Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
4

Η κατοικία εμβαδού 210 τ.μ. βρίσκεται στην Αρχαία Κόρινθο σε οικόπεδο όπου στο νότιο τμήμα του προηγήθηκε αρχαιολογική ανασκαφή. Η διατήρηση του «πνεύματος» της ανασκαφής αλλά και η σχέση της κατοικίας με το ευρύτερο, ιστορικού ενδιαφέροντος, περιβάλλον αποτελούν τις βασικές προγραμματικές παραμέτρους της μελέτης.

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter


Ο σχεδιασμός χρησιμοποιεί τετράγωνο κέλυφος σε πρόβολο, με το οποίο περιφράσσεται η όλη δομή και οριοθετείται ο χώρος της ανασκαφής, υπενθυμίζοντας συμβολικά την ύπαρξή της. Μέσα σε αυτό κατασκευάζεται η κατοικία ως ανεξάρτητο οικοδόμημα, που ξεπροβάλλει κατακόρυφα από το έδαφος ως «συνέχεια» των προγενέστερων κτισμάτων. Παράλληλα, αφήνεται ορατό το νοτιοανατολικό τμήμα της ανασκαφής για να λειτουργεί ως «αποδεικτικό στοιχείο» της ιστορίας του οικοδομικού συνεχούς στην περιοχή. Το κτίριο κατασκευάστηκε από μεταλλικό σκελετό και στοιχεία πλήρωσης από πανέλα 3Δ.

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter

Η κατοικία αναπτύσσεται σε δύο στάθμες. Προγραμματικά, η επεξεργασία των επιμέρους χώρων χαρακτηρίζεται στο ισόγειο από τη συνεχή επαφή του εσωτερικού με τον εξωτερικό χώρο ενώ στον όροφο από την επιλεκτικά ανοικτή ή κλειστή αντιμετώπιση της θέας μέσω της διάτρησης του περιμετρικού κελύφους.

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter

Η στρατηγική σχεδιασμού της ενεργειακής συμπεριφοράς του κτιρίου στηρίζεται στη χρήση διπλού κελύφους, που εξασφαλίζει τον διαμπερή ελεγχόμενο φυσικό αερισμό και τη σκίαση τόσο του εσωτερικού κελύφους όσο και των ανοιγμάτων. Το έργο προτάθηκε ως Ελληνική συμμετοχή στον Ευρωπαϊκό Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό «Βραβεία Mies Van Der Rohe» (2009).

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter

Ανασκαφή: 2003

Μελέτη: 2003 -2004

Κατασκευή: 2005 - 2008

Αρχιτέκτων: Σπύρος Παπαδόπουλος

Στατικά: ΣΠΙΤΙ ΑΒΕΕ

Συνεργάτες: E. Μάντζαρη, Ν. Γκουσιάκη, Σ. Παπαδάτος, Γ.Ηλιάδης, Α. Μπεζές

Σύμβουλος ενεργειακού σχεδιασμού: Άρης Τσαγκρασούλης

Φωτογράφηση: Χαράλαμπος Λουϊζίδης

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter

info


To γραφείο του Σπύρου Παπαδόπουλου ιδρύθηκε το 1999. Αποτελεί ένα ανοιχτό δημιουργικό εργαστήριο που δραστηριοποιείται σε έργα μικρής και μεγάλης κλίμακας, στο πεδίο της αρχιτεκτονικής, του σχεδιασμού τοπίου, των οπτικοακουστικών τεχνών, του βιομηχανικού σχεδιασμού και της επικοινωνίας. Η δραστηριότητα αυτή έχει κυρίως ερευνητικό χαρακτήρα, και πραγματεύεται ζητήματα σχετικά με τη διαθεματική σύνδεση του αστικού χώρου και της αρχιτεκτονικής με τις νέες τεχνολογίες και τα εικαστικά. Παράλληλα, έχει επιμεληθεί και σκηνοθετήσει την τηλεοπτική εκπομπή αστικής κουλτούρας "Metalocus" (Seven, 2000) η οποία απέσπασε το βραβείο «Παναγιώτη Μιχελή» (ΣΑΔΑΣ- 2005).

Στην ίδια πολιτιστική πλατφόρμα "Metalocus" συμπεριλαμβάνεται η συν-επιμέλεια και έκδοση του ομώνυμου διεθνούς περιοδικού, το οποίο έχει διακριθεί επανειλημμένως για τη διάχυση της αρχιτεκτονικής. Έργο του γραφείου έχει επίσης παρουσιαστεί σε εκθέσεις αρχιτεκτονικής, φεστιβάλ ντοκιμαντέρ, και δημοσιευτεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Projects του γραφείου 

Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Coca Cola - Pin Trading Center
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Δοχείο αρώματος
Kατοικία στην Αρχαία Κόρινθο Facebook Twitter
Επετειακή έκθεση - 10 χρόνια - metalocus



Design
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Design / Hôtel de la Marine, ένα μουσείο για το lifestyle στο Παρίσι του 18ου αιώνα

Το hotspot της γαλλικής αριστοκρατίας των δεκαετιών πριν από τη Γαλλική Επανάσταση ζωντανεύει έναν τρόπο ζωής υψηλής τέχνης και μια καθημερινότητα γεμάτη ακραία εξωπραγματική πολυτέλεια. Τώρα είναι και πάλι ανοιχτό για το κοινό. 
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση

Interiors / Ένα διαμέρισμα με ανθρώπινη υπόσταση στο Παγκράτι

Ο φωτογράφος μόδας Θανάσης Κρίκης ζει σε ένα διαμέρισμα που το αισθάνεται σαν προέκταση του εαυτού του. Σε αυτό κυριαρχούν οι φωτογραφίες μόδας, τα ζωγραφικά του έργα και τα design έπιπλα, μα, πάνω απ’ όλα, η ικανότητά του να τα συνθέτει όλα αυτά και να δημιουργεί ένα καλαίσθητο σύμπαν.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα dream house

Design / Πώς είναι να ζεις μέσα σε ένα σπίτι σαν γκαλερί γλυπτών

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται ένα αθηναϊκό σπίτι γεμάτο με έργα Ελλήνων γλυπτών, που όλα του τα πράγματα μένουν πάντα στη θέση τους, και μιλά με τον αρχιτέκτονα ιδιοκτήτη που δεν συνηθίζει να σχεδιάζει σπίτια γιατί «αισθανόταν ότι θα έπρεπε να κάνει και τον διαπραγματευτή της οικογένειας»
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Design / Crini & Sophia: Εκεί που η art de la table συναντά τα έργα καταξιωμένων σύγχρονων καλλιτεχνών 

Σε μια υπερυψωμένη βιτρίνα στο Κολωνάκι συναντάμε μια σειρά από έργα τριών καλλιτεχνών οι οποίοι δεν είχαν μιλήσει μεταξύ τους πριν τελειώσει το κατάστημα, που απ’ έξω δεν μαρτυρά τι ακριβώς κρύβει μέσα του. 
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Η χρυσή σχεδιάστρια που μάγεψε το Χόλιγουντ

Design / Συνεργάτις του Ντε Κίρικο. Κολλητή του Νουρέγιεφ. Επίσκεψη στο απίθανο σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis

Η Τζούλη Αγοράκη επισκέπτεται το σπίτι της εικαστικού Lisa Sotilis, που ήταν στενή φίλη του Ιόλα, συνεργάτιδα του Ντε Κίρικο και κολλητή φίλη του Νουρέγιεφ. Και εντυπωσιάζεται με την κινηματογραφική της ζωή.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Design / Kyr Lakis: Ένα νέο αθηναϊκό brand αναβιώνει την τέχνη των ηπειρώτικων σταμπωτών

Ένα νέο concept store εμφανίστηκε στα Εξάρχεια από τη γλύπτρια Αντιγόνη MacLellan και τον designer Χαρίλαο Κουρτίνο Πάλλα, το Αphilo, που συγκεντρώνει τη δουλειά πολλών ντόπιων artisans. Εκεί βρίσκουμε και τα χρηστικά αντικείμενα του brand τους, Kyr Lakis, που αξιοποιεί τα σχέδια από ξυλόγλυπτες μήτρες οι οποίες άντεξαν στον χρόνο, όπως μια γοργόνα που μετρά εκατό χρόνια ζωής.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Design / Mέσα στο boho διαμέρισμα της σχεδιάστριας Σήλιας Δραγούνη

Ένα σταντ με ρούχα δίπλα στην τραπεζαρία, μια σανίδα του skate στη μέση του καθιστικού, το πιο ιδιαίτερο πλακάκι που έχει μπει ποτέ σε τζάκι. Το διαμέρισμα της σχεδιάστριας στην Κηφισιά είναι μποέμ και boho, σαν την ίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Έλενα Ναβροζίδου: Νομίζω πως η πολιτική τους ορθότητα είναι μια εισβολή ασκήμιας

Design / Έλενα Ναβροζίδου: «Λογοκρίθηκαν πολλές από τις εικόνες μου, γιατί φαινόταν λίγο στήθος»

Η ξεχωριστή εικαστική καλλιτέχνις και δημιουργός της θρυλικής Λουντμίλα, της ηρωίδας κόμικς που ζούσε σουρεαλιστικές ερωτικές ιστορίες στο «Παρά Πέντε» και στη «Βαβέλ», μας ανοίγει το ειδωλολατρικό, πληθωρικό σπίτι της και μας δείχνει τη δική της Παραμυθία.
M. HULOT
Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Design / Deplot Architects: Προσδίδοντας υπεραξία με την αρχιτεκτονική σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες

Η αυθεντικότητα είναι ο πυρήνας της κουλτούρας των Deplot. Δημιουργώντας αξία μέσα από το design σε μη αναμενόμενες τοποθεσίες, διατηρούν τις ρίζες τους στην αυθεντική αισθητική και κουλτούρα της Μεσογείου, ενσωματώνοντας σύγχρονα στοιχεία που παραμένουν πιστά στην αυθεντική ουσία της περιοχής.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
Όμορφο κι ενδιαφέρον κτίριο και αναμφισβήτητα σέβεται τα αρχαία που βρεθήκαν μέσα του. Όμως. Φαίνεται πως δεσπόζει πάνω από τόπο ιερό" και φαίνεται πως "το" νοιάζει κυρίως να το κοιτάξουν. Είναι μια ναρκισσιστική ύβρις, έτσι όπως είναι τη στιγμή της φωτογράφησης, έτσι όπως φαίνεται από τον αρχαιολογικό χώρο. Μένει να κρυφτεί με φυτεύσεις (ιθαγενή κυπαρίσσια, φαίνονται άλλωστε πολλά στην περιοχή, όχι τα ξενικά λέϋλαντ που έχουν φυτευτεί) κι αν βρει καλό αρχιτέκτονα τοπίου μπορεί να πετύχει κι ένα hint προς τους επισκέπτες πως κάτι σύγχρονο κι ενδιαφέρον βρίσκεται εκεί. Ή και να βαφτεί σε χρώμα πιο χωμάτινο από το κυκλαδίτικο λευκό. Συγγνώμη δηλαδή, μεγάλωσα σε εκείνους τους τόπους, μέσα σε αγγλοσάξωνες εποίκους και αρχαιολόγους του τόπου, και μου δημιουργείται η εντύπωση πως, έτσι όπως παρουσιάζεται σήμερα το κτίριο, ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτή (από αυτούς που το σχεδίασαν) η βαθιά αύρα του τόπου αυτού, το πως τον βιώνουν όλοι αυτοί οι μη-νεοέλληνες που με θαυμασμό τον πλησιάζουν πρώτη (ή πολλοστή) φορά. Ελπίζω όλα αυτά να αμβλυνθούν με τη λεγόμενη "διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου"...