ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

Eva Ionesco.

Eva Ionesco. Facebook Twitter
0

Η Eva Ionesco με τη μικρή της ηρωίδα Anamaria Vartolomei που την ενσαρκώνει στην αυτοβιογραφική ταινία της My Little Princess (2011).

Στα χρόνια της γενικευμένης αμφισβήτησης που γνώρισαν οι δυτικές κοινωνίες στα τέλη της δεκαετίας του '60, η Irina Ionesco, μια γυναίκα που ανακάλυπτε τη φωτογραφία, υπήρξε ίσως η πρώτη που ακύρωσε στην τέχνη της την έννοια της παιδικής αθωότητας, χρησιμοποιώντας τη μικρή της κόρη σε ερωτικές πόζες που σόκαραν. Από την ηλικία των 4 ετών, η Eva Ionesco αναγκάσθηκε να μοιραστεί το γοτθικό και κάπως νεκρόφιλο μπαρόκ καλλιτεχνικό σύμπαν της μητέρας της, να στερηθεί την παιδική της ηλικία και να υποστεί, από σκάνδαλο σε σκάνδαλο (γυμνά εξώφυλλα στο Playboy και στο Spiegel σε ηλικία 11 χρονών!) μία εγκατάλειψη και μία μοναξιά στην εφηβεία της που μόνο χάρη στη στήριξη του φίλου της Christian Louboutin μπόρεσε να ξεπεράσει. Η αυτοβιογραφική της ταινία My Little Princess που προβλήθηκε το 2011 είναι, όπως λέει η ίδια, πολύ λιγότερο ωμή από την πραγματικότητα που έζησε. Κατηγορεί τη μητέρα της ότι την εκμεταλλεύτηκε, ότι την «δάνειζε» σε άλλους φωτογράφους, και απαιτεί σήμερα την απαγόρευση της κλυκλοφορίας των γυμνών της φωτογραφιών. 'Οσο για την Irina Ionesco, ισχυρίζεται ότι φωτογράφιζε την κόρη της εν πλήρη αθωότητα και χωρίς καμία ενοχή, επειδή ήθελε να μοιραστεί μαζί της ένα θεατρικό κόσμο –υπήρξε χορεύτρια σε καμπαρέ- από το οποίο προήλθε. Παραδέχεται ωστόσο ότι σήμερα θα ήταν αδύνατον να ξαναγίνουν τέτοιες φωτογραφίες. Αρνείται όμως να ενδώσει στις απαιτήσεις της κόρης της ενώ μιλάει μαζί της μόνο μέσω δικηγόρων. «Σ'αγαπάω μαμά» λέει η ηρωίδα στο τέλος της ταινίας. «Η Eva είναι ο έρωτας της ζωής μου, και δεν μπορώ ν' απαρνηθώ τις φωτογραφίες που κάναμε μαζί, είναι από τις πιο ωραίες μου», υποστηρίζει από τη μεριά της και η Irina Ionesco.

My Little Princess. Isabelle Huppert (Irina Ionesco), Anamaria Vartolomei (Eva Ionesco).

Αδάμ και Εύα. Η Eva Ionesco με τον Christian Louboutin (τον μετέπειτα διάσημο σχεδιαστή παπουτσιών), τον πιστό φίλο που τη στήριξε στα δύσκολα χρόνια, σε μια φωτογράφηση των Pierre et Gilles.

 

Maladolescenza (Τα απαγορευμένα παιχνίδια της εφηβείας), 1977. Μία ιταλογερμανική ταινία του σκηνοθέτη Pier Giuseppe Murgia που χαρακτηρίστηκε παιδοφιλική και ανήθικη εξ αιτίας των ερωτικών σκηνών που διαδραματίζονταν ανάμεσα σε ανήλικους ηθοποιούς. Είναι ο τρίτος ρόλος της Eva Ionesco στον κινηματογράφο -σε ηλικία 11 ετών- μετά τον Ένοικο (1976) του Polanski και την σοφτκορ ταινία επιστημονικής φαντασίας Spermula (1976).

 

Πορτρέτα της Eva Ionesco από τη μητέρα της Irina Ionesco.

The Tenant (Ο Ένοικος) του Roman Polanski. Στο 0.50, η Eva Ionesco στο ρόλο της κόρης της θυρωρού.

Τρελές νύχτες στο διάσημο παρισινό club Le Palace. Η Eva Ionesco στην αγκαλιά του Christian Louboutin.

0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΓΣΕΕ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΔΕΥΤΕΡΑ «Love Actually»: η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Οθόνες / «Love Actually»: Η συνήθεια που έγινε λατρεία έκλεισε τα 20 χρόνια

Σαν σήμερα πριν από είκοσι χρόνια έκανε πρεμιέρα στη Νέα Υόρκη η λονδρέζικη χριστουγεννιάτικη κομεντί που εξελίχθηκε σε απαραίτητη χριστουγεννιάτικη προβολή για εκατομμύρια σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Κάθριν Χέμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Σαν Σήμερα / Κάθριν Χέπμπορν: Η σταρ των μεγάλων αντιφάσεων

Είκοσι χρόνια μετά τον θάνατό της στις 29 Ιουνίου του 2003 σε ηλικία 96 ετών, η Κάθριν Χέπμπορν παραμένει η εμβληματικότερη κινηματογραφική μορφή αυταπάρνησης και αδιαφορίας για το ασύλληπτης διάρκειας status της, υπονοώντας πως ήταν καταδικασμένη να γίνει, και να πεθάνει, σταρ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ