Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
0

  

Στην Ελληνική μυθολογία, ο Ιδομενέας  ήταν βασιλιάς της Κρήτης, γιος του Δευκαλίωνα και εγγονός του Μίνωα. Συμμετείχε και διακρίθηκε για την αντρειοσύνη του στον Πόλεμο της Τροίας.

Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Ιδομενέας επέστρεψε στην Κρήτη σώος, χωρίς περιπέτειες στο δρόμο του. Από το Βιργίλιο  ωστόσο, μας παραδίδεται μια άλλη ιστορία. Επιστρέφοντας από τον πόλεμο, το πλοίο του έπεσε σε θύελλα. Ο Ιδομενέας τότε ορκίστηκε στο θεό Ποσειδώνα ότι αν έφτανε ζωντανός στην πατρίδα, θα θυσίαζε στο θεό όποιο ζωντανό ον αντίκρυζε πρώτο. Όταν γύρισε όμως, ο πρώτος που αντίκρυσε ήταν ο γιος του. Αρνούμενος να τον θυσιάσει, προκάλεσε την οργή των θεών, που έστειλαν λοιμό στη χώρα κι έτσι οι κάτοικοι αποφάσισαν να τον εξορίσουν.

Ο γερμανός συγγραφέας Ρόναλντ Σίμελπφένιχ εμπνέεται από το μύθο και παίζει με την ιστορία και τις διαφορετικές τροπές που θα μπορούσε να έχει πάρει. Πλάθει μικρά επεισόδια με στέρεη μετα-δραματική βάση, σκάβει, ανασυνθέτει τον μύθο, αρχίζει, σταματά και ξαναρχίζει κατασκευάζοντας ένα επικό ποίημα, μία συμφωνία για ένα σύνολο ανθρώπων. Τι συνέβη πραγματικά αλλά και τι θα μπορούσε να είχε συμβεί. Μοίρα, αγάπη, ο φόβος του θανάτου. Το έργο του "Ιδομενέας" ανεβαίνει αύριο Κυριακή 20 και στις 21 και 22 Ιουλίου, στο Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260 σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου.

Μια ομάδα από εννέα άντρες και γυναίκες κάτω από το βλέμμα ενός πλήθους εκατό ανθρώπων, αφηγείται τις διαφορετικές εκδοχές που θα μπορούσαν να έχουν συμβεί, σχολιάζει, γλιστρά διστακτικά σε αυτά που ερευνά, εξετάζει και απορρίπτει. Μιλά εξ ονόματος των ηρώων, περνά από τον έναν στον άλλον, από το γενικό στο ειδικό και αντίστροφα, κρατώντας την αίσθηση ενός Χορού αρχαίου δράματος. Οι ηθοποιοί σκέφτονται δημοσίως επάνω σε αυτή την δίχως έλεος ιστορία. Συζητούν  πάνω στον φόβο του Θανάτου και τον Θάνατο, την Ενοχή, την Αγάπη και τον αφανισμό των άλλων ως προϋπόθεση της προσωπικής επιβίωσης. 

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Δεν πρέπει να φοβάσαι, δεν πρέπει να φοβάσαι,πρέπει μόνο να κατέβειςστον πάτο της θάλασσαςστο κρύο... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Εκεί,μακριά, κάτι κουνιέται. Κάτι πλησιάζει αργά ...Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Γάμησέ με,μπορώ να σου χαρίσω άλλα παιδιά,σκότωσε το γιο μας... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου
 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Η θάλασσα στο σεληνόφως.Η φουσκοθαλασσιά φέρνει κάποια ερείπια των πλοίων.Η θάλασσα είναι γενναιόδωρη απόψε... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Δεν ήταν και τόσο μεγάλες οι διαφορές που είχαμε μαζί τους,θα έπρεπε όλα αυτά να μην είχαν συμβεί,δεν είναι τόσο μεγάλες οι διαφορές των ανθρώπων,ώστε να μην μπορούν να ζήσουνούτε μαζί ούτε χώρια... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Eίμαι ο Ιδομενέας,νικητής και ναυαγός,κρέμομαιαπ’ τη ζωή... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Τα παιδιάθέλουν να ευτυχήσουν.Αυτό ήταν το σχέδιό τους... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Οι ερωτοχτυπημένοιμπλέχτηκαν σε κάτι,που τους υπερβαίνεικαι με το οποίο δεν έχουν καμία σχέση... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Καθώς το σώμα βουλιάζει αργά προς το βυθό,κι εσύ ανοίγεις τα μάτια σου, μέσα στο μαύρο νερό,για να μπορέσεις να δεις όλα τα ωραία πράγματα ... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Έτσι τελειώνει μια εποχή δεισιδαιμονίας.Ελευθερία... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Βρισκόμαστεστο όριομεταξύ δεισιδαιμονίαςκαι λογικής.Μπορεί κανείςνα εξηγήσει με τη λογική τον βίαιο θάνατο ενός ανθρώπου; ... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 Ιδομενέας, αυτός ο τραγικός ήρωας, λίγο πριν την πρεμιέρα Facebook Twitter
Είμαι ο Ιδομενέας,νικητής και ναυαγός,κρέμομαιαπ’ τη ζωή... Φωτογραφία: Κική Παπαδοπούλου

 

 __________

Η ταυτότητα της παράστασης:

Μετάφραση: Έφη Ρευματά

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Ιωάννα Κουρμπέλα

Μουσική: Λευτέρης Βενιάδης

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά) Λευτέρης Βενιάδης, Παντελής Δεντάκης, Κλήμης Εμπέογλου, Ακύλλας Καραζήσης, Σοφία Κόκκαλη, Ηρώ Μπέζου, Αμαλία Νίνου, Γιάννης Νταλιάνης, Αλεξάνδρα Παντελάκη. Συμμετέχει πλήθος 100 ατόμων

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αργύρης Ξάφης: «Η φράση “πάμε κι ό,τι γίνει” είναι ενδεικτική μιας νοοτροπίας που μας έχει γαμήσει σε αυτή τη χώρα σε κάθε επίπεδο»

Θέατρο / Αργύρης Ξάφης: «Να μου προτείνουν τι; Να αναλάβω το Εθνικό; Δεν με ενδιαφέρει»

Το «Πιο όμορφο σώμα που έχει βρεθεί ποτέ σε αυτό το μέρος» είναι από τις πιο επιτυχημένες παραστάσεις της σεζόν και με την ευκαιρία βρεθήκαμε με τον Αργύρη Ξάφη στο θέατρο Θησείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Θέατρο / Τι συμβαίνει με το Θεατρικό Μουσείο;

Η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, μιλά για τις εργασίες μεταστέγασής του στην οικία Αλεξάνδρου Σούτσου, για την πολύτιμη αρχειακή συλλογή αλλά και για το τι αναμένεται να γίνει με τα καμαρίνια σπουδαίων ηθοποιών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Περιμένοντας τον Γκοντό του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο / «Περιμένοντας τον Γκοντό»: Ο Θεόδωρος Τερζόπουλος ανατρέπει όσα γνωρίζαμε για το αριστούργημα του Μπέκετ

Ένα ταξίδι, μια παράσταση, μια συνάντηση με τον σημαντικότερο εν ζωή Έλληνα σκηνοθέτη: από το Μιλάνο στην Αθήνα, από το Piccolo Teatro στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το «Περιμένοντας τον Γκοντό» του Θεόδωρου Τερζόπουλου προσφέρει μια ριζοσπαστική ανάγνωση του έργου του Μπέκετ.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Σαν πλοίο που ναυάγησε, σα νούφαρο που μάδησε

Κριτική Θεάτρου / Σαν πλοίο που ναυάγησε, σαν νούφαρο που μάδησε

Επιχειρώντας να αποδώσει τη «φαινομενικά ασύνδετη μορφή ενός ονείρου που υπακούει στη δική του λογική», όπως αναφέρει ο Στρίνμπεργκ στο «Ονειρόδραμα», η Γεωργία Μαυραγάνη επέλεξε να μιλήσει για το ίδιο το θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
42' με τον Βασίλη Βηλαρά

Θέατρο / Βασίλης Βηλαράς: «Το θέατρο είναι ένα ομοφοβικό και χοντροφοβικό επάγγελμα»

Στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου και στον «Καταποντισμό» ο ηθοποιός και σκηνοθέτης φέρνει στο φως μαρτυρίες από την γκέι Ελλάδα της Μεταπολίτευσης μέσα από επιστολές που στάλθηκαν στο περιοδικό ΑΜΦΙ, το πρώτο μέσο που άρθρωσε δημόσια λόγο στην Ελλάδα για την εμπειρία των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Θέατρο / Καύσωνας: Το όνειρο και ο εφιάλτης του ελληνικού καλοκαιριού σε μια παράσταση

Βασισμένος σε διηγήματα της Βίβιαν Στεργίου, μέσα από αποσπασματικές αφηγήσεις χαρακτηριστικών συμπεριφορών ντόπιων, τουριστών και expats, ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγόπουλος διερευνά τη μεταβατική φάση από τα ’90s μέχρι το 2020, μιλώντας για την πραγματικότητα της γενιά του -των millennials- στην παράσταση που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», μάγισσες και μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας

Θέατρο / «Οι γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα», οι μάγισσες και οι μαγείρισσες της μυστικής Θεσσαλίας σε μια παράσταση

Με έμπνευση από τη θεσσαλική λαογραφία και σε σύγχρονη σκηνική φόρμα, ο Κωνσταντίνος Ντέλλας σκηνοθετεί μια παράσταση για τις αόρατες γυναίκες της παράδοσης, αποκαλύπτοντας την κοινωνική απομόνωση, τον παραγκωνισμό τους, ακόμα και την απόκρυψη του γυναικείου σώματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Θέατρο / Ράνια Σχίζα: «Να γουστάρεις, αυτό είναι το κέρδος. Μόνο έτσι προχωράς στη ζωή»

Μια ηθοποιός με λεπτές ποιότητες, εξαιρετικές συνεργασίες, επιμονή και πάθος μιλά για την επιλογή της να δώσει προτεραιότητα στην οικογένειά της σε πολλές φάσεις της καριέρας της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Θέατρο / Ένας λυκάνθρωπος πρωταγωνιστεί στη νέα, απίστευτη παράσταση του Ευριπίδη Λασκαρίδη

Ο τρόμος στο θέατρο και τον κινηματογράφο, η περίοδος γύρω από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και ο γερμανικός εξπρεσιονισμός, οι εικαστικές τέχνες, τα αμερικανικά μιούζικαλ και οι μεταμορφώσεις χωράνε στο «Lapis Lazuli» που ανεβαίνει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση.
M. HULOT