Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα;

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
3

 

Το όνομα του Λάρι Κλαρκ έχει συνδεθεί με τους χαρακτηρισμούς "προβοκάτορας" και "ηδονοβλεψίας" από την αρχή της καριέρας του. Το φωτογραφικό λεύκωμα Tulsa που εκδόθηκε το 1971 τον έβαλε ηχηρά στον καλλιτεχνικό χάρτη, αφού παρουσίασε με μοναδικό για τα δεδομένα της εποχής ρεαλισμό τις ζωές νεαρών ανθρώπων στην Τούλσα της Οκλαχόμα, τη γενέτειρά του. Ο ίδιος ήταν τζάνκι την περίοδο που τραβούσε τις φωτογραφίες οι οποίες περιλαμβάνουν σεξ, ναρκωτικά και χρήση όπλων, ενώ μερικοί από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών έχουν επηρεαστεί από τη συγκεκριμένη δουλειά, ανάμεσα στους οποίους ο Μάρτιν Σκορσέζε με τον Ταξιτζή, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα με το Rumble Fish και ο Γκας Βαν Σαντ με το Drugstore Cowboy.

 

Δεν αντιμετωπίζει τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Από το φωτογραφικό λεύκωμα "Tulsa"Με το Kids του 1995, το αξέχαστο κινηματογραφικό του ντεμπούτο ο Κλαρκ έγινε παγκοσμίως γνωστός. Η ταινία ακολουθούσε ένα εικοσιτετράωρο από τις ζωές μιας παρέας εφήβων στη Νέα Υόρκη των 90s, παρουσιάζοντας με ωμότητα, στα όρια του μηδενισμού, μια γενιά χωρίς μέλλον, της οποίας η αυτοκαταστροφική πορεία είναι προδιαγεγραμένη στα πρότυπα των λούζερ γονιών τους. Σεξ, ουσίες και ένας serial killer ιός που θέριζε στη μεγάλη του έξαρση, ο HIV, έκαναν το Kids απόλυτα αμφιλεγόμενο, ενώ από εκεί γεννήθηκαν δύο μετέπειτα σταρ, η Κλόε Σεβινί και η Ροζάριο Ντόσον. Το περιοδικό 01 ήταν το πρώτο ελληνικό έντυπο που είχε δημοσιεύσει εκτενές ρεπορτάζ για την ταινία και τον δημιουργό της και όσοι είχαν παρακολουθήσει την πρώτη προβολή της στις Νύχτες Πρεμιέρας εκείνης της χρονιάς θυμούνται μια κατάμεστη αίθουσα στην οποία μπορούσες να "αισθανθείς τη δυσφορία στον αέρα".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Kids

 

Ακολούθησαν κι άλλες, περισσότερο ή λιγότερο επιτυχημένες ταινίες από τον σκηνοθέτη, με σημαντικότερη ίσως το Ken Park του 2002, όπου και πάλι συνεργάστηκε με τον σεναριογράφο του Kids Χάρμονι Κορίν διχάζοντας το κοινό με μια δημιουργία που περιείχε από αληθινές σκηνές σεξ και τρίο, μέχρι έναν ολοκληρωμένο αυνανισμό επί της οθόνης. 

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ken Park

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Φέτος ο Λάρι Κλαρκ επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, The Smell Of Us, που έκανε την πρεμιέρα της στο πρόσφατο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας. Το ερώτημα που εγείρεται βέβαια εδώ είναι αν έχει κάτι καινούριο να προσθέσει στη σημερινή εποχή, στη γενιά του tumblr και των selfies στο instagram, το βλέμμα του 71χρονου πλέον δημιουργού. Ο διευθυντής του Πανοράματος Ευρωπαϊκου Κινηματογράφου, στο πλαίσιο του οποίου κάνει πρεμιέρα αύριο η ταινία, και παλαίμαχος κριτικός κινηματογράφου, Νίνος Φένεκ Μικελίδης, θεωρεί ότι ακόμα και σήμερα ο Λάρι Κλαρκ έχει κάτι να πει στο κοινό. Αυτό το καταφέρνει γιατί δεν έχει αποσιοποιηθεί ούτε στιγμή από την αγαπημένη του θεματική, τα "δεινά" της εφηβίας και το ξύπνημα της σεξουαλικότητας. Δεν αντιμετωπίζει δηλαδή τους πρωταγωνιστές του με κριτική διάθεση, κάτι που ενδεχομένως θα τον έκανε αυτόματα παρωχημένο και "παλιό", αλλά ζει μαζί τους, τους προσεγγίζει ενεργά στην καθημερινότητά τους και αναπνέει μέσα από τις συνήθειές τους.

 

Ο Κλαρκ ανήκει φυσικά στο πάνθεον των σκηνοθετών που δημιουργούν για να διχάζουν, πράγμα που κάνει τη δουλειά του αυτομάτως ενδιαφέρουσα, όπως εξηγεί ο κ. Μικελίδης. Ως άλλος Παζολίνι ξεσηκώνει και προκαλεί πάντα συζητήσεις, πάντως σίγουρα δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Αυτή τη φορά απομακρύνεται από την αγαπημένη του αμερικανική ήπειρο για χάρη της γαλλικής πρωτεύουσας και καταδύεται στις συνήθειες μιας παρέας σκεϊτάδων που συναντιέται καθημερινά πίσω από το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης για να εξασκηθεί στο αγαπημένο της σπορ, να συζητήσει, να "φτιαχτεί", αγνοώντας το πλήθος των φιλότεχνων που βρίσκεται εκεί. Είναι αχώριστοι και δεμένοι με περίπλοκες οικογενειακές σχέσεις. Η πλήξη, το δέλεαρ του εύκολου χρήματος και η ανωνυμία του διαδικτύου θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην καταστροφή του κόσμου τους.

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με τον Μάικλ Πιτ στο fashion show του Rad Hourani, όπου γύρισε μια σκηνή της ταινίας
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us
Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

Ο μπολιασμός του καθαρά αμερικανικού πνεύματος που χαρακτηρίζει το έργο του με την ευρωπαϊκή αισθητική προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ ο κ. Μικελίδης θεωρεί ότι θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μητρόπολη για να το πετύχει. Οι αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η ταινία ποικίλουν και πάλι από την απόλυτη λατρεία μέχρι την αποστροφή, και οι χαρακτηρισμοί από την "καθαρή τέχνη" μέχρι το "πορνό". To Indiewire έγραψε πως πρόκειται για "μια ταινία τόσο απαίσια που καταφέρνει να ξεπεράσει την αποκρουστικότητα του τίτλου της". To Variety από την άλλη το χαρακτήρισε "γαλλικό Kids, το οποίο ωστόσο δεν πρόκειται να σοκάρει τόσο πολύ παρότι δείχνει πολλά περισσότερα από τον προ εικοσαετίας προκάτοχό του, απλά και μόνο επειδή μας υπενθυμίζει ότι η γενιά του Ίντερνετ μπορεί να κάνει και να δει τα πάντα". To Hollywood Reporter επισήμανε από την άλλη ότι "δυστυχώς οι έφηβοι στις ΗΠΑ σίγουρα δεν θα καταφέρουν να απολαύσουν αυτό το ιμπρεσιονιστικό, ρεαλιστικό και ταυτόχρονα καταθλιπτικό δημιούργημα για τις εμπειρίες της εφηβικής ηλικίας στις μεγάλες πόλεις του 21ου αιώνα, αφού, τα συντηρητικά μυαλά δεν θα επιτρέψουν τη διανομή της ταινίας στη μεγάλη οθόνη".

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Ο Λάρι Κλαρκ με το καστ του "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
The Smell Of Us

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"

 

Τελικά, ο Λάρι Κλαρκ λέει ακόμα; Facebook Twitter
Από το ομώνυμο φωτογραφικό λεύκωμα του Λάρι Κλαρκ, "The Smell Of Us"
 

 

 

Info

The Smell Of Us

Τετάρτη 22/10, 8.15 μ.μ. στον κινηματογράφο Άστυ, στο πλαίσιο του 27ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

2 σχόλια
Λοιπόν, θα ολοκληρώσω το καρέ της ενασχόλησής μου με τις κινηματογραφικές/τηλεοπτικές τέχνες απόψε λέγοντας πως το Ken Park έχει: 1. μία από τις καλύτερες (ρεαλιστικότατη με άγαρμπη χαριτωμενιά και προοδευτική εξέλιξη) σκηνές αιδοιολειχίας που έχω δει σε ταινία και 2. πιθανότατα τον πιο ανατριχιαστικό wtf αυνανισμό περιέργως κάπως ενδιαφέροντα, αλλά δεν θέλω να πω άλλα spoilers για την κατάληξη αυτού στο τέλος!
Δεν ξερω, δεν ειμαι ειδικος αλλα, μηπως τελικα ολες αυτες οι ταινιες του απλα αποπνεουν μια λατρεια της εφηβικης σφιχτης σαρκας, ειδικα των αγοριων, που προσεγγιζει στα ορια της παιδεραστιας? Δεν ξερω, μια υποθεση κανω.
κανει το ιδιο πραγμα εδω και χρονια. ειναι καπως λογικο να γινεται πια creepy η εμμονη του. οι ταινιες του ηταν χρησιμες/απαραιτητες στην εφηβεια (βλ. gregg araki) αλλα μεχρι εκει.