Σεισμός

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον;

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
1

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Η Εϊμι Άνταμς ως Μάργκαρετ Κιν στην καινούρια ταινία του Τιμ Μπάρτον "Big Eyes"

 Μετά τις κάπως ανιαρές και σίγουρα προβλέψιμες τελευταίες δουλειές τού (Alice in Wonderland, Dark Shadows, και το stop motion Frankenweenie) o Τιμ Μπάρτον επιστρέφει φέτος με μια ταινία που ξεφεύγει από την goth καρτουνίστικη μανιέρα του και μας (υπεν)θυμίζει την "Ed Wood" περίοδο του μεγάλου σκηνοθέτη.

Το "Big Eyes" βγαίνει στις αίθουσες ανήμερα των Χριστουγέννων, κι έχει σκοπό να μας ανοίξει τα μάτια. Κυριολεκτικά.

H Μάργκαρετ Κιν που γνώρισε μεγάλη επιτυχία την δεκαετία του '60 φιλοτεχνώντας κατά κύριο λόγο πορτρέτα παιδιών με αφύσικα μεγάλα μάτια επηρέασε εκτός από την αισθητική του ίδιου του Μπάρτον ένα ολόκληρο μεταγενέστερο καλλιτεχνικό και εικονογραφικό κίνημα που ξεκίνησε από το high kitsch κι έφτασε στην τέχνη των κόμικς και τον σχετικά πρόσφατο Ποπ Σουρεαλισμό.


Σε συνεργασία με τους σεναριογράφους του Ed Wood (Scott Alexander και Larry Karaszewski), και με πρωταγωνιστές του τον δύο φορές βραβευμένο με Όσκαρ Β' Ανδρικού Ρόλου Κριστόφερ Βάλτς (Άδωξοι Μπάσταρδη, Django: Ο Τιμωρός) και την πέντε φορές προτεινόμενη για Όσκαρ Ά και Β΄ γυναικείου ρόλου Εϊμι Άνταμς (American Hustle, The Fighter κ.α.), ο Μπάρτον μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη την ασυνήθιστη ζωή της ζωγράφου Μάργκαρετ Κιν που γνώρισε μεγάλη επιτυχία την δεκαετία του '60 φιλοτεχνώντας κατά κύριο λόγο πορτρέτα παιδιών με αφύσικα μεγάλα μάτια, και επηρέασε εκτός από την αισθητική του ίδιου του Μπάρτον ένα ολόκληρο μεταγενέστερο καλλιτεχνικό και εικονογραφικό κίνημα που ξεκίνησε από το high kitsch κι έφτασε στην τέχνη των κόμικς και τον σχετικά πρόσφατο Ποπ Σουρεαλισμό.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Ο Κρίστοφερ Βαλτς ως Γουόλτερ Κιν


Παρ' όλα αυτά η Κιν στερήθηκε για δεκαετίες την αναγνώριση που της άξιζε:

Μετά από προτροπή και πίεση του επίσης καλλιτέχνη συζύγου της, Γουόλτερ Κιν, υπέγραφε τους πίνακες της με το δικό του όνομά, για το "καλό της" μιας που "κανείς δεν θα ενδιαφερόταν να αγοράσει γυναικεία τέχνη". Το αποτέλεσμα ήταν το ζευγάρι να πουλάει σωρηδόν πίνακες μεν και να κερδίζει χρήματα, με κόστος την λήθη της ίδια της καλλιτέχνιδος.

"Κάθε ένα από αυτά τα μάτια τα ζωγράφισα εγώ, και ίσως ποτέ κανείς να μην το μάθει" ακούμε την Άνταμς να λέει κάποια στιγμή στην ταινία μιλώντας στον.. σκύλο της.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"Βig Eyes"
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"Big Eyes"


Μετά από χρόνια η Κιν ζήτησε τελικά διαζύγιο από τον Γουόλτερ και έβαλε μπρος μία πολύχρονη δικαστική διαμάχη εναντίον του, την οποία και κέρδισε τελικά πείθοντας δικαστές και ενόρκους αφού πρώτα ζωγράφισε ζωντανά μπροστά τους.


Το φιλμ του Μπάρτον κινείται στα όρια του δικαστικού οικογενειακού δράματος με βασικούς άξονές του την γυναικεία χειραφέτηση, την κακοποίηση που δέχτηκε η Μάργκαρετ, και το πώς άλλαξαν οι ισορροπίες του ζευγαριού μετά την καλλιτεχνική και οικονομική επιτυχία.
Το πρώτο τρέιλερ της ταινίας κυκλοφόρησε πριν λίγες εβδομάδες δίνοντάς μας μια ικανότητα πρόγευση της πιο αναμενόμενης Χριστουγεννιάτικης ταινίας.


Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
To φιλμ θα βγει στις αίθουσες ανήμερα των φετινών Χριστουγέννων

Ποια είναι η Μάργκαρετ Κιν

Γεννημένη το 1927 στο Τεννεσί η 87χρονη σήμερα Κιν μεγάλωσε σε ένα θρησκευτικό περιβάλλον. Η ίδια μάλιστα πολλές φορές έχει δηλώσει ότι η Βίβλος αλλά και η σχέση της με την γιαγιά της, με την οποία μεγάλωσε, αποτέλεσαν τις κυριότερες πηγές έμπνευσής της.
Σε ηλικία 19 ετών παντρεύτηκε τον Φρανκ Ούλμπριχ με τον οποίο είχαν στήσει μια μικρο- επιχείρηση handmade ζωγραφικής πάνω σε ανδρικές γραβάτες και άλλα ήδη σπιτιού. Το ταλέντο της Μάργκαρετ δεν περνούσε απαρατήρητο.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Η Μάργκαρετ Κιν με τον πρώτο της σύζυγο Φρανκ Ούλμπριχ σε μία εμπορική έκθεση το 1953


Το 1954 η Μάργκαρετ χώρισε με τον Ούλμπριχ και έφυγε μαζί με την κόρη τους για το Σαν Φραντσίσκο προς αναζήτηση μίας καλύτερης ζωής. Εκεί, σε ένα από τα πολλά υπαίθρια art fairs όπου προσπαθούσε να πουλήσει τους πίνακές της, γνώρισε τον Γουόλτερ -που ασχολούταν περισσότερο με την ζωγραφική τοπίων- τον οποίο και παντρεύτηκε ένα χρόνο αργότερα.


Ο Γουόλτερ ήταν αδιαμφισβήτητα ικανότερος στην δημόσιες σχέσεις από την ίδια, και η επιτυχία του ζευγαριού δεν άργησε να έρθει. Ήταν όμως μία κοινή επιτυχία μιας που όλοι οι πίνακες υπογράφονταν με το επώνυμο Κιν χωρίς να προσδιορίζεται ποιος από τους δύο ήταν ο πραγματικός ζωγράφος. Πολύ σύντομα η Μάργκαρετ έμεινε πίσω στο ατελιέ και ο Γουόλτερ θέριζε τους καρπούς της σκληρής δουλειάς της. Χρόνο με τον χρόνο τα παιδιά με τα υπερμεγέθη υγρά μάτια έμοιαζαν όλο και πιο στεναχωρημένα και "σκοτεινά", και έβρισκαν συχνά παρηγοριά σε γάτες και κατοικίδια σκυλάκια.


Αργά η γρήγορα έφτασε η στιγμή της σύγκρουσης. Το 1964 η Κιν κατέθεσε αίτηση διαζυγίου ενώ συγχρόνως μήνυσε και τον πρώην σύζυγό της προκαλώντας τον σε μία "ζωγραφική μονομαχία" ενώπιων των δικαστικών αρχών. Ο Γουόλτερ αρνήθηκε να συμμετάσχει υποστηρίζοντας πως το χέρι του ήταν χτυπημένο, ενώ η Μάργκαρετ απέδειξε ότι αυτή ήταν η πραγματική καλλιτέχνης πίσω από τους πίνακες που γνώριζαν φρενήρη επιτυχία εκείνη την εποχή.

Τελικά το 1986 το ομοσπονδιακό δικαστήριο της Καλιφόρνιας της αναγνώρισε το δικαίωμα να υπογράφει με το δικό της όνομα ("Kean") χωρίς να αμφισβητείται η γνησιότητα της υπογραφής της και κυρίως χωρίς να μπερδεύεται με αυτή του πρώην συζύγου της. Επιπλέον, η καλλιτέχνης διεκδίκησε και κέρδισε το ποσό των τεσσάρων εκατομμυρίων δολαρίων ως αποζημίωση.


Αφού έζησε για περισσότερα από 25 χρόνια στην Χαβάη – όπου και έγινε μάρτυρας του Ιαχωβά, σήμερα η Μάργκαρετ Κιν ζει στην Νάπα της Καλιφόρνια με τον τρίτο της σύζυγο, το αθλητικογράφο Dan McGuire, και δεν έχει σταματήσει να ζωγραφίζει.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Η ζωγράφος στο ατελιέ της (2012)

Το έργο της Κιν στην σύγχρονη ποπ κουλτούρα

Λίγοι γνωρίζουν πως ο Μπάρτον εκτός από θαυμαστής είναι ένας από τους μεγαλύτερους συλλέκτες των έργων της Μάργκαρετ Κιν, γεγονός που από μόνο του καθιστά την καινούρια του ταινία προσωπική υπόθεση. Μάλιστα, πίσω στις αρχές της δεκαετίας του '90 ο σκηνοθέτης είχε ζητήσει από την ζωγράφο να φιλοτεχνήσει το πορτρέτο της τότε συντρόφού του Λίζα Μαρί, ενώ η Τζόαν Κρόφορντ και η Νάταλι Γούντμαν φαίνεται πως έχουν στο σπίτι τους από ένα πορτρέτο τους με τεράστια μάτια.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
1969
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
1962


"Θυμάμαι αυτούς τους πίνακες, πίσω στην δεκαετία του '60. Τους έβλεπες παντού τότε", δήλωσε πρόσφατα ο Βαλτς.

"Έχουμε εκπαιδεύσει τους εαυτούς μας να αναζητούν το δράμα και την διαμάχη πίσω από κάθε ιστορία, γιατί αυτό έχει ενδιαφέρον. Όμως τίποτα δεν έδειχνε ότι πίσω από εκείνους τους δημοφιλείς πίνακες υπήρχε μία τέτοια ιστορία."

 

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
1963


Το 1973 στην ταίνια Sleeper του Γούντι Άλλεν η Κιν αναφέρεται ως μία από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες της σύγχρονης ιστορίας, ενώ αναφορές στην ίδια και στο έργο της υπάρχουν σε καρτούν (The Powerpuff Girls, 1998), σε δίσκους ("Weird Al" Yankovic, Matthew Sweet, κ.α.), ακόμα και στην σειρά Χτυποκάρδια στο Μπέβερλι Χιλς.

Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"Happy Mask, unhappy boy", 1963
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"No dogs allowed" 1962
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"Thank You", 2006
Ποια είναι η Μάργκαρετ -Βig Eyes- Κιν; Kαι γιατί σαγήνευσε τον Τιμ Μπάρτον; Facebook Twitter
"Thw waif", 1961
1

Σεισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια