Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
0

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Twisted Nerve

 

Μπορεί να ήταν η επί 25 χρόνια μούσα - με όλη την έννοια της λέξης - του Ιρλανδού θεατρικού συγγραφέα Samuel Beckett, μπορεί ακόμη να έλαχε να πεθάνουν την ίδια μέρα με απόσταση 25 χρόνων (22/12/1989 έφυγε ο Beckett, 21/12/2014, προχθές δηλαδή, έφυγε αυτή), γεγονός είναι όμως πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια. Επρόκειτο για ταινίες που έμειναν κλασικές στο είδος τους και ειδικά για τη μία, όπως θα δούμε παρακάτω, η Whitelaw τιμήθηκε με το βραβείο "Evening Standard British Film Award"!

Γεγονός είναι πως η Βρετανίδα σπουδαία ηθοποιός Billie Whitelaw υπήρξε στα 70s αδιαφιλονίκητη horror queen! Κι ας έπαιξε σε λίγες ταινίες τρόμου, δυο-τρεις για την ακρίβεια.

 

Η αρχή έγινε με το ψυχολογικό θρίλερ "Twisted Nerve" (1968) του Roy Boulting. Η ερμηνεία της Billie Whitelaw ως σέξι μητέρα της νεαρής Hayley Mills, αντικείμενο του αρρωστημένου πόθου ενός ψυχωτικού νέου, της έδωσε το δεύτερο μεγάλο βραβείο BAFTA στην καριέρα της. Το πρώτο τό'χε κερδίσει ένα χρόνο πριν για τη συμμετοχή της στο ''Charlie Bubbles'' του Albert Finney. Πολύ δυνατό θρίλερ το ''Twisted Nerve'', απ' αυτά που οι Άγγλοι έχουν παράδοση!

 

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
Frenzy

 

Αυτή την ταινία είδε ο Alfred Hitchcock, του άρεσε κι έτσι τσίμπησε για τη δική του επόμενη δουλειά δύο από τους ηθοποιούς της: τον Barry Foster και τη Billie Whitelaw. Επρόκειτο για το αστυνομικό θρίλερ ''Frenzy'' του 1972 με την ιστορία ενός παρανοηκού βιαστή - στραγγαλιστή που τρομοκρατούσε το Λονδίνο. Στο ''Frenzy'', η Whitelaw είχε "καλό" ρόλο: Της Hetty Poter, φίλης του πρωταγωνιστή John Finch, που τον περιέθαλψε πιστεύοντας στην αθωότητα του. Χαρακτηριστική και η παρουσία της στο εν λόγω χιτσκοκικό θρίλερ που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ των Κανών του ΄72 εκτός συναγωνισμού.

 

 

Το 1976, όμως, έρχεται η συμμετοχή της στην ''Προφητεία'' του Richard Donner δίπλα στον Gregory Peck και τη Lee Remick. Εδώ πια το μοναδικό σατανικό της βλέμμα αξιοποιείται στο έπακρο και σκορπάει ρίγη στους θιασώτες του είδους διεθνώς! Η Bille Whitelaw είναι η Μις Baylock, η γκουβερνάντα του μικρού Αντίχριστου Damien Thorn και αφεντικίνα του κατάμαυρου ροτβάιλερ από την Κόλαση. Ιδανικότερη μουσική επένδυση για το προαναφερθέν σατανικό βλέμμα της, το κομμάτι ''Ave Satani'', για το οποίο ο συνθέτης Jerry Goldsmith τιμήθηκε με το μοναδικό Όσκαρ στη μεγάλη καριέρα του. Αλλά και η Billie δεν έμεινε παραπονεμένη από την παρουσία της σε μία ταινία υπερφυσικού τρόμου που έγραψε ιστορία: Απέσπασε το σημαντικό βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας ''Evening Standard British Film Award''. Το ίδιο ακριβώς διάστημα με την ''Προφητεία'', εμφανίζεται στο Θέατρο της Βασιλικής Αυλής του Λονδίνου στο ''Footfalls'', ακόμη ένα έργο του Beckett γραμμένο γι' αυτήν.

 

Τα τελευταία χρόνια η Billie Whitelaw ζούσε σε λονδρέζικο οίκο ευγηρίας, όπου και απεβίωσε σε ηλικία 82 ετών. Η τελευταία κινηματογραφική της εμφάνιση πραγματοποιήθηκε στην ταινία ''Hot Fuzz'' το 2007.

Το σατανικό βλέμμα της Billie Whitelaw Facebook Twitter
H Προφητεία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ