Ο Δημήτρης Εϊπίδης στο LIFO.gr

 Ο Δημήτρης Εϊπίδης στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

 

 Ο Δημήτρης Εϊπίδης στο LIFO.gr Facebook Twitter
“Φέτος γιορτάζουμε μέσα από ένα μεγάλο αφιέρωμα τα 100 χρόνια ελληνικού κινηματογράφου. Το κοινό συμμετείχε ενεργά ψηφίζοντας την αγαπημένη του ταινία και διαμορφώνοντας την εικοσάδα ελλην. ταινιών που θα προβληθούν στις αίθουσες”

Κύριε Εϊπίδη  μπορείτε να μας μιλήσετε λίγο για το φετινό Φεστιβάλ; Τι να περιμένουμε; 

Μέσα από το φετινό πρόγραμμα του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης περνούν οι πιο ενδιαφέρουσες εκφάνσεις του νέου ανεξάρτητου σινεμά, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Νέοι δημιουργοί, καταξιωμένοι και ήδη αγαπημένοι θα διασταυρωθούν στις αίθουσες δίνοντας την ευκαιρία στους θεατές να επιλέξουν το σινεμά που αγαπούν.

Στο διεθνές διαγωνιστικό μας συστήνονται πρωτοεμφανιζόμενοι δημιουργοί με ταλέντο και άποψη, στους Ανοιχτούς Ορίζοντες συνεχίζουμε να ανακαλύπτουμε κινηματογραφικά ρεύματα και τάσεις, ενώ οι Ματιές στα Βαλκάνια επικεντρώνονται σε γειτονικές χώρες, στο παρελθόν και το παρόν τους.

Οι νέες ταινίες αγαπημένων σκηνοθετών όπως οι Φατίχ Ακίν, ο οποίος θα είναι και παρών, Κριστόφ Ονορέ , Μίρα Ναΐρ, Άμος Γκιτάι, Τζέσικα Χάουσνερ και Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν, θα προβληθούν φέτος στο φεστιβάλ.

Και φυσικά πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει φέτος και το ελληνικό σινεμά, καθώς γιορτάζουμε μέσα από ένα μεγάλο αφιέρωμα τα 100 χρόνια ελληνικού κινηματογράφου.

Εδώ το κοινό συμμετείχε ενεργά ψηφίζοντας την αγαπημένη του ταινία και διαμορφώνοντας την εικοσάδα ταινιών που θα προβληθούν στις αίθουσες της διοργάνωσης.

Είναι διαφορετικό να εμπνέεσαι από ταινίες και διαφορετικό να τις κοπιάρεις. Είναι σημαντικό για τους νέους σκηνοθέτες να μην φοβούνται να αρθρώσουν τον δικό τους λόγο. Να έχουν τη δική τους φωνή, ακόμη κι αν αυτή έχει ψεγάδια.

Δράσεις της φετινής διοργάνωσης για τις οποίες είστε ιδιαίτερα υπερήφανος και θεωρείτε ότι έχουν ξεχωριστό ενδιαφέρον;

Υπερήφανος είμαι για το φεστιβάλ συνολικά, αν θέλετε όμως να εστιάσω κάπου θα έλεγα ότι τα αφιερώματα είναι αυτά που διαθέτουν ξεχωριστό ενδιαφέρον. Μέσα από τα αφιερώματα το κοινό ανακαλύπτει το μεγάλο σινεμά, εκείνο που πρωτοτυπεί και δίνει νέα ώθηση στην Έβδομη Τέχνη.
Φέτος υποδεχόμαστε στη Θεσσαλονίκη δημιουργούς διαφορετικούς μεταξύ τους που έχουν όμως ένα κοινό στοιχείο:

Είναι όλοι, ο καθένας στο είδος του, μοναδικός. Η Χάνα Σιγκούλα, μούσα του Φασμπίντερ, η οποία θα είναι μαζί μας φέτος για να παρουσιάσει τις ταινίες της. Το φεστιβάλ θα την τιμήσει, ενώ η ίδια θα συμμετάσχει και σε μια ξεχωριστή εκδήλωση που συνδυάζει το σινεμά με τη μουσική.
Στα αφιερώματα φέτος προτείνουμε το έργο του Σέρβου κινηματογραφιστή Ζέλιμιρ Ζίλνικ, ενός πραγματικού ακτιβιστή της εικόνας με πολιτική φωνή, με ταινίες που δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ο ίδιος θα παραβρεθεί και θα συνομιλήσει με το κοινό σε ένα ιδιαίτερο masterclass.
Το δεύτερο masterclass της διοργάνωσης θα δώσει ο Ραμίν Μπαχράνι απ' τις νέες φωνές του νέου ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, ενώ μαζί μας θα είναι και ο Ούγγρος σκηνοθέτης Κόρνελ Μούντρουτσο.

Μάλιστα η ταινία του "White Dog" που απέσπασε το βραβείο του τμήματος Ένα Κάποιο Βλέμμα στο φεστιβάλ Κανών θα ανοίξει την αυλαία της 55ης διοργάνωσης.

Η ταινία λήξης απ' την άλλη πλευρά, με τίτλο "Ένα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί, συλλογιζόμενο την ύπαρξη του" φέρει την υπογραφή του Σουηδού σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον, νικητή του πρόσφατου φεστιβάλ Βενετίας.

 Ο Δημήτρης Εϊπίδης στο LIFO.gr Facebook Twitter
Με τον σκηνοθέτη Τζιμ Τζάρμους στο περσινό Φεστιάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Νοεμ. 2013)

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της διοργάνωσης ενός διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου σήμερα;

Οι προσκλήσεις είναι πολλές και σε πολλά επίπεδα.
Οικονομική αρχικά, καθώς οι καιροί είναι δύσκολοι και καλούμαστε να πραγματοποιούμε ένα φεστιβάλ με χαμηλό προϋπολογισμό, διατηρώντας ταυτόχρονα την ποιότητα σε υψηλό επίπεδο.
Πρόκληση είναι επίσης η ίδια η καλλιτεχνική πρόταση που απευθύνουμε στους θεατές. Ο χώρος των φεστιβάλ είναι ανταγωνιστικός και οφείλεις να ανακαλύπτεις πρώτος τους δημιουργούς, τις ταινίες, τα ρεύματα του αύριο. Κάθε μια ταινία που προστίθεται στο πρόγραμμα ενός φεστιβάλ αντιπροσωπεύει όλες τις προκλήσεις, τις απαιτήσεις, αλλά και το όραμα για έναν κινηματογράφο που εξελίσσεται διαρκώς.

Σε εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες κατορθώσαμε να εξυγιάνουμε το φεστιβάλ κάνοντας τρομερή οικονομία σε όλα τα επίπεδα. Συνεχίζουμε με ακόμη περισσότερη οικονομία, σε μια εποχή που και η χρηματοδότηση είναι η μικρότερη από κάθε άλλη φορά.

 

Μεγάλος ντόρος είχε δημιουργηθεί παλαιότερα και για τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα και χρέη του Φεστιβάλ. Ποια είναι σήμερα η εικόνα του, και τι χρειάστηκε για την εξυγίανση του θεσμού;

Σε εξαιρετικά δύσκολες συγκυρίες κατορθώσαμε να εξυγιάνουμε το φεστιβάλ, κάνοντας τρομερή οικονομία σε όλα τα επίπεδα. Συνεχίζουμε την οικονομία, ακόμη περισσότερο, σε μια εποχή που και η χρηματοδότηση είναι η μικρότερη από κάθε άλλη εποχή. Όμως όταν αναλαμβάνεις μια υποχρέωση απέναντι σε έναν ιστορικό θεσμό και φυσικά απέναντι στο κοινό, οφείλεις να κάνεις το καλύτερο δυνατό, φυσικά στο μέτρο του ανθρώπινου.

Πώς νιώθετε για το λεγόμενο new weird wave of greek cinema, όρος που εφηύρε για πρώτη φορά ο Steve Rose της Guardian κι έχει έκτοτε προκαλέσει συζητήσεις επί συζητήσεων για τους νέους έλληνες δημιουργούς και το ύφος τους;

Πιστεύω ότι το ελληνικό σινεμά ανανεώνεται, και το λεγόμενο weird wave αποτελεί άλλη μια απόδειξη αυτής της ανανέωσης. Οι ταμπέλες δεν έχουν πραγματική σημασία. Σημασία έχει να προχωρά μπροστά ο κινηματογράφος, χωρίς αγκυλώσεις. Κάθε νέο ρεύμα είναι ώθηση προς μια άλλη εποχή και προσωπικά την υποστηρίζω με κάθε τρόπο.

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο δημιουργό που προσπαθεί να φτιάξει ταινίες στην σημερινή Ελλάδα;

Να επιμένει, να ρισκάρει, να μην φοβάται να αρθρώσει τον δικό του λόγο, και σε καμία περίπτωση να μην υιοθετεί τη γλώσσα άλλων δημιουργών. Είναι διαφορετικό να εμπνέεσαι από ταινίες και διαφορετικό να τις κοπιάρεις. Είναι σημαντικό για τους νέους σκηνοθέτες να έχουν τη δική τους φωνή, ακόμη κι αν αυτή έχει ψεγάδια. Αυτά διορθώνονται με την εμπειρία και τον χρόνο, όμως το ύφος , η συνέπεια στον εαυτό σου, και η ειλικρίνεια είναι βασική πρώτη ύλη για κάθε νέα προσπάθεια.

 Ο Δημήτρης Εϊπίδης στο LIFO.gr Facebook Twitter
Με τον Αλεξάντερ Πέιν ο οποίος ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής της περσινής διοργάνωσης - στη λήξη της οποίας είχε προβληθεί και το Νεμπράσκα.

Πώς βλέπετε σήμερα το μέλλον του Φεστιβάλ;

Θέλω να είμαι αισιόδοξος ακόμη κι όταν όλα συμβάλλουν για το αντίθετο. Η απαισιοδοξία είναι αντιδημιουργική και δεν βοηθά σε τίποτα.

Τέλος, κ. Εϊπίδη, πρωταγωνιστείτε στον χώρο του κινηματογράφου εδώ και δεκαετίες. Διατηρείτε ακόμα τον ίδιο ενθουσιασμό γι' αυτόν, ή το βάρος της επαγγελματικής ενασχόλησης έχει αλλάξει το πώς νιώθετε για το σινεμά;

Τη στιγμή που ανάμεσα στις αμέτρητες ταινίες που παρακολουθώ, ανακαλύπτω εκείνη που αξίζει να την μοιραστώ με το κοινό, έχω όχι μόνο τον ίδιο αλλά περισσότερο ενθουσιασμό απ' όταν ξεκίνησα στον χώρο του κινηματογράφου. Κι αυτό γιατί με τα χρόνια αλλάζει σίγουρα ο τρόπος που βλέπεις σινεμά, αλλάζει η προοπτική σου, αλλάζεις εσύ ο ίδιος. Το μόνο που δεν αλλάζει είναι η αγάπη σου για το σινεμά.

Το ελληνικό σινεμά ανανεώνεται, και το λεγόμενο weird wave αποτελεί άλλη μια απόδειξη αυτής της ανανέωσης. Οι ταμπέλες δεν έχουν σημασία. Σημασία έχει να προχωρά μπροστά ο κινηματογράφος, χωρίς αγκυλώσεις

Ο Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ο Δημήτρης Εϊπίδης σπούδασε Αγγλική Λογοτεχνία και Αμερικανικό Θέατρο στο Σαν Φρανσίσκο, Σκηνοθεσία Θεάτρου στην Νέα Υόρκη, ενώ είναι και απόφοιτος της Σχολής Κινηματογράφου του Λονδίνου.

Το 1971 ίδρυσε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Μόντρεαλ το οποίο και διηύθυνε επί 14 χρόνια, ενώ μέχρι σήμερα παραμένει διευθυντής του διεθνούς του προγράμματός του. Από το 1988 είναι υπεύθυνος διεθνούς προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, και από το 1995 έως σήμερα, είναι επίσης διευθυντής προγράμματος του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ισλανδίας στο Ρέικιαβικ.

Στην Θεσσαλονίκη:
Από το 1992 έως το 2005 ο Δημήτρης Εϊπίδης διηύθυνε το παράλληλο τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, "Νέοι Ορίζοντες".


Το 1999, του απονεμήθηκε το τιμητικό βραβείο της FIPRESCI (Διεθνής Συνομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) για την ποιότητα και την πρωτοτυπία των προγραμμάτων των "Νέων Οριζόντων".


Την ίδια χρονιά ίδρυσε το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης -που έχει χαρακτηριστεί το τρίτο σημαντικότερο στον ευρωπαϊκό χώρο (Μedia)- και το οποίο συνεχίζει να διευθύνει έως και σήμερα.
Την άνοιξη του 2014 ανέλαβε την θέση του Διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσαλονίκης.

Έχει διδάξει Ιστορία Κινηματογράφου σε Πανεπιστήμια του Μόντρεαλ, έχει υπάρξει μέλος κριτικής επιτροπής σε πολλά διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων αυτό του Σαν Σεμπαστιάν, της Αβινιόν, της Σεούλ, της Φιλαδέλφειας, του Μπιλμπάο, του Κάρλοβι Βάρι, του Άμστερνταμ, κ.ά, ενώ από το 2001 είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ