναι όλοι) auteurs σαν τα ονόματα που αναφέρει, αλλά μια ματιά στο box office δειχνει οτι ναι μεν υπάρχουν τα franchise αλλά υπάρχουν επίσης και ένα σκασμό άλλα. Στο χέρι του κάθε δημιουργού είναι να τραβήξει τον κόσμο. https://www.boxofficemojo.com/weekend/2019W44/
Το Ragnarok εγω γιατι το βρηκα συγκλονιστικα βαρετο; οτι καλη ιδεα και να εχουν οτι ενδιαφερον και να βαλουν πνιγεται στον Ωκεανο προβλεψιμοτητας.Μιας και μιλαμε για scifi αντιστοιχα ταινιες με φαντασια, νεους κοσμους και διασκεδαστικες οπως πχ το Jupiter Asceding πνιγονται στην πλημυριδα φfrancise. και δεν ειναι οτι ηταν κανενα αριστουργημα αλλα τουλαχιστον εφερνε 2-3 νεες ιδεες.Σε γενικοτερο επιπεδο αυτο το αναμασημα, η τελετουργια του genre δειχνει πολιτισμο που εχει εξαντλησει τα ορια του