Η προϊστορία των βιντεογκέιμς.

Facebook Twitter
6

1971 : Computer Space, Nolan Bushnell, Ted Dabney.

 

Οι δύο εφευρέτες της τηλεόρασης, ο ρώσος μηχανικός Vladimir Zworykin και ο αμερικανός επιστήμονας Philo Farnsworth. Για πολλούς ο πατέρας της σύγχρονης τηλεόρασης, ο Vladimir Zworykin κατοχύρωσε το 1923 το "εικονοσκόπιο" -μία πρωτόγονη ηλεκτρονική τηλεοπτική κάμερα- ενώ εργαζόταν στην εταιρεία Westinghouse Electric, καθώς και ένα καθοδικό σωλήνα το οποίο ονόμασε "κινεσκόπιο" (1929). Το 1927, ο Philo Τ. Farnsworth έγινε ο πρώτος εφευρέτης που κατάφερε να μεταδόσει με επιτυχία τηλεοπτικά σήματα και να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο τηλεοπτικό σύστημα με πομποδέκτη.

Στη φωτογραφία αριστερά, ο Vladimir Zworykin με τον καθοδικό σωλήνα του το 1929. Δεξιά, ο Philo Τ. Farnsworth στην πρώτη παρουσίαση το 1934 του πρωτοποριακού συστήματος τηλεόρασης στο Philadelphia Franklin Institute. Φωτ. Corbis Bettmann.  Βλ. Explore Pennsylvania History.

 

1947: Cathode Ray Tube Amusement Device, από τους Thomas T. Goldsmith Jr. και Estle Ray Mann. Στις φωτογραφίες, ο Thomas T. Goldsmith Jr. Το πρώτο αυτό (διαδραστικό !) παιχνίδι ήταν ένα είδος προσομοιωτή πυραύλων. Μέσω ενός σωλήνα καθοδικών ακτινών και ενός υπολογιστή, παιζόταν σε κυκλική οθόνη που έμοιαζε σαν τις παλιές οθόνες των ραντάρ που χρησιμοποιούνταν κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (κάτω φωτογραφία).

1950 : Σκάκι,  Claude Shannon. Το Μάρτη του 1950, ο Claude Shannon, αμερικανός μαθηματικός και ηλεκτρολόγος μηχανικός γνωστός ως "ο πατέρας της θεωρίας της πληροφορίας", δημοσίευσε ένα πρόγραμμα για σκάκι ("Programming a Computer for Playing Chess"), αλλά χωρίς γραφικά. Στη φωτογραφία, ο Claude Shannon χειρίζεται το ποντίκι του Theseus, που μπορεί, χάρη στην "υπερμνήμη" του, να ελίσσεται χωρίς λάθη μέσα σε ένα λαβύρινθο. Φωτ. Hulton Archive/Getty Images.

Ο Claude Shannon.

 

1951 : NIM, Ferranti. Τον Ιούνιο του 1951, κατά τη διάρκεια του Science Museum Festival of Britain στο London Windmill Theatre, οι Wanda Altar και Rae Berry παίζουν το παιχνίδι ΝΙΜ στον ειδικό υπολογιστή Nimrod της εταιρείας Ferranti. Φωτ. John Pratt/Getty Images. Δεξιά πάνω, η παρουσίαση του Nimrod στο Βερολίνο το 1951, και κάτω μία γενική άποψη του υπολογιστή.

1952 : OXO, Alexander S. Douglas. Το OXO (ή αλλιώς tic-tac-toe game) θεωρείται το πρώτο παιχνίδι με γραφικά. Παιζόταν σε οθόνη παλμογράφου.

 

1958 : Tennis for Two, William Higinbotham. Διαδραστικό παιχνίδι στον υπολογιστή που επινόησε ο αμερικανός φυσικός William Higinbotham για τη ψυχαγωγία των επισκεπτών του Brookhaven National Laboratory.

Tennis for Two.

 

1961 : Space War. Ερευνητές και φοιτητές του ΜΙΤ επινόησαν το Space War για να αποδείξουν με τρόπο διαδραστικό και διασκεδαστικό τις εξαιρετικές επιδόσεις του νέου υπολογιστή Programmed Data Processor-1 (PDP-1), του πρώτου μίνι-υπολογιστή. Την ιδέα ανέπτυξαν οι Martin Graetz, Steve Russell και Wayne Wiitanen. Δεν υπάρχει κοπιράιτ -δεν το θέλησαν οι δημιουργοί του- γι' αυτό το παιχνίδι που εξακολουθεί και σήμερα να είναι διαθέσιμο στο 'Ιντερνετ. Για να κατασκευαστεί,  χρειάστηκαν 200 εργατοώρες.

Space War. Οι Dan Edwards και Peter Samson, φοιτητές του  ΜΙΤ, παίζουν Spacewar. Το 1962, συμμετείχαν στην ομάδα που κατασκεύασε το παιχνίδι.

 

Space War.  Οι φοιτητές του ΜΙΤ Slug Russell, Shag Graetz, και Alan Kotok δοκιμάζουν το παιχνίδι.

 

1966 : Odyssey, Ralph Baer. Στον Ralph Baer οφείλουμε την έννοια της κονσόλας για βιντεογκείμς στο σπίτι ("οικογενειακή κονσόλα"). Οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κονσόλας, που ονομάστηκε Magnavox Odyssey, έφτασαν τις 330. 000.

Magnavox Odyssey.

Odyssey.

 

1971 : Galaxy Game, Bill Pitts, Hugh Tuck. Η παλαιότερη παιχνιδομηχανή με κέρμα. Τοποθετήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Stanford τον Σεπτέμβρη του  1971, δύο μήνες πριν την εμφάνιση του Computer Space, του πρώτου  βιντεογκέιμ που βγήκε σε μαζική παραγωγή. Στην κάτω φωτογραφία αριστερά, ο Bill Pitts.

1971 : Computer Space, Nolan Bushnell, Ted Dabney. Με το Computer Space αρχίζει η μαζική παραγωγή μηχανών για βιντεογκέιμς τύπου arcade. Οι δημιουργοί του, που εμνεύστηκαν από τα πειραματικά Space War και Galaxy Game, δημιούργησαν το 1972 την εταιρεία Atari.

1972 : Pong, Nolan Bushnell, Ted Dabney. Το πρώτο βιντεογκέιμ με μαζική απήχηση.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

5 σχόλια
Τελικά, για πολλοστή φορά, όλοι εμείς οι και καλά... άνετοι, χρωστάμε πολλά σε όλους αυτούς τους καταπληκτικούς «σπασίκλες» (nerds)!...Στα μαθητικά και φοιτητικά μου χρόνια θυμάμαι αυτούς τους παράξενους και απόκοσμους τύπους (όχι απαραίτητα, πάντα με γυαλιά οράσεως και με την χαρακτηριστική κολλητική ταινία ανάμεσα τους), να εκπέμπουν στο δικό τους μήκος και πλάτος κύματος. Πολλές φορές δεν μπορούσα να τους καταλάβω αλλά προσωπικά με γοήτευαν. Και όταν πια γινόσουν φίλος μαζί τους, πραγματικά είχαν να σου πούνε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα.
http://bit.ly/WURDlQΚαι με τον ήχο των για μια στιγμή επιστρέφουνήχοι από την πρώτη ποίησι της ζωής μας —σα μουσική, την νύχτα, μακρυνή, που σβύνει. (Αν και τα πρώτα videogames σίγουρα δεν είχαν ήχο).