Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας";

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
0

[Από τους Αλέξανδρο Διακοσάββα & Σταυριάννα Χαραλαμποπούλου]

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter

1.

Το ομώνυμο πρώτο βιβλίο της συγγραφέως Σουζάν Κόλινς εκδόθηκε το 2008 από την Σκολάστικ. Ακολούθησαν η Φωτιά (Catching Fire) του 2009 και η Κοτσυφόκισσα (Mockingjay) του 2010 που ολοκλήρωσε την τριλογία. Συνολικά έχουν πουληθεί περισσότερα από 65 εκατομμύρια αντίτυπα και των τριών βιβλίων μόνο στην Αμερική, χτυπώντας κορυφή σε όλες τις λίστες των best seller, ενώ η τριλογία έχει μεταφραστεί σε 26 γλώσσες παγκοσμίως. Πλέον θεωρείται από τις πιο επιδραστικές και επιτυχημένες σειρές νεανικής λογοτεχνίας, μαζί με τον Χάρι Πότερ και το Twilight Saga.

Για τις ανάγκες του ενδυματολογικού κομματιού του ρόλου της Ελίζαμπεθ Μπανκς στη δεύτερη ταινία, επιστρατεύθηκε μέχρι και ο οίκος Alexander McQueen. Τουλάχιστον τέσσερα διαφορετικά σύνολα από αυτά που φοράει φέρουν την υπογραφή του οίκου.

2.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
Σουζάν Κόλινς

Η Κόλινς έχει πλάσει μια ολόκληρη μυθολογία, η οποία τοποθετείται σε ένα δυστοπικό, μετα-αποκαλυπτικό μέλλον. Η δράση λαμβάνει χώρα στη φανταστική Πάνεμ (αναφορά στο λατινικό Panem et Circenses - Άρτος και Θεάματα) της Βόρειας Αμερικής, όπου η μητρόπολη της Κάπιτολ καταδυναστεύει την υπόλοιπη χώρα, η οποία χωρίζεται σε 12 επικράτειες. Κάθε χρόνο η Κάπιτολ διοργανώνει τους Αγώνες Πείνας, στους οποίους κάθε περιοχή προσφέρει ως φόρο υποτέλειας ένα νεαρό αγόρι και ένα κορίτσι. Τα 24 παιδιά διαγωνίζονται σε ένα ειδικά σχεδιασμένο περιβάλλον μέχρι ο νικητής να καταφέρει να εξοντώσει όλους τους υπόλοιπους. Η μάχη τους προβάλλεται τηλεοπτικά και αποτελεί για τους κατοίκους της Κάπιτολ το πιο αναμενόμενο σόου της χρονιάς. Οι θεματικές που προσεγγίζει η Κόλινς αντλούν στοιχεία από την ελληνική μυθολογία, τις ρωμαϊκές μονομαχίες και τα σύγχρονα ριάλιτι σόου. Όταν το franchise άρχισε να γίνεται γνωστό, ασκήθηκε έντονη κριτική στη συγγραφέα για ομοιότητες στην πλοκή με το ιαπωνικό βιβλίο του 1999, Battle Royale, του Κουσούν Τακάμι (και μετέπειτα ταινία του 2000 από τον Κίντζι Φουκασάκου). Η ίδια έχει δηλώσει πώς δεν γνώριζε καν την ύπαρξη του βιβλίου και του συγγραφέα του κατά τη συγγραφή των Αγώνων Πείνας, και ότι η ιδέα της δημιουργήθηκε παρακολουθώντας την αμερικανική εισβολή στο Ιράκ και παράλληλα διάφορα δημοφιλή ριάλιτι σόου.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
"Battle Royale"

3. 

Το 2009 η παραγωγός Νίνα Τζέικομπσον της μικρής ανεξάρτητης εταιρείας Color Force απέκτησε τα δικαιώματα κινηματογραφικής μεταφοράς του βιβλίου. Για να καταφέρει να αντεπεξέλθει στο υψηλό μπάτζετ, συνεργάστηκε με τη Lionsgate η οποία ανέλαβε να διανείμει την ταινία στις αίθουσες. Η Σούζαν Κόλινς συμμετείχε στη σεναριακή προσαρμογή του πρώτου βιβλίου, την οποία σκηνοθέτησε ο Αμερικανός Γκάρι Ρος. Στις υπόλοιπες ταινίες που ανέλαβε να σκηνοθετήσει ο Φράνσις Λόρενς, δεν συμμετείχε στο σενάριο. Η πρώτη ταινία έκανε πρεμιέρα στους αμερικανικούς κινηματογράφους τον Μάρτιο του 2012 κάνοντας ρεκόρ εισπράξεων πρώτης μέρας και πρώτου Σαββατοκύριακου προβολών, για ταινία που δεν είναι σίκουελ. Και οι δύο ταινίες ως τώρα έχουν υπάρξει εμπορικές και καλλιτεχνικές επιτυχίες, μαζεύοντας πάνω από 1,5 δις δολάρια στο παγκόσμιο μποξ όφις. Η Επανάσταση, όπως μετονομάστηκε το τέλος της τριλογίας, έσπασε σε δύο μέρη που γυρίστηκαν μαζί για τον κινηματογράφο, ακολουθώντας το πρότυπο του τελευταίου μέρους των Χάρι Πότερ και Twilight Saga. Το πρώτο μέρος κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του σήμερα και το δεύτερο θα ακολουθήσει σε ακριβώς έναν χρόνο. Το συνολικό μπάτζετ και των τεσσάρων ταινιών έχει ανέλθει στα 458 εκ. δολάρια.

4.

Μια από τις βασικές διαφορές στις μεθόδους κινηματογράφησης που ακολούθησαν οι δύο σκηνοθέτες είναι η "κουνημένη" κάμερα στο χέρι. Ο Γκάρι Ρος χρησιμοποίησε το τρεντ της εποχής για την πρώτη ταινία, με σκοπό να προσδώσει ρεαλισμό και την πολυπόθητη ντοκιμαντεριστική υφή του ριάλιτι στη δράση. Ο Φράνσις Λόρενς εγκατέλειψε αυτή την τεχνική, καθώς ήθελε να εστιάσει περισσότερο στο ερωτικό τρίγωνο των πρωταγωνιστών που εξελίσσεται από τη δεύτερη ταινία. Και οι δύο πρώτες ταινίες γυρίστηκαν σε φιλμ, και μάλιστα για τις σκηνές της αρένας στη δεύτερη έχει χρησιμοποιηθεί IMAX φιλμ των 65 mm. Για τη νέα ταινία, ο Λόρενς προτίμησε να χρησιμοποιήσει ψηφιακή κάμερα.

5.

Μεγάλη σημασία έχει δοθεί στα ονόματα της μουσικής βιομηχανίας που έχουν δώσει τραγούδια για τα soundtrack των ταινιών. Arcade Fire, Coldplay, The Chemical Brothers, Christina Aguilera, Maroon 5, Taylor Swift, Sia, Ellie Goulding, Lorde, Santigold, Major Lazer είναι μερικοί από τους καλλιτέχνες που έχουν συμμετάσχει στα τρία soundtracks που έχουν κυκλοφορήσει ως τώρα.

6.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter

Τα κομμάτια του μακιγιάζ και της ενδυματολογίας "βγάζουν μάτι" στις ταινίες, αφού οι κάτοικοι της Κάπιτολ είναι αρκετά εκκεντρικοί εμφανισιακά και οι συμμετέχοντες στους Αγώνες προσπαθούν να κερδίσουν την εύνοια του κοινού με ιδιαίτερα κοστούμια. Περισσότεροι από 35 make-up artists επιστρατεύθηκαν για τις ανάγκες του μακιγιάζ των βασικών χαρακτήρων, ενώ οι ενδυματολόγοι δημιούργησαν πάνω από 1.800 βοηθητικά κοστούμια για τις γενικές σκηνές με κατοίκους της Πάνεμ. Η Ελίζαμπεθ Μπανκς που υποδύεται τη συνοδό των φόρων υποτέλειας της περιοχής 12, Έφι Τρίνκετ, χρειαζόταν καθημερινά 2μιση ώρες προετοιμασίας πριν τα γυρίσματα, ενώ ο χρόνος μειωνόταν κατά 45 λεπτά όταν οι σκηνές της περιλάμβαναν γάντια και δεν φαίνονταν τα νύχια της. Έχει δηλώσει ότι τα τεράστια διακοσμημένα ψεύτικα νύχια που φορούσε στα γυρίσματα την έκαναν να χρειάζεται βοηθό ακόμα και για να πάει στην τουαλέτα. Πάντως, για τις ανάγκες του ενδυματολογικού κομματιού του ρόλου της στη δεύτερη ταινία, επιστρατεύθηκε μέχρι και ο οίκος Alexander McQueen. Τουλάχιστον τέσσερα διαφορετικά σύνολα από αυτά που φοράει φέρουν την υπογραφή του οίκου και επιλέχθηκαν από την καλλιτεχνική του διευθύντρια, Σάρα Μπέρτον για την Μπανκς.

 

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
Η Ελίζαμπεθ Μπανκς με Alexander McQueen

 

7.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
Τζένιφερ Λόρενς, Τζος Χάτσερσον και Λίαμ Χέμσγουορθ

 

Όσον αφορά τα μαλλιά του πρωταγωνιστικού τρίο, οι Τζένιφερ Λόρενς και Λίαμ Χέμσγουορθ (αδερφός του πρόσφατα επιλεγμένου από το περιοδικό People ως πιο σέξι άνδρας στον κόσμο για το 2014, Κρις Χέμσγουορθ) είναι φυσικοί ξανθοί και έπρεπε να βάψουν τα μαλλιά τους σκούρα καστανά. Αντίθετα, ο σκουρομάλλης Τζος Χάτσερσον έγινε ξανθός για τις ανάγκες του ρόλου.

  

8.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
Η Λόρενς στον ευχαριστήριο λόγο της για το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου που κέρδισε το 2013 για το "Silver Linings Playbook"

Πριν ο ρόλος της Κάτνις Έβερντιν καταλήξει στην Τζένιφερ Λόρενς, είχαν περάσει από οντισιόν ονόματα όπως οι Κλόι Γκρέις Μόρετζ, Έμα Ρόμπερτς, Σίρσα Ρόναν και Άμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, ενώ η Λόρενς είχε περάσει παλιότερα από δοκιμαστικό για τον ρόλο της Μπέλα Σουάν στο Twilight Saga, πριν αυτός δοθεί στην Κρίστεν Στιούαρτ. Οι παραγωγοί φυσικά δικαιώθηκαν απόλυτα για την επιλογή τους, γιατί την τελευταία διετία η δημοτικότητα της Λόρενς έχει ανέβει κατακόρυφα. Οι ρόλοι της στα Silver Linings Playbook του 2012 και American Hustle του 2013 της πρόσφεραν κριτική αποδοχή (είχε προηγηθεί το Winter's Bone του 2010, για το οποίο είχε ήδη λάβει την πρώτη της υποψηφιότητα για Όσκαρ), άλλες δύο συναπτές υποψηφιότητες για Όσκαρ και μια νίκη για το πρώτο, γεγονός που την έκανε τη δεύτερη νεότερη γυναίκα ηθοποιό στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει Όσκαρ ερμηνείας Α' Ρόλου. Παράλληλα, η "χύμα" προσωπικότητά της, καθώς και οι γυμνές φωτογραφίες που διέρρευσαν πρόσφατα στο Διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του σκανδάλου με τα γυμνά των celebrities, την έχουν φέρει στην πρώτη θέση των it-girls του Χόλιγουντ, αυτή τη στιγμή.

9.

Είστε έτοιμοι για έναν ακόμη γύρο "Αγώνων Πείνας"; Facebook Twitter
Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν και Γούντι Χάρελσον σε σκηνή της "Φωτιάς"

Ο πρόσφατα εκλιπών Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν έπαιζε έναν από τους πιο κομβικούς ρόλους της δεύτερης ταινίας, τον αμφιλεγόμενο διοργανωτή των παιχνιδιών ο οποίος πρωταγωνιστεί και στο τελευταίο βιβλίο. Όταν τον περασμένο Φεβρουάριο ο Χόφμαν βρέθηκε νεκρός από υπερβολική δόση ναρκωτικών στα 46 του, ήταν αναμενόμενο το κοινό των Hunger Games να ανοίξει συζητήσεις για το πώς θα ολοκληρωθεί η σειρά. Λίγο αργότερα, η Lionsgate ανακοίνωσε πως ο ηθοποιός είχε ήδη ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος και του δεύτερου μέρους του Mockingjay κι επομένως η αντικατάστασή του δεν κρίθηκε απαραίτητη. Η ταινία ολοκληρώθηκε με ένα συνδυασμό ψηφιακής αναπαράστασης του Χόφμαν για την τελευταία μεγάλη σκηνή που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει. 


10.

Οι παραγωγοί των ταινιών δεν πρόσφεραν ποτέ τον ρόλο του Προέδρου Σνόου στον Ντόναλντ Σάδερλαντ. Ο ηθοποιός αφού διάβασε το σενάριο έστειλε στον Γκάρι Ρος ένα ιδιαίτερα ενθουσιώδες τρισέλιδο γράμμα. Ο ίδιος δήλωσε στο GQ: «Μου αρέσει να διαβάζω σενάρια και αυτό προσέλκυσε το ενδιαφέρον μου. Έτσι τους έστειλα ένα γράμμα. Ο ρόλος του Σνόου μπορεί να είχε μία ή δύο γραμμές ομιλίας στο σενάριο, αλλά αυτό δεν είχε σημασία. Θεώρησα πως πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική ταινία και ήθελα να είμαι μέρος της. Μου φάνηκε πως θα μπορούσε να αφυπνίσει μία μερίδα του κοινού που παρέμενε αδρανής από τα 70s. Για να είμαι ειλικρινής, όχι απλώς δεν είχα διαβάσει τα βιβλία, αλλά ήμουν ολοκληρωτικά αδαής ως προς την ύπαρξή τους. Όταν, όμως, ο Ρος διάβασε το γράμμα μου, θεώρησε πως θα ήταν καλή ιδέα να μου δώσει τον ρόλο. Έγραψε για μένα αυτές τις υπέροχες ποιητικές σκηνές στους Rose Gardens και διαμόρφωσε το μεγαλείο και την ευφυΐα του Προέδρου Σνόου». Μεταξύ άλλων, το γράμμα του Σάδερλαντ περιλάμβανε μια συζήτηση πάνω στην εξουσία και μία ανάλυση των στοιχείων του Σνόου που ο ηθοποιός διέκρινε ως θεμελιώδη για τον χαρακτήρα. Για παράδειγμα, πρότεινε στο σκηνοθέτη να εντάξει στις ταινίες και την οπτική γωνία του Σνόου, η οποία δεν παρουσιάζεται στα βιβλία, καθώς η αφήγηση γίνεται από την Κάτνις. Για την κίνηση αυτή του ηθοποιού ο Ρος σχολίασε: «Αυτού του είδους τη σχέση αναζητά ο σκηνοθέτης με τους ηθοποιούς του. Τη συνεργασία και την προσφορά του ενός προς τον άλλο. Τότε είναι που μία ταινία φτάνει στο καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα».

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ