Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
0
Ρεπορτάζ – φωτογραφίες: Μαρία Μαυρίδου / ARTPLAY.gr
Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Κωνσταντίνα Δάμπαλη, 19 ετών, δευτεροετής στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΠΑ.ΜΑΚ.

Πέντε φοιτητές και φοιτήτριες, ηλικίας από 19 έως 27 ετών, που προέρχονται τόσο από τον χώρο των θεωρητικών όσο και θετικών επιστημών, θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του διαγωνιστικού τμήματος, με γνώμονα την αγάπη για τον κινηματογράφο και την άδολη καθαρή ματιά ενός σινεφίλ. Η επίκουρη καθηγήτρια του τμήματος Κινηματογράφου του Α.Π.Θ., Μπέτυ Κακλαμανίδου, η οποία, σε συνεργασία με το 57ο TIFF, έχει συστήσει μια 12μελή ομάδα φοιτητών, οι οποίοι θα γράφουν καθημερινά κριτικές, για τις ταινίες που προβάλλονται, ανέλαβε να συνεπικουρήσει με τη διανομή της κατάλληλης βιβλιογραφίας και δύο άτυπων σεμιναριακών συναντήσεων, στην προετοιμασία των μελών της νεανικής κριτικής επιτροπής.

Η συνάντηση και η συζήτηση μαζί τους, λίγο μετά τη συνέντευξη τύπου του Φεστιβάλ, αναδεικνύει, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια, αυτή την πρωτοβουλία του Φεστιβάλ ως έμπρακτο δείγμα ανανέωσης και δυναμικής προσέγγισης του ελληνικού κινηματογράφου και τη σύνδεσή του με τη νέα γενιά.

Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Γιάννης Μέλφος, 19 ετών, δευτεροετής φοιτητής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στο Α.Π.Θ.

«Με ενθουσιάζει η ιδέα να συμμετέχω στις εκδηλώσεις, να ασχοληθώ εκ των έσω με κάτι που αγαπώ και να έχω την ευκαιρία να μάθω περισσότερα γι αυτό. Μια μοναδική εμπειρία η οποία ήδη πριν την έναρξη του φεστιβάλ , μου έχει προσφέρει πολύτιμη γνώση όσον αφορά τον ελληνικό κινηματογράφο που πάντα με ενδιέφερε, μέσα από τη μελέτη της βιβλιογραφίας, την παρακολούθηση ταινιών και την ενημέρωση από μέρους της κυρίας Κακλαμανίδου» εξηγεί η Κωνσταντίνα Δάμπαλη, 19 ετών, δευτεροετής στο τμήμα Οικονομικών Επιστημών του ΠΑ.ΜΑΚ.

«Ο ανοιχτός τρόπος επιλογής, προκειμένου να ακουστεί η φωνή των νέων, που θα δουν και θα αξιολογήσουν ταινίες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου με καθαρή ανεπηρέαστη ματιά, είναι πραγματικά πρωτοποριακό ως ιδέα. Για μένα που είμαι οπτικοακουστικός τύπος, ο κινηματογράφος δεν είναι μόνο τρόπος διασκέδασης. Αντιπροσωπεύει έναν τρόπο καλλιτεχνικής έκφρασης που με γοητεύει.

Ανακαλύπτω και εξερευνώ συναισθήματα, ξεχνιέμαι αλλά και μαθαίνω να έχω ανοιχτό μυαλό. Όπως μαθαίνω να βλέπω ταινίες με τη θεματική ή την οπτική των οποίων ίσως διαφωνώ, εκτιμώντας τη δουλειά που έχει γίνει και το καλλιτεχνικό κομμάτι τους, έτσι συνειδητοποιώ, πως και στη ζωή μου από εδώ και στο εξής, θα συναλλάσσομαι με ανθρώπους διαφορετικούς από μένα, τους οποίους οφείλω να αποδέχομαι, εστιάζοντας στο αποτέλεσμά τους κι όχι στη γνώμη μου γι αυτούς, η οποία παύει να είναι τόσο σκληρή κριτικά όπως στο παρελθόν. Είναι παράλληλα η πιο ευχάριστη εκπαιδευτική μέθοδος κατά τη γνώμη μου».

Η οικονομική κρίση δεν ευνοεί τις νέες παραγωγές και η έλλειψη πόρων είναι το μεγάλο αγκάθι μας. Όμως τελικά αυτό μας κάνει πιο δημιουργικούς, αναζητώντας εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης και δίνει και μεγαλύτερη ελευθερία αφού δεν υπάρχουν δεσμευτικοί όροι από κάποιον επίσημο χρηματοδότη. Το ποτήρι μπορείς πάντα να το δεις μισοάδειο ή μισογεμάτο. Είναι θέμα οπτικής.

— Πως το εννοείς αυτό;

Ενημερώθηκα και ενδιαφέρθηκα για ιστορικά γεγονότα, που αποτέλεσαν σενάριο και θεματική ταινιών και μου έδωσαν το ερέθισμα να ψάξω παραπέρα και να διαβάσω γι' αυτά, προκειμένου να έχω την πλήρη εικόνα και πληροφόρηση, βλέποντάς τα με κριτικό πνεύμα, προκειμένου να αποφύγω να πέσω στην παγίδα της προπαγάνδας, στην περίπτωση που υπήρχε. Τις ελληνικές ταινίες τις είχα συνδέσει μόνο με την κωμωδία πριν ενταχτώ στην επιτροπή. Η επιπλέον όμως τριβή με το αντικείμενο, με έκανε να ανακαλύψω τον εαυτό μου και την προτίμησή μου πλέον για το δράμα.

— Με τι κριτήριο θα ψηφίσεις;

Είναι μεγάλη ευθύνη και ομολογώ πως με αγχώνει. Θα προσπαθήσω να είμαι αντικειμενική στην κρίση μου. Πέρα από την προσωπική μου προτίμηση θα σκεφτώ σίγουρα ποια ταινία θα άρεσε στο κοινό, όχι ψηφίζοντας μόνο ένα ενδιαφέρον σενάριο, αλλά μια πραγματικά καλή ταινία.

Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
Σωτήρης Πετρίδης είναι 26 ετών, υποψήφιος Διδάκτωρ στο τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. και μέλος της ένωσης Ελλήνων σεναριογράφων.

«Ο κινηματογράφος είναι η τέχνη που νιώθω πως μου ανοίγει ένα παράθυρο σε νέους κόσμους, αποτελώντας το ερέθισμα για προβληματισμό, δημιουργική σκέψη και μια ανεξάντλητη παλέτα συναισθημάτων. Το ότι από απλός θεατής μπαίνω σε έναν νέο ρόλο εκπροσωπώντας μέσα από την οπτική μου ένα μέρος του νεανικού κοινού, γιατί σίγουρα όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίδιοι και δεν είναι μόνο η ηλικία που καθορίζει τις επιλογές μας, με ενθουσιάζει και αποδεικνύει το ανανεωτικό πνεύμα του Φεστιβάλ και την πρόθεσή του να το φέρει ακόμη πιο κοντά στη νεολαία, επενδύοντας ταυτόχρονα στον νέο ελληνικό κινηματογράφο, που για αυτή είναι σχεδόν άγνωστος», απαντά ο Γιάννης Μέλφος, 19 ετών, δευτεροετής φοιτητής Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος στο Α.Π.Θ.

— Σε τι οφείλεται πιστεύεις αυτή η άγνοια ή η έλλειψη ενδιαφέροντος των νέων για τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο;

Κρίνοντας από τον εαυτό μου, θα σου απαντήσω, πως είχα μεγαλώσει πιστεύοντας πως ο κινηματογράφος περιορίζεται στις παραγωγές της δεκαετίας του 60. Η επαφή μου με τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο ήταν η ταινία Κυνόδοντας του Λάνθιμου και αφορμή ήταν η δημοσιότητα που δόθηκε λόγω της βράβευσής της. Το χάσμα από το ένα είδος στο άλλο έκανε και εμένα και τους συνομήλικούς μου, να κρατήσουμε μια απόσταση από κάτι που από ένα εύπεπτο ψυχαγωγικό είδος, είχε μετατραπεί σε μια δυσνόητη για μας προσέγγιση. Αγνοούσαμε την ενδιάμεση φάση, που αποτελεί μέρος της ιστορίας και της εξέλιξης του ελληνικού κινηματογράφου. Η επαφή όλων είναι καθημερινή σχεδόν με το σινεμά, μέσω της ευκολίας που παρέχει το διαδίκτυο, επιλέγοντας κυρίως ταινίες που είναι διεθνή blockbusters, με γνωστούς δημοφιλείς ηθοποιούς και θα έλεγα πως έχουμε εθιστεί στα σήριαλ.

Ήταν μια αποκάλυψη η μελέτη και η έρευνα της ιστορίας του διεθνούς και του ελληνικού κινηματογράφου, με αφορμή την ένταξή μου στην επιτροπή του βραβείου νεολαίας για το φεστιβάλ. Με εξέπληξε ευχάριστα η «συνάντηση» με σκηνοθέτες όπως ο Γαβράς και ο Αγγελόπουλος ή παραγωγές του Βούλγαρη που αγνοούσα, αλλά και νεότερους δημιουργούς. Πλέον ξέρω πως δεν υπήρξε δημιουργικό κενό, αλλά έλλειψη σωστής προώθησης και ενημέρωσης. Νιώθω πλέον πως κάτι αλλάζει κι αυτό με κάνει αισιόδοξο, αλλά και με συγκινεί, που με τον τρόπο μου, μπορώ κι εγώ να συμμετέχω σ' αυτό.

Αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες θα ψηφίσουν την καλύτερη ελληνική ταινία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter

Ο Σωτήρης Πετρίδης είναι 26 ετών, υποψήφιος Διδάκτωρ στο τμήμα Κινηματογράφου του Α.Π.Θ. και μέλος της ένωσης Ελλήνων σεναριογράφων. Έχει ήδη περάσει και στην «άλλη πλευρά», καθώς οι μικρού μήκους ταινίες, e-social και White Collar, που βασίζονται σε σενάριά του έχουν βραβευτεί σε φεστιβάλ.

— Σωτήρη πώς είναι από κρινόμενος να μπαίνεις στον ρόλο του κριτή;

Είσαι πιο επιεικής. Γνωρίζοντας πως ο κινηματογράφος είναι μια ομαδική δουλειά, που εμπεριέχει πολλές παραμέτρους και διαδικασίες ως το τελικό αποτέλεσμα, δεν κρίνεις αβίαστα μια σκηνή ή μια ταινία.

— Ποια είναι η άποψη σου για την πραγματικότητα στον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο;

Υπάρχει μια άνθιση στον χώρο. Η οικονομική κρίση δεν ευνοεί τις νέες παραγωγές και η έλλειψη πόρων είναι το μεγάλο αγκάθι μας. Όμως τελικά αυτό μας κάνει πιο δημιουργικούς, αναζητώντας εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης και δίνει και μεγαλύτερη ελευθερία αφού δεν υπάρχουν δεσμευτικοί όροι από κάποιον επίσημο χρηματοδότη. Το ποτήρι μπορείς πάντα να το δεις μισοάδειο ή μισογεμάτο. Είναι θέμα οπτικής.

Η συντονισμένη προσπάθεια που γίνεται για τη στήριξη νέων δημιουργών, προωθώντας δουλειές και συνεργασίες με το εξωτερικό και παρέχοντας εξειδικευμένες γνώσεις όσον αφορά στις νέες πρακτικές και τεχνολογίες που διέπουν τον διεθνή χώρο, από την Αγορά στο φεστιβάλ είναι μια εμπνευσμένη πρωτοβουλία, που θα δώσει φτερά σε νέους ανθρώπους με όραμα και δυνατότητες».

— Πως βλέπεις την σύσταση αυτής της επιτροπής και τη συμμετοχή σου σε αυτή;

Είναι μια πολύ θετική κίνηση από πλευράς του TIFF, που δείχνει τον ανανεωτικό του χαρακτήρα. Είναι ευχάριστο ότι υπάρχει μια ηλικιακή διακύμανση μεταξύ των συμμετεχόντων, αφού είμαστε από 19 ως 27 χρόνων, δίνοντας τη ματιά ενός ευρύτερου νεανικού κοινού. Η απόφασή μου θα βασιστεί στην προσωπική μου ματιά, με γνώμονα τις ακαδημαϊκές μου γνώσεις, τη θεωρία, την πρακτική εμπειρία και την προσωπική μου αισθητική. Κανείς μόνος του δεν μπορεί να αντιπροσωπεύσει τη γνώμη και το αισθητήριο ολόκληρης της γενιάς στην οποία ανήκει.

«Έχοντας υπηρετήσει τον θεσμό του TIFF, επί 3 χρόνια ως εθελόντρια στο τμήμα των κινηματογραφικών αιθουσών, έχω βιώσει την μοναδική αυτή ατμόσφαιρα που το διέπει, είχα τη δυνατότητα να παρακολουθήσω μια μεγάλη γκάμα ταινιών, καθώς και να νιώσω την επίδρασή τους στο κοινό» αφηγείται η Άννα Χατζηπαντελή, 27 ετών, μεταπτυχιακή φοιτήτρια, του τμήματος Επικοινωνίας και Πολιτισμού του Α.Π.Θ.

«Μέσω του εθελοντισμού ήρθα σε επαφή με τη σύγχρονη ματιά του ελληνικού κινηματογράφου, που μέχρι τότε πίστευα πως δεν υπήρχε, πιστεύοντας πως είχε σταματήσει να προτείνει νέα πράγματα, αφού είχε εντυπωθεί στη μνήμη μου η εικόνα των ταινιών του 60, που με αυτές τον είχα ταυτίσει. Ανακάλυψα σιγά σιγά σκηνοθέτες, των οποίων τη δουλειά αγνοούσα. Με τη μελέτη που έγινε, για την προετοιμασία μας ως μέλη της κριτικής επιτροπής, διεύρυνα ακόμη περισσότερο τις γνώσεις μου σε αυτό τον τομέα και με θλίβει το γεγονός, πως λόγω ελλιπούς προβολής και προώθησης, ταινίες που θεωρήθηκαν από τις μεγάλες κινηματογραφικές αίθουσες μη εμπορικές, προβάλλονται για λίγες μέρες και μόνο, σε επιλεγμένες αίθουσες όπως π.χ. το Ολύμπιον και συχνά χάνονται γιατί δεν προλαβαίνουν να αναπτύξουν τη δυναμική τους».

— Πως βλέπεις τη σύσταση αυτής της επιτροπής, από μέρους του TIFF;

Ένας εξαιρετικός τρόπος να προσελκύσει το νεανικό κοινό στις κινηματογραφικές αίθουσες και τις ελληνικές παραγωγές. Τα youth prizes είναι ένας διαδεδομένος θεσμός σε φεστιβάλ του εξωτερικού, που λειτουργεί με επιτυχία. Σε προσωπικό επίπεδο, πιστεύω πως αντιπροσωπεύω τον μέσο όρο του κοινού και αν και θα αποφασίσω για την ψήφο μου σε δικά μου δεδομένα και προσλαμβάνουσες, ξέρω πως εκπροσωπώ αυτή τη μερίδα θεατών.

«Ο κινηματογράφος είναι ένας κόσμος συναισθημάτων, μηνυμάτων, εικόνων και πληροφοριών. Πηγή προβληματισμού, ευαισθητοποίησης, αφύπνισης, που πέραν του φαντασιακού και ψυχαγωγικού του χαρακτήρα, σου φανερώνει μέσα στις δύο περίπου ώρες που διαρκεί μια ταινία, έναν ολόκληρο κόσμο, ένα παράλληλο σύμπαν που μέχρι εκείνη τη στιγμή αγνοούσες ή ήξερες επιφανειακά» αναφέρει η Νατάσα Δεληβοριά, 20 ετών, τριτοετής φοιτήτρια, στο τμήμα Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών του Α.Π.Θ.

«Μόλις τα τελευταία χρόνια, άρχισα να ανακαλύπτω σκηνοθέτες όπως ο Κούνδουρος ή ο Λάνθιμος, πιστεύοντας στο παρελθόν, πως ο ελληνικός κινηματογράφος είχε εξαντλήσει το ρεπερτόριό του στη δεκαετία του εξήντα. Χαίρομαι, που η συμμετοχή μου, στην κριτική αυτή επιτροπή, είναι η αφορμή να εντρυφήσω στο θέμα και να ανακαλύψω τον αθέατο σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο, τις δυνατότητες και τα επιτεύγματά του. Πρέπει να αντιληφθούν όλοι, πως το σινεμά είναι υπόθεση του κάθε ένα από μας και όχι των ειδικών περί τέχνης. Είναι μια ανθρωποκεντρική τέχνη, που αφορά ένα κοινό, που δεν απαρτίζεται από επαγγελματίες του είδους, αλλά είναι αυτοί που εισπράττουν το αποτέλεσμά του και πρέπει να μπορούν να έχουν θέση, γνώμη και άποψη γι' αυτό και την προώθησή του».

— Σαν νέος άνθρωπος, τί προσδοκάς από τις νέες ελληνικές παραγωγές;

Να είναι ελληνικές. Να μην κοπιάρουν ταινίες και φόρμες παραδείγματος χάρη του ευρωπαϊκού κινηματογράφου, καθώς και προσεγγίσεις, που είναι ξένες με την ελληνική πραγματικότητα και ιδιοσυγκρασία. Δεν το λέω με εθνικιστική προδιάθεση, αλλά πιστεύω πως πρέπει να γίνει focus στο « υλικό », που υφίσταται τη δεδομένη στιγμή στην Ελλάδα και μέσα από αυτό να εξελιχθεί, δημιουργώντας νέες συνθήκες, με θέματα που θα αφορούν στην κοινωνία, όπως τη ζούμε και την αντιλαμβανόμαστε. Να μιλήσουν στη «γλώσσα »μας. Σίγουρα η ψήφος μου θα εμπεριέχει μεγάλη δόση υποκειμενικότητας ως βιωματική απόρροια, αλλά δεν θα είναι ανεπηρέαστη από την άποψη της παρέας και της γενιάς μου.

Ένα φεστιβάλ ανοιχτό στους νέους, την οπτική τους για τα κινηματογραφικά πράγματα της χώρας, βάζει τα θεμέλια για μια νέα εποχή στον ελληνικό κινηματογράφο, την στήριξη αλλά και την προώθησή του, εντός και εκτός συνόρων. Τα μηνύματα είναι αισιόδοξα και ελπιδοφόρα. Η νέα γενιά δεν είναι εδώ μόνο για να αμφισβητεί και να κρίνει, αλλά να συμμετέχει διψώντας για «τροφή», ζητώντας ανατροφοδότηση, συνέχεια και μέλλον.

*Το ρεπορτάζ παραχωρήθηκε για αναδημοσίευση στο LIFO.gr από τη συγγραφέα του

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ