O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη

O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Ο Tim Curry σαν Pennywise
2

O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Will Poulter
 

Οι κλόουν δημιουργήθηκαν κυρίως για να διασκεδάζουν το κοινό Εμφανίστηκαν τον 18ο αιώνα και ήταν μέρος των ατραξιόν του τσίρκου.

Ήταν κωμικοί ερμηνευτές που έκαναν συχνά χοντροκομμένα αστεία, φερόντουσαν ηλίθια και ντυνόντουσαν και βαφόντουσαν υπερβολικά και γενικά η υπερβολή τους χαρακτήριζε.

Ο πρώτος κλόουν που έβαψε το πρόσωπο του άσπρο ήταν ο Άγγλος μίμος Joseph Grimaldi που έδρασε στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα.

Οι κλόουν όμως έκρυβαν πάντοτε μια σκοτεινή πλευρά. Πολλοί άνθρωποι τρόμαζαν στην θέα τους ενώ υπάρχει μια ειδική ονομασία για όσους πάσχουν από την συγκεκριμένη φοβία (coulrophobia).

Γεγονός που δεν άφησε αδιάφορο τον πολυγραφότατο μετρ της λογοτεχνίας του τρόμου Stephen King όταν το It το 1986 - στα ελληνικά κυκλοφόρησε με τον τίτλο «Το αυτό» από τις εκδόσεις Λιβάνη. Στο It το κακό υπάρχει με την μορφή ενός τρομακτικού κλόουν που ονομάζεται Pennywise και ο King βάσισε πάνω σε μερικούς από τους πιο διάσημους κλόουν της αμερικανικής κουλτούρας τους Bozo, Clarabell και φυσικά τον Ronald McDonald.

Ο Pennywise, μια σατανική οντότητα, βγαίνει από τους υπονόμους που ζει κάθε 30 χρόνια και τρέφεται από τον φόβο των παιδιών μιας μικρής επαρχιακής πόλης της Αμερικής.  Είναι μια κλασική ιστορία τρόμου και ενηλικίωσης.  Η αφήγηση χωριζόταν σε 2 μέρη. Μια στο παρελθόν και μια στη σύγχρονη εποχή με τα 7 παιδιά που τρομοκρατεί να έχουν πλέον μεγαλώσει.  

Το βιβλίο που ήταν τεράστιο και ίσως ένα από τα καλύτερα του King δεν μεταφέρθηκε ποτέ στον κινηματογράφο λόγω του μεγέθους του. Ήταν γύρω στις 900 σελίδες. Έγινε όμως μίνι σειρά το 1991 που απέκτησε καλτ στάτους. Δεν είχε πάρει τόσο καλές κριτικές αλλά ο Tim Curry που έπαιζε τον σατανικό κλόουν είχε αποθεωθεί για την ερμηνεία του. Αγνώριστος στην ταινία, εμφανίζεται μακιγιαρισμένος και με γαμψά νύχια και κοφτερά δόντια και απόλυτα τρομακτικός.

O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Gage Creed - Pet Sematary (1983)

Αυτή την ερμηνεία θα πρέπει να συναγωνιστεί σήμερα ο Βρετανός Will Poulter που θα ερμηνεύσει τον Pennywise στο επερχόμενο ριμέικ που ετοιμάζεται αυτό το διάστημα. Ο 22χρονος ηθοποιός  που παίζει στο The Returned, το νέο φιλμ του Alejandro Gonzalez Inarritu, θεωρείται ιδανικός για τον ρόλο. Έχει ήδη ένα bafta στο ενεργητικό του παρά το νεαρό της ηλικίας του.

Την σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Cary Fukunaga της φήμης του True Detective. Η ταινία θα χωρίζεται σε δύο συνέχειες όπως το βιβλίο. Η επιλογή του Poultry πάντως είναι αρκετά τολμηρή μιας και ο Tim Curry έπαιξε τον συγκεκριμένο ρόλο στα 45 του.

Και μιας και αναφέρθηκε, ο Stephen King όμως είναι υπεύθυνος για μια σειρά από εικονικούς και μεταφυσικούς κακούς της μικρής και της μεγάλης οθόνης. Ας θυμηθούμε μερικούς:

O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Jack Torrance - The Shining (1977)
O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Kurt Barlow - Salems Lot (1975)
O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
Randall Flagg - The Stand (1994)
O Pennywise επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη Facebook Twitter
George Stark - The Dark Half (1989)
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

1 σχόλια