Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Τι διηγούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών της Αθήνας
Αθήνα

Τι διηγούνται οι είσοδοι των πολυκατοικιών της Αθήνας

Ο Δημήτρης Κλεάνθης φωτογράφισε δεκάδες εισόδους πολυκατοικιών τη νύχτα για το πρότζεκτ Entrance

 

Όταν είδα την πρώτη φωτογραφία προσπάθησα ασυναίσθητα να βάλω ανάμεσα στο άλμπουμ την είσοδο της δικής μου πολυκατοικίας. Θυμόμουν τα βασικά, αλλά δεν μπορούσα να χρωματίσω την εικόνα. Υπήρχαν πολλά κενά, χώροι και πράγματα που δεν είχαν εντυπωθεί ποτέ στο μυαλό μου. Ήταν ένα θολό σημείο της καθημερινότητας. Ένας χώρος αδιάφορος που τον προσπερνούσα κάθε μέρα χωρίς να του δίνω καμία σημασία, όπως λογικά κάνουν οι περισσότεροι. Όμως εκεί ακριβώς, ο φωτογράφος Δημήτρης Κλεάνθης είχε βρει την καλλιτεχνική του εμμονή και το πεδίο για ένα νέο, αστικό σαφάρι σε ένα κομμάτι της πόλης σχεδόν μνημειώδες. 

 

Tο πρότζεκτ "Entrance" σε κάνει να αισθάνεσαι πως παρακολουθείς μια αμήχανη, ακατανόητη πορνογραφία. Είναι μια ηδονοβλεπτική ματιά στις ζωές των άλλων, που όμως είναι τόσο αθώα γιατί δεν ξέρεις τίποτα για τα θύματα. Αναλόγως τη διάθεση μπορείς να φανταστείς: μεθυσμένα ζευγάρια να χουφτώνονται κλεφτά καθώς επιστρέφουν τα χαράματα, τον γείτονα να κρατά την ανάσα του πίσω από την πόρτα προσπαθώντας να ακούσει ποιος ανεβαίνει τις σκάλες ή τις ξερές καληνύχτες των ενοίκων που δεν χωνεύονται, αλλά αναγκάζονται σε προσωρινή ανακωχή μπροστά από το ασανσέρ. Kάθε είσοδος και άλλη ιστορία, άλλη ατμόσφαιρα.

 

Ο Δημήτρης ασχολείται από το 2012 επαγγελματικά με την αρχιτεκτονική και ταξιδιωτική φωτογραφία και πρότζεκτ του έχουν δημοσιευθεί σε sites και περιοδικά όπως το Wallpaper*, το Conde Nast Traveller, το GUP, το VICE και το Archdaily. Και κάπου εκεί ανάμεσα, άρχισε μια νυχτερινή περιπλάνηση κυνηγώντας την αισθητική της πόλης και των ανθρώπων της σε κάδρα που θα μπορούσαν να είναι το σκηνικό για το reality της Αθήνας.

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

— Πώς, πότε και γιατί ξεκίνησε αυτό το πρότζεκτ στις αθηναϊκές πολυκατοικίες;

Η φωτογραφική αυτή σειρά είναι αποτέλεσμα της ωρίμανσης του χρόνιου ενδιαφέροντος μου για τους εσωτερικούς χώρους ως καθρέφτη του εαυτού μας αλλά και για τις ελληνικές πολυκατοικίες ως έννοια και ως μορφή. Στις αρχές του 2015 φωτογράφισα δοκιμαστικά την είσοδο μίας πολυκατοικίας στην Ομόνοια και όταν είδα το αποτέλεσμα ήξερα ότι αυτή ήταν μία ατμόσφαιρα που ήθελα να εξερευνήσω και να αποτυπώσω. Έτσι, έφτιαξα έναν χάρτη με τις περιοχές της Αθήνας στις οποίες ήθελα να κινηθώ, ουσιαστικά σε όλο τον Δήμο Αθηναίων και ξεκίνησα αυτό το πολύμηνο "αστικό σαφάρι".

 

— Γιατί νύχτα;

Την ημέρα οι είσοδοι των πολυκατοικιών είναι κατά κάποιον τρόπο αόρατες, χάνονται από το έντονο φως, την κίνηση των ανθρώπων και την βαβούρα των δρόμων.Τη νύχτα, όταν όλη αυτή η ένταση έχει φύγει, οι άνθρωποι έχουν επιστρέψει στα διαμερίσματά τους και τα φώτα έχουν ανάψει, απελευθερώνεται όλη τους η ομορφιά. Το σκοτάδι που τις πλαισιώνει, το πηχτό σκοτάδι στο οποίο οδηγούν οι διάδρομοι και οι σκάλες τους, αφαιρεί τις περιττές λεπτομέρειες και δημιουργεί μυστήριο απελευθερώνοντας την φαντασία, τις μετατρέπει από εισόδους σε πύλες.

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

— Ποια είναι η είσοδος που ξεχωρίζεις για μία ιστορία ή για την ατμόσφαιρα της, πες μας λίγα πράγματα γι'αυτήν.

Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη ιστορία για καμία είσοδο αλλά η κάθε είσοδος είχε την δική της έντονη ατμόσφαιρα που εκείνη τη στιγμή με έπειθε να πατήσω το κουμπί της μηχανής, όπου ως ατμόσφαιρα εννοώ αυτόν τον συνδυασμό του χώρου, του φωτισμού και των μικρών λεπτομερειών που συνθέτει μία πιθανή ιστορία. Στη σειρά αυτή δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη ιστορία αλλά υποθέσεις.

 

— Tι γίνεται με το ζωντανό κομμάτι; Σε ενδιαφέρουν οι άνθρωποι και οι ιστορίες πίσω από τις εισόδους; Έχεις ποτέ επανέλθει σε μία πολυκατοικία με σκοπό να μάθεις περισσότερα ή από περιέργεια να δεις ποιοι είναι οι ένοικοι και αν ανταποκρίνονται σε αυτό που είχες φανταστεί;

Αυτό που με ενδιέφερε ήταν οι φωτογραφίες να είναι όμορφες και να μεταφέρουν καλά την σχεδόν ονειρική εντύπωση που μου έκαναν αυτοί οι χώροι όταν τους πρωτοαντίκριζα. Δεν ξαναγύρισα να εξακριβώσω κάτι για τους ενοίκους, θα ήταν σαν να υπερανέλυα ένα όνειρο οπότε και θα το διέλυα . Σ'αυτή την σειρά πρώτο ρόλο για μένα είχε η αίσθηση, όχι η πραγματικότητα, παρόλο που στην πρώτη υπάρχουν στοιχεία για την δεύτερη. 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

— Πώς είναι για έναν φωτογράφο να έχει αντικείμενο τα κτίρια και όχι ανθρώπους; Που είναι η γοητεία σ' αυτό; 

Η φωτογράφηση της αρχιτεκτονικής και των κτιρίων είναι ένας έμμεσος αλλά σαφής τρόπος να μιλήσεις για τους ανθρώπους, τους αρχιτέκτονες και τους ενοίκους εν προκειμένω αλλά και για την κοινωνία γενικότερα. Κτίρια, φτιαγμένα από ανθρώπους για ανθρώπους, μαρτυρούν το κοινωνικό φαντασιακό που λιγότερο ή περισσότερο εμπνευσμένα δομούν οι αρχιτέκτονες αλλά και την κατάληψη του από την πραγματικότητα της καθημερινής ζωής έτσι όπως την διαμορφώνουν οι ένοικοι, οι απλοί άνθρωποι. Η επίσημη αισθητική της αρχιτεκτονικής και η ανεπίσημη αισθητική των ενοίκων σκιαγραφούν σε ορισμένο βαθμό το προφίλ της κοινωνίας.

 

— Ποια θεωρείς πως είναι η πιο χαρακτηριστική και ενδιαφέρουσα περιοχή της πόλης ως προς το Entrance αλλά και ως προς την αρχιτεκτονική της ταυτότητα;

Ενδιαφέρουσες εισόδους αλλά και αρχιτεκτονική βρήκα σε όλη την Αθήνα, κάθε περιοχή με την δική της ταυτότητα, όμως προσωπικά αγαπημένη μου περιοχή περιπλάνησης είναι το Μεταξουργείο και οι δρόμοι μεταξύ Ομόνοιας, Σταθμού Αττικής και Πεδίου του Άρεως. Δρόμοι όπως η Μεγάλου Αλεξάνδρου, η Κωνσταντινουπόλεως, η Μαιζώνος, η Αχαρνών, η Μάρνης, η Δεριγνύ, συμπυκνώνουν την Αθήνα για εμένα.

 

— Από την περιπλάνηση σου στην πόλη για το πρότζεκτ αυτό, τι ανακάλυψες που ίσως πριν να μην είχες παρατηρήσει ως βιαστικός περαστικός;
Ανακάλυψα καταρχήν πολλά σημεία της πόλης που δεν ήξερα, πολλές μικρές γειτονιές από τις οποίες υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν θα περνούσα και οι οποίες με έκαναν να εκτιμήσω ακόμα περισσότερο αυτήν την γοητευτική, ασχημόμορφη πόλη. Παρατήρησα επίσης το πώς η κάθε περιοχή περιέχει τμήμα της ατμόσφαιρας των περιοχών με τις οποίες γειτονεύει, όπως για παράδειγμα το Παγκράτι που έχει κάτι από την πνιγηρή πυκνότητα και τον συντηρητισμό του Βύρωνα αλλά και από την κομψή αστικότητα του Συντάγματος. Αυτές οι σταδιακές αλλαγές της ατμόσφαιρας στα σύνορα των περιοχών μου άρεσαν πολύ. Όταν είδα τρεις γυναίκες αφρικανικής καταγωγής, με την κατάμαυρη ολόσωμη ισλαμική τους περιβολή, τη λεγόμενη νικάμπ, να μπαίνουν στην είσοδο μίας πολυκατοικίας στην Αριστοτέλους, αναλογίστηκα επίσης τις ενδιαφέρουσες αλλά και κρίσιμες αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στην Αθήνα και στην Ελλάδα.

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

 

© Dimitris Kleanthis
© Dimitris Kleanthis

 

www.dimitriskleanthis.com

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί ο Ιλισός να βγει ξανά στο φως;
Η πρόταση για την «αποκάλυψη» του ιστορικού ποταμού και η διαμάχη για το αν μπορεί να αποτελέσει ένα έργο πνοής ή ένα προεκλογικό πυροτέχνημα.
Παρακολουθήστε το LIFO DEBATE των υποψηφίων δημάρχων της Αθήνας
Από τα γραφεία της σύνταξης του Lifo.gr
Au Revoir! Το θρυλικό  μπαρ της Πατησίων μέσα από τα λόγια του δημιουργού του. Από το Νίκο Τριανταφυλλίδη
Η ιστορία του παλαιότερου μπαρ της πόλης, με το υποδειγματικό στιλ
Φούντες, πον πον και κρόσσια στην Κλωστοϋφαντουργία «Μέντης»
Η μοναδική τέχνη κατασκευής στολιδιών για τις παραδοσιακές φορεσιές έχει διασωθεί και μεταλαμπαδεύεται μέχρι σήμερα από το Κέντρο Διατήρησης Παραδοσιακών Τεχνικών Κλωστοϋφαντουργίας «Μέντης», υπό τη διαχείριση του Μουσείου Μπενάκη
Μέσα σ’ αυτή τη στοά στην Ακαδημίας κρύβεται ένα κομμάτι του παλιού ελληνικού κινηματογράφου
Η ιστορία του «Μεγάρου της Έβδομης Τέχνης» που προσπερνάμε χωρίς να προσέχουμε
Πειραιάς - Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό και ξεναγό τον Πέτρο Μάρκαρη
Η «Αθήνα της μιας διαδρομής», όπως περιγράφεται στο ομώνυμο βιβλίο του συγγραφέα που κυκλοφόρησε στα ελληνικά, φανερώνει την κοινωνική διαστρωμάτωσή της.
Νύχτες στο +Soda
Αθήνα, 1997
12 λόγοι που αγαπάμε τις περιοχές Μοναστηράκι και Ψυρρή
Η πιο αυθεντική γειτονιά της πόλης έχει κάτι για όλους, κάθε στιγμή
5 ιστορικοί σινεφίλ κινηματογράφοι της Αθήνας
Ιστορικές, νοσταλγικές, με ταυτότητα και χαρακτήρα, αυτές είναι οι αθηναϊκές κινηματογραφικές αίθουσες που βλέπουν ακόμη τη ρομαντική πλευρά της 7ης Τέχνης
Η παλιά Κυψέλη: μια εύθυμη γειτονιά με τα όλα της
Σε ένα παλιότερο βιβλίο της Μελίτας Αδάμ σκιαγραφείται η παλιά, γλυκιά ζωή μιας συνοικίας με γάργαρα νερά και τέλειο κλίμα.
Νύχτες στο King Size με τους Magna (1997)
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Κώστας Μπακογιάννης: «Νομίζαμε ότι έχουμε το νέο Βερολίνο, αλλά δημιουργήσαμε το νέο Κάιρο»
Ο υποψήφιος για τον δήμο της Αθήνας αποκαλύπτει ότι θέλει να γίνει δήμαρχος οκταετίας, αναλύει τις θέσεις του κι εξηγεί πώς μπορεί να γίνει μια πόλη καθαρή
Μπήκαμε στην ανακαινισμένη βίλα Μπότση στην Πολιτεία
Η κατοικία του ιστορικού εκδότη Νάσου Μπότση μετατρέπεται σε χώρο για πολιτιστικές χρήσεις
Τρεις θαυμάσιες εκκλησίες στο κέντρο της Αθήνας
Στη διάσημη Καπνικαρέα, στον βυζαντινό ναό των Αγίων Αποστόλων και στη μικρή Μητρόπολη
Πώς η Αθήνα μεταμορφώθηκε σε μια εξαετία σε παγκόσμια τουριστική υπερδύναμη;
Η επιμονή Καμίνη για άνοιγμα του Δήμου στον ιδιωτικό τομέα που έφερε ρεκόρ όλων των εποχών στις αφίξεις επισκεπτών
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Hera Mitropoulou Hera Mitropoulou 3.10.2016 | 17:14
Πηγαίνετε στην Πλατεία Κυψέλης, Πυθίας 1. Ωραία μεταλλική είσοδος μεγάλη, με σκαλιστά κρύσταλλα, και ωραία σκάλα εσωτερικά και από ότι θυμάμαι είχε και φυτά εκατέρωθεν...
Προηγούμενα 1 Επόμενα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή