Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr

O Αμερικανός ζωγράφος και tattoo artist έχει επηρεαστεί καθοριστικά από τον Νταλί και τον Μπος

«Μεγάλωσα στη νότια πλευρά του Οχάιο. Πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής μου ηλικίας στα δάση. Αργότερα μετακομίσαμε στην πόλη (Σινσινάτι). Έτσι ήρθα σε επαφή με την κουλτούρα και όσο μεγάλωνα ανακάλυπτα τις καλές τέχνες και τη μουσική» λέει ο Mike Davis στο LIFO.gr για την πρώτη του επαφή με την τέχνη.

 

Η μουσική ήρθε στη ζωή του πολύ πριν από τη ζωγραφική και τα τατουάζ. Μου περιγράφει την πορεία του στον κόσμο της τέχνης σαν χόμπι που εξελίχθηκε σε καριέρα. «Πέρασα τις δεκαετίες των είκοσι και τριάντα παίζοντας σε ροκ μπάντες (εξακολουθώ να παίζω ακόμα!). Λίγο πριν από τα τριάντα ξεκίνησα να δουλεύω σε θεατρικές σκηνές. Αυτό μου έδωσε την ιδέα να το κάνω βασική απασχόληση. Μετά από μερικά χρόνια ανακάλυψα την αγάπη μου για τα τατουάζ» καταλήγει.

 

Αργότερα θα μετακομίσει στο Σαν Φρανσίσκο. Είναι μια καθοριστική κίνηση για την καριέρα του στην ζωγραφική και στο τατουάζ.

 

Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες.

 

«Βρήκα δουλειά στο Everlasting Tattoo και μετά από έναν χρόνο αγόρασα από τον ιδιοκτήτη το κατάστημα. Έπειτα ανακάλυψα ότι θέλω να ζωγραφίζω όλο και περισσότερο, έτσι δημιουργούσα πίνακες αποκλειστικά για εμένα τον ίδιο. Αργότερα ήρθαν οι εκθέσεις και τώρα είμαι απασχολημένος με δυο καριέρες» μου επισημαίνει κάνοντας την πορεία του στην τέχνη να μοιάζει ως κάτι απλό και φυσικό.

 

Ο Mike Davis είναι αυτοδίδακτος. Η αγάπη του για το σχέδιο και τη ζωγραφική έχει τις ρίζες της στην παιδική του ηλικία. Τότε ανακάλυψε τον Rat Fink, το καρτούν που δημιούργησε ο «Big Daddy» Ed Roth. Αυτός ο χαρακτήρας θα σημαδέψει τις παιδικές του αναμνήσεις. «Συνήθιζα να φτιάχνω τις δικές μου "εκδοχές" των τεράτων Rat Fink με γρήγορα αμάξια και τα πουλούσα στα παιδιά του σχολείου» θυμάται.

 

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό...
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό...

 

Όμως ο θαυμασμός που έχει για συγκεκριμένους καλλιτέχνες δεν κρύβεται ούτε σήμερα που ο Mike Davis έχει εξελιχθεί σε έναν σουρεαλιστή ζωγράφο. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις την αγάπη που τρέφει για τον Νταλί και τον Ιερώνυμο Μπος. Οι πεταλούδες από το «Ship With Butterfly Sails» του Νταλί και τα πουλιά από τον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων» του Μπος κάνουν την εμφάνιση τους στα έργα του. Του το επισημαίνω και δεν το αρνείται.

 

«Μου αρέσουν οι δουλείες των Νταλί και Μπος όπως και των περισσότερων καλλιτεχνών της Ολλανδίας. Οι επιρροές μου περιλαμβάνουν τον σουρεαλισμό, τα εξώφυλλα δίσκων, αντεργκράουντ κόμικ και τέχνη από την αρχαιότητα».

 

Όμως αυτή που καθόρισε τη ματιά του στην τέχνη ήταν η μητέρα του. Η ίδια κατασκεύαζε ξύλινα γλυπτά. «Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες».

 

Η κουβέντα μας συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από την τέχνη και συγκεκριμένα στις θυσίες που είναι υποχρεωμένος να κάνει ένας καλλιτέχνης. Αφορμή μου δίνει ο πίνακάς του «A necessary sacrifice». Ένας άντρας είναι πεσμένος στα γόνατα. Δυο άντρες στέκονται από πάνω του έτοιμοι να του πάρουν την ζωή. Πίσω του ένα αποκεφαλισμένο άγαλμα.  

 

Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες... A necessary sacrifice, 2012, oil on panel
© Mike Davis
Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες... A necessary sacrifice, 2012, oil on panel © Mike Davis

 

«Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες» μου λέει ο Davis και με επαναφέρει στη σκληρή πραγματικότητα για κάποιον που επιλέγει να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο.

 

Μένουμε στην πραγματικότητα με μια ερώτηση που δεν γίνεται να αποφύγω. Τον ρωτάω εάν ως σουρεαλιστής ζωγράφος βλέπει κάτι σουρεαλιστικό στην εκλογή του Τραμπ, για να εισπράξω μια κοφτή απάντηση: «Τι πιστεύω για τον Τραμπ; Είναι μια ντροπή για τη χώρα μου και ένας αηδιαστικός άνθρωπος».

 

Επιστρέφουμε στην τέχνη και συγκεκριμένα στο τατουάζ. Παρατηρώ στο site του Everlasting Tattoo που λειτουργεί από το 1992 τις δουλειές της ομάδας του. Κάθε καλλιτέχνης έχει τη δική του ταυτότητα και πιθανόν το δικό του κοινό. Τον ρωτάω ένα έχει αλλάξει κάτι στις προτιμήσεις των πελατών και στον κόσμο του τατουάζ από την δεκαετία του ενενήντα μέχρι σήμερα. «Αυτό που έχει αλλάξει στον κόσμο του τατουάζ είναι ότι σήμερα υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται με αυτό, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ή δεν ενδιαφέρονται για τους καλλιτέχνες του παρελθόντος. Πιστεύω ότι τα τηλεοπτικά προγράμματα σχετικά με το τατουάζ είναι τα χειρότερα» μου λέει εκφράζοντας την ανησυχία του για την εμπορευματοποίηση που δεν αφήνει τίποτα όρθιο.

 

Ο Mike Davis φαίνεται να αγαπά τη δουλειά του περισσότερο από καθετί. «Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις», ενώ το μόνο σχέδιο που έχει για το μέλλον είναι να δουλεύει μέχρι να πεθάνει. Όσο για την καλλιτεχνική επιτυχία φαίνεται να έχει έναν δικό του ορισμό: «Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό».

 

A day in the life, oil on canvas, 2014. © Mike Davis
A day in the life, oil on canvas, 2014. © Mike Davis

 

Another hole in the ice, 2016, oil on canvas © Mike Davis
Another hole in the ice, 2016, oil on canvas © Mike Davis

 

Friends till the end,oil on panel, 2016 © Mike Davis
Friends till the end,oil on panel, 2016 © Mike Davis

 

Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις... Planting seeds, oil on panel, 2016 © Mike Davis
Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις... Planting seeds, oil on panel, 2016 © Mike Davis

 

Soup line, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Soup line, oil on panel, 2017 © Mike Davis

 

Special delivery, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Special delivery, oil on panel, 2017 © Mike Davis
The best we can, oil on panel, 2017 © Mike Davis
The best we can, oil on panel, 2017 © Mike Davis

 

 

The infernal machine, oil on canvas, 2017 © Mike Davis
The infernal machine, oil on canvas, 2017 © Mike Davis

 

Unexpected guest, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Unexpected guest, oil on panel, 2017 © Mike Davis

 

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδειά του.


Mike Davis

 

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ένας από τους ευφυέστερους εικονογράφους του κόσμου στο LIFO.gr
Ο δημοφιλής Γερμανός illustrator Frank Nikol μπορεί να σου αφηγηθεί μια ολόκληρη ιστορία με μια εικόνα
Κάθε φορά που βλέπεις τους πίνακες του Gregory Ferrand, ανακαλύπτεις κρυμμένες λεπτομέρειες
Ο Αμερικανός ζωγράφος μιλά στο LIFO.gr και παρουσιάζει 11 έργα του
Τα μαγικά πλάσματα της Aya Kakeda στο LIFO.gr
Η Γιαπωνέζα δημιουργός μιλά στο LIFO.gr για την συναρπαστική τέχνη της, το μυστηριώδες Τόκιο και τα παιδικά της χρόνια που την καθόρισαν
Τα έργα της Hikari Shimoda σε καλούν να δεις τους ανθρώπους μέσα από άλλο πρίσμα
Η Γιαπωνέζα καλλιτέχνις παρουσιάζει τη νέα της δουλειά στο LIFO.gr λίγες ώρες πριν το οpening της νέας της έκθεσης με τίτλο Children on the Edge

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Λόρι Άντερσον θέλει να σου ραγίσει την καρδιά και να σε πάει στο φεγγάρι με το τελευταίο έργο της
«To The Moon»: Ένα φαντασμαγορικό ταξίδι στη Σελήνη με χρήση της VR τεχνολογίας θα παρουσιαστεί στο επερχόμενο Φεστιβάλ Καννών
Onassis AiR: Μια νέα πλατφόρμα για καλλιτέχνες
Στην Ύδρα ολοκληρώθηκε το προηγούμενο Σάββατο το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα του Onassis AiR (Artists in Residence), ενός νέου διεθνούς πρότζεκτ που εγκαινιάζεται φέτος από το Ίδρυμα Ωνάση.
Aυτό που σφηνώνεται στο μυαλό σου, αν και το σιχαίνεσαι
Τι να' ναι; Τι νά' ναι;
Τakis στην Tate Modern: «Ξέρω να χρησιμοποιώ την ενέργειά μου. Γι’ αυτό κι εγώ είμαι πιο νέος από σένα»
Στην πλέον των 70 χρόνων καριέρα του, ο Takis δημιούργησε μερικές από τις πιο πρωτοποριακές τέχνες του 20ου αιώνα ενώ σε λίγο καιρό πρόκειται να παρουσιαστεί η μεγαλύτερη έκθεση του στην Tate Moden του Λονδίνου
O Thomas Bellinck και οι φωνές των κυνηγημένων
Ο Βέλγος καλλιτέχνης επιστρέφει στην Αθήνα με ένα έργο για το δικαίωμα στην ελεύθερη διακίνηση του ατόμου.
Η γλύπτρια Ναταλία Μελά στο σπίτι της με την κόρη της Αλεξάνδρα και την εγγονή της Ναταλία
Φωτ. Σπύρος Στάβερης
Ο Στέλιος Καραμανώλης εμπνεύστηκε από τον Ζαρατούστρα για τη νέα του έκθεση
Ζωόμορφα πλάσματα που μοιάζουν να προέρχονται από κάποια μυθολογική αφήγηση θα βρεις στις παστέλ αφαιρετικές συνθέσεις του εικαστικού που παρουσιάζει τη νέα του δουλειά στη γκαλερί The Breeder
Γεράσιμος Πιτζαμάνος: ο άγνωστος ζωγράφος του 19ου αιώνα αποκαλύπτεται σε μία έκθεση στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο
Ισάξιος των κορυφαίων της ευρωπαϊκής σκηνής, ο επτανήσιος αρχιτέκτονας και ζωγράφος παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Αθήνα
Nικόλαος Βεντούρας εχάραξεν
Μια ανέκδοτη συνομιλία με τον κορυφαίο Έλληνα χαράκτη Νικόλαο Βεντούρα
Μιλώντας με έναν Έλληνα ζωγράφο που ζει στα ανατολικά της μακρινής Μαδαγασκάρης
Ο εικαστικός καλλιτέχνης Μιχάλης Κιούσης έχει επιλέξει εδώ και δύο χρόνια για σπίτι του το απομακρυσμένο νησί της Ρεϋνιόν
Τα Ταρώ από το συρτάρι του Γιώργου Τζιλιάνου
Η Μικρή και η Μεγάλη Αρκάνα
«For ever more images?»: Χαρτογραφώντας την εικόνα τον 21ο αιώνα
Το πρότζεκτ της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση περιλαμβάνει μια διαδραστική έκθεση και ένα συμπόσιο που ερευνούν το διαρκώς μεταβαλλόμενο και συχνά απειλητικό σύμπαν των εικόνων γύρω μας.
H συναισθηματική δύναμη του κόκκινου χρώματος: στα όρια της εμμονής και της λαγνείας
Το «Κόκκινο» είναι το πρώτο μέρος μιας τριλογίας που εξερευνά τη δύναμη των χρωμάτων
Τα manga καταλαμβάνουν το Βρετανικό Μουσείο
Η μεγαλύτερη έκθεση manga που έχει γίνει ποτέ εκτός Ιαπωνίας επιχειρεί να γνωρίσει το γιαπωνέζικο φαινόμενο που σαρώνει, σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ήταν μια άστεγη ζωγράφος και σήμερα τα έργα της πωλούνται για χιλιάδες δολάρια
Ζούσε στους δρόμους του Σικάγο και αυτοφωτογραφιζόταν σε αυτόματα μηχανήματα. Οι selfies και τα έργα της έχουν τεράστια καλλιτεχνική αξία μέχρι και σήμερα.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή