10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
«McQueen»

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας

0

Πιο σίγουρες και πιο καινοτόμες από ποτέ φαίνονται οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας, με ένα πολυσυλλεκτικό, όπως πάντα, πρόγραμμα που έχει συγκεντρώσει τα καλύτερα της πρόσφατης κίνησης των διεθνών φεστιβάλ, μαζί με θεματικές που διαχρονικά ενδιαφέρουν το κοινό τους, όπως το queer cinema και τα μουσικά ντοκιμαντέρ.

Το στοιχείο που διαφοροποιεί όμως τη φετινή διοργάνωση είναι η μικρή παρουσία πολυαναμενόμενων, mainstream (και ήδη βραβευμένων) ταινιών και η ταυτόχρονη εστίαση σε νέους δημιουργούς που το κοινό αξίζει να ανακαλύψει, ένα ρίσκο που ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Κατσίκας αποφάσισε να πάρει, ακολουθώντας την αντίστοιχη τάση των φετινών Καννών που τρόπον τινά έκλεισαν την πόρτα σε μεγάλους σκηνοθέτες που οι ίδιες είχαν καθιερώσει.

Θέλουμε το κοινό να εξερευνήσει από μόνο του ταινίες που δεν θα έχει την ευκαιρία να δει στις αίθουσες μετά από μερικές εβδομάδες, σε κανονική διανομή. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο ρόλος ενός φεστιβάλ.

«Θέλουμε το κοινό να εξερευνήσει από μόνο του ταινίες που δεν θα έχει την ευκαιρία να δει στις αίθουσες μετά από μερικές εβδομάδες, σε κανονική διανομή. Αυτός είναι, άλλωστε, και ο ρόλος ενός φεστιβάλ. Φέτος, έχουμε συμπεριλάβει στο πρόγραμμα φιλμ που παίζονται σχεδόν ταυτόχρονα σε φεστιβάλ, π.χ. του Λονδίνου, του Τορόντο ή του Σαν Σεμπαστιάν, από μια νέα σοδειά υποσχόμενων δημιουργών».

Με την επιστροφή του Άστορ οι μόνιμες αίθουσες που φιλοξενούν το φεστιβάλ γίνονται έξι (μαζί με τον Δαναό 1&2, το Odeon Όπερα 1&2, και το Ιντεάλ, ενώ στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, στο Παλλάς και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα γίνουν ειδικές προβολές), προσφέροντας στο κοινό περισσότερες επαναλήψεις και δυνατότητες να δομήσει τους σινε-μαραθωνίους του με μεγαλύτερη ευκολία και άνεση.

Κατά τα λοιπά, όλα τα γνωστά στοιχεία του φεστιβάλ είναι εδώ: κάρτες διαρκείας, ηλεκτρονική προπώληση των εισιτηρίων, σταθερές τιμές γι' ακόμα μία χρονιά (6 ευρώ ανά προβολή και 5 για τις απογευματινές με έναρξη πριν από τις 18:55), δωρεάν εισιτήρια ανέργων και αίθουσες προσβάσιμες σε ΑμεΑ. Να, λοιπόν, δέκα λόγοι που ανυπομονούμε για τις φετινές Νύχτες.

1.

Αφιέρωμα στον Πάβελ Παβλικόφσκι

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Η έναρξη του Φεστιβάλ θα γίνει στο Μέγαρο Μουσικής με την προβολή της τελευταίας ταινίας του Παβέλ Παβλικόφσκι, «Cold War».

Η έναρξη θα γίνει στο Μέγαρο Μουσικής με την προβολή της τελευταίας ταινίας του Παβέλ Παβλικόφσκι, «Cold War». Μετά τον προ πενταετίας θρίαμβο του «Ida» που απέσπασε το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, ο Πολωνός δημιουργός επιστρέφει στις αισθητικές του εμμονές με ένα ακόμα ασπρόμαυρο δράμα σε σχεδόν τετράγωνο κάδρο, ένα love story που τοποθετείται στη μεταπολεμική Πολωνία και απέσπασε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο πρόσφατο Φεστιβάλ Καννών.

Οι Νύχτες Πρεμιέρας τιμούν τον σκηνοθέτη, ο οποίος θα παρευρεθεί στο φεστιβάλ, με ένα αφιέρωμα στη φιλμογραφία του που περιλαμβάνει, εκτός από το «Ida», το αγγλόφωνο λεσβιακό ρομάντζο «My summer of love» του 2004, που τιμήθηκε με το BAFTA καλύτερου βρετανικού φιλμ, με την άγνωστη τότε Έμιλι Μπλαντ στο κινηματογραφικό της ντεμπούτο, και το «Τελευταίο Καταφύγιο» του 2000 που προφητεύει την κρίση της Ευρώπης.

2.

Queer ταινίες

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Φέτος, οι Νύχτες θα φιλοξενήσουν το ντοκιμαντέρ «McQueen» για τον αυτόχειρα σχεδιαστή μόδας Alexander McQueen.

Ίσως το δυνατότερο πρόγραμμα ταινιών queer θεματικής από τη διοργάνωση του 2006, οπότε και είχε προβληθεί ένα μεγάλο αφιέρωμα στην ιστορική πορεία του ρεύματος. Φέτος, οι Νύχτες θα φιλοξενήσουν δύο ντοκιμαντέρ για δύο επιδραστικές queer φυσιογνωμίες, τον αυτόχειρα σχεδιαστή μόδας Alexander McQueen («McQueen») και τον σπουδαίο Βρετανό ηθοποιό Ίαν ΜακΚέλεν («McKellen: Playing the Part»), μια στυλιζαρισμένη νέον βόλτα στον κόσμο των escorts της υψηλής λονδρέζικης κοινωνίας («Postcards from London», με πρωταγωνιστή τον πανέμορφο Χάρις Ντίκινσον του περσινού «Beach Rats»), την επιστροφή στα ζοφερά '80s μέσα από το μυστικό ενός εγκατεστημένου στη Νέα Υόρκη νεαρού που επιστρέφει στο Τέξας για τα Χριστούγεννα («1985»), δύο βραβευμένες στην πρόσφατη Μπερλινάλε ταινίες («Hard Paint» ‒βραβείο Teddy και πολλά ακόμα βραβεία σε queer festivals όλου του κόσμου‒ και «The Heiresses», Αργυρή Άρκτος Καλύτερης Ηθοποιού) και, φυσικά, το συγκινητικό λεσβιακό δράμα ενηλικίωσης «The miseducation of Cameron Post», με το γοητευτικό πρωταγωνιστικό δίδυμο των Κλόε Γκρέις Μόριτζ («Hugo», «Άσε το κακό να μπει», «Suspiria») και Σάσα Λέιν («American Honey»).

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Το «1985» είναι μία από τις queer ταινίες του τμήματος «Festival Darlings».

3.

Διεθνές Διαγωνιστικό

Οι μυημένοι του φεστιβάλ κάθε χρόνο αναζητούν, ανάμεσα στους τίτλους που διαγωνίζονται, την ταινία που θα καταλήξει με τη Χρυσή Αθηνά, το μεγάλο βραβείο της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ, στην οποία φέτος θα προεδρεύει ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Άρι Φόλμαν («Βαλς με τον Μπασίρ»), ενώ δεν ξεχνούν να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία για το Βραβείο Κοινού με τα χαρακτηριστικά χαρτάκια «μου άρεσε» / «δεν μου άρεσε» που ρίχνουν στην κάλπη μετά τις προβολές.

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Το «Consequences» του Ντάρκο Στάντε από τη Σλοβενία είναι από τις ταινίες που ξεχωρίσαμε.

Δεκαπέντε ταινίες απ' όλο τον κόσμο διαγωνίζονται φέτος στο συγκεκριμένο τμήμα και προτού ανακαλύψετε τις δικές σας αγαπημένες, εμείς έχουμε ξεχωρίσει ήδη 5 από αυτές: το εντυπωσιακό ντεμπούτο «Consequences» του Ντάρκο Στάντε από τη Σλοβενία που διαδραματίζεται στη σκληρή πραγματικότητα ενός αναμορφωτηρίου, το μεξικανικό και τιμημένο με Αργυρή Άρκτο Σεναρίου στην Μπερλινάλε «Museum» του Αλόνσο Ρουιθπαλάθιος με τον Γκαέλ Γκαρθία Μπερνάλ, που αφηγείται την αληθινή ιστορία της μεγάλης κλοπής αρχαιολογικών κειμηλίων από το Μουσείο Ανθρωπολογίας του Μεξικού, το ποιητικό και επίσης βραβευμένο στο Βερολίνο «The seen and the unseen» της Καμίλα Αντινί από την Ινδονησία, μια ευαίσθητη κατάδυση στην παιδική ψυχοσύνθεση, το «Summer Survivors» της Λιθουανής Μαρία Καβταράτζε που, κατευθείαν από το Φεστιβάλ του Τορόντο, μας παρασύρει στο πιο ασυνήθιστο road trip, και το Βραβείο Σκηνοθεσίας του πρόσφατου Σάντανς «And breathe normally» της Ισλανδής Ίσολντ Ιγκαντότιρ, μια ταινία-γυναικεία υπόθεση που παραπέμπει στον ρεαλισμό του Κεν Λόουτς και των αδελφών Νταρντέν.

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Στο διαγωνιστικό τμήμα συμμετέχει και το ποιητικό και ήδη βραβευμένο στο Βερολίνο «The seen and the unseen» της Καμίλα Αντινί από την Ινδονησία.

4.

Ο νέος Γκασπάρ Νοέ και άλλες μεταμεσονύχτιες απολαύσεις

Ο Γκασπάρ Νοέ είναι από τους πιο αγαπημένους δημιουργούς των Νυχτών Πρεμιέρας, οι οποίες έχουν προβάλει όλες τις μεγάλου μήκους δημιουργίες του και τον έχουν συχνά φιλοξενήσει στις προβολές αυτές. Από το «Μόνος εναντίον όλων» και το «Μη Αναστρέψιμος» μέχρι το «Enter the Void» και το «Love», οι ταινίες του μεγάλου προβοκάτορα και αγαπημένου μεγάλης μερίδας του ελληνικού κοινού μοιάζουν να δημιουργούνται για να διχάζουν και κάτι τέτοιο μάλλον θα συμβεί και με το νέο του «μουσικό θρίλερ» «Climax» που συμμετείχε στις Κάννες και θα φιλοξενηθεί ιδανικά σε μεταμεσονύκτια προβολή στις Νύχτες.

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Οι ταινίες του μεγάλου προβοκάτορα Γκασπάρ Νοέ μοιάζουν να δημιουργούνται για να διχάζουν και κάτι τέτοιο μάλλον θα συμβεί και με το νέο του «μουσικό θρίλερ» «Climax».

Δεν θα χάσουμε, επίσης, την ευκαιρία να γνωριστούμε με το καταραμένο... φόρεμα που πρωταγωνιστεί στο κίνκι «In Fabric», το οποίο έρχεται από το Τορόντο μαζί με τον σκηνοθέτη Πίτερ Στρίκλαντ και τον παραγωγό Άντριου Σταρκ, το αιματοβαμμένο «Mandy» του ελληνικής καταγωγής Πάνος Κοσμάτος, με τον Νίκολας Κέιτζ σε ένα αναπάντεχα διασκεδαστικό comeback, και το κλασικό γοτθικό θρίλερ «The Changeling» του 1980, που συγκαταλέγεται στις λίστες με τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών, παρουσία του σκηνοθέτη Πίτερ Μέντακ.

5.

Ντοκιμαντέρ

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Η ταινία «Westwood: Punk icon activist» θα προβληθεί στο νέο τμήμα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Icons».

Φέτος τα ντοκιμαντέρ, ξένα και εγχώρια, έχουν εντονότατη παρουσία στις Νύχτες Πρεμιέρας, με την εισαγωγή του νέου διεθνούς διαγωνιστικού τμήματος ντοκιμαντέρ αλλά και της κατηγορίας «Icons». Πρόσωπα γύρω από τα οποία διαρθρώνονται μερικά από αυτά είναι ο Νίκος Καζαντζάκης («Αναζητώντας τον Καζαντζάκη»), η Βίβιαν Γουέστγουντ («Westwood: Punk icon activist»), o Ρόμπερτ Μίτσαμ («Nice girls don't stay for breakfast») και ο Τζον ΜακΈνρο («In the realm of perfection»), ενώ άλλα ασχολούνται με τη σύγχρονη σκλαβιά των οικιακών βοηθών («A woman captured»), τη ζωή ενός πολεμικού ανταποκριτή που σκοτώθηκε υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας («Chris the Swiss»), ένα ριζοσπαστικό κοινωνικό πείραμα των '70s πάνω στην ανθρώπινη επιθετικότητα και τη σεξουαλική ορμή («The Raft») και την αποτρόπαια δολοφονία 1.200 μεταναστών μεταλλωρύχων από τους ντόπιους, το 1917, σε μια κωμόπολη της Αριζόνα («Bisbee '17»).

6.

Αφιέρωμα στον Γιώργο Πανουσόπουλο

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Το φεστιβάλ αποτίει φόρο τιμής στον Γιώργο Πανουσόπουλο με αφορμή την καινούργια του ταινία «Σ' αυτήν τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει».

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Σ' αυτήν τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει», το φεστιβάλ αποτίει φόρο τιμής στον Έλληνα δημιουργό που επέστρεψε στο σινεμά 14 χρόνια μετά την «Τεστοστερόνη» του 2004, προβάλλοντας την πλήρη φιλμογραφία του, παρουσία πολλών συντελεστών: από το «Ταξίδι του Μέλιτος» του 1979, τους «Απέναντι» του 1981 και τη «Μανία» του 1985 μέχρι το «Μ' Αγαπάς;» του 1988, την «Ελεύθερη Κατάδυση» του 1995 και το «Μια μέρα τη νύχτα» του 2000.

Το κοινό θα έχει έτσι την ευκαιρία να ανακαλύψει την εξέλιξη ενός σκηνοθέτη που συνέδεε αναπόσπαστα την κάθε του ταινία με την εποχή της, παραδίδοντας μερικές από τις πιο ερωτικές δημιουργίες της εγχώριας κινηματογραφίας. Μαζί θα προβληθούν και δύο ντοκιμαντέρ του Ηλία Γιαννακάκη («Σκιές στο φως», «Τοπία της Σιωπής») που ερευνούν τη δουλειά και τη μέθοδο του Πανουσόπουλου.

7.

Festival Darlings

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Το νοτιοκορεάτικο «Burning» του Λι Τσανγκ-Ντονγκ που βασίζεται σε βιβλίο του Χαρούκι Μουρακάμι, εκθειάστηκε στις πρόσφατες Κάννες και είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς

Λιγότερες «πολυαναμενόμενες πρεμιέρες», περισσότερες αυθεντικές εκπλήξεις και προκλήσεις, ακόμα και στο πιο «mainstream» τμήμα του φεστιβάλ. Ανάμεσά τους το νοτιοκορεάτικο «Burning» του Λι Τσανγκ-Ντονγκ που βασίζεται σε βιβλίο του Χαρούκι Μουρακάμι, εκθειάστηκε στις πρόσφατες Κάννες και είναι η καλύτερη ταινία της χρονιάς, σύμφωνα με τον Λουκά Κατσίκα, το «Ash is purest white» του Κινέζου Ζία Ζάνγκε («Still Life»), επίσης από το επίσημο διαγωνιστικό των Καννών (και του Τορόντο), το αργεντίνικο «The Angel» σε σκηνοθεσία Λουίς Ορτέγκα και παραγωγή Πέδρο Αλμοδόβαρ, με την ιστορία του πιο διαβόητου serial killer στην ιστορία της Αργεντινής, που θα προβληθεί παρουσία του πρωταγωνιστή Λορέντζο Φέρο, το «The Mountain» του Ρικ Άλβερσον που ακολουθεί έναν ψυχίατρο που κάνει λοβοτομές στην Αμερική των '50s, και η πολιτική σάτιρα «The Announcement» που θα παρουσιάσει ο Τούρκος σκηνοθέτης της Μαχμούτ Φαζίλ Κοσκούν. Τέλος, μια αναπάντεχη, αλλά ταιριαστή επιλογή για ταινία λήξης: ο αποχαιρετισμός ενός μεγάλου στο σινεμά, η ταινία που σηματοδοτεί το κλείσιμο της υπέροχης καριέρας του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, «The old man & the gun».

8.

Πολωνικό σινεμά

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Στο πλαίσιο του αφιερώματος στον πολωνικό κινηματογράφο θα προβληθεί το «Μαχαίρι στο νερό» (1962), που είναι το αξέχαστο ντεμπούτο του Ρόμαν Πολάνσκι.

Άλλη μια εθνική κινηματογραφία που το φεστιβάλ προτείνει να εξερευνήσουμε ή να επανεκτιμήσουμε στο πλαίσιο μιας παράδοσης που καλά κρατεί εδώ και χρόνια: αυτήν τη φορά είναι η χρονιά της Πολωνίας και το φεστιβάλ θα προβάλει μερικές σπουδαίες ταινίες της. Το κλασικό «Eroica» του Αντρέι Μουνκ (1958) μας μεταφέρει στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο σε μια σπουδή στον πατριωτισμό. Το «Μαχαίρι στο νερό» (1962) είναι το αξέχαστο ντεμπούτο του Ρόμαν Πολάνσκι που έφτασε μέχρι τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το «Στάχτες και Διαμάντια» (1958) του Αντρέι Βάιντα έχει αφήσει ανεξίτηλη σφραγίδα στο παγκόσμιο σινεμά και ανήκει στις αγαπημένες ταινίες του Κόπολα και του Σκορσέζε. Ο βραβευμένος στις Κάννες «Σταθερός Παράγοντας» (1980) του Κριστόφ Ζανούσι και το «Δίχως Τέλος» (1985) του Κριστόφ Κισλόφσκι είναι δύο σημαντικές κινηματογραφικές στιγμές από την Πολωνία των '80s.

9.

Μουσικές ταινίες

10 λόγοι για να πας φέτος στις Νύχτες Πρεμιέρας Facebook Twitter
Ένα πορτρέτο της διάσημης και εξαιρετικά επιδραστικής την τελευταία 15ετία ράπερ από τη Σρι Λάνκα, M.I.A. («Matangi / Maya / M.I.A.») θα προβληθεί στις Νύχτες Πρεμιέρας.

Διαχρονικά ένα από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα είδη των Νυχτών Πρεμιέρας, οι μουσικές ταινίες συγκεντρώνουν πάντα έναν συμπαγή πυρήνα θεατών που αναμένουν με αγωνία τις ετήσιες μουσικές προτάσεις του φεστιβάλ, οι οποίες ελίσσονται ανάμεσα σε διαφορετικά είδη, ρεύματα, πρόσωπα και εποχές.

Φέτος, οι ταινίες που θα προβληθούν περιλαμβάνουν ένα πορτρέτο της διάσημης και εξαιρετικά επιδραστικής την τελευταία 15ετία ράπερ από τη Σρι Λάνκα, M.I.A. («Matangi / Maya / M.I.A.»), μια νέα κατάδυση στον νεοϋορκέζικο ναό της disco που καθόρισε μουσικά και αισθητικά μια ολόκληρη εποχή, με ξεναγό για πρώτη φορά τον ιδιοκτήτη του («Studio 54»), μια αφήγηση της ιστορίας της house που εκτείνεται από το underground Σικάγο των αρχών των '80s μέχρι την καθιέρωση του είδους στα κλαμπ όλου του πλανήτη («Manchester keeps on dancing») και τη γνωριμία με τον άνθρωπο που έβαζε στα '70s και στα '80s σε λίστα αναμονής καλλιτέχνες όπως οι Depeche Mode, οι Kraftwerk, ο David Bowie και οι Eurythmics, οι οποίοι επιθυμούσαν διακαώς να ηχογραφήσουν μαζί του στο γερμανικό του αγρόκτημα («Conny Plank: The potential of noise»).

10.

Πάρτι

Νύχτες πρεμιέρας ίσον πάρτι και κάθε χρόνο περιμένουμε απλώς τις νέες κινηματογραφικές ευκαιρίες που θα μας οδηγήσουν στα πιο αγαπημένα στέκια της πόλης για συναντήσεις, συμφωνίες και διαφωνίες μετά τις προβολές. Σημειώστε λοιπόν: Studio 54 Revisited στο Φουάρ με αφορμή το ομώνυμο ντοκιμαντέρ, Clubbed to Death στο Ρομάντσο μετά την προβολή της ταινίας του Γκασπάρ Νοέ, πάρτι Ημέρας Γαλλοφωνίας στον Ιπποπόταμο, Meet and Greet πάρτι για τους δημιουργούς των ταινιών μικρού μήκους που συμμετέχουν στο φεστιβάλ στο Baba Au Rum, The future is female στο Blue Bird με αφορμή το φετινό αφιέρωμα στην ισότητα του σινεμά, και, βέβαια, το μεγάλο πάρτι λήξης στο six d.o.g.s μετά την απονομή των βραβείων.

Info

Το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Δείτε το πλήρες πρόγραμμα του φεστιβάλ ΕΔΩ.

Περισσότερες πληροφορίες στο aiff.gr

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι Νύχτες Πρεμιέρας ξεκινούν με τον «Ψυχρό Πόλεμο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, παρουσία του σκηνοθέτη

Οδηγός Σινεμά / Οι Νύχτες Πρεμιέρας ξεκινούν με τον «Ψυχρό Πόλεμο» του Πάβελ Παβλικόφσκι, παρουσία του σκηνοθέτη

Οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας κάνουν πρεμιέρα με την ταινία του βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ