Συνέντευξη με τους Viral Graphics

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
0

Οι 29χρονοι Αλέξανδρος Πυρομάλλης και Κωνσταντίνος Ψύχας είναι οι Viral Graphics.

Ολόκληρη η ζωή και η δουλειά τους κινείται γύρω από την μουσική και το σχέδιο.

Τα τελευταία χρόνια, έχουν καταφέρει να σχεδιάζουν τα επίσημα gig posters, και να επιμελούνται το artwork  μεγάλων μπαντών όπως οι Melvins, οι Soundgarden, οι Monster Magnet, οι Mudhoney, οι Swans, οι Keelhaul, Nebula, Graveyard, και πολλοί, πολλοί άλλοι.

Συγχρόνως, βγάζουν το δικό τους fanzine -το πρώτο τεύχος του οποίου εξαντλήθηκε μέσα σε δύο ώρες- και  όποτε μπορούν, κάνουν και καμιά τοιχογραφία..

Καθόλου άσχημα.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter

Με αφορμή την καταπληκτική αφίσα που ετοίμασαν για το live των Swans, μεθαύριο στο Fuzz, βρήκα την ευκαιρία να μάθω πολλά περισσότερα γι αυτούς..

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Graveyard gigposter

- Τι είναι η ViralGraphics; Πού, πότε, και πώς δημιουργήθηκε; Είναι η γραφιστική κάτι που έχετε σπουδάσει;

 

- Η Viral είναι μια ομάδα δύο ατόμων που απασχολείται με το αναλογικό illustration.

Δημιουργήθηκε τον Ιανουάριο του 2006, έξω από μία συναυλία στην Αθήνα, με σκοπό να αρχίσουμε να δουλεύουμε για μπάντες που γουστάραμε.

Άλλοι άνθρωποι κάνουν μπάντες έξω από συναυλίες, εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε τα εξώφυλλα γι' αυτές.

Έχουμε σπουδάσει πράγματα κοντινά στην εικαστική επικοινωνία, όμως στο graphic design/illustration είμαστε αυτοδημιούργητοι.

Επίσης για χρόνια δουλεύαμε σε διαφημιστικές εταιρίες ή σε σχετικά με το design επαγγέλματα, κι ήρθε κάπως φυσικά όλο αυτό.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Gigposter for Melvins Lite

- Φαίνεται αμεσως πόσο πολύ αγαπάτε την μουσική. Εσείς, αλήθεια, παίζετε πουθενά;

 

- Λόγω μουσικής κάνουμε ό,τι κάνουμε σήμερα. Όλα στη ζωή μας είναι εξαιτίας της, όμως δε παίζουμε σε μπάντες, όχι. Μόνο σχεδιάζουμε γι' αυτές.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Cover for Dephosphorus' Axiom 12''

- Ποιες δουλειές σας με μπάντες αγαπάτε ή ξεχωρίζετε περισσότερο;

Δεν ξεχωρίζουμε κάποιες συγκεκριμένες μας δουλειές.. Μάλλον έχει να κάνει πιο πολύ με τα ίδια τα συγκροτήματα, και τη σχέση μας με τη μουσική τους.

Ας πούμε, όταν δουλεύουμε για τους SWANS ή τους Melvins είναι αλλιώς, λόγω τεράστιας αγάπης για το υλικό τους. Η ποιότητα της δουλειάς, όμως, είναι πάντα η ίδια, για όποιον και να προορίζεται.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Jucifer gigposter

- Και πως έγινε, αλήθεια, αυτό το άνοιγμα και οι συνεργασίες με όλες αυτές τις μπάντες του εξωτερικού;

Το ρωτώ γιατί, πρώτον, είναι πολύ ελπιδοφόρο για κάποιον που προσπαθεί να δραστηριοποιηθεί στο χώρο του graphic design, και μπορεί να νιώθει περιορισμένος στην Ελλάδα, και δεύτερον γιατί με τρώει η περιέργεια.

- Είχαμε επαφές με μπάντες τόσα χρόνια, λόγω της ενασχόλησής μας με τη μουσική σαν ακροατές και από τα live που πηγαίναμε.

Όταν αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τη Viral, χρησιμοποιήσαμε κάποιες από αυτές τις επαφές, και επίσης αρχίσαμε να στέλνουμε γύρω στα 40 mail τη μέρα σε μπάντες και άτομα του χώρου, διαβάζαμε φόρουμ και μιλάγαμε ασταμάτητα -σε εκνευριστικό βαθμό- με όλους για το νέο μας εγχείρημα.

Κάποιες από αυτές τις κινήσεις είχαν πολύ θετική ανταπόκριση.

Από κει τα πράγματα πήραν το δρόμο τους, και μέσα σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα αρχίσαμε να δεχόμαστε απανωτές προτάσεις για δουλειές.

Τώρα πια, λόγω του εξαιρετικού φόρτου εργασίας, και επειδή βρισκόμαστε πλέον σε δύο διαφορετικές ηπείρους, αναγκαζόμαστε να αρνούμαστε πολλές από τις δουλειές που μας προτείνουν.

Δε νιώσαμε όμως ποτέ ότι είμαστε "περιορισμένοι στην Ελλάδα".

Είχαμε το ίντερνετ, είχαμε και γνωριμίες, και απλά κάναμε ό,τι κάναμε κυρίως επειδή ψάχναμε μία κάποια δημιουργική διέξοδο.

Μέσα από το ίντερνετ και μετά από μερικά ταξίδια, καταφέραμε να στήσουμε ένα μόνιμο δίκτυο πελατών, συνεργατών και φίλων, των οποίων η βοήθεια και εμπιστοσύνη υπήρξε σημαντικότατη όλα αυτά τα χρόνια. Κι αυτό είναι κάτι για το οποίο είμαστε ευγνώμονες.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Shirt for the Osedax

- Αλήθεια, πως βλέπετε αυτή την γενικευμένη τάση για μετανάστευση των νέων, και ειδικά των καλλιτεχνών. Δικαιολογημένη; Απαραίτητη; Εσείς ζείτε εδώ;

Είμαστε από την Αθήνα, αλλά τώρα πια, ο ένας από τους δυο μας μένει μόνιμα στο Σαν Φρανσίσκο ενώ ο άλλος έχει παραμείνει εδώ.

Τώρα, όσον αναφορά αυτό που λες, δεν ξέρουμε αν είναι γενικευμένη η ανάγκη μερικών ανθρώπων να φύγουν, ή αν είναι κάτι μεγαλύτερο, πρακτικότερο κλπ.

Ο καθένας με τους λόγους του. Δεν πιστεύουμε ότι χρειάζεται να γενικεύουμε για ένα πράγμα που γινόταν από πάντα.

Επίσης, είναι τέτοιες οι συνθήκες στην Ελλάδα πλέον, που ίσως να είναι μονόδρομος για κάποιους ή/και επιτακτική ανάγκη.

Εμείς στη Viral δε βλέπουμε τίποτα κακό στο να θες να δεις και να ζήσεις και σε άλλα μέρη, πέρα από την Ελλάδα, μια χώρα τόσο μικρή.

Σα Viral και σαν άνθρωποι είμαστε ενάντια στα σύνορα, στις πατρίδες, τις θρησκείες, τα έθιμα και τις παραδόσεις και όλων των ειδών τις μορφές καταπίεσης, οπότε αυτό το λίγο εθνικιστικά δογματικό "μείνε εδώ να την παλέψεις στη χώρα σου", που "φοριέται" πολύ τώρα τελευταία, μας αφήνει το λιγότερο αδιάφορους.

Ο καθένας πορεύεται με τον τρόπο του. Το τελευταίο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι να "τρώς" για τις επιλογές σου την κριτική άλλων, που θεωρούν την άποψη τους κανόνα, μέσα στη γενικότερη δυσκολία των καιρών.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Utech Records Music Festival

- Την παίρνει οικονομικά μια ελληνική DIY μπάντα να πληρώνει γραφίστα γιατο artwork της;

Έχω την εντύπωση, πως στην Ελλάδα πρέπει να είναι κανείς και μουσικός, και γραφίστας, και φωτογράφος και σκηνοθέτης του εαυτού του.

Θέλω να πω, ποιός ξέρει καλύτερα από τον μουσικό ποιά αισθητική τον αντιπροσωπεύει, αν όχι ο ίδιος;

Δεν είναι προτιμότερο ένα μέτριο αποτέλεσμα αλλά δικό σου, από το να σου σχεδιάζει το εξώφυλλο ένας άλλος;

- Άμα έχουν όργανα που κοστίζουν γύρω στα 800 ευρώ, και πληρώνουν στούντιο για να ηχογραφήσουν τη μουσική τους, τότε ναι, την παίρνει μια μπάντα να δώσει μερικά λεφτά και για το artwork.

Επίσης το DIY δεν σημαίνει τσάμπα, δημιουργική ελευθερία και αυτό-οργάνωση σημαίνει. Είχαμε εμπειρία με όλες τις εκφάνσεις του ελληνικού DIY και οι πιο πολλοί το βλέπουν σωστότατα.

Αυτό που λες περί αυτό-οργάνωσης δεν είναι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παντού. Καλό όμως θα ήταν να αντιλαμβανόμαστε λιγάκι μεταξύ μας ότι δε γίνεται να τα κάνεις όλα καλά και όλα μόνος.

Ένα μέτριο εξώφυλλο είναι ό,τι χειρότερο μπορείς να έχεις. Καλύτερα να είναι ανύπαρκτο παρά μέτριο.

Ακόμα και να έχεις την αισθητική σου γιατί να μη σου το κάνει κάποιος που αυτή είναι η δουλειά του και μπορεί να στο πάει ένα βήμα παραπέρα, μέσω μια δημιουργικής συνεργασίας και συνεννόησης;

Και στην τελική, άμα στο underground και στο DIY δε μιλάς και δε συνεργάζεσαι με άλλους ανθρώπους τότε ποιό το νόημα;

Φυσικά, αυτό δε σημαίνει ότι το να κάνεις τα πάντα μόνος σου θα σε οδηγήσει σε ατελές αποτέλεσμα, ίσα ίσα θα λέγαμε, πληρότητα βγάζει, έτσι κι αλλιώς, και εμείς όλα μόνοι μας τα κάνουμε. Παρ' όλα αυτά, είναι όμορφο πράγμα η συνεργασία με άλλους, όχι;

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
High On Fire gigposter

- Δουλεύετε μαζί; Στο χέρι; Στον υπολογιστή;

 

- Δουλεύουμε μαζί πολύ αρμονικά και, μέσω μίας απόλυτα φυσικής διαδικασίας, μετά από τόσα χρόνια, ξέρουμε τι θα κάνει ο καθένας για την εκάστοτε δουλειά.

Τις πιο πολλές φορές συνεργαζόμαστε σε όλα τα στάδια που έχει ένα project. Yπάρχουν όμως φορές που κάτι δουλεύεται αποκλειστικά από έναν από τους δύο.

Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι πενάκια, μαύρο μελάνι και διάφορα brushes. Από χρώματα προτιμάμε τους γήινους τόνους και άμα το επιτρέπει η δουλειά θα χρησιμοποιήσουμε νερομπογιές, τσάι ή και καφέ για χρωματισμό.

Όλα γίνονται με το χέρι από την αρχή μέχρι το τέλος και ο υπολογιστής έχει πολύ μικρό ρόλο, κυρίως για layout και διαχωρισμούς, αλλά ακόμα και σε αυτό το στάδιο με μέτρο.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Bacteria Zine #1

- Τι είναι το zineBACTERIA;  Μιλήστε μου γι αυτό.

 

- To BACTERIA είναι ένα fanzine που εκδίδουμε και έχει να κάνει με το ασπρόμαυρο αναλογικό illustration. Ξεκίνησε ως μια πλατφόρμα για να έχουμε συγκεντρωμένα όλα μας τα σχέδια τα οποία δεν ήταν για κάποια συγκεκριμένη δουλειά.

Στην πορεία, είπαμε να συμπεριλάβουμε και άλλους illustrators μέσα, κυρίως φίλους, για το πρώτο τεύχος και να το κάνουμε λίγο πιο "ανοιχτό" στη θεματολογία του. Βγήκε το Φεβρουάριο του 2012 σε 150 αντίτυπα και προς μεγάλη μας έκπληξη έγινε sold out μέσα σε δύο ώρες, με τις περισσότερες κόπιες να φεύγουν για το εξωτερικό.

Αυτή τη στιγμή δουλεύουμε το δεύτερο τεύχος, το οποίο θα έχει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο. Το τύπωμα θα είναι ποιοτικότερο για να "δείχνει" καλύτερα η λεπτομέρεια των σχεδίων και θα βγει σε μεγαλύτερο αριθμό αντιτύπων.

Το line up αποτελείται από μερικούς από τους αγαπημένους μας illustrators όπως οι Aaron Horkey, Arik Roper, David Welker, Elvisdead, Sophia Argyros, Jacob Van Loon και άλλοι.

Έχει ακόμα μερικούς μήνες μέχρι την κυκλοφορία του, αλλά φροντίζουμε μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια έτσι ώστε να είναι αισθητά καλύτερο από το πρώτο.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Bacteria Zine #2

- Πρέπει να σου αρέσει η δουλειά μιας μπάντας για να την ντύσεις κατάλληλα εφόσον σου ζητηθεί;

 

- Είναι επιθυμητό, όχι όμως και απαραίτητο.

Έχουμε δουλέψει για συγκροτήματα που δεν τα ακούμε στα σπίτια μας π.χ., αλλά σαν επαγγελματίες θέλουμε να μπορούμε να δουλεύουμε με τα πάντα και με όλους τους τρόπους.

Τα μουσικά μας γούστα είναι και αρκετά διευρυμένα οπότε η ποικιλία είναι κάτι που μας έρχεται φυσικά και την επιζητούμε με μανία σχεδόν, τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Soundgarden gigposter

- Τα τελευταία χρόνια παρατηρώ πως η εικόνα μιας μπάντας έχει αποκτήσει πολύ μεγάλη σημασία. Αγοράζουμε δίσκους και πηγαίνουμε σε συναυλίες λόγω εξωφύλλου και αφίσας;

Είναι η γραφιστική, εν τέλει,  ένα είδοςσυνεννόησης;

 

- Το εικαστικό κομμάτι που ντύνει τη μουσική παίζει ένα κάποιο ρόλο, είναι αλήθεια. ;Oχι όμως το μεγαλύτερο.

Το "πακέτο" είναι το σημαντικότερο. Βέβαια, το ωραίο εξώφυλλο δίνει ένα έναυσμα για να αγοράσεις το δίσκο. Ένα ωραίο μπλουζάκι, μια ωραία αφίσα σίγουρα κεντρίζουν την προσοχή.

Προσωπικά, έχουμε αγοράσει δίσκους λόγω εξωφύλλου ή αφίσες χωρίς να είμαστε fans της εκάστοτε μπάντας, επειδή απλά μας άρεσαν όπως έδειχναν. Το ωραιότερο είναι κάποια πράγματα να πηγαίνουν μαζί όμως. Όπως το LP του Space Ritual που έβγαλαν οι Hawkwind το 1973.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Swans gigposter - Poland

- Ποιο είναι το αγαπημένο σας live;

 

Αγαπημένα lives πολλά, διότι για χρόνια ταξιδεύαμε και βλέπαμε διάφορα. Συνδυάζαμε την αγάπη μας για τα ταξίδια με αυτήν για τη live μουσική. Μπορεί σαν Viral να είναι εκείνη η συναυλία των Neurosis που γνωριστήκαμε μεταξύ μας, στο Λονδίνο το 2004.

Ακόμα παραμένει όνειρο να δουλέψουμε μαζί τους.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
BORIS gigposter for their show in Austin Psych Fest

- Έχετε ασχοληθεί ποτέ με εικονογραφίσεις σε περιοδικά ή κάτι τέτοιο;

- Με περιοδικά ευρείας κυκλοφορίας ποτέ. Αλλά έχουμε δουλέψει με αρκετά fanzines, πράγμα το οποίο λατρεύουμε μιας και τα fanzines προσφέρουν ελευθερία και δημιουργικότητα που σπάνια θα βρεις με τα creative managements περιοδικών.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Keelhaul gigposter

- Υπάρχει ποτέ περίπτωση να δούμε κάτι εντελώς διαφορετικό από εσάς; Δηλαδή κάτι με φουλ χρώμα , ή σε ένα άλλο εντελώς ύφος;

- Εμμ ναι, αρκετά σύντομα κιόλας.

Κάποια στιγμή από Σεπτέμβριο και μετά θα κάνουμε μια μικρή αλλαγή σε κάποια πράγματα.

Όχι ότι θα αλλάξουμε και τόσο το στυλ μας, απλά θα εμβαθύνουμε πιο πολύ σε ό,τι κάνουμε και προσπαθούμε τόσο καιρό.

Θα δώσουμε έμφαση σε πιο προσωπική μας δουλειά, παράλληλα με τα μουσικά που θα κάνουμε.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Melvins gigposter

- Παρατηρώ, τελευταία, πως αν κάποιου έπιανε λίγο το χέρι του, κάνει τώρα tattoo. Γραφίστες, αρχιτέκτονες, streetartists..Εσείς; Εκτός απότο μολύβι και το χαρτί, εκφράζεστε και κάπως αλλιώς δημιουργικά;

 

- Εκτός από το μολύβι και το χαρτί, μας αρέσει να κάνουμε και καμιά τοιχογραφία όποτε μπορούμε, ή να ασχολούμαστε με κάποιο fanzine.

Το καταλαβαίνουμε αυτό με τα tattoos, ο ρυθμός που επικοινωνεί ο κόσμος μαζί μας για να του κάνουμε κάποιο σχέδιο για tattoo είναι εξωφρενικός, κάθε μέρα.

Σα Viral έχουμε κανόνα να μην κάνουμε tattoos.

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Melvins gigposter

- Πολύ ωραία η αφίσα για τους Swans! θα πάτε στο live;

- Είμαστε ήδη εκεί. Αγαπημένη μπάντα!

Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Mudhoney gigposter
Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Gigposter for Nebula/Totimoshi
Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Sarabante, from Athens, Greece
Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Poster for Electric Wizard
Συνέντευξη με τους Viral Graphics Facebook Twitter
Graveyard gigposter

** Όποιος θέλει να επικοινωνήσει με τους Viral Graphics, μπορεί να το κάνει μέσα από την σελίδα τους στο Faceboοk, ή στο [email protected]

Αρχείο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Διεθνή / Ο Χαράλαμπος Παπασωτηρίου μιλά για το διακύβευμα των αμερικανικών εκλογών

Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Στρατηγικών Σπουδών στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Χαράλαμπος Παπασωτηρίου, εξηγεί πώς μια νίκη του Μπάιντεν θα σηματοδοτήσει την αναβίωση της Δύσης ως κεντρικού παράγοντα στη διεθνή πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ