ADVERTORIAL

 

Βρισκόμαστε στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, το 2012, η οποία πλήττει κυρίως την Αθήνα και το κέντρο της. Κλειστά μαγαζιά, καθημερινές συγκρούσεις στους δρόμους, μειωμένη κίνηση.

 

Οι αφίξεις εκείνη τη χρονιά, έφτασαν στο ναδίρ, σημειώνοντας αρνητικό ρεκόρ με μόλις 2,5 εκ. επιβάτες. Παράλληλα, η Αθήνα είχε σοβαρό θέμα φήμης αφού για τα διεθνή Μέσα ήταν συνώνυμο επεισοδίων και καταστροφών.

 

Πώς όμως επήλθε η ολική επαναφορά των σημερινών ρεκόρ αφίξεων και της καθιέρωσης της Αθήνας στην ελίτ του παγκόσμιου τουρισμού;

 

Το σχέδιο Καμίνη για αντιστροφή της κατάστασης στηρίχθηκε στη φιλοσοφία της συνένωσης δυνάμεων με τον υγιή ιδιωτικό τομέα. Μάλιστα, δεν ήταν λίγοι που τον επέκριναν γι' αυτή την επιμονή.

 

«Προσφέρουμε στέγη σε διαμερίσματα σε 3.000 πρόσφυγες, με λένε αριστερό. Συνεργάζομαι με τον ιδιωτικό τομέα, με λένε δεξιό. Ας λένε ό,τι θέλουν, θα κάνω ό,τι απαιτείται για το καλό της πόλης μου», συνήθιζε να λέει.

 

 


Με μια πρωτοφανή –για τα ελληνικά δεδομένα– συνέργεια ενός δημόσιου φορέα με τον ιδιωτικό τομέα, δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων πριν από 3 χρόνια μια σύμπραξη για τον τουρισμό, το This is Athens & Partners (όπως μετονομάστηκε).

 

Μαζί με κορυφαίους φορείς του τουρισμού, τον ΣΕΤΕ, τον Διεθνή Αερολιμένα «Ελευθέριος Βενιζέλος» και την AEGEAN, ο δήμος Αθηναίων συντόνισε μεθοδικές και στοχευμένες καμπάνιες με στόχο να αναδειχθεί η Αθήνα ως κορυφαίος city break προορισμός για όλο τον χρόνο.

 

Και είχε αποτελέσματα. Διεθνή βραβεία, διεθνή πρωτοσέλιδα, νέες ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο και φυσικά τα νούμερα που επιβεβαιώνουν αυτήν την τουριστική άνοιξη.

 

Από τις 2,5 εκατ. αφίξεις του 2012 φτάσαμε στο ρεκόρ όλων των εποχών του 2018 με αφίξεις που ξεπέρασαν τα 5,8 εκ. Όσον αφορά τους city break επισκέπτες της πόλης, βάσει των στατιστικών του Ελ. Βενιζέλος, η αύξηση ήταν ιλιγγιώδης ξεπερνώντας το 600% την τελευταία 5ετία.

 

 


Η επιτυχία αυτή είχε ως αποτέλεσμα τη συμμετοχή στη σύμπραξη κι άλλων κορυφαίων παικτών του ελληνικού τουρισμού, όπως η Λάμψα Α.Ε., ιδιοκτήτρια του King George και της Μεγάλης Βρετανίας, η Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις A.E., ιδιοκτήτρια του Hilton, και η Lamda Development Lamda Development.

 

Όλοι μαζί ξεκινούν την υλοποίηση ενός αναπτυξιακού πλάνου 15 εκ. ευρώ για την επόμενη τριετία με δράσεις τόσο για την ανάπτυξη και την αναβάθμιση του προορισμού Αθήνα, όσο και για την αποτελεσματική προώθηση της πόλης στις μεγάλες τουριστικές αγορές του εξωτερικού.

 

Από την άλλη, υπολογίζεται να ενισχυθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις και η επισκεψιμότητα στην Αθήνα, συμβάλλοντας στη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας.


Παράλληλα, τη δική του άνθηση γνωρίζει κι ο κρίσιμος τομέας του συνεδριακού τουρισμού αφού το Γραφείο Συνεδρίων και Επισκεπτών του δήμου Αθηναίων, το ACVB, ανακηρύχθηκε ως το κορυφαίο ευρωπαϊκό γραφείο για το 2018 στα World Travel Awards.

 

Όπως και να έχει, η στρατηγική Καμίνη για συνέργειες στον τουρισμό απέδωσε. Και δεν είναι τυχαίο ότι ουδείς από τους νυν υποψηφίους για τη διαδοχή του δεν την αμφισβητεί.