Μια γενιά στο δρόμο

 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
0

Ο Μπάνκσι, ο σύγχρονος Πάπας του γκράφιτι και της στριτ-αρτ έχει απασχολήσει με τον ριζοσπαστικό ακτιβισμό του και το καυστικό του χιούμορ τα ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι πια ο μόνος. Σε όλη την υφήλιο από τη Μόσχα μέχρι τη Μελβούρνη και από το Βερολίνο έως το Μπουένος Άιρες, αναδύεται μια νέα γενιά καλλιτεχνών του δρόμου.

Στην έκδοση που κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, ο στριτ-αρτιστ ΚΕΤ παρουσιάζει τα καλύτερα έργα αυτής της γενιάς καθώς και τα εμβληματικά έργα του Μπάνκσι.

Όλοι οι καλλιτέχνες που παρουσιάζονται σε αυτό το βιβλίο είναι ακτιβιστές που πραγματοποιούν παρεμβάσεις στους δημόσιους χώρους προκειμένου να διαδώσουν ένα μήνυμα στο ευρύ κοινό – με κίνδυνο να συλληφθούν. Κοινό χαρακτηριστικό τους η επιθυμία να μοιραστούν ιδέες για να δώσουν χαρά, να ευαισθητοποιήσουν και να τραβήξουν την προσοχή του κόσμου σ΄αυτά που αισθάνονται.

Οι ενδιαφέροντες εκπρόσωποι αυτής της σκηνής της τέχνης μιλούν για τη δουλειά τους και τα εντυπωσιακά έργα τους. - A.M.

 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Banksy 'Balloon Girl' for Syria
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Τα έργα μου δεν έχουν συγκεκριμένη σημασία. Το ότι ζωγραφίζω αγγέλους και φτερωτά πλάσματα δεν σημαίνει ότι είμαι μυστικιστής. Το κίνητρό μου είναι να μιλήσω για αλληγορικά πλάσματα, πράγματα που ξεφεύγουν από τη λογική ή που επιδέχονται παράξενες ερμηνείες. (Zilda)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Ο δρόμος είναι ένα ακόμα μέρος όπου μπορείς να εκπλήξεις, όπου μπορείς να οδηγήσεις ένα περαστικό σε κάτι απρόσμενο, σε ένα σημείο όπου δεν το περιμένει. (Zilda)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Η στριτ-αρτ θα ΄πρεπε νάναι ελεύθερη, οι άνθρωποι να δημιουργούν χωρίς να έχουν στο νου τους το χρήμα, το μέλλον ή εκθέσεις σε φινετσάτες γκαλερί. Γιαυτό δεν υπογράφουμε τις δουλειές μας. Αν υπογράψω γίνομαι «ο δημιουργός». Διεκδικώ έτσι, με αυτή την πράξη, εύσημα και προσοχή. Αν δεν υπογράψεις τη δουλειά σου όλοι στην πόλη είναι ύποπτοι, μπορεί να τόχει κάνει οποιοσδήποτε, ακόμα και αυτός ο τύπος δίπλα σου, που περιμένει το λεωφορείο (ΒS.AS.STENCIL)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Οι εικόνες μου είναι σχεδόν σαν φαντάσματα, μια παύση στο χρόνο. Μου αρέσει που τα ζώα καταλαμβάνουν τις πόλεις, διεκδικούν το φυσικό τους περιβάλλον μες στο τσιμέντο και τις πολυκατοικίες, σαν να βάζεις ένα παιδί της πόλης σε ένα χωράφι. (Stewy)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Οι εικόνες που έχω ζωγραφίσει τον τελευταίο χρόνο έχουν κάτι το παράλογο, δείχνουν παιδιά που παίζουν αλλά πάντα σε «πειραγμένη» κλίμακα και με ζώα διαφορετικά απ΄αυτά που θα περίμενε ο κόσμος. Δεν ξέρω για ποιό λόγο έχω αυτή την αισθητική, αλλά μ΄ ενδιαφέρει η διάσωση της αθωότητας των παιδικών παιχνιδιών. (RUN DON’T WALK)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Το να είσαι στριτ άρτιστ μοιάζει με το να είσαι ηθοποιός. Τα έργα μου απεικονίζουν ανθρώπους, σκηνές, θέατρο. Πρέπει να δημιουργώ ένα σενάριο, για να δίνω νόημα στα στένσιλ. Άπαξ και ένα έργο μου αναρτηθεί σε ένα τοίχο μπορεί να έχει μια μικρή διάρκεια ζωής. Γίνεται ιδιοκτησία των περαστικών, που είτε θα το κοιτάξουν είτε όχι. Στο τέλος θα σκιστεί, θα κλαπεί ή θα ζωγραφίσουν κάτι άλλο από πάνω του, αλλά ελπίζω όποιος έτυχε να το κοιτάξει θα χαμογελάσει ή θα ένιωσε κάτι.(ENDER)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Ender στη Μασσαλία
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Για μένα τα διάσημα πρόσωπα είναι σαν τις πατατοκροκέτες. τρελλαίνομαι γιαυτά. (ΗANSKY)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Θέλω οι άνθρωποι να νιώσουν ότι ταυτίζονται με την εικόνα που βγάζω στο δρόμο πρέπει να ξέρουν ότι οι μειονότητες πλειοψηφούν, και πως το μίσος, ο ρατσισμός και τα στερεότυπα το μόνο που μπορούν να πετύχουν είναι να κάνουν τους ανθρώπους πιο δυνατούς ως οικογένεια. (Jay Jasso)
 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Νομίζω ότι είναι χαζό να νοικιάζει κανείς δημόσιους χώρους σε πολιτικούς και πολυεθνικές που έχουν το ελεύθερο να μας βομβαρδίζουν με τα γαμημένα μηνύματά τους. Νοιώθω ελεύθερος να ζωγραφίσω στο δρόμο, ως διαμαρτυρία για τη χρήση των δημόσιων χώρων. Το μέσο είναι το πρώτο μήνυμα. (HOGRE)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Είμαι ποπ καλλιτέχνης και σε αυτό τον κόσμο που ζούμε, έναν κόσμο τρελαμένο με τη διασημότητα, μου αρέσει να δημιουργώ εικόνες διασήμων με μια ελαφριά ειρωνεία. (PEGASUS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Mας αρέσει πολύ να ζωγραφίζουμε στους δρόμους και πάντα προσπαθούμε να στείλουμε ένα μήνυμα με τα έργα μας για τα τρελά πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας στον κόσμο ή για όσα έχουμε βιώσει. Τα θέματά μας αφορούν κυρίως τα ανθρώπινα δικαιώματα, διάφορα κοινωνικά ζητήματα, την παιδική εργασία, την ειρήνη και την αγάπη. (Icy and Sot)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Θέλω να περάσω το μήνυμα ότι κάθε μέρα μας κοροϊδεύουν και μας λένε ψέμματα οι απολυταρχικές κυβερνήσεις και οι παρωχημένοι θρησκευτικοί θεσμοί, ενώ ταυτόχρονα κάνω τους ανθρώπους να χαμογελούν και να σταματούν για να τραβήξουν (το έργο) φωτογραφία και να την ανεβάσουν στο ίνσταγκραμ. (E.L.K)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Τα στένσιλ είναι ένας καλός τρόπος να περάσεις ένα ξεκάθαρο μήνυμα και είναι εύκολο να τα φτιάξεις και να τα ψεκάσεις με σπρέι. Φυσικά όσο περνάει ο καιρός κάνεις πιο περίπλοκα πράγματα, με περισσότερα χρώματα, με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, αλλά και πάλι είναι η γρήγορη εφαρμογή που με κάνει να τα αγαπώ και να τα φτιάχνω. (THE DOTMASTERS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Στις μέρες μου, την πόλη μου την έχουν καταπιεί τα γκράφιτι, έχουν αρχίσει να γίνονται το δεύτερο δέρμα του Σάο Πάολο. Βλέπω την πόλη μου όλο τατουάζ και τους ανθρώπους εξοικειωμένους με αυτό το γεμάτο τατουάζ δέρμα (ΟΖI)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Μου αρέσει η ζωγραφική περισσότερο από οτιδήποτε. Μου δίνει φωνή, και χωρίς αυτή θα ήμουν χαμένος. (SOLUS)


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Πολλά από τα πρότζεκτ μου έχουν να κάνουν μα κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις τις οποίες πολλοί άνθρωποι δε σκέφτονται στην καθημερινή τους ζωή. Είναι ένας τρόπος να θίξω μερικά θέματα που δε θίγουν άλλοι καλλιτέχνες. #CODEFC


 Μια γενιά στο δρόμο Facebook Twitter
Με ενδιαφέρει να τραβάω την προσοχή του κόσμου σε έναν τοίχο ή σε ένα μέρος που δε θα το πρόσεχαν διαφορετικά. Η στριτ-αρτ κάνει το καθημερινό αστικό περιβάλλον λίγο πιο διασκεδαστικό και ενδιαφέρον, και εγώ σίγουρα αγωνίζομαι για αυτό το σκοπό. (ZABOU)


Βιβλίο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Βιβλίο / Κλαούδια Πινιέιρο: «Είμαι γυναίκα, συγγραφέας, μητέρα, ειλικρινής, κουρελιασμένη»

Παρόλο που οι κριτικοί και οι βιβλιοπώλες κατατάσσουν τα βιβλία της στην αστυνομική λογοτεχνία, η συγγραφέας που τα τελευταία χρόνια έχουν λατρέψει οι Έλληνες αναγνώστες, μια σπουδαία φωνή της λατινοαμερικανικής λογοτεχνίας και του φεμινισμού, μοιάζει να ασφυκτιά σε τέτοια στενά πλαίσια.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΟΥΛΟΣ
Κωστής Γκιμοσούλης: «Δυο μήνες στην αποθήκη»

Το πίσω ράφι / «Δυο μήνες στην αποθήκη»: Οι ατέλειωτες νύχτες στο νοσοκομείο που άλλαξαν έναν συγγραφέα

Ο Κωστής Γκιμοσούλης έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Με τους όρους της ιατρικής, ο εκπρόσωπος της «γενιάς του '80» είχε χτυπηθεί από μηνιγγίτιδα. Με τους δικούς του όρους, όμως, εκείνο που τον καθήλωσε και πήγε να τον τρελάνει ήταν ο διχασμός του ανάμεσα σε δύο αγάπες.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Έτσι μας πέταξαν μέσα στην Ιστορία

Βιβλίο / Το φιλόδοξο λογοτεχνικό ντεμπούτο του Κώστα Καλτσά είναι μια οικογενειακή σάγκα με απρόβλεπτες διαδρομές

«Νικήτρια Σκόνη»: Μια αξιοδιάβαστη αφήγηση της μεγάλης Ιστορίας του 20ού και του 21ου αιώνα στην Ελλάδα, από τα Δεκεμβριανά του 1944 έως το 2015.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Βιβλίο / Γκρέγκορ φον Ρετσόρι: Αποχαιρετώντας μια Ευρώπη που χάνεται

Ένας από τους τελευταίους κοσμοπολίτες καλλιτέχνες και συγγραφείς αυτοβιογραφείται στο αριστουργηματικό, σύμφωνα με κριτικούς και συγγραφείς όπως ο Τζον Μπάνβιλ, βιβλίο του «Τα περσινά χιόνια», θέτοντας ερωτήματα για τον παλιό, σχεδόν μυθικό κόσμο της Ευρώπης που έχει χαθεί για πάντα.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
CARRIE

Βιβλίο / H Carrie στα 50: Το φοβερό λογοτεχνικό ντεμπούτο του Στίβεν Κινγκ που παραλίγο να καταλήξει στα σκουπίδια

Πάνω από 60 μυθιστορήματα που έχουν πουλήσει περισσότερα από 350 εκατομμύρια αντίτυπα μετράει σήμερα ο «βασιλιάς του τρόμου», όλα όμως ξεκίνησαν πριν από μισό αιώνα με την πρώτη περίοδο μιας ντροπαλής και περιθωριοποιημένης μαθήτριας γυμνασίου.
THE LIFO TEAM
Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Το πίσω ράφι / Οι «Αρχάριοι» του Ρέιμοντ Κάρβερ, ήρωες τσακισμένοι από το κυνήγι του αμερικανικού ονείρου

Γεννημένος στο Όρεγκον τα χρόνια που ακολούθησαν την οικονομική κρίση του '29, γιος μιας σερβιτόρας κι ενός εργάτη σε εργοστάσιο ξυλείας, ο κορυφαίος εκπρόσωπος του «βρόμικου ρεαλισμού» βίωσε στο πετσί του την αθλιότητα, τις δυσκολίες και την αποξένωση που αποτύπωσε στο έργο του.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε σε μια εποχή βαθιάς μοναξιάς, μέσα σε μια θάλασσα διαδικτυακών “φίλων”».

Βιβλίο / Μιχάλης Μακρόπουλος: «Ζούμε στη βαθιά μοναξιά των διαδικτυακών μας “φίλων”»

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για τη δύναμη της λογοτεχνίας, για τα βιβλία που διαβάζει και απέχουν απ’ όσα σήμερα «συζητιούνται», για τη ζωή στην επαρχία αλλά και για το πόσο τον ενοχλεί η «αυτοπροσωπολατρία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Βιβλίο / To «παράνομο» σεξ στην Αθήνα του Μεσοπολέμου σε μια νέα μελέτη

Κόντρα στα κυρίαρχα ήθη, ο Μεσοπόλεμος υπήρξε διεθνώς μια εποχή σεξουαλικής ελευθεριότητας. Μια πρωτότυπη έκδοση από τους Τάσο Θεοφίλου και Εύα Γανίδου εστιάζει στις επιδόσεις των Αθηναίων στο «παράνομο» σεξ, μέσα από δημοσιεύματα εφημερίδων της εποχής, με τα ευρήματα να είναι εντυπωσιακά, ενίοτε και σπαρταριστά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Εύα Στεφανή: «Με συγκινεί ακόμα ο «Πεισίστρατος» του Γιώργου Χειμωνά»

The Book Lovers / Εύα Στεφανή: «Βρίσκω θεραπευτικά τα μυθιστορήματα της Άγκαθα Κρίστι»

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με την Εύα Στεφανή, σκηνοθέτιδα και καθηγήτρια Κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τη διαδρομή της από την Δάφνη ντι Μοριέ στον Ε.Χ. Γονατά κι από τον Τσβάιχ στον Γιώργο Χειμωνά.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Βιβλίο / Το συναρπαστικό ντεμπούτο της Ρένας Λούνα είναι καλή λογοτεχνία

Οι «Αλεπούδες του Περ-Λασαίζ» είναι ένα μυθιστόρημα άριστα δομημένο, με πυκνό λόγο και πλήθος πραγματολογικών στοιχείων, που αναπλάθει τη γαλλική επαρχία των ’50s μέσα από μια απελπισμένη ερωτική ιστορία με φεμινιστική χροιά. 
M. HULOT
Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Βιβλίο / Η σημασία του Le Corbusier σήμερα

Ο σπουδαίος αρχιτέκτονας και στοχαστής, που έβαλε ποίηση στο σκυρόδερμα και συνέδεσε τα οράματα ενός σύγχρονου «Blade Runner» με τον Παρθενώνα, μοιάζει σήμερα να έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο και σημασία όσο ποτέ. Η «Συζήτηση με τους φοιτητές της αρχιτεκτονικής» από εκδόσεις ΠΕΚ αποδεικνύει γιατί.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Βιβλίο / Οι δεσποινίδες της Αβινιόν ήταν από το Τσανάκ Καλέ

Τα κεραμικά των Δαρδανελλίων, ο συσχετισμός τους με την ταυτότητα, με το συναίσθημα. Ένα γοητευτικό βιβλίο δείχνει πώς τα «λαϊκά», «αγροτικά» κεραμικά συνδέονται με το κίνημα Arts & Crafts, με τον ιαπωνισμό, με τις διακοσμητικές τέχνες και το ντιζάιν στο τέλος του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ