Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης

Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
1

Για τον Βρετανό γλύπτη, φωτογράφο και δύτη Jason deCaires Taylor, ο ωκεανός είναι κάτι παραπάνω από μούσα του. Είναι εκθεσιακός χώρος και μουσείο μαζί.

Ο Taylor, εξηγεί η δημοσιογράφος της Guardian Susan Smillie, δημιουργεί γλυπτά από ανθρώπινες μορφές και εικόνες της ζωής πάνω στη Γη και έπειτα τις βυθίζει στον πάτο του ωκεανού, ο οποίος τα απορροφά ολοκληρωτικά και τα μετατρέπει από άψυχα αγάλματα σε ζωηρούς οικότοπους για κοράλλια, καρκινοειδή και άλλα πλάσματα του νερού. Το αποτέλεσμα; Αινιγματικές, καθηλωτικές αφηγήσεις για την παροδικότητα της ανθρώπινης ζωής, την ιερότητα του ωκεανού και τη φοβερή αναζωογονητική του δύναμη.

Το «Museo Atlantico» του Jason deCaires Taylor, βρίσκεται ανοικτά της Λανθαρότε, του τέταρτου μεγαλύτερου νησιού των Καναρίων Νήσων.

Προς το παρόν, το υποβρύχιο μουσείο περιέχει μόνο τη «Σχεδία της Λαμπεντούζα», μία μοντέρνα εκδοχή από τσιμέντο της περίφημης «Σχεδίας της Μέδουσας» του Τεοντόρ Ζερικώ που αναφέρεται στην τραγική, πολύνεκρη τραγωδία που στοίχισε πέρυσι τη ζωή σε περίπου 800 ανθρώπους και την ημιτελή, εγκατάσταση του «Ρουβίκωνα», ενός έργου που πραγματεύεται τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και την αναπόφευκτη πορεία της ανθρωπότητας προς το σημείο δίχως επιστροφή.

Στα άμεσα σχέδια του Taylor περιλαμβάνεται και ένα είδος ανθρώπινου - βοτανικού κήπου που θα αποτελείται από γλυπτά ανθρωπίνων μορφών και φυτά βγαλμένα από την χλωρίδα και την πανίδα της Λανθαρότε.

Το «Museo Atlantico» δεν θα είναι το μοναδικό υποβρύχιο μουσείο στον κόσμο, αφού υπάρχει και το «Museo Subacuático de Arte (Musa)» στα ανοιχτά του Κανκούν στο Μεξικό, που περιλαμβάνει σχεδόν 500 αγάλματα, φτιαγμένα από τους ντόπιους κατοίκους στο ψαροχώρι του Puerto Morelos.

Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Ο «Ρουβίκωνας»: Οι φιγούρες του έργου στη θέση τους στο βυθό της θάλασσας. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
H «Σχεδία της Λαμπεντούζα». Ο Taylor δημιούργησε μία μοντέρνα εκδοχή από τσιμέντο της περίφημης «Σχεδίας της Μέδουσας» του Τεοντόρ Ζερικώ. Το έργο αποκτά ιδιαίτερη σημασία λόγω της μεγαλύτερης μετακίνηση πληθυσμών στην παγκόσμια ιστορία και των ανθρώπινων ζωών που χάνονται στη θάλασσα. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Στην φωτογραφία απεικονίζονται τα γλυπτά που θα αποτελέσουν μέρος του έργου «Ρουβίκωνας». Το τελευταίο κομμάτι της κατασκευής αναπαριστά ένα φράκτη προς την κατεύθυνση του οποίου θα κινούνται οι φιγούρες. Το έργο του Taylor πραγματεύεται τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και ο φράκτης συμβολίζει το σημείο δίχως επιστροφή - Οι φιγούρες θα κινούνται προς το φράκτη χωρίς να του δίνουν σημασία, έχοντας το βλέμμα στραμμένο στα κινητά τους. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
H «Σχεδία της Λαμπεντούζα», έξω από το στούντιο του Taylor. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Κι άλλα γλυπτά τοποθετούνται στο βυθό. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Μία πολύ κοντινή λήψη των γλυπτών μορφών που απαρτίζουν τη «Σχεδία της Λαμπεντούζα». φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Ο Τaylor δημιουργεί ένα από τα γλυπτά για τη «Σχεδία της Λαμπεντούζα». Το μοντέλο του έργου ήταν ένας πρόσφυγας από τη Σενεγάλη που τώρα ζει στη Λαμπεντούζα. φωτό: Jason deCaires Taylor


Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
H «Σχεδία της Λαμπεντούζα» καθώς καθελκύεται στο βυθό με τη βοήθεια μπαλονιών γεμισμένων με αέρα .φωτό: Jason deCaires Taylor

Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Γλυπτό σε ανθρώπινη μορφή για τον «Ρουβίκωνα». φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Ένα από τα γλυπτά βυθίζεται στον Ατλαντικό ωκεανό λίγο έξω από την ακτή της Λανθαρότε: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Ο κάκτος αποτελεί αναφορά στη χλωρίδα και την πανίδα της Λανθαρότε. φωτό: Jason deCaires Taylor
Αυτό είναι το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ευρώπης Facebook Twitter
Δύτες προσέχουν την ασφαλή κάθοδο του γλυπτού στο βυθό: φωτό: Jason deCaires Taylor
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Εικαστικά / Η επανεκκίνηση του 3ου ορόφου του Μουσείου Μπενάκη Ελληνικού Πολιτισμού

Οι χώροι όπου εκτίθενται οι συλλογές που αφορούν την Ελληνική επανάσταση αλλάζουν και εμπλουτίζονται. Ο επιστημονικός διευθυντής του μουσείου Γιώργης Μαγγίνης μάς ξεναγεί στη νέα μόνιμη έκθεση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Εικαστικά / Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο της Σαντάλ Άκερμαν

Οι Βρυξέλλες τιμούν μια ακούραστη δημιουργό που χάρη στη νεωτερικότητα, την οραματική αντιμετώπιση των εικόνων, του χρόνου και του χώρου και στους προβληματισμούς που διατρέχουν το έργο της εξακολουθεί να επηρεάζει γενιές καλλιτεχνών.
NEWSROOM
Τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας

Εικαστικά / Μέσα στο '24 θα τρέξουν όχι μία, όχι δύο, αλλά τρεις εκθέσεις για την Κέτε Κόλβιτς

Τρεις μεγάλες εκθέσεις αποκαλύπτουν τις πολλές μορφές του έργου μιας καλλιτέχνιδας που κατέγραψε τις πιο σκοτεινές στιγμές της ανθρώπινης εμπειρίας και αψήφησε την κατηγοριοποίηση.
NEWSROOM
ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2024

Εικαστικά / 28 εκθέσεις για έναν Μάρτιο γεμάτο τέχνη

Η συλλογή του Νίκου Αλεξίου στο Μουσείο Μπενάκη, ακόμα περισσότερες γυναίκες καλλιτέχνιδες στο ΕΜΣΤ, Marcel Duchamp στην Eleftheria Tseliou Gallery, Martin Margiela στην Bernier/Eliades, τρεις νέες προτάσεις στην Breeder και πολλές ακόμα επιλογές στο κορύφωμα της φετινής εικαστικής σεζόν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich

Εικαστικά / Οι πολύχρωμοι κήποι της Hadassah Emmerich ανθίζουν στο ΕΜΣΤ

Η διεθνής καλλιτέχνιδα και δημιουργός της πολύχρωμης τοιχογραφίας «Επικούρειος Εδέμ» περιγράφει όσα κρύβονται στην εξωτική βλάστηση και στα λαμπερά χρώματα των έργων της, μιλά για την ερωτική τους διάσταση και απαντά στο αν την ενοχλεί που κάποιοι χαρακτηρίζουν τη δουλειά της περισσότερο ως διακοσμητική.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Εικαστικά / Στην πρώτη έκθεση με έργα του Μarcel Duchamp στην Ελλάδα

Η έκθεση «Re(a)Duchamp» μας προσκαλεί σε μια διανοητική συζήτηση με τα έργα του Duchamp, που περισσότερο από κάθε άλλου καλλιτέχνη του 20ού αιώνα επηρέασαν και συνεχίζουν να επηρεάζουν τους σύγχρονους δημιουργούς σε ένα ευρύ και σύνθετο πνευματικό πεδίο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Εικαστικά / O σουρεαλισμός κλείνει τα 100 και ο κόσμος μας μοιάζει πιο σουρεαλιστικός από ποτέ

Ένας αιώνας συμπληρώνεται φέτος από το «Σουρεαλιστικό Μανιφέστο» του Μπρετόν και μια σειρά από εκθέσεις και εκδηλώσεις ανά την υδρόγειο γιορτάζουν την επέτειο αναζητώντας τα ίχνη του κινήματος στις παράξενες μέρες μας.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Εικαστικά / Η συναρπαστική ζωή της Λίζα Πόντι και τα σχέδιά της που θα δούμε στην Αθήνα

Ακολουθώντας το μότο της ζωής της «δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά», η κόρη του διάσημου Ιταλού αρχιτέκτονα και εκδότη Τζίο Πόντι έκανε σχέδια που παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην γκαλερί The Breeder.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ