H Skoda δίνει τη λύση για την γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Η Skoda Auto συνεργάζεται με την Chakratec, η οποία έχει δημιουργήσει το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας Kinetic Power Booster.

H Skoda δίνει τη λύση για την γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας Kinetic Power Booster, εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ταυτόχρονα.

Η Skoda μπορεί να έχει προγραμματίσει την παρουσίαση μιας σειράς ηλεκτρικών ή plug-in υβριδικών μοντέλων μέσα στην επόμενη τριετία, παράλληλα όμως εστιάζει και στην έρευνα για την ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών.


Ένα σημαντικό θέμα της επικαιρότητας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, είναι και η επάρκεια των σταθμών γρήγορης φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς η υποδομή πρέπει να συμβαδίζει με τον αυξανόμενο αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων.

 

Η Skoda δεν εστιάζει μόνο στην παρουσίαση νέων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, αλλά φροντίζει και για την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών.


Σε περίπτωση που κάποια στιγμή είναι επιθυμητή η φόρτιση δέκα αυτοκινήτων ταυτόχρονα σε δέκα λεπτά, τότε θα ήταν αναγκαία μία τεράστια επένδυση, καθώς και εξοπλισμός ικανός να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα έναν ουρανοξύστη.


Μία εφικτή λύση με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα είναι η δημιουργία τοπικών συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με τη χρήση χημικών συσσωρευτών παρόμοιων με εκείνους των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.


Ωστόσο το μειονέκτημά τους είναι ότι η συχνή φόρτιση και εκφόρτιση, μειώνει τη διάρκεια ζωής με αποτέλεσμα να ήταν αναγκαία η ανακύκλωσή τους. Όμως τη λύση έρχεται να δώσει η Skoda Auto DigiLab, το τμήμα της τσέχικης φίρμας που εξελίσσει τεχνολογίες του μέλλοντος, ανάμεσά τους και η έρευνα για τη γρήγορη φόρτιση.


Η Skoda Auto έχει συνάψει συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας με την Chakratec, μια εταιρεία από το Ισραήλ, η οποία έχει δημιουργήσει το Kinetic Power Booster. Πρόκειται για ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας που βασίζεται σε σφόνδυλο, χωρίς να απαιτούνται μπαταρίες.

 

H Skoda δίνει τη λύση για την γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Σύμφωνα με τη Skoda, το Kinetic Power Booster εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση πολλών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ταυτόχρονα.


Η εν λόγω τεχνολογία επιτρέπει τη φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων με διπλάσια ισχύ σε σχέση με αυτή που μπορεί να παρέχει το δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μέρη όπου η δυναμικότητα του δικτύου είναι πολύ πιο μικρή σε σχέση με αυτήν που απαιτείται για γρήγορη φόρτιση.


Επιπροσθέτως μπορεί να φορτίσει δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα με «πλήρη» ταχύτητα, ενώ υπό διαφορετικές συνθήκες θα έπρεπε τα δύο αυτοκίνητα να μοιραστούν τη διαθέσιμη χωρητικότητα.


Πέρυσι, η Skoda Auto DigiLab ξεκίνησε την πιλοτική λειτουργία του καινοτόμου συστήματος αποθήκευσης κινητικής ενέργειας με σφόνδυλο, σε σύνδεση με ένα σταθμό γρήγορης φόρτισης. Πρόκειται για την πρώτη εγκατάσταση αυτού του τύπου στην Τσεχία και μόλις την τρίτη στον κόσμο.


Το μεγάλο πλεονέκτημα του συστήματος της Chakratec είναι ότι χρησιμοποιεί μηχανική μορφή αποθήκευσης ενέργειας και όχι χημική, κάτι που εγγυάται τη σταθερή απόδοση στο χρόνο, ενώ η διάρκεια ζωής του υπολογίζεται στα είκοσι χρόνια.

 

H Skoda δίνει τη λύση για την γρήγορη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων
Το Kinetic Power Booster αποτελεί καινοτομία στα συστήματα αποθήκευσης κινητικής ενέργειας, λόγω της χρήσης σφονδύλων.


Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποθήκευσης ενέργειας θα καθιστούσε δυνατή την ταυτόχρονη φόρτιση των μπαταριών δύο Skoda Citigoe iV μέχρι το 80% της χωρητικότητάς τους, σε μόλις μία ώρα και με διπλάσια ισχύ σε σχέση με αυτή που παρέχει μόνο του το δίκτυο.


Όταν το Kinetic Power Booster βρίσκεται σε πλήρη φόρτιση, οι σφόνδυλοι περιστρέφονται με 18.000 περιστροφές ανά λεπτό. Όταν φορτίζεται ένα αυτοκίνητο, η ταχύτητα σταδιακά πέφτει στις 7.000 σ.α.λ., ενώ σε αυτό το σημείο η φόρτιση σταματά επειδή υπάρχει πλήρης αποφόρτιση.


Ο χρόνος που απαιτείται για την επαναφόρτιση, ήτοι την επαναφορά των σφονδύλων στη μέγιστη ταχύτητά τους, εξαρτάται από την ισχύ του δικτύου στο οποίο είναι συνδεδεμένη η εγκατάσταση: μία τυπική τιμή είναι 45 λεπτά.


Τέλος, η εγκατάσταση αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένου του συνδεδεμένου σταθμού φόρτισης, καταναλώνει ελάχιστα, περίπου 3 kWh ενέργειας για την τροφοδοσία των σφονδύλων και των εξαρτημάτων της λειτουργίας του σταθμού φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι όλη υπόλοιπη ενέργεια που προέρχεται από το δίκτυο, χρησιμοποιείται για τη φόρτιση των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

 

Αυτοκίνητο
 
 
 
 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ