Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter
0
Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter

Για το χορευτή, ηθοποιό και χορογράφο Θανάση Ακοκκαλίδη δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στο Wattermill Center του Μπομπ Γουίλσον. Από το 2010 δίνει συχνά το παρών του στο θερινό εργαστήρι του ευφάνταστου Αμερικάνου δημιουργού με τον οποίο έχει συνεργαστεί επανειλημμένως. Φέτος δημιούργησε  για το ετήσιο Gala μία εικαστική χορογραφία σε συνεργασία με τη Ρουμάνα καλλιτέχνιδα Adriana Dinelescu.  Μιλήσαμε μαζί του λίγες ώρες μετά την πετυχημένη του πρεμιέρα.

Πως προέκυψε η γνωριμία σου με τον Μπομπ Γουίλσον;

Το 2010 πήρα μέρος ως υπότροφος για πρώτη φορά στο Watermill Center σε ένα πρόγραμμα διάρκειας 5 βδομάδων. Εκείνη τη χρονιά είχαμε παρουσιάσει με την Μαριάννα Καβαλλιεράτου στο Φεστιβάλ στην Πειραιώς το Moment, και ο Γουίλσον μας ζήτησε να την επαναλάβουμε στο  Open House του Watermill αρχικά και έπειτα στο Watermill Quintent by Bob Wilson στο Guggenheim Museum. Αυτή ήταν και η πρώτη μου γνωριμία μαζί του.

 

Στόχος του project ήταν να προκαλέσει μια ονειρική κατάσταση στον θεατή και να τον ενθαρρύνει να συνθέσει την δική του ιστορία.Η διάρκεια του ήταν 2 ώρες, όσο δηλαδή η διάρκεια του Gala και ήταν μια χορογραφία 15 λεπτών που επαναλαμβανόταν.

 

Ποια είναι η διαδικασία ενός project ώστε να παρουσιαστεί στο Watermill Center ;

Κάθε χρόνο, εδώ και 22 χρόνια, το κέντρο φιλοξενεί 90 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο και τους δίνει την δυνατότητα να συνδιαλαγούν, να συνεργαστούν, να συνδημιουργήσουν για το ετήσιο Gala, ασφαλώς πάντα υπό την καθοδήγηση και αισθητική του Μπομπ Γουίλσον. Έπειτα μπορείς να παρακολουθήσεις και να συμμετάσχεις στα workshop που γίνονται για τις επόμενες μελλοντικές δουλείες του.

 

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης στο Gala του Watermill Center Facebook Twitter

Ποια είναι η καλλιτέχνιδα με την οποία συνεργάστηκες ;

Η εικαστικός Adriana Dinelescu ζει και εργάζεται στο Βουκουρέστι και γνωριστήκαμε στο Watermill Center μόλις φέτος. Η συνεργασία μας ξεκίνησε τυχαία αλλά υπήρξε ευρηματική και ουσιαστική. Ο χρόνος προετοιμασίας ήταν  λιγότερο από 10 μέρες. Η ιδέα και η κατασκευή ήταν δική της και η χορογραφία και η εκτέλεση δική μου. Παρουσιάστηκε στα πλαίσια του 22ου ετήσιου Gala με θέμα «Circus of Stillness» και υπήρξε ανάμεσα στα 24 project που πήραν μέρος με  τίτλο του  «Nature’s Hot Spot».

Ποια ήταν η ιδέα της Dinelescu;

 Η έμπνευση προήρθε από τη φράση του ινδού συγγραφέα Deepak Chorpa: «Η ψευδαίσθηση γίνεται πραγματικότητα όταν την βιώνουν πολλοί». Ωστόσο δούλεψε περισσότερο με τη εικόνα και την αίσθηση και όχι τόσο με την ιδέα. Στόχος του project ήταν να προκαλέσει μια ονειρική κατάσταση στον θεατή και να τον ενθαρρύνει να συνθέσει την δική του ιστορία.Η διάρκεια του ήταν 2 ώρες, όσο δηλαδή η διάρκεια του Gala και ήταν μια χορογραφία 15 λεπτών που επαναλαμβανόταν.

Υπάρχει περίπτωση να την παρουσιάσεις στην Ελλάδα;

Αυτό το project έγινε αποκλειστικά για το Gala. Ωστόσο, η συνεργασία μας με την Adriana θέλουμε να συνεχίσει.

Αυτή η μίξη καλλιτεχνών διαφορετικού πολιτισμικού background με πολλαπλές προσλαμβάνουσες δίνει πάντα ενδιαφέροντα αποτελέσματα;

Οι προσλαμβάνουσες του κάθε ανθρώπου  είναι που καθορίζουν την σκέψη του σε συνδυασμό πάντα  με τις αρχές του και το όραμα του όχι μόνο στην δουλειά αλλά και στην ζωή. Σίγουρα διαφέρουν τις περισσότερες φορές από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πόσο μάλλον από πολιτισμό σε πολιτισμό.  Όλοι είμαστε διαφορετικοί και  μοναδικοί. Είμαι  τυχερός που μου δίνεται η ευκαιρία κάθε  χρόνο στο Watermill Center να συναναστρέφομαι με νέους καλλιτέχνες που πιστεύουν σε άλλες θρησκείες έχουν άλλη κουλτούρα και συνήθειες, μιλάνε  άλλη γλώσσα. Και ασφαλώς περισσότερο τυχερός που βρίσκομαι κοντά στον Μπομπ Γούιλσον.

 

Info:

Ο Θανάσης Ακοκκαλίδης θα ερμηνεύσει τον Σεπτέμβριο την εικαστική χορογραφία Window για 6 παραστάσεις στο θέατρο 104 και τον Οκτώβριο θα συμμετάσχει στην επανάληψη της Οδύσσειας του Μπομπ Γουίλσον σε παραγωγή Εθνικού Θεάτρου στο Teatro Piccolo για 30 παραστάσεις.

 

 

  φωτογραφιες: Jeremy Tran, Julien Mommert, Lovis Ostenrik

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT