15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ντέμιαν Λιούις: «Ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά "ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ" και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007»
5

«Το φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα», δηλώνει στη συνέντευξη του στον Guardian ο Ντέμιαν Λιούις - φαβορί για τον ρόλο του 007 μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρέιγκ - με αφορμή την πρεμιέρα μιας σειράς δραματοποιημένων ντοκιμαντέρ με θέμα τις πιο σημαντικές κατασκοπικές επιχειρήσεις των τελευταίων 40 χρόνων, από την πτώση του «ανατολικού μπλοκ» (και τη λήξη του Ψυχρού Πολέμου) δηλαδή, ως τον «πόλεμο κατά της τρομοκρατίας» και ως τις επιχειρήσεις που συμβαίνουν στις μέρες μας.

Διάσημος κυρίως από τους βραβευμένους ρόλους του σε σειρές υψηλού κύρους όπως το Homeland και το Billions, ο Λιούις είναι παρουσιαστής αλλά και παραγωγός αυτής της σειράς ντοκιμαντέρ που φέρει το όνομά του στον τίτλο της: "Damian Lewis: Spy Wars".

Το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί.

Στη σειρά παρουσιάζονται οι περιπτώσεις διάφορων μυστικών πρακτόρων της σύγχρονης περιόδου – κάποιοι εκ των οποίων αναφέρονται μόνο με τις κωδικές του ονομασίες – που πείστηκαν να αφηγηθούν για πρώτη φορά την ιστορία τους, αποκαλύπτοντας απείρως ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δράση των πιο τεσσάρων πιο «επιφανών» μυστικών υπηρεσιών: CIA, KGB, Μοσάντ και MI6.

Ο 48χρονος Άγγλος ηθοποιός (προϊόν του κολεγίου Eton και του Royal Shakespeare Company) που φέρεται ως ο επικρατέστερος μαζί με τον Ίντρις Έλμπα για να αναλάβει τον ρόλο του 007 μετά τον Ντάνιελ Κρέγκ, ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνειο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

15 χρόνια μετά τις «Νύφες» του Παντελή Βούλγαρη, ο Ντέμιαν Λιούις είναι ο πιο πιθανός νέος Τζέιμς Μποντ Facebook Twitter
Ο Ντέμιαν Λιούις ήταν σχετικά άγνωστος διεθνώς όταν επιλέχθηκε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην φιλόδοξη ελληνική υπερπαραγωγή του 2004, «Οι Νύφες», που διαδραματιζόταν σε ένα υπερωκεάνιο που μεταφέρει νύφες από την Κωνσταντινούπολη στην Αμερική το καλοκαίρι του 1922.

Ο Ντέμιαν Λιούις υποδυόταν στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη τον χρεοκοπημένο Αμερικανό φωτογράφο Νόρμαν Χάρις ο οποίος εγκαταλείπει το ρεπορτάζ του πολέμου στη Μικρά Ασία και επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη με το υπερωκεάνιο, ερωτεύεται μία από τις «νύφες».

Περιγράφοντας το "Spy Wars", o Ντέμιαν Λιούις σπεύδει να τονίσει ότι ο αληθινός κόσμος της σύγχρονης κατασκοπίας είναι συχνά «ρυπαρός, σκιώδης και μπανάλ» και πάντως δεν έχει καμία σχέση με το glamour του 007 και το ρομαντικό και κοσμοπολίτικο σύμπαν που είχε οραματιστεί ο Ίαν Φλέμινγκ. Όπως λέει χαρακτηριστικά, «το πιο φοβερό με τον Τζέιμς Μποντ είναι το πόσο κακός κατάσκοπος είναι στην πραγματικότητα: ο Μποντ κάνει ατέλειωτα λάθη και αυτό είναι μέρος της γοητείας του, αλλά στο τέλος καταφέρνει εξωπραγματικούς άθλους για να εξιλεωθεί».

 

Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Οθόνες / Ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν στα 90: Ο βασιλιάς της τηλεόρασης ζει εδώ και χρόνια χωρίς μυστικά

Διάσημος ανά τον πλανήτη από το «Σογκούν» και «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας», ο Αμερικανός ηθοποιός αποφάσισε πριν από είκοσι χρόνια να αποκαλύψει την σεξουαλική του ταυτότητα και να κερδίσει την ελευθερία του
THE LIFO TEAM
Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Οθόνες / Η αποδόμηση του greek dream στις ταινίες του Νίκου Παπατάκη

Ο εμιγκρές που κατάφερε να δει διεισδυτικά και βαθιά στην ελληνική ψυχή, ο «μοναχικός αναρχικός» με την πολύ μικρή σε μέγεθος φιλμογραφία αλλά την τεράστια σε καλλιτεχνική αξία. Από τον Παπατάκη μέχρι τον Λάνθιμο, η απόσταση είναι μικρότερη απ' όσο φανταζόμαστε.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
10 σπουδαίες κινηματογραφικές ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Οθόνες / Από τα ζόμπι του Ντάνι Μπόιλ ως τον Κεν Λόουτς: Δέκα σπουδαίες ερμηνείες του Κίλιαν Μέρφι

Ο φετινός νικητής του Όσκαρ α' ανδρικού ρόλου είναι ένας αυθεντικός καρατερίστας, αλλιώτικος και απόκοσμος, συγκινητικός στα όρια της συντριβής. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Οθόνες / Γιατί η Apple πετάει τόσα πολλά χρήματα σε παραγωγές που δεν βλέπει σχεδόν κανείς;

Ο τεχνολογικός γίγαντας έχει την πολυτέλεια να ξοδεύει μυθικά ποσά για περιεχόμενο υψηλού κύρους αλλά χαμηλής ανταπόκρισης. Είναι αυτό μέρος μιας στρατηγικής ή απλά έχει λεφτά για πέταμα;
THE LIFO TEAM
Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Οθόνες / Αλέν Ντελόν: Οι τραγικές τελευταίες σελίδες της ζωής ενός μεγάλου σταρ

Ένα πικρό φινάλε σε μια λαμπερή ζωή, με ιστορίες μίσους μεταξύ των παιδιών του, μια περιουσία που έχει διανεμηθεί «άδικα» και κατηγορίες για χειραγώγηση και κακοποίηση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

The Review / Tα «Αδέσποτα Κορμιά» δεν είναι μόνο η πολυσυζητημένη αφίσα τους

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Τίνα Μανδηλαρά αναλύουν την ταινία που συζητήθηκε περισσότερο από όλες στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, τα «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, με αφορμή την κυκλοφορία της στις αίθουσες από 28 Μαρτίου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Αποκλειστική συνέντευξη / Κέιτ Μπλάνσετ: «Οι κοινωνίες σπρώχνουν τις συλλογικές τους αποτυχίες κάτω από το χαλί»

Με αφορμή το «Νέο Αγόρι», μια ταινία του συμπατριώτη της Γουόρικ Θόρντον στην οποία ανέλαβε την παραγωγή και πρωταγωνιστεί, η σπουδαία ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Αποκαλύπτει ένα δύσκολο παιδικό βίωμα, μιλά για τις έννοιες του θαύματος και του σωτήρα, θυμάται πώς γνώρισε τον Χρήστο Νίκου και τι την έλκει στο σινεμά που αυτός οραματίζεται. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Οθόνες / Έρωτας και μνήμη: Η «Αιώνια Λιακάδα ενός Καθαρού Μυαλού» έγινε 20 χρονών

Η δημοφιλής ρομαντική ταινία με τον Τζιμ Κάρεϊ και την Κέιτ Γουίνσλετ συμπλήρωσε μια εικοσαετία από την αμερικανική της πρεμιέρα. Με αφορμή αυτή την επέτειο, την επισκεπτόμαστε ξανά και εξετάζουμε γιατί παραμένει αγαπητή μέχρι σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τρία ελληνικά ντοκιμαντέρ του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που πρέπει να δείτε οπωσδήποτε

Οθόνες / Γιατί τα ελληνικά ντοκιμαντέρ είναι στο σύνολό τους καλύτερα από τις ταινίες μυθοπλασίας - Τρία παραδείγματα

Τα πολυσυζητημένα «Αδέσποτα Κορμιά», ένα ερωτικό προσκύνημα στη Σαπφώ και ένα στοιχειωμένο σκακιστικό καφενείο στην καρδιά του αθηναϊκού κέντρου: Τρεις ταινίες που ξεχώρισαν στο 26ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

The Review / Υπάρχει άνθρωπος που δεν έκλαψε με το «One Day» του Netflix;

Ο Γιάννης Βασιλείου και η Ναταλία Πετρίτη συζητούν για τα συν και τα πλην της παραγωγής του Netflix, για τους λόγους που δέθηκαν οι θεατές μαζί της και για άλλες πρόσφατες παραγωγές που θα έκαναν ακόμα και μια πέτρα να κλάψει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάθη, μίση, ανταλλαγή εραστών και ατέλειωτοι καβγάδες: Το μυστικό παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Οθόνες / Πάθη, μίση, ατέλειωτοι καβγάδες: Το παρασκήνιο πίσω από τις βελούδινες ταινίες του Τζέιμς Άιβορι

Ένα νέο ντοκιμαντέρ για το ντουέτο του παραγωγού Ισμαήλ Μέρτσαντ και του σκηνοθέτη Τζέιμς Άιβορι καθιστά σαφές ότι τα υποβόσκοντα πάθη στις ταινίες τους δεν ήταν τίποτα σε σύγκριση με ό,τι συνέβαινε πίσω από την κάμερα.
THE LIFO TEAM
Lee Grant: «Η εξορία μου από το Χόλιγουντ ήταν η καλύτερη εκπαίδευση που θα μπορούσα να φανταστώ»

Οθόνες / Λι Γκραντ: Μια «ακυρωμένη» ηθοποιός, μια ακόμα ενεργή και αξιόλογη σκηνοθέτιδα

To τρομερό ταλέντο που έκανε μπαμ από μακριά και το Χόλιγουντ κατέστρεψε χωρίς αιτία βρίσκεται πια στην κορυφή της λίστας με τους μεγαλύτερους (σε ηλικία) εν ζωή σκηνοθέτες. Η ιστορία της ζωής και της καριέρας του κοριτσιού με την κλεμμένη νεότητα είναι συγκλονιστική.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

2 σχόλια
Εμένα ο Craig μου άρεσε εξ αρχής και να είμαι ειλικρινής δε θυμάμαι να είχε ειπωθεί τότε κάτι τέτοιο. Στο Homeland μου άρεσε ο συγκεκριμένος αλλά σαν James Bond δε μου κάθεται καλά. Όσον αφορά τον Fassebender που λέει κι ο φίλος από κάτω, ναι είναι ίσως η σωστότερη επιλογή.
Αν δεν θυμάσαι να σου θυμίσω λοιπόν. "NEW YORK (CNNMoney.com) -- There is a new face in the familiar role of 007...and it's causing one of the bigger movie controversies in recent memory."Casino Royale," the latest film in the James Bond franchise, will hit theaters on November 17. The relatively unknown actor Daniel Craig is taking over as the British secret agent who has a penchant for martinis, Aston Martins and beautiful women.bond_casino_royale.03.jpgSome fans can't wait to see Daniel Craig take over as 007 but others think Pierce Brosnan should still be James Bond.And the casting of Craig has caused an online furor.Vote for your favorite James BondSome fans support the choice of Craig and hope that his portrayal of Bond will be more like the spy they loved from the original Sean Connery films.But others have attacked Craig for things ranging from his acting choices (he played murderer Perry Smith of "In Cold Blood" fame in this year's "Infamous" and has a scene where he kisses Truman Capote) to his looks. He's the first Bond to have blond hair, for example."από https://money.cnn.com/2006/11/08/commentary/mediabiz/index.htmμεταξύ άλλων...Δεν σου κάθεται καλά ο συγκεκριμένος επειδή έχεις συνηθίσει στην μεγάλη physicality που έδωσε ο Craig στον ρόλο έναντι άλλων στοιχείων κι ο Lewis δεν έχει ακόμη επιδείξει τέτοια (ο Brosnan ας πούμε είχε δώσει έμφαση στην κομψότητα και την χαρισματικότητα, ο Dalton στην "σκοτεινιά" κι εσωστρέφεια του χαρακτήρα, ο Moore στο μπον βιβέρ στοιχείο και την εξυπναδίστικη ατακαδόρικη συνέπεια κλπ.)Κάθε ηθοποιός φέρνει κάτι νέο στο τραπέζι. Επομένως έτσι κι ο Lewis. Επίσης εφόσον είναι ταλαντούχος, σημαίνει ότι μπορεί να προσπαρμοστεί στο ρόλο, κι όχι το αντίθετο. Τέλος πάντων όμως αυτά είναι υποκειμενικά. Περί ορέξεως...*Ο Φασμπέντερ έχει τελείως γερμανόφατσα, για τα προσωπικά μου δεδομένα, που δεν "κολλάει" με έναν κλασικά βρετανό πράκτορα.