Οι «μολυσμένοι» και ο ρόλος των social media στην μάχη κατά του Ebola

Οι «μολυσμένοι» και ο ρόλος των social media στην μάχη κατά του Ebola Facebook Twitter
0

Παρατηρώντας τις αναφορές για την εξάπλωση του Ebola, στο Facebook και το Twitter, μπορεί κανείς να δημιουργήσει την εσφαλμένη (ακόμα) εντύπωση ότι ο φονικός ιός έχει εξαπλωθεί σε όλη την υφήλιο.

Ιδιαίτερα μετά τον εντοπισμό του πρώτου επιβεβαιωμένου κρούσματος στις ΗΠΑ, στις 30 Σεπτεμβρίου και τον θάνατο του ασθενή λίγες μέρες μετά, οι αναφορές σχετικά με τον ιό στο Twitter, εκτοξεύθηκαν από τις 100 στις 6.000 το λεπτό, όπως αναφέρει το Time.

Όμως οι υποψίες κρουσμάτων σε άλλες πολιτείες της Αμερικής, που αποδείχθηκαν όλες ψευδείς, έκανε τον κόσμο να τουητάρει γι' αυτές με έκδηλο πανικό αγνοώντας τα νέα περί λανθασμένων διαγνώσεων. Αρκετοί μάλιστα, από αυτούς συνέχιζαν να διαδίδουν ότι ο Ebola μεταδίδεται μέσω του νερού, του αέρα και της τροφής. Στοιχεία τα οποία είναι εντελώς ανακριβή.

Μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να "σκοτώσεις" μια και καλή μια φήμη που αρνείται να πεθάνει στο εύφορο προς αυτή τοπίο των social media είναι η ακαριαία και έγκυρη ενημέρωση που προέρχεται από έγκυρες πηγές

Οι επιστήμονες που μελετούν τους τρόπους με τους οποίους επικοινωνούμε στο πλαίσιο των κοινωνικών δικτύων χρησιμοποιούν τo επίθετο «οι μολυσμένοι».

«Πρόκειται για έναν όρο που περιγράφει τη μερίδα των δισεκατομμυρίων χρηστών κοινωνικών μέσων, που πιάνεται από μια λάθος πληροφορία και σπεύδει να τη μεταδώσει, ποστάροντας την σε ένα ανακριβές Tweet ή status update, "μολύνοντας" κι άλλους,» αναφέρει ερευνητής της Microsoft στον τομέα της online επικοινωνίας.

Όταν παίρνουμε από κάποιο φιλικό ή συγγενικό πρόσωπο μια πληροφορία που αφορά μια κατάσταση κρίσης, δεν σκεφτόμαστε μόνο την πληροφορία, αλλά και το γεγονός ότι ο πομπός της είναι ένας άνθρωπος που εμπιστευόμαστε. Άρα θεωρούμε έγκυρη και την πληροφορία καθεαυτή, αναφέρει ο Ceren Budak, της Microsoft.

Το άλλοθι γι' αυτή τη συμπεριφορά είναι ο φόβος, που εξωθεί τους ανθρώπους να διαδίδουν ανακρίβεις πληροφορίες, ιδιαίτερα σε καταστάσεις πανικού, υποστηρίζει ο διδακτορικός φοιτητής του τμήματος έρευνας δικτύων, του Πανεπιστημίου της Indiana, Εμίλιο Φερράρα.

Και η λύση;

Μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους για να "σκοτώσεις" μια και καλή μια φήμη που αρνείται να πεθάνει στο εύφορο προς αυτή τοπίο των social media είναι η ακαριαία και έγκυρη ενημέρωση που προέρχεται από έγκυρες πηγές (υγειονομικές υπηρεσίες κρατικούς φορείς), υποστηρίζουν οι ειδικοί, προειδοποιώντας όμως ότι δεν είναι επαρκής.
Χρειάζεται να εντοπιστούν οι influencers, δηλαδή οι πομποί, που ασκούν μεγάλη επιρροή ή θεωρούνται απόλυτα αξιόπιστοι από μεγάλες μερίδες του online πληθυσμού, ιδιαίτερα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και να διαδώσουν το ταχύτερο δυνατόν την πιο έγκυρη πληροφορία, που θα προλάβει ή θα καταπνίξει τις όποιες φήμες. Είτε πρόκειται για τον ιό ή για οποιαδήποτε άλλη αιτία πανικού.

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Τech & Science / Πιο κοντά στην απαγόρευση του TikTok οι ΗΠΑ, μετά την απόφαση της Βουλής των Αντιπροσώπων

Η Βουλή των Αντιπροσώπων ψήφισε νομοθεσία που θα απαγορεύει το TikTok στις ΗΠΑ εάν ο ιδιοκτήτης της δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης με έδρα την Κίνα δεν πουλήσει το μερίδιό του
NEWSROOM