Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Η Lady Gaga φιλάει το Όσκαρ που κέρδισε για το τραγούδι Shallow της ταινίας "Ένα Αστέρι Γεννιέται". Φωτό: Getty Images/Ideal Image
16

Με μοιρασμένες τις ψήφους της Ακαδημίας σε διαφορετικές ταινίες, κανείς δεν σάρωσε, ωστόσο αρκετοί έφυγαν ικανοποιημένοι από τη βραδιά της απονομής των 91ων βραβείων Όσκαρ, που χαρακτηρίστηκε, επιεικώς, από έλλειψη τόλμης, φαντασίας και, ενίοτε, ορθής κρίσης στους περισσότερους τομείς. «Ο διαιτητής πήρε λάθος απόφαση» δήλωσε, όπως αναμενόταν, ο Σπάικ Λι στην αναγγελία του Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

Το «Πράσινο Βιβλίο» ξεπέρασε τις ενστάσεις και τα αγκάθια που είχαν ανακόψει την αρχικά εξαιρετική πορεία του στη σεζόν των βραβείων και επικράτησε στη μεγάλη κατηγορία, όπως και στην κατηγορία του Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, χαρίζοντας στον δημιουργό του «Ο ηλίθιος και ο πανηλίθιος», Πίτερ Φαρέλι, και τα δύο προσωπικά Όσκαρ που διεκδικούσε. Κακή ταινία δεν ήταν, αλλά η «Παρείσφρηση» του ενθουσιώδους Σπάικ, επιτέλους νικητή για το βραβείο Διασκευασμένου Σεναρίου, είδε την πιο ήπια και στρογγυλεμένη από τις υποψήφιες ταινίες με black theme και πολυπολιτισμικό προσανατολισμό να μαγνητίζει την Ακαδημία, όπως τους παλιούς, συντηρητικότερους καιρούς.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Το «Πράσινο Βιβλίο» έφτασε τα 3 Όσκαρ, ένα περισσότερο από το «Spotlight», κερδίζοντας έτσι τη μεγάλη κατηγορία χωρίς ευρεία νίκη και ποσοτικά ρεκόρ. O Μαχέρσαλα Άλι ήταν φαβορί στην κατηγορία του Β' Ανδρικού Ρόλου και επιβεβαίωσε τα προγνωστικά σε μια δίκαιη επικράτηση για έναν αξέχαστο ρόλο, αποδεικνύοντας πως μια χαριτωμένη Ιnstagram εκστρατεία αλά Ρίτσαρντ Ε. Γκραντ δεν αρκεί. Και η Ρετζίνα Κινγκ, η οποία ξεκίνησε με ταινίες του Τζον Σίνγκλετον και βρήκε καταφύγιο σε τηλεοπτικές σειρές, επικράτησε έναντι της Ρέιτσελ Βάις και της αιωνίως χαμένης Έιμι Άνταμς, για το «Αν η οδός Μπιλ μπορούσε να μιλήσει».

Στα τέσσερα σταμάτησε το «Bohemian Rhapsody». Ευτυχώς! Με τη φόρα που απέκτησε μετά την παλιομοδίτικη εισαγωγική ερμηνεία των εναπομεινάντων μελών των Queen, μαζί με τον πιο generic-τραγουδιστή-πεθαίνεις, Άνταμ Λάμπερτ, όλοι φοβηθήκαμε πως θα επαναλαμβανόταν το σκηνικό από τις Χρυσές Σφαίρες και ότι η ταινία μπορεί και να έφευγε με το μεγάλο Όσκαρ. Όπως το περιμέναμε, κανείς, ούτε και ο Ράμι Μάλεκ, νικητής στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου, δεν ευχαρίστησε τον επίμονα (εξ)αφανισμένο σκηνοθέτη Μπράιαν Σίνγκερ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
Ο Ράμι Μάλεκ γιορτάζει τη νίκη του. Φωτο: Getty Images/Ideal Image

Το «Ρόμα» εκτιμήθηκε ως κερδισμένο προσωπικό στοίχημα του Αλφόνσο Κουαρόν. Κανείς από τους συντελεστές δεν κέρδισε βραβείο, εκτός από τον Μεξικανό σκηνοθέτη, ο οποίος επικράτησε στις κατηγορίες της Φωτογραφίας, της Σκηνοθεσίας και της Ξενόγλωσσης Ταινίας ‒ πρωτιά για το Μεξικό, μετά από 7 άσφαιρες υποψηφιότητες στο παρελθόν.

Οι ψηφοφόροι της Ακαδημίας αρνήθηκαν την ύψιστη τιμή τους στο ασπρόμαυρο αριστούργημα, υπαναχωρώντας στην προοπτική μια μη αγγλόφωνη παραγωγή του Netflix να μπει στην Ιστορία και, ειλικρινά, να δώσει αέρα Τέχνης σε έναν θεσμό που επί χρόνια διστάζει με την κατεύθυνση που καλείται να χαράξει.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

Χάνοντας σίγουρες κατηγορίες, σύμφωνα με τα προγνωστικά, όπως τα Κοστούμια και τα Σκηνικά (από τον «Μαύρο Πάνθηρα») και το Πρωτότυπο Σενάριο, φοβηθήκαμε πως η «Ευνοούμενη» θα σκάλωνε σε ένα limbo καθολικής ήττας, ανάλογο με εκείνο του φιλμ «Master and Commander», που είχε τελικό απολογισμό 10-0.

Τελικά, η Ολίβια Κόλμαν, μια πρώην καθαρίστρια σε ρόλο Σταχτοπούτας, όχι μόνο έσωσε την παρτίδα αλλά και τη βραδιά: κέρδισε το φαβορί του τελευταίου μήνα, την Γκλεν Κλόουζ, σήκωσε την αίθουσα στο πόδι, έκανε τον Γιώργο Λάνθιμο, τον best director της, όπως τον αποκάλεσε, να δακρύσει από συγκίνηση και γοήτευσε αυθεντικά με τον εφηβικό αυθορμητισμό της, διασχίζοντας και πάλι μια γκάμα συναισθημάτων, αξιοζήλευτη και αφοπλιστική, ευχαριστώντας, με βέρα βρετανική ενοχικότητα, το είδωλό της, την Κλόουζ, και την Gaga, που είδε, ξαφνικά, μπροστά της, και τα παιδιά της, στα οποία υποσχέθηκε πως δεν θα το ξανακάνει ‒ δηλαδή να κερδίσει Όσκαρ.

Άτολμα και άστοχα Όσκαρ: Οι εντυπώσεις μας από την απονομή 2019 Facebook Twitter
H Ολίβια Κόλμαν με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου. Φωτό: Getty Images/Ideal Image

Ήταν η κορυφαία στιγμή μιας τυπικής, ακέφαλης βραδιάς, μαζί με τον εκρηκτικό λόγο του Σπάικ Λι, ο οποίος στόχευσε τον ακατονόμαστο, τον «πορτοκαλί πράκτορα», δηλαδή τον Τραμπ, παρακινώντας τους θεατές να κάνουν το σωστό στις επερχόμενες εκλογές. Μετά από αυτήν τη νοικοκυρεμένη, συμμαζεμένη, φρόνιμη, παραθετική, άνευρη τελετή, που κατάφερε να πλησιάσει τις 3 ώρες, με αμφίβολη την έκβαση της τηλεθέασης, η Ακαδημία θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσει αν πραγματικά επιθυμεί ένα εντυπωσιακό θέαμα ή μια αξιοπρεπή βραδιά βραβείων.

Οι διαφορετικές φωνές, που είναι πολλές, τα βαρίδια και οι υποχρεώσεις, συντεχνιακές και τηλεοπτικές, που είναι ακόμη περισσότερες, και το pressing για μια τελετή νεανική, relative με ένα κοινό που πασχίζει να κρατήσει την προσοχή του για παραπάνω από ένα τέταρτο της ώρας, δείχνουν τα Όσκαρ να στριμώχνονται όσο περνούν τα χρόνια.

____________________________ 

Μείνετε συντονισμένοι στην COSMOTE TV και τις επόμενες μέρες θα έχετε πολλές ακόμα ευκαιρίες να απολαύσετε την 91η τελετή των βραβείων OSCAR.

Τη Δευτέρα 25/2 στο COSMOTE CINEMA 1HD η μεγαλύτερη γιορτή του κινηματογράφου κάνει ανκόρ! Στις 21:00 αξιοσημείωτες στιγμές στο κόκκινο χαλί και αμέσως μετά, στις 22:00, η τελετή: οι βραβεύσεις, οι παρουσίες που ξεχώρισαν και οι ευχαριστήριοι λόγοι που συζητήθηκαν σε μια ανεπανάληπτα λαμπερή βραδιά.


Αν δεν είδατε την 91η τελετή απονομής των Βραβείων OSCAR, μη χάσετε αυτή την Παρασκευή 1/3 την μονταρισμένη τελετή διάρκειας 90 λεπτών στις 18.45, στο COSMOTE CINEMA 1HD.

Οθόνες
16

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM