Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter

Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη

0
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Ρήγας Φεραίος ψάλλει το «Θούριο» του Αγώνα. Αντίγραφο μιας από τις σκηνές της ελληνικής επανάστασης του Peter Von Hess με τις οποίες ο Λουδοβίκος Α’ της Βαυαρίας διαδκόσμησε τα ανάκτορα του Μονάχου. Ελαιογραφία 0,15χ0,11 μ. Δωρεά Αντωνίου και Ελένης Χρηστομάνου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Εφοδιαστικό έγγραφο μέλους της Φιλικής Εταιρείας της μυστικής οργάνωσης που ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό από τον Εμμανουήλ Ξάνθο, τον Νικόλαο Σκουφά και τον Αθανάσιο Τσακάλωφ με στόχο της προετοιμασία της επανάστασης. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη (1792-1828) «Μάχου υπέρ Πίστεως και Πατρίδος» από το στρατόπεδο του Ιασίου στις 24 Φεβρουαρίου 1821. Η πρώτη αυτή επίσημη διακήρυξη της ελληνικής επανάστασης μας παραπέμπει στην αποτυχημένη απόπειρα που ενθάρρυνε ο μύθος της αναμενόμενης ρωσικής βοήθειας και η εσφαλμένη στρατηγικά άποψη ότι οι επίσης υπόδουλοι λαοί των Βαλκανίων θα έχυναν το αίμα τους για την ελληνική υπόθεση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σπάθα του Κωνσταντίνου Κανάρη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η διαθήκη που πρόλαβε να γράψει ο στρατηγός Γέωργιος Καραισκάκης μετά το θανάσιμο τραυματισμό του στο Φάληρο στις 22 Απριλίου 1827 ενώ προετοίμαζε μια μεγάλη επίθεση για την απελευθέρωση των πολιορκημένων στην Ακρόπολη των Αθηνών. Με το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο ο ήρωας της επανάστασης κληροδοτεί στο γιό του το μοναδικό του περιουσιακό στοιχείο, ένα σπαθί. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η σπάθα που δώρισε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στο συναγωνιστή του Θεόδωρο Λεονάρδο. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Σημαία με την παράσταση της Ελλάδας στην μορφή της θεάς Αθηνάς και την επιγραφή Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ. Αρχικά ανήκε στο Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ο οποίος την προσέφερε στον Κωνσταντίνο Δραγώνα μέλος της επιτροπής Ζακύνθου που υπηρέτησε τον αγώνα, διευκολύνοντας τις επαφές των Ελλήνων με την αγγλική διοίκηση. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Το τηλεσκόπιο του ναύαρχου Γιακουμάκη Τομπάζη (1782-1829) παραπέμπει στην πρώτη νικηφόρο αναμέτρηση του ελληνικού στόλου με τον τουρκικό στην Ερεσσό της Λέσβου στις 27 Μάιου 1821 η οποία εξασφάλισε στους Έλληνες τον έλεγχο του Αιγαίου. Δωρεά Φίλιππου Δραγούμη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Η πυξίδα του Ανδρέα Μιαούλη (1769-1835) αρχηγού των ναυτικών δυνάμεων της ελληνικής επανάστασης. Ανάμεσα στα πολλά ηρωικά κατορθώματα οι ναυμαχίες των Πατρών στις 20 Φεβρουαρίου 1822 και της Σούδας στις 31 Μαΐου και 2 Ιουνίου 1825 ξεχωρίζουν οι απεγνωσμένες προσπάθειες ανεφοδιασμού του πολιορκημένου Μεσολογγίου. Δωρεά του Ύπατου Αρμοστή Κρήτης, πρίγκιπα Γεωργίου. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Προσωπικά αντικείμενα του Καποδίστρια. Η σφραγίδα του το κουμπί από την πόλη του και το παράσημο Αστέρας. Δωρεά Ειρήνης Μεταξά. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Πιστόλια με έκτυπη επίχρυση διακοσμητική επένδυση του Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Δωρεά Πέτρου Μαυρομιχάλη. © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Από τα πιστόλια του Λόρδου Βύρωνα ως τη σημαία του Κολοκοτρώνη: 15 κειμήλια της Ελληνικής Επανάστασης στη συλλογή του Μουσείου Μπενάκη Facebook Twitter
Χρυσή σφραγίδα του Διονυσίου Σολωμού (1798-1857) με το μονόγραμμα του στο κέντρο και περιμετρικά την επιγραφή VERUM AMO VERUM VOLO (=την αλήθεια αγαπώ, την αλήθεια θέλω). © Μουσείο Μπενάκη
Εικαστικά
0

Γιάννης Πανταζόπουλος

Ο Γιάννης Πανταζόπουλος γεννήθηκε το 1984. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Από το 2008 έχει εργαστεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης ως δημοσιογράφος και από το 2014 αποτελεί βασικό μέλος της δημοσιογραφικής ομάδας της έντυπης και ηλεκτρονικής «LiFO». Έχει επιμεληθεί τεύχη ειδικού περιεχομένου της έντυπης LiFO και έχει πάρει συνεντεύξεις από τις κορυφαίες προσωπικότητες της πολιτικής, κοινωνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας.
Mail:  [email protected]

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ