Constance Dowling.

Facebook Twitter
0

Αν και διέθετε το γκλάμουρ, δεν έγινε σταρ. Γύρισε μερικές ταινίες στην Αμερική από το 44 ως το 47, χωρίς όμως ν' απογειωθεί η καριέρα της. Οι προσδοκίες για μία πιο γρήγορη καταξίωση στην Ευρώπη την οδήγησαν να ταξιδέψει το 1947 στην Ιταλία με την επίσης ηθοποιό αδερφή της Ντόρις Ντόουλινγκ. Δεν ήταν όμως μονο οι επαγγελματικές φιλοδοξίες που έκαναν τις δύο αδερφές να ξενιτευτούν. Είχαν βιώσει πρόσφατα και οι δυο μία έντονη ερωτική απογοήτευση, η Ντόρις με τον Μπίλι Γουάιλντερ και η Κονστάνς με τον Ηλία Καζάν. Η σχέση της Κονστάνς με τον Καζάν κράτησε μία ολόκληρη δεκαετία και υπήρξε αρκετά δυνατή και θυελλώδης για να την αναφέρει ο ίδιος σε πολλές σελίδες της αυτοβιογραφίας του (My Life, 1988) : «Την έβλεπα να στέκεται ακίνητη μπροστά μου, με τα μικρά και στητά της στήθη, τα τέλεια πόδια της, την κοιλιά της να προεξέχει αισθησιακά όπως στις γυναίκες στους πίνακες της Αναγέννησης. Και έβλεπα και τον αρωματικό, μυστικό της ανθόκηπο. Μου άρεσαν τα μάτια της όταν κάναμε έρωτα. Βλέποντας την ηδονή της γέμιζα χαρά. Όταν κορυφωνόταν, φώναζε «αγάπη μου !», και μετά, με μια ελαφριά θλίψη «Θεέ μου», και στο τέλος «Μη σταματάτε ! Μη σταματάτε !» Το πρόσωπο της έπαιρνε μία έκφραση ηδονής και πόνου (...) Το ευαίσθητο λουλούδι της με τα δίδυμα πεταλλά του με τρέλαινε. Δεν μπορούσα να σκέφτομαι τιποτ' άλλο». Ο Καζάν όμως ήταν παντρεμένος και έδινε υποσχέσεις χωρίς να τις τηρεί. Μπορούσε να ψάχνει σαν τρελός την Κονστάνς ένα βράδυ σε όλο το Μανχάταν επειδή την είχαν δει εκεί με τον φωτογράφο Robert Capa, αλλάδεν αποφάσιζε να ξεκόψει από την οικογένειά του. Το 1945, προφασιζόμενος ένα χρέος του απέναντι στην Ελλάδα, γράφει στην Κονστάνς λίγο πριν πάρει το καράβι ένα τελευταίο γράμμα υποσχέσεων και συγγνώμης. Εκείνη του απάντησε : «Γιατί δεν μάθατε να συμπεριφέρεστε σαν άνδρας ; Ξεχάστε με.» Στην Ιταλία, Η Κονστάνς Ντόουλινγ έμεινε τρία χρόνια χωρίς να της δοθούν οι μεγάλοι ρόλοι που ανέμενε. Προς το τέλος της διαμονής της, το 1950, έτυχε να γνωρίσει στη Ρώμη σε μία παρέα φίλων τον συγγραφέα Τσέζαρε Παβέζε που την ερωτεύθηκε κεραυνοβόλα. «Ένας καλός ποιητής του οποίου η Κονστάνς έγινε η ερωμένη», σχολίασε ο Καζάν στάζοντας το δηλητηριό του, «ο οποίος όμως είχε σεξουαλικά προβλήματα (και σίγουρα κι αλλά προβλήματα που προκάλεσαν την δυστυχισμένη σχέση του ως προς το σεξ». Το τελευταίο βιβλίο του Παβέζε, «Το φεγγάρι και οι φωτιές» είναι αφιερωμένο στην Κονστάνς. Στο δωμάτιο του ξενοδοχείου του Τορίνου όπου ο ιταλός συγγραφέας αυτοκτόνησε μετά το τέλος της σχέσης του με την Κονστάνς βρέθηκε και η τελευταία συλλογή ποιημάτων του «Ο θάνατος θα'ρθει και θα'χει τα μάτια σου».

 

Black Angel (1946), film noir του Roy William Neill όπου πρωταγωνίστησε η Constance Dowling.

GOG : Frankenstein of Steel (1954), η τελευταία ταινία της Constance Dowling, σε σκηνοθεσία Herbert L. Strock και παραγωγή του άνδρα της Ivan Tors. Πέθανε το 1964 σε ηλικία 49 ετών από καρδιακή προσβολή.

'Ενα πορτρέτο του συγγραφέα Cesare Pavese μέσα από τη σχέση του με το Santo Stefano Belbo, τη γεννετειρά του που κατέχει μία ξεχωριστή θέση στο έργο του.

 

Verra la morte e avra i tuoi occhi (Ο θάνατος θα 'ρθει και θα 'χει τα μάτια σου),  το ποίημα που έγραψε ο  Cesare Pavese για την Constance Dowling, μελοποιημένο από τον γάλλο συνθέτη και τραγουδιστή Leo Ferre. Οι εικόνες είναι από την ταινία του Godard A bout de souffle.

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Σαν Σήμερα / «Ο Δον Κιχώτης» του Θερβάντες: Ο θρίαμβος της λογοτεχνίας και της ανιδιοτελούς φιλίας

Η ιστορία ενός αλλοπαρμένου αγρότη που υπερασπίζεται υψηλά ιδανικά είναι το πιο γνωστό έργο του σπουδαιότερου Ισπανού συγγραφέα, που πέθανε σαν σήμερα το 1616.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ